[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 06:45

Ohwja dan gaat het niet heel hard.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:37

Ik ben gisteren weer op cc geweest. DRAMA! losrijden was top maar in de ring weer die blinde paniek. Ik kan dan voor mn gevoel echt helemaal niks. Mn moeder heeft het gefilmd en viel me op dat ik vond dat ik heel veel deed om het te door breken. Maar zie ik op de film nog niet zo terug.
Ik heb drie keer een volte ingezet (was dus uitgesloten) maar eigenlijk hadden die voltes behalve de snelheid er uit halen en oefening over nieuw rijden -of poging tot- geen nut. Ik vergat paard te rijden en in mijn hoofd bleef maar rond spoken dat dian het niet deed. Ipv echt eens goed tot haar door te dringen bleef ik te subtiel met mijn hulpen wat tot een mega chaotische ronde leidde.
Blij met het los rijden, minder met mn proeven :')
Wel een goed leer moment er is weer heel veel duidelijk geworden, ik moet absoluut een betere leider worden want op dit moment is het drama. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:04

Wat vervelend alice! Wel leerzaam dan ook gefilmd is en dus zelf kan kijken wat er gebeurde.

Ik baalmoment, paard was super in vorm, maandag ijzer eraf dus dagje rust, dinsdag smid erbij en sindsdien kreupel. Vandaag dierenarts geweest en zool dun en omdat nagels vrij hoog gezet waren wss last van gekregen. Komende 10 dagen dus op stalrust nu en hopen snel verbeterd. Zondag hadden selectie voor kampioenschappen maar die kan nu helaas wel vergeten. Echt gruwelijk de pest in, vorig jaar blessure, nu net met selectie weer.....

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:08

balen Haike, maar dunne zool zou toch los staan van verliezen van zn ijzer en weer onder zetten?
Jammer dat je de selectie nu moet missen maar hoop dat je iig daarna wel het buiten seizoen kan voortzetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:12

Alice13 schreef:
balen Haike, maar dunne zool zou toch los staan van verliezen van zn ijzer en weer onder zetten?
Jammer dat je de selectie nu moet missen maar hoop dat je iig daarna wel het buiten seizoen kan voortzetten!

Ook bekapt en wss net te kort en nagel te hoog en daardoor gevoeligheid getriggerd.
Hoop ook buitenseizoen idd verder weer kan maar echt als doel dit jaar kampioenschap te rijden en nu ga wss al 2 missen dus wel echt ***.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:14

Wat vervelend Alice, bedoel je met blinde paniek dat je zelf in paniek raakt of je paard waarop jij weer reageert? Misschien is oefendressuur iets voor je?

Hopelijk herstelt de hoef snel weer Haike... Hebben jullie maar 1 selectieronde of red je de tweede ook niet? Die van ons zijn eind juni / begin juli pas ergens.

Edit: oh je had net antwoord gegeven

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:43

Wat ontzettend balen meiden!
Fijn dat je het wel terug hebt kunnen zien Alice,dat helpt altijd wel vind ik.

Zonde van de selecties Hailey, hopelijk loopt je paard snel weer goed!

Wij kunnen volgende week toch M1 starten.
Kreeg een mailtje dat ze extra jury's heeft geregeld.
We gaan er maar een oefen rondje van maken :Y)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:43

Annetm, paard is in blinde paniek. Ik weet niet goed hoe ik er mee om moet gaan. Althans we komen van ver maar het verrast me steeds weer als ze zulke buien heeft. Voor mn gevoel had ik heel hard gewerkt en alles gedaan om haar los te maken de spanning kwijt te raken. Als ik het filmpje terug kijk zie ik echter niets van terug. Ik ben aan het mee liften trek dian een paar keer om omdat ik geen reactie krijg. Verder reageerd ze mega heftig op halthouden. Echt paniek. Ik baal er ontzettend van kwam echt jankend mn paard af. Voel me wel een beetje hopeloos.

Clinics zijn leuk en proef gerichte clinic is ook leerzaam. Loop de hele avond al te zoeken maar kan niks vinden in deze omgeving(twente).

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:08

Haike: oh, wat ontzettend balen :(:) Hopen dat ie na de rust weer goed loopt.
Silby: alvast heel veel succes met je M1 debuut *\o/*
Alice: lastig is dat, als je paard in blinde paniek is... Gelukkig wel tevreden over het losrijden. Kan je je instructrice niet een keer meenemen op concours? En dan HC starten of zo, zodat je met een oortje in mag rijden en je tijdens het rijden van je proeven ook nog hulp krijgt?

Hoi :wave:
Wat een weer zeg! Moet alleen zeggen dat ik het tijdens m'n werk vandaag (stalwerk) maar niks vond, haha. Hier gaat verder alles z'n gangetje. Woensdag is de osteopaat geweest voor Vic z'n jaarlijkse check, ze was erg tevreden. Donderdag en vrijdag vrij, dit weekend longeren en maandag weer lekker rijden. Qua dressuur heb ik nog niks gepland staan, maar ga 16 mei wel springen en 29 mei SGW starten, misschien dat ik daartussen nog een keertje kan dressuren om m'n laatste puntje voor het M1 te pakken.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:57

4 dagen cc achter de rug super leuke ervaring vond ik ook voor het eerst gelijk L2 gestart eerste dag beetje spanning alles was anders dus 192 en 177 behaald 2e dag 195,5 en 182 helaas 3e dag wat last van spierpijn dus liep heel kort en niet lekker eerste proef ging Helemaal niet en was me gevoel ook uitgekomen 162 en 177 en vandaag liep ie veel beter was erg tevreden over de eerste proef en 2e proef niet zo eerste proef was dus 176 erg strenge jury en 2e proef 192 echt een groot verschil zie je dan op die dagen de jury's denken d'r allemaal anders over

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:17

Zo trysteffy binnen 4 dagen gewoon 5 winstpunten, doe je goed. Nu maar even pauze?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:37

NatasjaS schreef:
Zo trysteffy binnen 4 dagen gewoon 5 winstpunten, doe je goed. Nu maar even pauze?

Ja nu maar even voorlopig ander halve maand ongeveer alleen maar lessen voorbereiden voor de M en naar het bos. Of misschien eind van de maand of volgende maand sniekt er toch nog 1 tussen. Het blijft wel verslavend dat wel wedstrijd rijden haha.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:20

OMG! ik heb net maar eens de proeven door gelezen voor a.s zaterdag. WATHE?? proef 12 is echt mega onlogisch ik snap er geen biet van. Als deze proef een kuur op muziek was had je echt commentaar gehad over de lijnen en opbouw van je proef :')

Anyway! Iedereen heel veel succes dit weekend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:14

Alice13 schreef:
OMG! ik heb net maar eens de proeven door gelezen voor a.s zaterdag. WATHE?? proef 12 is echt mega onlogisch ik snap er geen biet van. Als deze proef een kuur op muziek was had je echt commentaar gehad over de lijnen en opbouw van je proef :')

Anyway! Iedereen heel veel succes dit weekend :D

Wat snap je er niet aan, al gereden ook? Ik paar weken terug al keer gedaan en echt prima te doen hoor en niks aparts in. Niet druk over maken!

Trysteffy gefeliciteerd met alle winstpunten!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:42

Nee ga ze vanavond rijden morgen cc. Vorige week hadden we nog proeven van april. Ik denk ook niet zo zeer dat we hem niet kunnen rijden maar ik zie er geen logica in. Vind hem raar :D

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:50

Haike, wat een pech! Hoe gaat het nu?
Alice, ik ga mee met Sofie, kun je je instructrice niet meenemen? Ik vind proeven 11 en 12 wel te doen maar wel iets lastigere lijntjes dan 13 en 14.
Trysteffy en Ivy gefeliciteerd.
Silby succes in het M1.

Wij hadden weer een ontspannen wedstrijd bij de buren, gelukkig. Nu veel op vreemd terrein in enge bakken gaan rijden want ik wil overal zo rond kunnen rijden. Ik had woensdag les op nieuw terrein, gewoon voor de oefening en hij vond het rete spannend. Wel onwijs gaaf hoe we samen met z'n tweetjes op pad kunnen, zelf laden, zadelen etc. Dat was ooit wel anders :D Het is wel gek hoe hij sommige bakken zo spannend vindt terwijl hij bijvoorbeeld in het bos best heel relaxed is en thuis sowieso.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:17

Gefeliciteerd met je punten trysteffy! Dat tikt lekker aan!

En hoe ging het rijden van de proeven Alice? viel het mee of viel het tegen?

Fijn dat jullie nu zo zelf op pad kunnen gaan Daancha!

Gisteren ons M1 debuut gereden,man wat was ik zenuwachtig :=
Me vooral proberen te concentreren op ontspanning,maar daardoor ook iets te voorzichtig gereden...
Maar mocht toch een winstpuntje mee naar huis nemen!
Eerste proef 183,tweede proef 168...
tweede proef vond ik wel erg laag gepunt maar goed ik ben tevreden :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:35

Hoooi,

Silby wat jammer dat de tweede proef zo tegen viel in de punten, maar goed je bent zelf heel tevreden en daar gaat het om! Toch mooi je M1 debuut gedaan *\o/*

Ik ben ook happy :D:D
Gisteren ben ik voor het eerst alleen En met eigen combinatie op pad gegaan. (ik heb sinds woensdag een trekhaak). Ik heb haar alleen kunnen laden en lossen, daar was ik al zo trots op.
Opzadelen ging super braaf relax en ontspannen paard die zn omgeving in de gaten hield. Daarna lekker los gereden. Er gingen heel wat paarden aan de kletter door groot werkverkeer en trekkers die langs reden maar kon dian de hele tijd toch echt fijn blijven rijden. En vooral als het dan even mis ging kon ik het snel oplossen en weer verder waar we gebleven waren! *\o/* Grote overwinning dacht ik zo.

Met de proeven hadden we een klein beetje pech -O- jammer genoeg begon het tijdens de eerste proef te regenen en hadden we af en toe een kleine storing (voor lezer moest echt schreeuwen hahaha)
Tweede proef was spannender, de ring lag aan het eind van het terrein langs een hek. Wat ik zelf heel irritant vind, het hek liep niet gelijk met de ring en als je dan een baan zonder hekjes hebt lijdt dit ontzettend af, anyway. Tweede proef wat meer spanning en nog meer wind. Ik was heel trots dat ik door kon rijden ondanks de boompjes die de hoeken van de bak moesten voorstellen omwaaide. Heb ik de jury ook gezegd.
Eerste proef dik tevreden 187,5 punt en tweede proef nog steeds tevreden naar omstandigheden 174 punten (vond mijn lezer laag, ik heb zelf niet gezien en ik had wel wat grote fouten dus ik kon me er wel in vinden :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:15

Gefeliciteerd silby met je eerste winstpunt in het m!

Daancha, fijn dat je zo op pad kan, is het ook makkelijker om op vreemd terrein gaan oefenen. Veel kilometers maken maar dan!

Alice ook een hele overwinning weer, wat ontzettend fijn! Nu de goede weg weer naar boven volgen dan komen jullie weer helemaal terug!

Ik vandaag weer gereden, fijn dier zi na 2 weken rust opstappen en wegrijden. Nu weer rustig opbouwen.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:13

Fijn Haike, dat je zo makkelijk weer aan de gang kunt. Weer lekker rijden!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:31

Ik heb me al een tijd niet meer laten horen hier, maar ik ben er nog :D Zal proberen even op iedereen te reageren, zolang het nog enigszins actueel is :P

Welkom Ahryah, knap paard heb je, kun je veel van leren inderdaad zo'n paard :j

Welkom Stefanie :) Pittig zeg, 4 dagen concours, maar gaat wel lekker met de punten dan :D

Silby wat gaan jullie hard, gaaf zeg! Gefeliciteerd met jullie M debuut!

Wat een verschil inderdaad Danielle, maar super dat je zo hebt kunnen herpakken, en wat leuk dat het ook zo door de jury gewaardeerd werd :j Fijn dat de wedstrijd daarna zo lekker ging! En stoer he, zo saampjes op pad te kunnen, ik voel me ook altijd zo wijs op dat soort momenten, al was de laatste keer laden niet helemaal goed gegaan, dus we moeten weer even oefenen.

Jullie gaan ook hard Ivy, scheelt wel die meerdaagse concoursen :))

Wat een bijzondere punten Anne, helemaal als het zo omgekeerd is.

Alice wat lastig dat het zo met ups en downs is gegaan :\ Filmen lijkt dus wel super leerzaam te zijn geweest, hebben jullie inmiddels al een beetje een fijn voerbeleid kunnen vinden? Lijkt alsof jullie weer op de goede weg zitten, wat fijn zeg, is je ook echt gegund +:)+

Haike wat balen dat ze kreupel was :x Maar fijn dat ze meteen weer lekker te rijden was.

Sofie wat goed van jullie wedstrijd!

Hier ging het nog wat met ups en downs, ik heb erg veel moeten werken laatste tijd waardoor Burana er een beetje bij in kwam te schieten, daarbij ging ze ook niet enorm fijn, waardoor m'n motivatie ook wat ontbrak, en dat werd een beetje een cirkeltje.. Ze was erg heet en ril laatste tijd, niet hoe ik haar ken, en helemaal gek omdat ze sinds een paar weken op de wei staat, en eigenlijk dus relaxter zou moeten zijn. Verder was ze ineens nogal scheef, viel linksom d'r kont erg naar binnen, en had ik twijfels over m'n bit, want ze bleef erg rommelig in d'r mond en aanleuning.
Sinds een paar dagen klimmen we weer uit ons 'dipje' (iets te groot woord, want er zaten ook echt wel momenten bij dat we lekker konden rijden), ben begonnen met in de wei te longeren, ondergrond is wat ongelijk, dus een mooie heuveltjestraining waar ze groot en sterk van wordt :D Longeren in de bak is momenteel niet zo handig, 't is een mooie agterberg bodem en ze doet graag eens een vreugdebok en sprintje, wat niet erg goed voor de bodem is, in de wei kan ze weinig kwaad momenteel, zitten op kleigrond en die is lekker hard momenteel. Verder hadden we vandaag een les met een enorme doorbraak voor mij, m'n grootste punt is dat ik vaak te lief rijd, teveel grijs gebied ipv zwart-wit, en soms te weinig contact, waardoor ik d'r juist ook in de steek laat. Vandaag even fors eraan moeten rijden, voelde voor mezelf niet altijd even fijn, maar 't was wel even nodig. Spontaan was het gespook over, en was ze echt stukken rechter, en meer rust in d'r mond _/-\o_ Denk uiteindelijk dat ze teveel vrijheid kreeg van mij, en daardoor andere dingen ging doen, uiteindelijk is ze veel meer gebaat als ze weet waar ze aan toe is, natuurlijk wist ik dit allang, maar ik moet het ook wel gaan DOEN :')

Nog steeds zit ik wel te denken aan een ander bit, haar dubbelgebroken bustrens geeft denk ik teveel onrust op d'r tong, zit sterk te denken aan een myler, dealer zit hier vlakbij, dus binnenkort maar eens informeren.. Nu met goede moed weer wat meer gaan lessen, maandag zadelcontrole en daarna hopelijk echt weer eens aan het starten kunnen denken :#

Sorry voor het hele verhaal, ik moest het blijkbaar even kwijt :o

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:19

daarvoor is bokt er ook toch fleur, om even je hart te luchten als het nodig is. Ik vind je verhaal heel herkenbaar. Ik zie bij mijn paard ook echt een gelukkiger paard als ik duidelijk zeg wat ik wil en idd veel minder gespook!
Ik hoop dat jullie die stijgende lijn nu weer vast kunnen houden en dat het goed blijft gaan aan de bodem ligt het niet :D

Ik heb ook even weer spoedcursus gedaan, zowel gisteren als eergister les gehad. Ik heb gisteren met een lage neusriem gereden. Dian en ik willen nog wel een strak worden, wat resulteerd in een strak en gespannen geheel. Met lage neusriem kon ik makkelijker de kaak los houden en bouwde we minder spanning op. Ik was blij met het resultaat. Door alle spanning zijn er ook echt weer foutjes ingeslopen, zo ga ik weer veel te veel voorover zitten en laat ik spanning niet goed afvloeien. Dit is me gisteren weer heel duidelijk geworden dus ik hoop dat het zaterdag op concours beter gaat.

Iedereen heel veel succes met concours dit weekend *\o/*

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:42

Fleur, ja ook mijn paard gaat het best als ik heel duidelijk en consequent ben (elk paard uiteindelijk natuurlijk), anders verzint hij zelf wel iets grappigs om te gaan doen. Fijn dat je het resultaat zo goed voelde in je les, wat geven ze dat dan mooi aan je terug hè. :) Vanuit daar kun je weer lekker de stijgende lijn in toch?! Klinkt op zich ook best logisch dat ze eerst wilder wordt van de weidegang, qua energie/suiker en dat ze misschien lekker vrolijk is?

Fijn Alice even 2x achter elkaar les. Ik ben ook overgestapt op lage neusriem, bevalt goed.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:34

Bedankt Danielle en Alice :) Spoken doet ze normaal dus nooit, en nu ze echt hard moet werken dus ook niet, het beest moest overduidelijk aan het werk :D

En qua suikers en gras had ik eigenlijk nog niet zo aan gedacht eerlijk gezegd.. Zou ook nog kunnen inderdaad Danielle :j

Lekker Alice, en klinkt fijn van die lage neusriem, ik wil het ook nog eens proberen ooit, maar ik zou stiekem balen als ze er fijner op zou lopen, ik vind het zo niet mooi :o :') Fijn even dat je ook echt kunt voortborduren op de dag daarvoor :)

Ik heb precies hetzelfde, wij hebben momenteel ook even bootcamp, gister een half lesje, vandaag les en zaterdag nog 1, om alles even goed te bevestigen. Waar ik gister nog even rottig aan het rijden was omdat dat hele consequente niet per se erg leuk is, had ik er vandaag alle profijt van :D Zwierend ging ze de bak door, met zo'n enorme activiteit en superfijne aanleuning, heel erg gaaf! Nog wel even een stuk miscommunicatie, want ergens zit die scheefheid haar nog wel dwars, grootste deel werkt ze zo hard voor me dat ze er gewoon doorheen lijkt te lopen, maar op de lastigste punten kwam het er wel even heel heftig uit, 't is voor haar ook wel een enorme overgang nu ineens weer zowel lichamelijk als fysiek.. Maar ondanks dat een superfijn gevoel eraan overgehouden en hier zaterdag lekker mee verder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:42

Even bijleesactie gedaan, sorry als ik mensen vergeten ben!

Fleur_yen: wat jammer dat je zo druk was en daardoor minder tijd hebt voor Burena en in neerwaartse spiraal terecht bent gekomen, altijd moeilijk! Nu weer helemaal fijn na je leerzame les van deze week?
En bit kan wel veel verschil maken, misschien maar gewoon eens kijken of wat kan uitproberen?
En lees paar dagen fanatiek gelest hebt afgelopen dagen en de stijgende lijn weer helemaal terug is!

Alice weer fanatiek aan het lessen, fijn nu met begeleiding en andere neusriem wat losser kan houden. Hoe is het vandaag gegaan op wedstrijd?

Daancha ook overgestapt van neusriem, merk je duidelijk verschil ook? Ik vind ze nooit zo mooi, maar als daardoor fijner is natuurlijk wel de moeite waard.

Ik vandaag selectiewedstrijd gehad, afgelopen week rustig wat opgebouwd en ze was fijn dus maar gewoon gegaan om te oefenen. Was eerste keer op groot terrein en op gras maar zoals verwacht was ze superbraaf. In begin was ze wat onwennig op gras waardoor ze wat scheef was, maar al snel werd ze steeds fijner en tijdens prijsuitreiking van springen ging ze echt heel gaaf lopen, compleet bij mij maar wel veel power.
Eerste proef was ik tevreden, vond zelf af en toe wat strak worden in de hoeken omdat ik zelf wat voorzichtig was op het gras. Helaas na middengalop wisseltje maar verder zeker tevreden. Tweede proef was meteen erna en eigen concentratie beetje op, maar geen fouten en dus ook goed tevreden.
Uitslag echt heel onverwacht en supergaaf, van de 20 starts 2 keer gewonnen! Eerste proef met 211 en 218,5 en andere proef 200. Vooral in de eerste proef veel 8-en, wijken alles 8,5 en voor rijvaardigheid en harmonie zelfs een 9 *\o/*

Afbeelding