[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:49

Ik zou een ander (bijv Hulsebos) er nog eens naar laten kijken voor je zulke grote beslissingen neemt. Het valt mij toch wel vaak op dat mensen direct aan een nieuw (duur) zadel moeten en dat een andere zadelmaker weer hele andere dingen zegt.

Ik laat zadelmaker komen als ik zelf twijfel over het zadel of als paard op een andere manier signalen afgeeft waardoor ik aan rugproblemen begin te denken.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:54

SimonDesteny schreef:
DewiFoto schreef:
Ik ga dit weekend naar geesteren !

Leuk! Welke klasse start je? :)

E-M

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:36

Aha okee! Ik start in het D-M! :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:37

Zo doe ik dat ook Gomir. Valt mij op dat er maar weinig zadelmakers/passers zijn die een ander merk ook goed vinden liggen. Ja, een zadel ligt nooit perfect. Als het maar goed ligt. Perfect ga je nooit redden.

paljaslaura

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:12

Ik heb nu gelukkig een zadel wat na genoeg perfect ligt, Prestige Roma Jump. Super blij mee.
Over paar maand mn Hulsebos inruilen bij Hulsebos voor een andere die wel op Mick past :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:45

Oh die heb ik ook. Zit echt goed. Al voelde hij eerst ruim na mijn Passier.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:29

De zadelmaker die ik meestal laat komen verkoopt geen zadels, enkel af en toe een tweedehandsje dus dan heb je dat nadeel niet. :) Hij zegt ook dat een zadel in bijna alle gevallen nog wel aan te passen is en dan lees ik hier op bokt wel eens dat mensen al aan hun 8e zadel zitten voor hetzelfde paard. Toch vreemd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:34

Ja dat vind ik ook altijd van die rare verhalen, dan heb je toch rare zadelmakers bij je paard.

Ik heb net les gehad en het ging echt FANTASTISCH. Het kwartje viel ineens bij me. Mooi veel rust, wachten op de afstand etc etc *\o/* *\o/* *\o/*

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:39

Super!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:50

Jeej vanavond ook les gehad. Vandaag ook beetje de hoogte in om beetje voo te stellen wat ik in het L tegen kan komen. Ik zei nog huh is dit L? Maar dit springen we toch wel vaker? Ik moet me dus niet zo druk maken haha :-)
Als laatste uit een korte bocht en hoge steil en wat sprong ze fijn! Dat geeft echt een vertrouwd gevoel.

Met gerust hart lekker slapen!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:13

Wat fijn dat jullie allemaal zo lekker aan de gang zijn!
Ik wil ook weer...vanavond maar eens even de proef op de som nemen en paard weer een stukje laten draven.

@ee_f wat balen dat de zadels die je op je paard hebt,niet goed blijken te liggen volgens Irene.

Ik heb naar heel lang wikken en wegen een JES aangeschaft. Ja, een rib uit je lijf. Maar als ik op een paard ga zitten, wil ik zeker weten dat dat paard pijnvrij kan bewegen.
Ik was al jaren aan het klooien met zadels, en dat kost ook veel geld. Vanwege de verstelbare boom van de JES heb ik nu een zadel voor het leven. Bovendien heeft de JES mooie korte kussens, en dat heeft mijn paard juist nodig. Ik vind het een heerlijk zadel.

Van de JES is binnenkort ook een budgetversie verkrijgbaar begreep ik, al ging het daar volgens mij alleen om een dressuurmodel.

Wel zou ik altijd de zadelmaker kritisch vragen (misschien heb je dat wel gedaan) naar het verschil tussen een zadel dat ideaal ligt en een zadel dat acceptabel ligt. Want daartussen ligt nog wel een groot grijs gebied natuurlijk.

Mocht je nog naar een ander willen gaan voor advies dan kan ik je Harrie van den Bosch uit Nijeholtpade aanraden.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:50

Ik had Jessica er bij Rhys.
Ze heeft me op 2 zadels van hun laten rijden, een spring en dressuur. Het springzadel was knetter hard en had echt het gevoel als hij 1 keer een gekke sprong maakte ik er zo voor over af gleed. Het dressuurzadel was ook echt niks voor mij.. Werd helemaal rechtop gezet alsof er een touw aan me hoofd vast zat.. onderbenen een halve meter naar achteren en vond hem ook erg glad dat zadel. Heb er wel een foto van hoe ik er in zat, zal hem straks even opzoeken. Verder wou ze er niks over zeggen of ik gewoon met mijn eigen zadels door kon rijden of niet, volgens haar was het de beste oplossing om een nieuwe (van hun natuurlijk) te kopen.

Volgens mijn instructrice ligt het zadel prima. Schoft en schouder liggen mooi vrij, sluit overal goed aan, wipt niet van achter. Ze vond het erg dom als ik m weg deed, heb zo lang gezocht om een fijn zadel haha..

Wij mensen kopen ook gewoon schoenen in de winkel die niet voor ons op maat gemaakt zijn, op maat zal wel beter zitten maar dit kan er ook mee door. ala mijn instructrice :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:27

Eef dat is mijn mening ook over zadels :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:11

Wat ik met jullie eens ben, maar als je kinderen hebt waarvan de voeten hard groeien laat je ze toch ook niet met te kleine schoenen lopen? Ik vind dat je vooral met jonge dieren die zich veel ontwikkelen wel goed een vinger aan de pols moet houden voor wat betreft de pasvorm van je zadel.

100% krijg je het never nooit niet :n

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:24

Kan je dan niet beter voor een second opinion een andere zadelmaker kunnen laten kijken?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:43

Zadels zijn altijd lastig,
Want de meeste zadelmakers willen toch liever hun eigen producten verkopen ipv die van een ander aan te passen als dat nodig mocht zijn...

Wij hebben zo'n oud mannetje, Hollander heet hij, als zadelmaker...
Prima kerel, heeft er veel verstand van en Verkoopt voornamelijk 2dehandszadels. Hij is wel erg objectief.

Hallo trouwens,
Terug van weg geweest, ik was een tijdje op vakantie <3

Vandaag weer gesprongen, een dubbeltje op 2 galop passen van elkaar op de diagonaal gezet.
De bedoeling was, in een ritme een zandloper te rijden waarbij we per ongeluk over de hindernis zouden vallen...
Nou dat is gelukt in de draf, paard deed het echt super...
Tot hij besloot dat het draf balkje en de eerste hindernis ook wel in 1 keer genomen konden worden :')
Toen kregen we lichtelijk discussies over tempo etc...

Rustig opgelost en daarna hetzelfde in de galop gedaan... werd wat lastiger... zijne keizerlijke hoogheid was veel meer bezig met de hindernis dus het idee van er per ongeluk over heen vallen viel een beetje weg :+...
Hij kon spontaan niet meer wisselen en als ik hem attent maakte op de wissel stoof hij er op volle vaart van door... waardoor het geduld en het rustig wachten en het 1 ritme een beetje verloren ging...
Uiteindelijk de oefening iets aangepast door er een soort volte wissel van te maken en het paard voor de hindernis een paar keer een op houding te geven.
Hierdoor werd het ritme grotendeels bewaart.

Uiteindelijk goed af gesloten, het is gewoon allemaal erg lastig voor hem aangezien hij zo ontzettend graag wilt... en dat maakt het weer lastig voor mij om hem te begeleiden.
Tussen de dubbel gingen we nog wel flink hard, maar we hebben vandaag al een overwinning behaalt door rustig naar de hindernis toe te kunnen rijden, niet alles kan in 1 keer...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:02

Carolaaxxxx schreef:
Wat meer nut heeft op dit moment :D

Wat vinden jullie van een oornetje dragen op concour bij springen en dressuur? :D

Ideaal. Geen last van tegenwind/regen in de proef waardoor paard veel makkelijker geconcentreerd bij de les blijft. Verder is hij altijd lastig met vliegjes en die hinderen hem nu ook niet. Kortom, ik vind het een uitvinding en rijd nooit zonder. Ook handig, hoef je de oren niet zo strak te toilleteren, komt toch een muts over dus zie je niks van als er een toefje teveel aan zit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:37

Anne_GTI schreef:
Carolaaxxxx schreef:
Wat meer nut heeft op dit moment :D

Wat vinden jullie van een oornetje dragen op concour bij springen en dressuur? :D

Ideaal. Geen last van tegenwind/regen in de proef waardoor paard veel makkelijker geconcentreerd bij de les blijft. Verder is hij altijd lastig met vliegjes en die hinderen hem nu ook niet. Kortom, ik vind het een uitvinding en rijd nooit zonder. Ook handig, hoef je de oren niet zo strak te toilleteren, komt toch een muts over dus zie je niks van als er een toefje teveel aan zit.

Dit dus...
En als je paard weer eens een vervelende bui heeft en je steeds van het krukje af duwt waardoor je hem nu kunt knotten bij de voorpluk is het ook geen probleem...
Je ziet er toch niks van :')

Ik moet wel zeggen dat ik thuis zoveel mogelijk zonder rijd...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:59

Thuis rijd ik ook altijd zonder. Heb nu een mooie witte voor de dressuur. Ook vooral voor beestjes.
Oren kan ik niet knippen dus er steken me toch plukken uit hahaha. T is echt lelijk. _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:48

Vooral voor de beestjes, maar ook voor de extra concentratie en de rondvliegende aardkluiten :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:00

Paardje staat weer strak in de knotten :D Morgen L1 debuut... vanavond nog dressuur les gehad, ze zit eigenlijk wel wat vast op rechts en ze was ook niet echt top aan het been... pff haha dat wordt wat! :D Geeft niet, we zien wel waar het schip/paard strand hihi

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:08

Succes Elke!!

Vanavond naar het strand geweest <3
Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:14

Tnx Laura :) maar WAUW!! heel gaaf!! Ik wil dat ook ooit nog een keer met mijn paardje doen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:31

Succes Elke...

Gaaf dat strand! Dat wil ik ook nog een keer doen!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:37

Vannacht terug rijden vanuit Frankrijk ..
eerder dan gepland , ik ziek, jazz licht kreupel..
toen dachten we maar terug te gaan
toch 12 dagen kunnen genieten maar ik mis jazz wel heel erg ..

Heb een leuke foto van haar waar ik erg trots op ben!
Afbeelding