[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:06

Bij springen mag dat volgens mij sowieso, maar dat staat gewoon in de reglementen neem ik aan. Waarom zou je bij dressuur terug willen? :) Het scheelt in de punten niks hoor.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:08

ik ben wel voor mijn 18e bij de paarden gaan starten, volgens mij mag je een klasse lager gaan starten maar moet je dat wel aanvragen (correct me als het fout is) ik starte voor dat ik met mijn pony bij de paarden ging starten met een paard al bij de paarden. de proeven zijn precies het zelfde dus waarom zou je eigenlijk?

Nies_

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:10

Volgens mij heb je gelijk hoor. met het Z was ook weer iets aan de hand geloof ik omdat dat andere proeven zijn, maar dat heb ik niet zo goed onthouden aangezien ik L1 startte en gewoon door wilde. :+

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:12

Over het algemeen wordt er wel strenger gejureerd bij de paarden. Ik ga nog even de KNHS site doorspitten hoe het zit als je bijvoorbeeld 1x een klasse lager start. Of je daarna wel weer gewoon in je huidige klasse mag starten of dat je dan eerst weer 10 wp moet halen (lijkt me niet, maar you never know).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:13

Nou dat is een fabeltje hoor. Hooguit als je bagger rijdt krijg je nóg slechtere punten. Hoor het ook vaak, maar nooit wat van gemerkt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:17

Kameleon94 schreef:
Over het algemeen wordt er wel strenger gejureerd bij de paarden. Ik ga nog even de KNHS site doorspitten hoe het zit als je bijvoorbeeld 1x een klasse lager start. Of je daarna wel weer gewoon in je huidige klasse mag starten of dat je dan eerst weer 10 wp moet halen (lijkt me niet, maar you never know).

met het Z is volgens mij het punt, dat kleine pony's (dus niet de D of E andere proeven hebben of zo?) iets raars hebben volgens de KNHS, maar ook dat is na te vragen.

Klasse lager starten zou ik niet doen.
Schrijf regelmatig, in de B en L1 wordt bij de pony's naar mijn idee wel milder gepunt dan bij de volwassenen. Maar als je netjes winst kan rijden bij de pony's kan je dat bij de paarden ook, het is geen wereld van verschil.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:21

ik ben dan tussen de paarden gaan starten omdat ik (bijna) altijd in me eentje reed. nu start in in het z1 tussen de paarden (zelfde proef Z2 is anders) rijden we toch heel wat paarden er uit toch vaak bij de eerste 3. ik had just voor mijn gevoel dat ik bij de pony's beetje werd onder gepunt, omdat ik een hele grote e heb met ruime paarden gangen en dan met al die welsh pony's met gooiende beentjes.

je ziet wel eens pony's die dan niet aan de teugel lopen wel winst rijden, maar die lopen later ook vast.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:22

BETUWE schreef:
ik ben dan tussen de paarden gaan starten omdat ik (bijna) altijd in me eentje reed. nu start in in het z1 tussen de paarden (zelfde proef Z2 is anders) rijden we toch heel wat paarden er uit toch vaak bij de eerste 3. ik had just voor mijn gevoel dat ik bij de pony's beetje werd onder gepunt, omdat ik een hele grote e heb met ruime paarden gangen en dan met al die welsh pony's met gooiende beentjes.

:') Die is leuk! Ontsnapt aan de Welshjes!
He, arme ik.. met mijn PONY moet ik mennen tegen, juist ja.. Die Welshjes.. met mijn fjord... :D :+

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:26

weet niet of het zo is van die welshjes maar ik had dat gevoel :+

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:11

Ik hoop wel dat de punten blijven staan, want ik sta nu op L2+10 en als de punten niet meegaan ben ik dus L2+0. Maar ik wou graag direct over naar M1 bij de paarden. :)
Maar ik had al wel eems eerdee gevraagd in dit topic en toen vertelde iemand mij met veel zekerheid dat de punten wel blijven staan.

Gelukkig, sportief, maar bovenal een succesvol 2014 iedereen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:36

Zooo ik ben er ook weer... Even een hectische tijd gehad, maar wellicht niet de enige! Voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar gewenst! Dat het maar een succesvol en sportief jaar mag worden!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:42

Sjolvir schreef:
Kameleon94 schreef:

met het Z is volgens mij het punt, dat kleine pony's (dus niet de D of E andere proeven hebben of zo?) iets raars hebben volgens de KNHS, maar ook dat is na te vragen.

Klasse lager starten zou ik niet doen.
Schrijf regelmatig, in de B en L1 wordt bij de pony's naar mijn idee wel milder gepunt dan bij de volwassenen. Maar als je netjes winst kan rijden bij de pony's kan je dat bij de paarden ook, het is geen wereld van verschil.

Er wordt bij de ponys over het algemeen inderdaad wel wat milder gejureerd. En terecht, we hebben het over 'kindersport' he... Ervaring leert, zeker in de B en L, dat als die ponys een beetje netjes in de rondte lopen, je al snel winst hebt. Bij de paarden ook wel, maar wordt er toch wat kritischer gekeken vaak...

Maar op zich, als jij gewoon netjes rijdt, moet jij tussen de paarden geen problemen hebben hoor! Ik debuteerde een D ponytje van 4 tussen de paarden en die liep direct winst en prijs in een relatief grote rubriek. Maar dan rij ik wel nette proefjes. Heb een maand later L2 gestart, liep ze ook direct goede punten.

Even iets anders... Heb afgelopen weekend een groot springevenement mee gereden hier in de buurt en daar eindigde toch een E ponytje in de kopgroep bij het L springen paarden! Zag wel dat die pony al Z gesprongen had tussen de ponys, maar toch. Je moet het maar net even doen hoor! En dan ook nog eens bij de eerste 10 eindigen van de 60 starts!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:08

Ik heb die ervaring echt niet. Maar het is wel zo dat bij de pony's die 4 eerder een 5 is en de 7 wordt makkelijker een 8, maar een 6 blijft een 6.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:08

De beste wensen allemaal!

Vraagje, ik ben van vereniging gewisseld en nu moet ik mijn startpas weer activeren, maar hoe doe ik dit?
Iemand een idee?

Alvast bedankt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:57

Saskiaojan, geen flauw idee.
Paar jaar terug moest dat via het wedstrijd secretariaat van de vereniging, maar dat ik van vereniging ben verhuisd is al weer... ehhhhh.. 4 of 5 jaar terug.

Oh, iedereen een gezond en gelukkig 2014 toegewenst.

Suelza, welkom terug.
En hoe groot was Jappaloup ? 1.55 toch of zo? En die sprong niet onverdienstelijk internationaal, nou was dat ook wel een uitzonderlijk leuk springend E-tje.

Ik ben helemaal blij!
Afgelopen maandag weer gereden op Toobs, nadat hij een maand uit zijn neus had gepeuterd.
Zadel erop, wel even bp aangedaan (na maandje nietsen EN met overal vuurwerk leek me dat wel beter) en over de weg naar de verenging gereden, BRAAF!!!
Hij liep rad, had wel hele bak bezemstelen ingeslikt, maar aan na half uurtje was dat ook weg.
Terug weg weer zo braaf!

En 2014 begonnen met vanavond Toobs te rijden en Sjollie, goed begin van 2014! Kan weer op beiden rijden! Jippie!!!
(Ben nog wel even zoet met Sjol opbouwen, die is ook de jongte niet meer met haar bijna 17 jaar (de KNHS telling laat ik aan me voorbijgaan))

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:24

Ja klopt!!! Olympisch goud en dat voor een kruising volbloed x franse draver!!!! Maar nu was Japp ook wel heel bijzonder. Goh wat was ik als kind fan van dat magisch springwondertje!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:30

Ik ook, reed toen zelf nog niet paard en vervolgens maar blauwe maandag.
Maar vond het altijd prachtig als dat kleine opdondertje rond ging.
Maar eerlijk is eerlijk Milton vond ik ook een mooie, die zweerde zo soort van gracieus.
En dan had je nog die grote schimmel van Hugo Simon geloof ik, weer heel wat anders dan Jappaloup.

Ach.. en zo zie je maar, ook al ben je klein en een vage kruising, the sky is the limit!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:36

Ja Milton vond ik prachtig. Technisch heel sterk en een wereldcombinatie Whitaker. Ik kan mij ook nog een (typisch) engelse kruising volbloed x shire herinneren die in diezelfde periode debuteerde in het GP springen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:38

Milton is nog steeds mijn favoriete springpaard allertijden :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:39

Big Ben sprong toen ook..

Milton de witte betoverende schimmel, die echt zwevend door de baan ging, zucht....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:46

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:27

UnitedxWest schreef:
Ik hoop wel dat de punten blijven staan, want ik sta nu op L2+10 en als de punten niet meegaan ben ik dus L2+0. Maar ik wou graag direct over naar M1 bij de paarden. :)
Maar ik had al wel eems eerdee gevraagd in dit topic en toen vertelde iemand mij met veel zekerheid dat de punten wel blijven staan.

Even hier nog op inhaken. Ik weet zeker dat de winstpunten blijven staan. Ik was L2+5 toen ik overging naar de paarden en die winstpunten heb ik gewoon gehouden. Ik werd vervolgens bij de paarden L2+6 en dan staat er bij mijnknhs: Stand pony's: L2+5 en Stand paarden: L2+6, maar dan ben je gewoon M1 startgerechtigd.

Nienke, waarom niet eerst nog een paar keer L2 bij de paarden en dan pas M1? Gewoon interesse hoor! :)

Saskiaojan, volgens mij kan dat gewoon bij MijnKNHS onder 'mijn startpassen'.

Die kleine opdondertjes die zo gruwelijk goed springen zijn echt geweldig!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:30

Suelza schreef:
Er wordt bij de ponys over het algemeen inderdaad wel wat milder gejureerd. En terecht, we hebben het over 'kindersport' he... Ervaring leert, zeker in de B en L, dat als die ponys een beetje netjes in de rondte lopen, je al snel winst hebt. Bij de paarden ook wel, maar wordt er toch wat kritischer gekeken vaak...

Maar op zich, als jij gewoon netjes rijdt, moet jij tussen de paarden geen problemen hebben hoor! Ik debuteerde een D ponytje van 4 tussen de paarden en die liep direct winst en prijs in een relatief grote rubriek. Maar dan rij ik wel nette proefjes. Heb een maand later L2 gestart, liep ze ook direct goede punten.

Even iets anders... Heb afgelopen weekend een groot springevenement mee gereden hier in de buurt en daar eindigde toch een E ponytje in de kopgroep bij het L springen paarden! Zag wel dat die pony al Z gesprongen had tussen de ponys, maar toch. Je moet het maar net even doen hoor! En dan ook nog eens bij de eerste 10 eindigen van de 60 starts!

Ik heb deze ervaring net als Nies_ ook niet. En dan heb ik het niet over de ABC-categorie want ik heb wel het idee dat daarin milder gejureerd wordt ten opzichte van de DE-categorie. Maar ik heb hier in de regio nog geen verschil gemerkt tussen pony's en paarden.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:20

lisannee93 schreef:
UnitedxWest schreef:

Nienke, waarom niet eerst nog een paar keer L2 bij de paarden en dan pas M1? Gewoon interesse hoor! :)

Omdat ik liever nu hard ga trainen voor het M1 en dan M1 start wanneer ik denk er klaar voor te zijn en dat ik dan commentaar krijg waar ik aan kan werken. Dan dat ik eerst nog L2 blijven rijden en voor mij geen toegevoegde waarde eigenlijk heeft. En dat geld dat ik ermee bespaar steek ik liever in goede instructie. :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:16

Het is gelukt hoor, zit een fout in het systeem van de knhs, met dank aan de vriendelijk medewerkster is de startpas weer actief en kunnen we zaterdag starten!

Verder heb ik geen idee hoe en wat het allemaal met de punten zit.

Ik heb zondag mijn eerste onderlinge springwedstrijd met de pony....