Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kameleon94 schreef:Over het algemeen wordt er wel strenger gejureerd bij de paarden. Ik ga nog even de KNHS site doorspitten hoe het zit als je bijvoorbeeld 1x een klasse lager start. Of je daarna wel weer gewoon in je huidige klasse mag starten of dat je dan eerst weer 10 wp moet halen (lijkt me niet, maar you never know).
BETUWE schreef:ik ben dan tussen de paarden gaan starten omdat ik (bijna) altijd in me eentje reed. nu start in in het z1 tussen de paarden (zelfde proef Z2 is anders) rijden we toch heel wat paarden er uit toch vaak bij de eerste 3. ik had just voor mijn gevoel dat ik bij de pony's beetje werd onder gepunt, omdat ik een hele grote e heb met ruime paarden gangen en dan met al die welsh pony's met gooiende beentjes.
Sjolvir schreef:Kameleon94 schreef:Over het algemeen wordt er wel strenger gejureerd bij de paarden. Ik ga nog even de KNHS site doorspitten hoe het zit als je bijvoorbeeld 1x een klasse lager start. Of je daarna wel weer gewoon in je huidige klasse mag starten of dat je dan eerst weer 10 wp moet halen (lijkt me niet, maar you never know).
met het Z is volgens mij het punt, dat kleine pony's (dus niet de D of E andere proeven hebben of zo?) iets raars hebben volgens de KNHS, maar ook dat is na te vragen.
Klasse lager starten zou ik niet doen.
Schrijf regelmatig, in de B en L1 wordt bij de pony's naar mijn idee wel milder gepunt dan bij de volwassenen. Maar als je netjes winst kan rijden bij de pony's kan je dat bij de paarden ook, het is geen wereld van verschil.
UnitedxWest schreef:Ik hoop wel dat de punten blijven staan, want ik sta nu op L2+10 en als de punten niet meegaan ben ik dus L2+0. Maar ik wou graag direct over naar M1 bij de paarden.![]()
Maar ik had al wel eems eerdee gevraagd in dit topic en toen vertelde iemand mij met veel zekerheid dat de punten wel blijven staan.
Gelukkig, sportief, maar bovenal een succesvol 2014 iedereen!
Suelza schreef:Er wordt bij de ponys over het algemeen inderdaad wel wat milder gejureerd. En terecht, we hebben het over 'kindersport' he... Ervaring leert, zeker in de B en L, dat als die ponys een beetje netjes in de rondte lopen, je al snel winst hebt. Bij de paarden ook wel, maar wordt er toch wat kritischer gekeken vaak...
Maar op zich, als jij gewoon netjes rijdt, moet jij tussen de paarden geen problemen hebben hoor! Ik debuteerde een D ponytje van 4 tussen de paarden en die liep direct winst en prijs in een relatief grote rubriek. Maar dan rij ik wel nette proefjes. Heb een maand later L2 gestart, liep ze ook direct goede punten.
Even iets anders... Heb afgelopen weekend een groot springevenement mee gereden hier in de buurt en daar eindigde toch een E ponytje in de kopgroep bij het L springen paarden! Zag wel dat die pony al Z gesprongen had tussen de ponys, maar toch. Je moet het maar net even doen hoor! En dan ook nog eens bij de eerste 10 eindigen van de 60 starts!
lisannee93 schreef:UnitedxWest schreef:Ik hoop wel dat de punten blijven staan, want ik sta nu op L2+10 en als de punten niet meegaan ben ik dus L2+0. Maar ik wou graag direct over naar M1 bij de paarden.![]()
Maar ik had al wel eems eerdee gevraagd in dit topic en toen vertelde iemand mij met veel zekerheid dat de punten wel blijven staan.
Gelukkig, sportief, maar bovenal een succesvol 2014 iedereen!
Nienke, waarom niet eerst nog een paar keer L2 bij de paarden en dan pas M1? Gewoon interesse hoor!![]()