[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:44

Vorig jaar kon ik er alleen maar van dromen, ik heb ook al veel meegelezen in dit topic, maar.... Gisteren heb ik mijn L1 debuut met Storm, mijn Haflinger, gehad! Vorig jaar eerste keer B gestart, eerste wedstrijd is Storm de ring uitgesprongen (haha!) en niemand had dan ook verwacht dat we een jaar later ons L1-debuut zouden maken.

173 en 176 (eigenlijk 178, maar ik miste even de letter haha!), geen winst, maar ik ben super trots!

Zo kochten we Storm
Afbeelding

Verschil 2012/2015
Afbeelding

Afgelopen tijd:
Afbeelding

Afbeelding

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:26

Jeetje wat een gave haf! :oo
Daar heb je goed op gepast! :=

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:37

Zo wat een verandering, leuk om te zien hoor!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:56

Dank jullie wel Safrou en Setteli! Veel tijd en trainen, maar vooral ook heel veel liefde in gestopt! <3

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:11

Herkenbaar Lauri, Burana is ook zo'n onwijze binnenvetter, in de omgang lijkt ze gewoon rustig, maar je merkt met bepaalde dingen dat ze in haar koppie nog lang niet alles heeft kunnen verwerken, of ze valt af, of ze kan tijdens het rijden hulpen niet helemaal goed verwerken, waardoor ze op d'r plek gaat hupsen, of ze wordt gewoon echt apathisch en blokkeert gewoon (en laat ze daarmee nou toch behoorlijk op d'r baasje lijken :o ).

Wat super om te lezen Anne, soms moet het eerst gewoon even slecht gaan om daarna weer top te worden :D En leuk die dag met die nieuwe proeven, lijkt me erg leerzaam ook :j Hihi ze heeft ook de lente in haar bol zo te lezen? :')

Welkom Iris, leuke pony heb je :)

Haha Sanne, 't is ook wel een doodenge schuur natuurlijk :D

Merel, kleine tip, gebruik altijd een longeerlijn tijdens het laden, die kun je makkelijker laten vieren wanneer ze steigert, terwijl je zelf beter kunt blijven staan, daarmee krijgt het steigeren ook minder invloed. Evenals voor wanneer ze achteruit schieten, kun je ook met een logeerlijn zelf in de trailer blijven staan, terwijl je aan een halstertouw juist wordt meegesleurd, waarmee ze in de gaten krijgen dat het dus juist werkt om achteruit te gaan. Maar dat laatste is bij jou dus niet het geval ;)

Anthea, fijn dat je les zo goed ging! Buitenstaan doet ieder paard goed, fijn dat je het ook zo goed kan merken :)
Wat rot dat hij niet eet, zou kunnen dat het door de rui komt..
Super dat het laden weer goed ging :D Heerlijk weer lekker kunnen starten binnenkort!

Mara gefeliciteerd :D Komt helemaal goed zo te horen, sommige lijntjes kun je ook echt meer handigheid in krijgen door wat gerichter te trainen :j

Setteli gefeliciteerd! En dat halsstrekken is jammer zeg, maar als meerderen dat op hun protocol hadden moet je het maar niet te serieus nemen. Zonde van het aangalopperen tijdens het wijken, maar kan gebeuren :) Jullie zijn wel makkelijk de L1 doorgekomen zo, ga je de klasse uitrijden of denk je al aan L2?

Welkom denise_storm :) Wat een mooie transformatie zeg! _/-\o_

Burana gaat wel lekker momenteel, hard gewerkt maandag, ze begon met alles 'net niet', denk dat ze nog iets teveel in de vakantiemodus zat, dus toen even boos moeten worden, en toen eindigde ze echt superfijn. Gisteren zou ik eigenlijk les hebben, maar instructrice was ziek, en ik moest onverwacht met m'n kat naar de DA (niks ernstigs gelukkig), dus heeft Bu nog maar even mogen bijkomen van afgelopen maandag :P
En inderdaad Setteli, de goede tijd komt er weer aan, heeeerlijk. Hopelijk kan ik dan iets constanter trainen, heb wel weer zin om te gaan starten, en als we het wat vast kunnen houden hoe ze liep laatste tijd moet dat ook echt wel lukken :)
Zaterdag hebben we een schrik- en obstakeltraining, georganiseerd door mijn instructrice :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:50

@ Fleur_yen, ja het gaat lekker in de L1. Ik ben begin januari begonnen en sta u alweer op 11 wp. Ik ga de 30 helemaal vol rijden. Ik wil goed beslagen in de L2 komen. Als ik wil mag ik haar gelijk M2 starten (ik ben 2x M2 geweest), maar dat zou zonde zijn.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:02

Netjes hoor Setteli! Zuur van die 4 inderdaad, altijd lastig als je je niet kan vinden in het commentaar. Ik kijk er ook naar uit dat de klok weer verzet wordt. Hoefde de laatste tijd niet vaak 's avonds maar dan hoef ik niet zo te haasten.

Wat leuk Denise_Storm, wat een verandering! Welkom :)

Leuk Fleur (en Lauri), die van mij is ook zo'n binnenvetter en m'n moeder zegt ook elke keer: "wat lijkt dat beest toch op jou." :') Kan me er ook heel erg in vinden! Roos kan soms ook heel rustig lijken, dan bouwt alles een beetje op en dan heb je een periode dat alles er in één keer uitkomt en dan ontploft ze. Wordt wel steeds minder gelukkig omdat ze niet meer zo onzeker doet, maar herken het heel erg! Fijn dat het weer lekker gaat met Burana, veel plezier zaterdag, lijkt me erg leuk!

Gister flink aan het werk gezet, ze was erg braaf! Na een half uurtje heeft ze er vaak wel weer genoeg van en begint ze te klieren. Als dat eraan zit te komen moet ik eerst daar doorheen rijden, als ze dan weer fijn is mag ze even 5 minuutjes aan de lange teugel stappen en dan moet ze nog even 10 minuten opgepakt worden om d'r echt door die periode heen te krijgen. Zijn we nu zo'n 3 weken mee bezig en nu begin ik echt te merken dat ze dat klieren langer uit gaat stellen en het dus langer volhoudt. Nu hoef ik met het oppakken alleen even streng aan te vullen met m'n been (anders gaat ze plakken) en dan doet ze het weer, toen we ermee begonnen was het echt nog ruim 10 minuten ruzie voordat ze weer normaal een rondje kon lopen :')

Daarna was ze heeeel moe _O-
Afbeelding

Edit: Pff flauw, foto gedraaid en ook als ik hem opnieuw recht zet draait ie :+

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:53

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:59

Snap ik setteli, ze is ook nog jong natuurlijk, veel leuker om samen te groeien :)

Anne grappig he, ik kan sommige dingen in Buraan ook zo in mezelf terugzien en andersom.
Wat fijn dat het lekker ging, klinkt alsof jullie heel fijn consequent bezig zijn, goed dat ze er ook zo fijn op reageert :j
Ik zal je topic even bekijken.

Bu ging gisteren wel fijn, had alleen weer een terugkomend probleempje waar ze linksom liever m'n binnenteugel vastpakte en m'n buitenteugel leeg liet. Dat vind ik zelf ongeveer het lastigste rijden, maar door heel consequent, buitenteugel er stabiel aan, en binnenteugel los en me niet laten verleiden om toch op die binnenteugel terug te pakken werd ze weer fijn, en kon ik weer fijne druk op 2 teugels krijgen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:39

Setteli, ik sukkel al 3-4 jaar met trailerladen :') Gaat zo op en af maar ik heb nu een erg fijne man gevonden die in die jaren al 3x langsgeweest is en steeds ziet hij vooruitgang en geeft hij 'huiswerk' mee. Dus we komen er ooit wel _O-
Mooie punten! Gefeliciteerd!

Denise_Storm, wat zag hij eruit! Mooie vooruitgang!!

Ik zie ook idd weer uit naar het zomerseizoen. Hoop dat ik ook constanter kan gaan trainen. :)

Hmm geen ervaring met zo'n plekjes, Anne...

Nou, Hyrano eet gelukkig weer beter en is energieker :')
Ik wou hem weer beginnen rijden (dit mocht wel van de DA, maar hij was zo sloom dus toch maar die kuur afwachten) omdat hij dus zo goed evolueerde, heeft die gek in een zotte bui zijn ijzer eraf getrapt. En Hyrano kan zonder ijzers erg slecht lopen dus rijden liet ik dan ook maar.
Gelukkig kon de hoefsmid snel komen (vandaag), maar in tussentijd heeft ie zn andere ijzer er ook maar afgetrapt, minder werk voor de hoefsmid dacht ie :')
Dus vanaf morgen weer goed gaan trainen WANT volgend weekend wedstrijd! :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:27

Hallo mag ik mij hier misschien ook melden?
Ik hoop over een paar maandjes mijn L1 debuut te maken. :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:02

Vervelend Anthea, maar wel fijn dat je hulp hebt. Van de week naar de les dacht ik het even zonder die longeerlijn om haar buik te proberen. Maar madam had er geen zin in. Toen de longeerlijn weer omgedaan en toen liep ze er zo in. Apekop

Welkom Jespri! Wat voor paard heb je?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:46

Lastig probleem is dat he Fleur! Ik heb het nu ook af en toe op rechts en dat vind ik echt moeilijk! Fijn dat je het op hebt kunnen lossen :)

Heerlijk Anthea dat gedoe met die ijzers :') Hier dat gedoe voorlopig niet omdat ik d'r nu zonder ijzers heb staan, maar van de zomer gaan ze er denk ik weer onder en dan wordt het ook weer feest haha. Fijn dat ie aan de betere hand is, goed nieuws!

Welkom Jespri :D

Ik heb eergister een Trekpaard gereden :Y) Was met een vriendin mee naar haar verzorgpaard en mocht er ook even op, weer eens wat anders! Beestje kon best leuk lopen.
Vanochtend les gehad en proefje geoefend, ging allemaal niet vanzelf maar ze deed heel erg d'r best! Heb wel drie foto's die ik durf te delen hier :')

Heel blij mee! Galop is wel een moeilijk punt, gaat ze keihard met d'r kop als een giraffe maar gaat de goede kant op. Moet wel even op m'n houding letten maar is al een stuk vooruit gegaan!
Afbeelding

En dit is wat ik met de giraffe bedoel 8)7 Ziet die hierboven er toch wel wat beter uit
Afbeelding

En een draffoto :)
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:33

Bedankt voor het warme welkom! :D

Ik zal mij even voorstellen.
Dit ben ik samen met mijn pony Coco:
Afbeelding
(Meer foto's [RIJ-ITP] Nog elke dag.. )

Coco is een 20 jarige D-pony die sinds Augustus van mij is.
Hij is al een keer eerder van mij geweest, maar vanwege meerdere operaties is hij toen verkocht aan zijn verzorgster. Zij heeft 3 jaar top voor hem gezorgd, maar werd helaas te groot en zo kreeg ik de kans om hem weer terug te kopen.

In 2010 zijn wij al een paar keer gestart en zijn wij geëindigd op B+9.
2 weken gelden weer voor het eerst sinds ruim 5 jaar een wedstrijd gestart en daar behaalde we 2 winstpunten en een 2e plaats. Wij blijven nog even door rijden in de B tot dat het goed voelt om over te gaan. :)

AnnevM Wat een leuke aftekening heeft jou paard. :D

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:55

Welkom Jespri!

Ik heb vandaag ook mijn debuut gemaakt in het L1. Eerste proef was ze behoorlijk gespannen op de entourage, 2e proef ging veel beter!
Was de eerste proef 3e met 200 punten en de tweede proef 2e met 208 punten. Super tevreden en zie nog een hoop ruimte voor verbetering!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:38

Netjes Merel goede punten!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:16

Dat zijn nette punten MerelV! :D

Ik had vandaag een wedstrijd in de B. 196 en 197 en 2x een 3e plaats.
Teller staat nu op B+15. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:56

Veel leuke foto´s en goede punten gezien! :)

Ik hoor er straks niet meer echt bij hier :P , gisteren onze laatste L1 wedstrijd gereden, beide proeven de 4e prijs (van de 28) met 202 en 193. Dus wij gaan lekker verder in de L2!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:34

Proficiat Jespri, mooie punten!

Mooie afsluiter Yvank, succes in het L2!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 15:56

Leuke combinatie zijn jullie Jespri, gefeliciteerd met je punten! En dankjewel :D

Gefeliciteerd Merel, dat zijn heeeele mooie punten voor een debuut! +:)+

Netjes Yvank, succes! :)

Hier lekker kunnen rijden afgelopen week. Gister les gehad maar helaas ging het daar voor het eerst sinds weken echt niet fijn. Ze was heel stijf en vond het heel moeilijk allemaal. Ze was absoluut niet vervelend of moeilijk aan het doen maar gewoon stijf en kreeg het er helaas niet helemaal uit. Geeft niks, ze heeft zich de afgelopen weken echt gegeven dus even genoegen nemen met wat minder vind ik echt niet erg :) Vandaag dus maar even een vrij dagje gegeven en dan kunnen we morgen weer 'opnieuw' beginnen!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:52

Jammer dat je les niet zo fijn ging AnnevM. Ik merk bij de mijne dat een dagje of 2 vrij soms echt wonderen kan doen.

Ik heb vandaag voor de 2e keer L1 gestart en gewonnen met 211 punten! Ze liep heel fijn en de nieuwe proeven vond ik ook prettig te rijden.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:29

Dat zijn ook nette punten Yvank_!

Bedankt MerelV. Dat zijn ook nette punten, gefeliciteerd. :D

Bedankt AnnevM en gefeliciteerd met je verjaardag. Balen dat je les niet zo goed ging. :(:)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:26

Mooie punten Yvank en Merel!
Anne gefeliciteerd!.

Ik had vanmiddag eindelijk weer eens tijd om Phoebe te rijden, maar madam dacht daar anders over. Ze liet zich niet pakken in de wei. Ik kon d'r wel. Uiteindelijk heb ik m'n andere merrie (moeder van Phoebe) maar gepakt, want ik moest later op de middag toch met haar naar de dierenarts. Maar die wilde weer niet zonder Phoebe, dus die brak op stal alles af. Echt niet normaal. Heb haar maar even gelongeerd en zag verderop in de wei Phoebe heen en weer rennen. Ja toen wilde ze vast wel mee, helaas nu hoefde het niet meer.

Toen ik klaar was met Jazzy heb ik haar maar zo gauw mogelijk op de trailer gezet en naar de DA gereden. Ze is vandaag geinsemineerd, dus Phoebe krijgt hopelijk volgend jaar een broertje of zusje.
Dit is de hengst Dark Dornik AT
Afbeelding
Ik heb wel een zwarte besteld!

Volgende week m'n eerste buitenwedstrijd weer in Diepenheim. Nog meer bokkers die daar naartoe gaan?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:10

Komt stiekem weer binnen sluipen
Veel gebeurd hier :o
Ik vooral afgevallen dus zadel zat niet meer fijn heb er nu 1 te leen van Schutte en kijken of dat word wat we willen tot nu toe zit deze top
Ed doet het eigenlijk heel fijn begint al meer te dragen.

Binnenkort hopelijk weer starten en de L1 uit rijden

Moest even flink bij lezen maar reageer even globaal :)

Setteli
Jammer dat je halsstrekken met een 4 werd beoordeeld als deze juist fijn ging.

Denise
Mooie haf is storm war is hij positief veranderd echt knap

Fleur yen
Top dat je burana naar iets wat strijd wel fijn kon afsluiten dat is hier ook wel eens zeker als meneer voorruit denkt geeft dat nog wel eens wat meningsverschillen ;)

Anne
Wat een lieve foto zelf al us hij gedraaid ;)

Antheax
Fijn om te lezen dat je hyrano weer fijn hebt, dat hij weer eet en je weer op concour gaat

Jespri
Welkom

Anne
Zitten mooie stukken tussen bij dat paard
Dat kop gooien heb je een idee waarom die dat doet?

Jespri
Wat een vreselijk leuke pony <3

Merel
Super punten heb je gereden gefeliciteerd

Yvank
De L1 alweer uit gefeliciteerd
De l2 mensen zijn hier vast ook nog welkom

Setteli
Leuk hier gaat de merrie ook bij de hengst deze maand
Wat is deze hengst voor 1?

En als afsluiter nog wat train foto's van mij en extra large aka ed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dut was de tweede keer met dit zadel erg wennen voor beide want het id een mono blad en ed is vrij sensibel op de hulpen en deze komen nu dus veel sterker door :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:42

Ik heb ook heel erg aan m'n nieuwe zadel moeten wennen. Nu inmiddels wel gewend, maar net nieuwe leren laarzen en kan ik weer opnieuw beginnen met wennen, hahaha.

Dark Dornik is een Duitse rijpony van 1.50 hoog, maar toont echt als een paard. Ben heel benieuwd wat deze combi gaat doen