Herkenbaar Lauri, Burana is ook zo'n onwijze binnenvetter, in de omgang lijkt ze gewoon rustig, maar je merkt met bepaalde dingen dat ze in haar koppie nog lang niet alles heeft kunnen verwerken, of ze valt af, of ze kan tijdens het rijden hulpen niet helemaal goed verwerken, waardoor ze op d'r plek gaat hupsen, of ze wordt gewoon echt apathisch en blokkeert gewoon (en laat ze daarmee nou toch behoorlijk op d'r baasje lijken
).
Wat super om te lezen Anne, soms moet het eerst gewoon even slecht gaan om daarna weer top te worden
En leuk die dag met die nieuwe proeven, lijkt me erg leerzaam ook
Hihi ze heeft ook de lente in haar bol zo te lezen? 
Welkom Iris, leuke pony heb je 
Haha Sanne, 't is ook wel een doodenge schuur natuurlijk 
Merel, kleine tip, gebruik altijd een longeerlijn tijdens het laden, die kun je makkelijker laten vieren wanneer ze steigert, terwijl je zelf beter kunt blijven staan, daarmee krijgt het steigeren ook minder invloed. Evenals voor wanneer ze achteruit schieten, kun je ook met een logeerlijn zelf in de trailer blijven staan, terwijl je aan een halstertouw juist wordt meegesleurd, waarmee ze in de gaten krijgen dat het dus juist werkt om achteruit te gaan. Maar dat laatste is bij jou dus niet het geval 
Anthea, fijn dat je les zo goed ging! Buitenstaan doet ieder paard goed, fijn dat je het ook zo goed kan merken
Wat rot dat hij niet eet, zou kunnen dat het door de rui komt..
Super dat het laden weer goed ging
Heerlijk weer lekker kunnen starten binnenkort!
Mara gefeliciteerd
Komt helemaal goed zo te horen, sommige lijntjes kun je ook echt meer handigheid in krijgen door wat gerichter te trainen 
Setteli gefeliciteerd! En dat halsstrekken is jammer zeg, maar als meerderen dat op hun protocol hadden moet je het maar niet te serieus nemen. Zonde van het aangalopperen tijdens het wijken, maar kan gebeuren
Jullie zijn wel makkelijk de L1 doorgekomen zo, ga je de klasse uitrijden of denk je al aan L2?
Welkom denise_storm
Wat een mooie transformatie zeg!
Burana gaat wel lekker momenteel, hard gewerkt maandag, ze begon met alles 'net niet', denk dat ze nog iets teveel in de vakantiemodus zat, dus toen even boos moeten worden, en toen eindigde ze echt superfijn. Gisteren zou ik eigenlijk les hebben, maar instructrice was ziek, en ik moest onverwacht met m'n kat naar de DA (niks ernstigs gelukkig), dus heeft Bu nog maar even mogen bijkomen van afgelopen maandag
En inderdaad Setteli, de goede tijd komt er weer aan, heeeerlijk. Hopelijk kan ik dan iets constanter trainen, heb wel weer zin om te gaan starten, en als we het wat vast kunnen houden hoe ze liep laatste tijd moet dat ook echt wel lukken 
Zaterdag hebben we een schrik- en obstakeltraining, georganiseerd door mijn instructrice