Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:10

Miranda kan me voorstellen dat je je banketstaaf voelt als je weinig tijd hebt. Maar soms is het even niet anders en je moet nou eenmaal werken om je kosten te kunnen betalen! Ik hoop voor je dat het weer snel weer mee zit en je weer wat meer kunt rijden en dat je met een goed gevoel op wedstrijd kan gaan.

Daisy offdays heeft iedereen wel eens. Afgelopen week was je zo enthousiast! Je paard is het vast niet verleerd. Laat een mindere dag niet het gevoel van de goede dagen overheersen. Jullie zijn al zover gekomen en dat in korte tijd. Komt heus wel goed! Je hoeft geen haast te hebben toch? Af en toe even een stapje terug is echt niet erg! Jullie komen er wel! ;)

Ik had vrij vandaag. Omdat ik Vanquish donderdag had gedaan (eigenlijk m'n zusje's dag) heeft zij hem vandaag gedaan. Was helemaal wennen om niet te hoeven gaan op zaterdag, haha! Meestal ben ik op zaterdag wel een halve dag op stal :D Wist niet wat ik met die extra tijd moest doen ;) Morgen lekker les!!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 08:37

Hier gaat het steeds beter, van de week even de masseur erbij, en we kunnen er weer tegenaan! :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:28

Balen Daisy, maar wat Sharon zegt offdays hebben we allemaal.
Probeer vandaag of morgen weer met nieuwe frisse moed op te stappen en anders even een stapje terug.
Even een dagje wat simpelere oefeningen rijden zodat je lekker rijd en dan morgen weer wat meer doen.

Ik ga er vandaag weer op, hoe het weer ook is het moet.
Heb gewoon door dat ik chagerijniger ben nu ik al ff niet rijden kan.
Hoop dat paardlief niet te fit is :) en dat ze er ook zin in heeft.

Lekker dat het steeds beter gaat Michelle.
Vol goede moed weer aan de gang!!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:13

Wat fijn Michelle! Weet niet of je je PB gelezen hebt, maar ben over 20 minuutjes op manege de Delft. Een vriendin van me moet starten.

Miranda ik ken dat gevoel! Ik wil ook altijd graag rijden! Veel plezier!

Ik heb net les gehad. De wissels gaan steeds beter en 5 rondjes racen is inmiddels verminderd naar 3 kwart volte, haha! Hij sprong de meeste wel in ene nu :D Echt leuk! Zigzag ook geoefend. Die snapt ie wel goed alleen het omstellen moeten we wat sneller zien te krijgen.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:03

Super sharon!

gelukkig ging het vandaag weer beter, ik merk zelf dat ik nu heel erg gespannen ben en dat ik gewoon eerst even de rust inmezelf moet brengen. Dat zal paardlief denk ik ook waarderen XD

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:53

Ik heb Sharon ontmoet :D :j
Ik ben auto rijden :wave:

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:38

Haha ja was leuk je even "in het echt" gesproken te hebben! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:29

DaisyB94 schreef:
Super sharon!

gelukkig ging het vandaag weer beter, ik merk zelf dat ik nu heel erg gespannen ben en dat ik gewoon eerst even de rust inmezelf moet brengen. Dat zal paardlief denk ik ook waarderen XD

Doe je zelf wel eens sporten? Want als je bijv. hardloopt dan kom je in de zgn. runnershigh terecht, waardoor je stress afneemt en je relaxter wordt. Dus als je nu voor je gaat rijden eerst eens gaat hardlopen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:30

X_Michelle_X schreef:

Grappig!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:16

X_Michelle_X schreef:

Leuk! :j

Mijn wedstrijd was echt dramatisch vandaag, maar toch heb ik er ontzettend van kunnen genieten :D
Ze was vandaag zo overenthousiast en zo extreem aan het been. Met losrijden kreeg ik er nog wel wat rust in, maar in de ring was het drama. Ze was overijverig. Ze wilde alleen maar hard, galopperen en passageren! Had zelfs één keer een 2 voor appuyeren _O- Daar hebben we normaal minstens een 7 voor, dus dan weet je het wel...
Maar ik heb er toch zo van genoten, omdat ze ontzettend aan het sjouwen en ontzettend voorwaarts was. Meestal wordt ze in de ring juist terughoudend en wat simpel in de gangen. Vandaag was juist het tegenovergestelde, heerlijk. Ze mag best zo ijverig zijn, maar nu moet ze zich nog wel laten rijden.
Had btw 2x 188 :o

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:02

@ luv jammer maar dan weet je wat er in zit haha! en 188 valt reuze mee het is tenminste geen verlies

@jenny ik ga altijd 2x per week naar de sportschool en yoga oefeningen alleen deze week geen tijd voor gehad. Denk dat heeft meegespeeld + stress van bepaalde gebeurtenissen. Ben wel van plan weer te gaan hardlopen alleen krijg ik snel last van mijn knieen en enkels bij ongelijk terrein. Heb nu wel een brace voor mn zwakke gewrichten misschien dat het nu beter gaat

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:52

Luv jammer van je punten maar ervan genieten is natuurlijk ook heel wat waard. Leuk dat ze zo aan het sjouwen was! Als je dat straks kunt controleren is het helemaal super! :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 08:13

Wat leuk dat jullie elkaar "in het echt" tegen gekomen zijn.
Over een poosje hebben we iedereen "in het echt" gezien!!

Goed van je Daisy even rust creëren.
Ik heb daar nog nooit van gehoord Horseyfries dat runnershigh?

Gister weer gereden EINDELIJK.
Unique had ook zoiets van hehe eindelijk weer rijden.
Eigenlijk alleen de galop goed meegepakt en de draf simpel gedaan.
Galop vind ze makkelijker dus dacht beginnen we daar mee (na het losrijden natuurlijk hihi).
Kon het niet laten om 2wissels naar links en 2 naar rechts te vragen,
allebei de eerste gingen niet zo denderend kan ook niet na 3weken niet gewisseld te hebben.
Vanavond weer lekker rijden hoop ik.

Luv jammer van je punten, maar wel super goed dat je genoten hebt!!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:55

Jammer van je punten Luv, maar dat je er zo van geniet is meer waard hé :D

Daisy, het komt wel terug goed! Iedereen heeft zo af en toe wel eens een dipje denk ik..

Heb ik ook nog nooit van gehoord Jenny.

Ik heb gisteren met Saar gereden, was 3 dagen geleden en mevrouw was not-amused. Ze zou het liefst elke dag werken maar ik kon de afgelopen 3 dagen echt niet rijden.. In begin liet ze dit duidelijk merken maar na een kwartiertje vond ze dat ze me wel genoeg met mijn voeten had gespeeld en ging dan gewoon weer goed lopen :P Paar wissels geprobeerd in m'n eentje (doe ik eigelijk nooit) maar zowel naar links als naar rechts zat er een goeie tussen. Dus ik ben tevreden. Had de S&T aan en ook dat ging weer goed. We zijn weer een hele stap vooruit gegaan.

Zaterdag had ik wedstrijd met Bono. Moest al als 1e binnen (op de LRV is dat echt een giga nadeel en je moet dan ook écht geen goede punten verwachten :( ) Hij had wel echt zijn best gedaan, en het was een goede proef voor zijn doen. We werden wel maar 9e van de 10. Maar ik was tevreden en dat is het belangrijkste ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:34

Wat goed dat het zo lekker gaat met stang en trens Lien. Leuk! Jammer van je wedstrijd met Bono. Hier is het vaak ook nadelig om als eerste te starten. Vooral als je in grotere groepen rijdt. De jury's zijn, naar mijn mening en ervaring, wat voorzichtig met het geven van hoge punten bij de eerste combinatie(s). Op zich snap ik dat ook wel, want ze weten op dat moment niet wat voor een combinaties daarna nog zullen verschijnen. Maar het is wat dat betreft fijner om wat later te moeten starten.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:57

Ja, zo is dat hier ook. Maar op zich zit ik er niet veel mee in. Er waren geen punten te verdienen op die wedstrijd, dus het ging vooral om de ervaring :D Ik begrijp ook dat ze in het begin voorzichtig zijn met punten, maar deze jury was wel héél voorzichtig. (En dat bleef ook want ik denk niet dat er 1 combi was met 60% terwijl ik er toch wel een paar echt goed door de baan heb zien gaan :P)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:20

Hier nog deelnemers aan de regiokampioenschappen aankomend weekend?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:54

Ik sta 2e reserve en ik verwacht niet dat ik opgeroepen wordt :( Aan de andere kant wordt het weer erg koud dus ik vind het ook niet erg om de niet de hele dag op pad te hoeven :+

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:57

Ik mag vrijdag naar de Gelderse kampioenschappen..

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:57

Iedereen alvast suuuuuuuuper veel succes!

Ik heb gisteren nog eens met S&T gereden. Ze ging zoooooo fijn. Lesgeefster zei: 'Lien, het lijkt alsof je paard er al jaren mee rondhobbelt, zo braaf!' Fijn compliment over ons Saarie. Ze deed dan ook wel echt haar best. Straks terug les met gewoon trensje en wisseltjes oefenen. Mama had trouwens zondag effe gefilmt, als ik tijd heb zet ik wel eens een paar stukjes achter elkaar, dan kunnen jullie commentaar geven :D

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:30

Leuk Lien, een filmpje. Ik heb alleen filmpjes van mn proeven. Jammer genoeg niet van trainingen.
Binnenkort eens vragen of stal eigenaresse een paar stukjes wil filmen van Ur in training.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:40

Spannend Bo! En wat leuk dat het zo goed gaat Lien. Zou leuk zijn om filmpjes te zien :)

Ik heb even op de startlijst voor de regiokampioenschappen gekeken en ik zag dat er van onze kring iemand uitgevallen is en de 1e reserve mee mag doen. Nu hoop ik stiekem een beetje dat er nog iemand uitvalt.. ;) :=

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:01

Ik mag zaterdag van start in het Z2 op de Noordhollandse!! :) Spannend!!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:31

Iedereen alvast heel veel succes met de wedstrijden! Toch nog hoop dat je mee mag rijden Sharon!

Een stalgenootje heeft net een heel klein stukje van het rijden gefilmd. Het is erg donker dus je ziet niet heel veel en het ging ook niet zoals ze kan (heb in totaal maar 20 min gereden en was er niet op voorbereid dat ze ging filmen), maar vind het toch wel leuk om een stukje te laten zien dan krijgen jullie een beetje een indruk..? Binnenkort zal ik mijn camera eens mee naar stal nemen, kijken of iemand wat wil filmen.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:32

ik vind je een erg gaaf paard hebben! jammer dat het zo donker is