B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LucianoS

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:00

thanks !!! wel verslagje uitbrengen he hihi ook al ging het niet zo goed ! hahah

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:02

Wie gaat er nou op de grond naast de baan zitten 8)7 ??? Pronk was om de voorlezer van de andere baan heen gereden, ook heel bijzonder... Ik was wel ontzettend blij dat we herpakten en daarna een redelijke proef gereden hebben. Geeft weer hoop voor de toekomst.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 06:42

ja heel raar ladypronk ... gisteren renden een dot met kids heen en weer langs de losrijbaan .. alle paarden over de emmer .. heel irri ,

voor iedereen die vandaag (ook ) moet starten heel veel succes !!!!
ik schrok tegen 06:00 wakker dacht dat ik me had verslapen dus me hart zit weer in me strot , nu toch wel erg zenuwachtig na die domper van gisteren hihi

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:19

Inderdaad en ze zagen ook wel dat die van mij een beetje druk was. Dus dan ga je er al helemaal niet bij zitten. Nou ja, we gaan nu pas in juli weer op pad. Dus gaan weer lekker doortrainen.

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:27

ja tuurlijk ik zal laten weten hoe het ging, mijn vriend gaat het waars. ook filmen dus als het lukt kan ik dat ook plaatsen. ben nu nog lekker thuis, wel weer een voordeel als je laat moet dat je lekker kan uitslapen!

maar inderdaad je gaat toch niet op de grond zitten naast de ring ?..
en van die kinderen die naast de bak gaan rennen dat vind ik echt asociaal

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:29

wat een goede punten nicky ! :)

succes anne !

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:33

Succes vandaag Anne!!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:52

Iedereen die vandaag moet heel veel succes. Is in ieder geval beter weer als afgelopen week.

Eens zien of ik Andryske vandaag nog even kan trainen aan de longe. Moet nu eerst op de hengstenhouder wachten, want ze wordt geïnsemineerd.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:04

oow leuk een veulentje, waar laat je haar mee dekken?

dankje wel allemaal

ik zag een paar lagere punten, jammer komt vast allemaal goed
voor de rest geleficiteerd

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:12

Mijn vader is de eigenaar en die wil graag een veulentje bij haar volgend jaar.
Er is hier in de buurt een hengstenhouder waar een leuke goedgekeurde friese hengst staat. Die bij haar past.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:15

oow leuk

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:04

dank jullie wel! :)

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:41

Frieswytske, welke hengstenhouder komt er, ben wel nieuwsgierig welke hengst. Ik wil mss. Pronkdame volgend jaar laten insemineren. Wil haar eerst nog naar de keuring hebben, maar vind haar nu nog niet optimaal lopen en in de bespiering. Ze had als veulen 2e premie.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:58

Wij gaan altijd naar Dekstation Gaasterland. Andryske komt dit jaar onder Maurits. En haar moeder komt dit jaar onder Alke.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:51

Oh super, ik ga ook voor een Maurits. Had ik een stukje terug al over dat ik daar fan van ben. Mooie sterke achterhand!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:19

Nou, ik ga óf naar Roden de 16e, óf naar Jubbega de 19e..

Heb van beide nog geen mail gehad.
In Roden sta ik op de wachtlijst als eerste.
En Jubbega had ik gemaild of ik daar anders bij kon, zodat ik er zeker van ben om te starten.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:00

Nicky, mooie punten hoor!

Zag ook nog iemand met wat lagere punten, ach maakt niet uit joh! Mij vergeten ze ook niet meer als ik op wedstrijd ben geweest!

Verder iedereen succes die vandaag nog moet!

Nou ik heb gisteren ook mn B-onderling debuut gehad hoor! Eigenlijk zonder voorbereiding, maar het ging toch aardig! Voor Chiem de 2e keer op vreemd terrein en langs de ring stonden ook allemaal paarden en zo, en de wind hielp ook niet mee. Maar ik ben trots! Hier een klein verslagje die ik even vanuit een ander topic heb gekopierd.

Goed, eerst pony gepoetst en geknot e.d. daarna trailer gehaald, omgekleed, beest erin. Kwamen we daar, was super rustig maar wel veel wind en wat spatjes. Beest gezadeld, mocht losrijden in de ring zelf (20x60 bak, met een stukje om los te rijden). In het begin was het echt RACEN! hij vond alles eng, zelfs de buxushaag :') Nja later werd ie wel fijn en mocht ik beginnen met de eerste proef. Hij vond het juryhokje heel eng, maar hij heeft geen gekke sprongen gemaakt en zo, en ook niet gehinnikt. Proef ging op zich wel oké, hij viel alleen ontzettend door mn hulpen af en toe en ik kon niet meer lekker zitten. Tempo was veel te hoog en halsstrekken deed ie ook niet :') Daarna proef 2, ging op zich lekker, ging goed totdat ik B-E-B grote volte in galop had gehad en daarna FAK terug naar arbeidsdraf.. Meneer dacht dat ie OVER de hekjes moest, dus sprong ff de ring uit :+ Ik was helemaal beduusd en mn zus (lezer) ook. Nouja, mocht er wel weer in. Daarna afgemaakt. Laatste middendraf toch een 7 gehaald, woei. Punten voor 1e proef was 165-2, 163 dus. Tweede proef had ik een 0 op terug naar arbeidsdraf toen ie de ring uitsprong en voor effect van de hulpen 2 x een 3 :') Omdat ie ongehoorzaam was. Had hier 155, maar had dus makkelijk 165 kunnen zijn. Maar goed, geeft niks! Chiem was vrij relaxt, en ik heb mn streven van 150 punten iig gehaald. Hartstikke trots op beest :j Iedereen lag helemaal in een breuk toen ie de ring uitsprong en ik moest maar met hem gaan springen want dat kon ie veel beter :')

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:23

Nou ccccc, jij hebt net als ik je visitekaartje achtergelaten :D . Tja, anders is het ook zo saai voor de jury, haha! I

Ik heb volgende week weer kampioenswedstrijd thuis binnen. Ja, daar had ik 198 punten. Nu maar hopen dat ze weer zo goed gaat.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:24

Waar moet je volgende week heen, Ladypronk. Die telt dan zeker niet officieel mee. Want het is nu het outdoorseizoen.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:38

Ik moet in Molkwerum bij manege Janssen. Nee, helaas tellen die punten niet mee, dan was ik al klaar geweest ondertussen, haha! Helaas hebben we dit jaar alleen het concours op 29 juli. Geen officiële indoor wedstrijden. Thuis doet ze het over het algemeen erg netjes. Dus voor ons helaas geen thuis voordeel dit jaar.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:48

Zo ik heb weer even bijgelezen! Wat leuk dat je een veulentje krijg FriesWytske! :D

Ik had vandaag weer springclinic van andré weel. Eerste rondje ging niet zo goed en lukte het ook niet echt om lekker te rijden, maar m'n tweede rondje ging een stuk beter, alleen een stop op de tweede van de dubbel. Maar pony was zo onwijs braaf, ik kon op het terrein zo de stiften erin draaien, ik durfde zelfs de tap te gebruiken. :P Misschien werkt dat Pavo Nervcontrol dan toch! :P

Hier wat foto's:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:50

@ Ladypronk Oh, dan rijd jij bij de Kwintoruiters!. Heb daar wel eens met Wytske gestart in de winter.
Outdoorconcours ga ik niet heen. Heb dan al wat anders. En heb in juli al 2 wedstrijden staan. Augustus staat niks gepland. Ga ik haar klaarmaken voor de keuring aan het eind van die maand. September weet ik nog niet waar ik heen ga.
@ Marjolein Ziet er super uit.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:42

JAAAAAAAAAAAAAAA eindelijk vandaag 2 winstpunten gehaald met me mega oplettende mannetje whahaha - was een gedeelde 1ste prijs en helaas was die voor de andere combinatie en ik werd dus 2de met 183 punten

de 2de proef waren we samen best moe en hebben we 180 punten gehaald was geen weg geef jury maar wel eerlijk - hij bouwt enorm veel spanning op waar ik nog mee om moet leren gaan .. op 1 van mijn protocollen stond geschreven :

leuk paard als de nagevelijkheid beter is ga je voor de hogere punten .. :D nou als dat geen vriendelijk opbouwend commentaar is :D ! helemaal happy ! ff een paar foto's spammen bokkers !!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:44

Gefeliciteerd.

Vind ze bij jullie in de buurt dan wel erg soepel. Als ze bij ons zo lopen heb je hier geen winstpunt.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:57

Gefeliciteeerd met je punten!!!
Fijn commentaar van de jury en moooie foto's ook !
Die laatste is echt leuk!!!