Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Getup schreef:Fly High: zonde is dat. Had je daar wel eens hulp bij gevraagd?
we hebben de hele situatie al besproken en het wordt voorlopig veel basiswerk in 80/90 parcoursjes voordat we weer verder gaan
daar trek ik me niet zo boeiend veel van aan, opstaan en weer gaan met die banaan. Ik heb liever dat mijn paard boos is dan teleurgesteld zeg maar
super knap gereden! Echt vette punten voor een debuut in die klasse

Charmaine schreef:Flyhigh wat jammer dat dat 2e rondje zo beroerd ging. Weet je ook waarom/hoe? Wilde je te veel regelen/afstanden rijden waardoor het niet meer paste?
kort tussen hand en been en met heel duidelijk "we gaan NU springen". En nu wat langere frame en hunter jumper proberen na te doen
In 90 voelde het juist prettig, in 100 geen succes
te weinig impuls en bij een vierkante 100 okser houdt het dan een keer op. Daarna laatste 4 sprongen op mijn oude manier gereden en dat deed die gewoon foutloos.
We hebben wel echt geoefend en ben ook bij een fysio en op zo'n mechanisch paard geweest maar op Diva lukt het me gewoon niet goed. Op de Haflinger gaat het echt veel beter maargoed die heeft ook vlakkere gangen haha. Dus dat is wat me een beetje tegenhoudt om door te willen, plus dat ik me wil focussen op de Haf ook 
Volgens mij ben jij een hartstikke prima ruiter met een super paard dus dat komt echt wel goed!
Getup schreef:Rien: hoppa, dat is n berg punten
Fly High: bedoel inderdaad op t mentale vlak.
Verder heb ik al friezen, n fjord, apaloosa en n pony op wedstrijd gereden en nooit het gevoel gehad, dat ik benadeeld werd.
NorwayFjord schreef:Fly wat jammer zeg! Faalangst helpt dan ook echt niet mee, kan je het een dag later wel beter relativeren? Dat had ik vaak, dan op de dag zelf kon ik mezelf helemaal de grond in praten maar een dag later kon ik weer beter relativeren met het idee volgende keer beter. Inderdaad lekker verder trainenVolgens mij ben jij een hartstikke prima ruiter met een super paard dus dat komt echt wel goed!
Ik ben gisteren echt afgestapt met gedachte dat ik verloren zaak was als ruiter en mijn kapotgereden paard (of mezelf, of ons allebei, of misschien toch liever mezelf niet dat ik veel geïnteresseerden verwacht) het beste meteen op marktplaats kon zetten
nou laten we dat misschien toch niet doen
er moet hoe dan ook meer rust en gedragenheid in komen want als de hindernissen groter worden, wat uiteindelijk zeker de bedoeling is, wil je er niet meer zo gehaast op afkomen met allemaal kilometerafstanden. Maar rustig =/= zonder impuls.
beheerst leren galopperen maar dan wel nog steeds met de juiste opwaartse energie daarin. Heb heel toevallig ook exact hetzelfde probleem met middendraf, ik jag Henk of enorm op de grond in of ik rijd het te rustig en zonder impuls waardoor hij taktfouten maakt. Dus ja wel of geen proefjes rijden is nog een keus, maar serieus dressuurwerk ontkom je niet aan
Het is toch kwestie van kracht en eerst met dressuur onder de knie krijgen, want met hindernissen erbij heb je nog extra moeilijkheid erbij te pakken. 
Charmaine schreef:Ik wilde net aanvullen dat het klinkt alsof sluiten en verruimen op het juiste moment nog lastig is. Herken ik hoor, hebben wij ook. Afgelopen week bij Alice Naber stond de dressuurles dan ook in het teken van grond/balkjesles. Leg er maar 2 op 12 meter van elkaar. Standaard op 3, keertje sluiten op 4 en verruimen op 2. Je kent t vast wel. Goeie oefening hoor!
maar dan meestal 14/15 meter en rijden op 3, 4, 5, 6. Laat het nou zo zijn dat ik moeiteloos 3 op 14 meter krijg maar bij een poging tot 5 bijna zit te janken
en bij poging tot 6 ging mijn paard halverwege spontaan wissels springen, want hij snapte er al helemaal niets meer van
Ik vind 40cm al hoog zat hahaha. Springen is ook gewoon heel technisch en moeilijk, zeker in een parcours. Dus nee ben het zeker met je eens dat springen niet makkelijker is dan dressuur, het heeft allebei z'n moeilijkheden en uitdagingen. Ik hoop dat je snel weer lekker in de flow zit en genieten met je knapperd