Onze wedstrijd was afgelast, dus heb me snel bijgeschreven voor de zilver Ster in Haaksbergen aankomend weekend. Kan nu 1 proef starten, voor de tweede sta ik nog op de wachtlijst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
droversrun schreef:Ja heel erg jammer inderdaad... Ik was naar Almere Haven geweest, start je daar wel eens?
Mahitri schreef:Ik heb nog een probleem waar iemand mij misschien mee kan helpen?
Afgelopen wedstrijd liep Berend super fijn met inrijden. Ik ben thuis ook bezig dat hij veel scherper aan het been moet zijn dus been = weg! En dat pakt hij heel netjes op. Alleen zodra ik de baan in ga......... alles wegDan houdt hij gewoon op met lopen en ben ik na één proefje echt op. Hij reageert nauwelijks op mijn hulpen. Hoe pak ik dit aan? Op deze manier kan ik echt nooit een Z1 proef rijden want dan moet ik halverwege aan het zuurstof
c_alsemgeest schreef:Mahitri schreef:Ik heb nog een probleem waar iemand mij misschien mee kan helpen?
Afgelopen wedstrijd liep Berend super fijn met inrijden. Ik ben thuis ook bezig dat hij veel scherper aan het been moet zijn dus been = weg! En dat pakt hij heel netjes op. Alleen zodra ik de baan in ga......... alles wegDan houdt hij gewoon op met lopen en ben ik na één proefje echt op. Hij reageert nauwelijks op mijn hulpen. Hoe pak ik dit aan? Op deze manier kan ik echt nooit een Z1 proef rijden want dan moet ik halverwege aan het zuurstof
Ik herken dit ook... maar dit probleem lag puur bij mezelf en mijn paard reageerde hierop.
In de ring zelf was ik toch meer gespannen, vergat te ademen en ging er veel te veel aan rijden waardoor hij zich hard maakte.
Door tussendoor bewust heel diep in te ademen en uit en daarin te ontspannen werkt heel goed.
Ik had het vooral in de stap onderdelen, uitgestrekte stap deen hij wel heel mooi zijn passen, maar tergend traagSoort van slow motion waar ik een soort stress reactie van kreeg, echt been geven werkte niet want dan stoof die meteen naar voren en knijpen kreeg ik het tegenovergestelde effect. Juist letterlijk mijn lijf losgooien op dan koment en alleen meebewegen werkte het beste.
In de appuyementen was het ook, maar omdat hij zich teveel dubbel vouwde waatdoor hij zijn passen niet goed kon afmaken. Daarin hem ik heel erg moeten leren hem in balans en rechtgericht met lengtebuiging te houden. De meeste paarden buigen niet genoeg, hij deed het veel te extreem