[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pien1989

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:10

Ghostattack 167,5 en 168.... echt om niet over naar huis te schrijven zeg maar :-)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:26

roosjenat schreef:
PrimaDonna_ schreef:
@roosjenat; Deze is van Imperial Riding. Is heel licht roze met een wat donker roze & bruine nep leren bies. En zitten ook nog roze steentjes op de hoek.
Kan hem niet vinden op internet... :')

Oh Haha hij leek een beetje creme achtig :P. Ik ga heel google even afzoeken :Y)

Ik zal je morgen wel een betere foto sturen! Is erg chique dekje :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:44

Jammer Pien1989!
Een schrale troost, want bij mij ging het nog slechter. Ik heb mijn proeven niet kunnen rijden. :P
Ze kwam wel fit over dus ik besloot te gaan, maar ze kreeg tijdens het ring verkennen haar tong over het bit en ging verder in een spectaculaire rodeo waarvan ik niet wist dat ze dat fysiek gezien kon. :') Na drie bokken heb ik voor het eerst kunnen zandhappen vanaf mijn lieve, brave paardje dat ik al vanaf driejarige leeftijd heb, ze heeft nog nooit zoiets gedaan! :(:)
Na het fixen van haar tong was er niets meer aan de hand en heb ik nog even gestapt door de ring, maar omdat ik erg duizelig was en me ook pijn had gedaan, ben ik niet gestart.
Ik ben nu best kreupel. _O- Dus van een spectaculair debuut kunnen we wel spreken, maar niet op de manier die ik hoopte.. :))

Fijn dat jullie lekker hebben kunnen rijden PrimaDonna_en roosjenat! :)
Sterkte Ghostattack!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:02

Imaginaerum schreef:
Jammer Pien1989!
Een schrale troost, want bij mij ging het nog slechter. Ik heb mijn proeven niet kunnen rijden. :P
Ze kwam wel fit over dus ik besloot te gaan, maar ze kreeg tijdens het ring verkennen haar tong over het bit en ging verder in een spectaculaire rodeo waarvan ik niet wist dat ze dat fysiek gezien kon. :') Na drie bokken heb ik voor het eerst kunnen zandhappen vanaf mijn lieve, brave paardje dat ik al vanaf driejarige leeftijd heb, ze heeft nog nooit zoiets gedaan! :(:)
Na het fixen van haar tong was er niets meer aan de hand en heb ik nog even gestapt door de ring, maar omdat ik erg duizelig was en me ook pijn had gedaan, ben ik niet gestart.
Ik ben nu best kreupel. _O- Dus van een spectaculair debuut kunnen we wel spreken, maar niet op de manier die ik hoopte.. :))

Sterkte Ghostattack!

Jeetje wat balen... :(:)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:18

@Charlotte; Jeetje meid! Dat is ook niet leuk dat het zo is gelopen :( en wat balen dat ze haar tong over het bit gooide, dan heb je gewoon ook niks meer te vertellen. Fijn dat je nog wel even een rondje mocht stappen om haar vertrouwen terug te krijgen.
Sterkte met je kreupelheid en rustig aan!!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:04

Oef! Dat is ook geen leuk debuut!!!! Knap dat je nog ff bent opgestapt.

Vanochtend buitenrit gemaakt. Ook dan is ze paniekerig en schijterig.
Ik zat erop en dacht alleen maar: naar voren, naar voren, voorwaarts! Ze is twee keer ongedraaid omdat ze het eng vond. Alle andere keren was ik haar voor en gaf ik alleen maar gas Haha. Dan draafde ze er langs. Op deze manier hoop ik toch iets meer te kunnen rijden als ze iets angstig vindt.
Waar oefenen jullie op vreemd terrein? Ik heb eigenlijk geen idee waar ik naar een bak kan om een keer te oefenen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:52

@Pien: Stoer dat je naar buiten bent gegaan met haar! Ging je alleen of samen met iemand? Wil namelijk ook nog wel eens helpen :)

Bij mij hier zijn er super veel rijbakken, aan de overkant woont een oud collega van mij met een rijbak. Hier wilde ik begin dit jaar al oefenen maar liep toen helemaal in de soep door de sneeuw enzo. Wil er nog steeds heen. Moet dan 7,50 betalen omdat ik dan mijn instructrice meeneem. Als ik er alleen ga rijden betaal ik 5 euro. Vind ik een mooie prijs :)
Verder wil ik nog eens op de manege rijden waar ik lid ben, alleen is dit alleen mogelijk als we een trailer hebben. Zodra deze er is wil ik lekker op pad met der!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:54

Wij hebben een manege op loopafstand waar we op afspraak voor 10 euro de bak kunnen gebruiken, ze hebben daar een binnenbak en buitenbak. Als we 5 minuten met de trailer gaan, hebben we een super mooie vereniging waar je kan rijden. Hier kun je lopend ook heen, maar dat is wel een stukje stappen en je moet een brug over :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:10

AlwaysH schreef:
Update tijd! *D
Mijn moeder heeft de coque gehaald. Ze houdt wel van me, ze heeft namelijk een donkerbruine gehaald, hehe. Nu heeft San dan wel cognac tuig, als ik later op een of andere manier een eigen paard heb die een coque nodig heeft; heb ik wel de juiste kleur. :Y) Maandag gaan we kijken of hij nodig is.
Gister kwam er plots een pakketje binnen, had mijn vader een instructie headset gekocht. 90,- 8)7
Hij is officieel voor motors (paarden instructie headsets waren duurder) maar zou het prima moeten doen. Ik kon gister in ieder geval met mijn vader communiceren. :') Hij stond bij de paddock bordjes binnen en ik stond buiten met Santana buiten te wachten, ik hoorde hem praten. :')

Gister dus gelongeerd. Het was schemerig/donker en het begon plots weer code oranje te waaien. Echt waar, werd soms bijna weggeblazen... Maar was al gereed om te longeren dus dat wilde ik ook gaan doen hè!
Met paard naar de longeerbak, schrikkerig ding. De auto was eng, de mesthoop was eng, de piepende stapmolen was eng, etc, etc. En oh, wat heb ik dat gemist... :o Ik weet het. Dat klinkt heel raar. Maar ik vond het zo leuk. ronken, op alles letten. Maar toch braaf zijn. Ik heb het echt gemist, dat stukje Ray. <3
Ze is een keer verschoten (geen idee waarvan) en verder vooral naar dingen staren. Eigenlijk dus heel knap want de wind zou mij als paard ook de stuipen op het lijf hebben gejaagd hoor. ;) Ze was in het begin wat gevaarlijk met longeren, ze maakte een nogal klein rondje, als ze zou schrikken stond ze op me. Dus eerst haar cirkel groter gemaakt met lichaamsgebaren; gelukt. Daarna ging het goed en ging ze lekker sjouwen. Longeerhulp er aan gedaan (op het aller grootste, reus). Ze had dit nog nooit gedaan en ik wilde haar geen pijn doen of dat ze hem stuk trok. Ze kon dus niet boven een normale hoogte uit maar had hem ook niet erg laag ingesteld; was immers zoveel te zien. :)
Ze kan voor een springpaard wel mooi draven hoor, mooie ruime passen, ze kan ook goed haar schoft liften en laat daarbij echt veel lengte over de rug komen!

Ben dus wel tevreden. :Y)

Even uit mijn eigen volgtopic gejat, ben een beetje te lui om dit nogmaals te typen! O:)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:38

Jeetje wat vervelend Charlotte!!

Hier in de buurt zijn best een aantal maneges. Maar echt dressuur heb ik pas een keer op vreemd terrein gedaan eigenlijk.
Vaker crossen, springen, oriëntatie ritten etc. En vroeger natuurlijk keuringen.
Ze heeft redelijk wat gezien dus kijkt daar niet zo snel van op.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:47

Prima donna:
Ja in m'n eentje. Samen is ze eigenlijk niet eens heel bang maar soms wil ik toch alleen gaan zodat ze dit leert. Kwam zelfs langs carnaval huizen met vlaggetjes. Ik wil haar op die manier proberen toch wat meer te laten zien van de "wereld"

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:38

@Pien: Ik vind ook dat je alleen naar buiten moet kunnen. Don gaat tot nu toe ook alleen nog samen naar buiten. Maar lijkt mij ook heerlijk om eens alleen te gaan.. dit deed ik hiervoor met mijn vorige vzpony namelijk, heerlijk. Wel goed van je dat je haar zoveel wilt laten zien :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:39

AlwaysH schreef:
AlwaysH schreef:
Update tijd! *D
Mijn moeder heeft de coque gehaald. Ze houdt wel van me, ze heeft namelijk een donkerbruine gehaald, hehe. Nu heeft San dan wel cognac tuig, als ik later op een of andere manier een eigen paard heb die een coque nodig heeft; heb ik wel de juiste kleur. :Y) Maandag gaan we kijken of hij nodig is.
Gister kwam er plots een pakketje binnen, had mijn vader een instructie headset gekocht. 90,- 8)7
Hij is officieel voor motors (paarden instructie headsets waren duurder) maar zou het prima moeten doen. Ik kon gister in ieder geval met mijn vader communiceren. :') Hij stond bij de paddock bordjes binnen en ik stond buiten met Santana buiten te wachten, ik hoorde hem praten. :')

Gister dus gelongeerd. Het was schemerig/donker en het begon plots weer code oranje te waaien. Echt waar, werd soms bijna weggeblazen... Maar was al gereed om te longeren dus dat wilde ik ook gaan doen hè!
Met paard naar de longeerbak, schrikkerig ding. De auto was eng, de mesthoop was eng, de piepende stapmolen was eng, etc, etc. En oh, wat heb ik dat gemist... :o Ik weet het. Dat klinkt heel raar. Maar ik vond het zo leuk. ronken, op alles letten. Maar toch braaf zijn. Ik heb het echt gemist, dat stukje Ray. <3
Ze is een keer verschoten (geen idee waarvan) en verder vooral naar dingen staren. Eigenlijk dus heel knap want de wind zou mij als paard ook de stuipen op het lijf hebben gejaagd hoor. ;) Ze was in het begin wat gevaarlijk met longeren, ze maakte een nogal klein rondje, als ze zou schrikken stond ze op me. Dus eerst haar cirkel groter gemaakt met lichaamsgebaren; gelukt. Daarna ging het goed en ging ze lekker sjouwen. Longeerhulp er aan gedaan (op het aller grootste, reus). Ze had dit nog nooit gedaan en ik wilde haar geen pijn doen of dat ze hem stuk trok. Ze kon dus niet boven een normale hoogte uit maar had hem ook niet erg laag ingesteld; was immers zoveel te zien. :)
Ze kan voor een springpaard wel mooi draven hoor, mooie ruime passen, ze kan ook goed haar schoft liften en laat daarbij echt veel lengte over de rug komen!

Ben dus wel tevreden. :Y)

Even uit mijn eigen volgtopic gejat, ben een beetje te lui om dit nogmaals te typen! O:)

Je bent lekker bezig met haar!! Hoe vaak doe je haar in de week?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:43

Twee keer, plus soms in de weekenden als de eigenaresse in Duitsland is. :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:44

Vandaag weer op Don gereden. Net als gisteren even door de bak laten lopen aan de lijn.. Maar mevrouw die was NIET vooruit te branden :') Was wel even een verschil met gisteren haha.
Toen maar snel erop geklommen en gaan rijden. Weer fijn gereden <3 Maar zodra de hengst in de bak kwam was ze haar aandacht weer kwijt :? Volgens mij is ze stiekem verliefd op hem :=
Dus even aangepakt en toen was haar aandacht weer terug!!
Wat alleen wel irritant is, is dat ik nu links ga vasthouden.. :n rechts laat ik ein de lijk los, maar nu is links weer vast. Pffffffff!! Morgen weer les.. dus daar dan mee aan de slag. Vraag hierdoor ook te veel stelling. Op de linkerhand gaat het veel beter en laat ik die kant juist weer los. En de linkerhand was ooit onze moeilijke kant _O-

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:55

Bedankt dames!
Het was gewoon pech, ze deed het niet met opzet en ik heb gelukkig alleen maar flinke spierpijn. Onvergetelijk was het in ieder geval wel. :+
Jammer genoeg heb ik het de komende tijd te druk om weer op wedstrijd te gaan, maar er valt rijtechnisch nog heel veel te verbeteren, dus we trainen lekker door en zien over een tijdje wel weer.

Top dat je fijn hebt gereden en herkenbaar met vasthouden van één kant. :x
Lekker bezig AlwaysH! :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:05

Ik hou rechts altijd vast, zo irritant! En hey laat je niet gek maken door een mislukte eerste keer. Ik haalde op mijn eerste proef 164,5 en het ging super slecht. 4 wedstrijden later ben ik 7 winst rijker, het komt echt goed.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:12

Thnx Harvey!
Goed zeg!
Over twee weken mag ik weer. Dan is het losrijden in de ring (bak) dus dat is fijn.... zodra ze een beetje ontspant is ze heel fijn.
Toch knap hoor hoe andere dat doen;
Ring in rijden, rondje draven en starten! Ik kan me ook amper voorstellen hoe dat zou zijn als het goed gaat ofzo.
Lekker dat donna zo goed liep. Balen dat vast houden! Ik ken het en denk vaak m; rechtop. Ontspan, 2 teugels rijden. Zo zit ik de hele tijd in mezelf te praten haha

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:31

ik heb sinds dit jaar een 2de startpas aangevraagd ,omdat ik naast de wedstrijden met mijn springpaard ook deze bonte clown ga starten.
onze tattoo is echte ondeugd en ben dus ook heeel benieuwd hoe hij zich tussen de witte hekjes gaat gedragen :D
daarom beginnen we ook maar gewoon simpel in de B officeel hoef ik daar niet in te starten,maar aangezien hij regelmatig z'n trukendoos opentrekt beginnen we maar makkelijk :P
Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:37

stuf schreef:
ik heb sinds dit jaar een 2de startpas aangevraagd ,omdat ik naast de wedstrijden met mijn springpaard ook deze bonte clown ga starten.
onze tattoo is echte ondeugd en ben dus ook heeel benieuwd hoe hij zich tussen de witte hekjes gaat gedragen :D
daarom beginnen we ook maar gewoon simpel in de B officeel hoef ik daar niet in te starten,maar aangezien hij regelmatig z'n trukendoos opentrekt beginnen we maar makkelijk :P
[ [url=m/XmvmNr.jpg]Afbeelding[/url] ]

He tattoo! Ik heb hem gekend toen hij een jaar of 3 was ik was toen die tijd een jaar of 10/12 ofzo! Grappig!! Een vriendin van de manege verzorgde hem toen, ben toen een paar keer meegeweest. Toevallig! Hoe oud is hij nu?

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:52

FleurSandro schreef:
stuf schreef:
[ [url=m/XmvmNr.jpg]Afbeelding[/url] ]

He tattoo! Ik heb hem gekend toen hij een jaar of 3 was ik was toen die tijd een jaar of 10/12 ofzo! Grappig!! Een vriendin van de manege verzorgde hem toen, ben toen een paar keer meegeweest. Toevallig! Hoe oud is hij nu?

hey echt nou wat leuk! hij word in april 8 we hebben hem nu 3 jaar

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:32

Pien1989 schreef:
Thnx Harvey!
Goed zeg!
Over twee weken mag ik weer. Dan is het losrijden in de ring (bak) dus dat is fijn.... zodra ze een beetje ontspant is ze heel fijn.
Toch knap hoor hoe andere dat doen;
Ring in rijden, rondje draven en starten! Ik kan me ook amper voorstellen hoe dat zou zijn als het goed gaat ofzo.
Lekker dat donna zo goed liep. Balen dat vast houden! Ik ken het en denk vaak m; rechtop. Ontspan, 2 teugels rijden. Zo zit ik de hele tijd in mezelf te praten haha

Dat snap ik! Ik rij de ene keer heel kort in omdat de bak op een bepaalde locatie slecht is en de andere keer wat langer. Ik vind dat het ook te maken heeft met waar je rijdt. Ik heb nu de meeste winst gereden in een simpele normale bak. Rijden we in de luxe grote 20 x 60 bak met witte hekjes en bloemen en grote tribune met parasols binnen(!?) dan heeft hij meer spanning. Ga lekker oefenen, ken je proef door en door en probeer vanuit je buik te ademen. De eerste keer dat ik onderling ging starten (2016) was ik een week lang nerveus en ging ik mijn hele concurrentie bij langs op FB, tijdens het inrijden en de proef sloot ik me volledig af en was het net alsof ik op afstand toe keek. Ik zat in dromenland en verstijfd te paard. Thank god heb ik een braaf paard op vreemd terrein, hij reed zijn rondje en er was niks aan de hand. Nu, 5 wedstrijden gereden en ik werd eindelijk een beetje wakker na de bar slechte score na de eerste wedstrijd. Ik dacht: hallo! Jij wil wedstrijden rijden, nou hier heb je het! Dan ga je rijden ook.

We zijn allemaal beginners, dat is zo mooi! Iedereen ervaart het anders. Toch heb ik altijd het gevoel dat mijn concurrentie een stuk meer ervaring heeft en dat de paarden hoger opgeleid lijken dan B dressuur (tijdens het inrijden) Hebben jullie dat ook?

Oke, dit was mijn semi inspirational tekstje.. haha. We kunnen het!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:42

@Pien, jammer van de punten, die komen vanzelf wel. Stoer van je buitenrit, zo helemaal alleen. Voorwaarts blijven is vooral belangrijk! Altijd.
@Imaginaerum, wat jammer dat het zo heeft moeten verlopen. Fijn dat je nog even bent opgestapt..Lekker blijven oefenen. en sterkte met de kreupelheid van jou.

Vanuit hier ook een updatje
ik heb er nu zelf 3x opgezeten thuis, en we willen dit zo'n 3 keer in de week aanhouden.
eerste twee keer gelongeerd en alleen maar gestapt onder het zadel.
Gisteren hebben we ook gedraafd en een paar rondjes gegaloppeerd. Hij is zo ontzettend braaf, heeft nog geen boze blik op wat gegeven.
Ik ben dan voornamelijk bezig met voorwaarts houden en de hulpen aanleren. Hij pakt het zo goed aan dat hij van voor al begint te zaken, te ontspannen en mijn hand zelf opzoekt. Ik vraag hem uiteraard nog niets, maar wat hij zelf aanbied, pak ik ook wel aan.
Hij heeft er duidelijk plezier in, staat fijn op zijn nieuwe plekje, is de hele dag aan het spelen op de wei en zit goed in zijn vel. Komt ook al mooi aan.
Ik ben heel erg blij met dit dier en heb er alle vertrouwen in.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:11

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:03

Imaginaerum schreef:
Jammer Pien1989!

Sterkte Ghostattack!

Jeetje wat balen!