[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:16

Moonlight, druk weekend dus!

Pantykous daar had ik ook overheen gelezen, gefeliciteerd met je zwangerschap! *\o/*

Pas jij ook een beetje op jezelf Marijke? :(:) Ik vind mijn heup al niet fijn, maar de schouder is natuurlijk met zowat alles in beweging.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:46

Ik kom ook weer even onder de mee-lees steen vandaag *D
Wij hebben eindelijk een zadel gevonden, dus we kunnen weer verder trainen *\o/*

Dappere beslissing Elke!

Balen van je schouder Marijke!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:07

Dat wordt doorbijten in Drachten Marijke :=
Als ik je ergens mee kan helpen dan laat je het maar weten, jammer dat je voor ons net wat uit de richting zit want had er qua tijd best een paar extra bij kunnen doen deze weken.

Fijn dat je een goed zadel gevonden hebt SD!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:12

Wat gaaf om te starten in Drachten! Hoop dat je snel genoeg herstelt :)

Leuke merrie Gomir!

Ik heb het boekje "selecteren om te presteren" gekocht van het KWPN. Vind ik toch wel interessant. Ook om m'n eigen merrie te scoren. Moet nog wel even oefenen :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:32

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:46

Jammer dat de stekker niet pastteLaura, zonde.
Gefeliciteerd met de zwangerschap, pantykous.
Wat leuk dat je naar indoor Drachten mag Marijke, hopelijk trekt je schouder nog bij voor die tijd.
Fijn dat je een zadel hebt gevonden SD.

Ik kan door de vorst helaas niet zoveel trainen als ik zou willen, hopelijk is dat snel een beetje over .

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:55

Klein vreugde dansje, vanavond geslapen :D :+ haha klinkt suf maar al lang blij dat ik wat uurtje heb geslapen.

@Gomir: Thanks voor je aanbod! echt super :) Mijn vader kwam gister zelf met het idee dat hij ze wel even aan het halster aan de longe kon doen. Het is niet echt trainen maar waren ze in ieder geval wel wat hun energie kwijt. Hoop dat ik morgenmiddag weer kan rijden.

@SD: wat voor zadel is het geworden?

@EB: Vorst? hier in het Noorden vanavond/ vandaag pas wat vorst. Voor de rest was het gewoon stormachtig, regen hagel.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:13

Er is geboden op mijn paard en de keuze is nu aan ons. Hij staat / stond helemaal niet te koop. Gaat naar het verre buitenland als hij gaat. Als hij verkocht is ga ik er denk ik even tussenuit qua springsport. Mijn vader vindt het een beetje veel worden op stal, aangezien ik ook nog 5 pony's heb en mijn zus een paard. Daarvan ga ik er denk ik eerst eentje naar L-dressuur rijden en als er dan een leuk springpaardje op mijn pad komt ga ik het zeker weer oppakken. Denk dat ik het snel ga missen! Maar het is even beter zo :(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:43

Spannend saraviavia, maar als het een goed bod is en er nog zoveel op stal staat zou ik er niet te lang over na denken :o Ze hebben zo maar wat als je pech hebt :=

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:46

Buitenland zorgt er net zo goed voor. Vooral als ze duur waren. :P

Vorig jaar een pony naar China verkocht, eerst twijfels gehad door enge verhalen, maar ze hebben het super voor elkaar, heel erg westers allemaal. :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:12

Voordat iemand Evel wil hebben moet ie nog ff doorstomen denk ik :') Toch alvast voorzichtig gefeliciteerd saraviava.

Marijke lekker tukkie gedaan, dat helpt altijd :j

En iedereen bedankt voor de felicitaties :D

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:30

Hier na een dikke week vakantie en maar 2x weer rijden toch redelijk nette rondes kunnen springen in de 90 cm oefenspringen. Losspringen ging echt lekker, bleef mooi bij mij. Dus de bak in voor 1e rondje. Lekker ontspannen rond gereden en weer net voor hindernis 1 begint mevrouw weer te klote. Wel makkelijk gesprongen. Bij hindernis 3 was ik het gekloot zat en gaf ik is flink wat been, waardoor we groot kwamen. Daarna best een redelijk rondje op het graag naar links springen na.

Daarna 2de rondje. Nog even een klein stukje gegaloppeerd en naar hindernis 1 met flink wat been erbij. En ja hoor ze kon weer normaal naar de sprongen. Hindernis 2 maakte ze de sprong iets groter dan ik had verwacht dus nogal een vreemde landing en het leek erop dat ze boos ging worden. Viel gelukkig mee en voor de rest een redelijk kunnen rijden met een super mooi lijntje op 8 en 9.

We maken weer vooruitgang. Op naar zaterdag!!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:58

gomir schreef:
Spannend saraviavia, maar als het een goed bod is en er nog zoveel op stal staat zou ik er niet te lang over na denken :o Ze hebben zo maar wat als je pech hebt :=

Ja klopt, daar heb je zeker gelijk in! Dankjewel!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:01

Change3x schreef:
Buitenland zorgt er net zo goed voor. Vooral als ze duur waren. :P

Vorig jaar een pony naar China verkocht, eerst twijfels gehad door enge verhalen, maar ze hebben het super voor elkaar, heel erg westers allemaal. :j

Netjes! Ik snap dat je daar in het begin beetje raar over denkt. Mijne zou naar Turkije gaan dan dus dat is een ander land, maar ik verwacht ook goed. Ze zeiden dat de paarden buiten het aanslagen-gebied staan..

@Moonlight17 netjes gedaan!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:12

SaraViavia schreef:
Er is geboden op mijn paard en de keuze is nu aan ons. Hij staat / stond helemaal niet te koop. Gaat naar het verre buitenland als hij gaat. Als hij verkocht is ga ik er denk ik even tussenuit qua springsport. Mijn vader vindt het een beetje veel worden op stal, aangezien ik ook nog 5 pony's heb en mijn zus een paard. Daarvan ga ik er denk ik eerst eentje naar L-dressuur rijden en als er dan een leuk springpaardje op mijn pad komt ga ik het zeker weer oppakken. Denk dat ik het snel ga missen! Maar het is even beter zo :(

Spannend! Snap best dat je dan even perplex staat en dat je niet goed weet wat je wilt. Maar het komt vast goed!

Moonlight, fijn dat het goed ging! Mooi leerzaam rondje zo te lezen. :j

Wij zouden zaterdag 2 oefenrondjes springen maar weet niet hoe ik dat voor me moet zien met de voorspelde ijzel en ''sneeuw''. Als dat echt gebeurd dan ga ik niet met de trailer op pad.. := Hoop dat het meevalt want had er erg veel zin in..

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:19

@Marijke Ik heb een springzadel van Passier gekocht. :)

Spannend SaraViavia!

Fijn Moonlight!

Ja die sneeuw en ijzel heb ik eigenlijk ook niet zoveel zin in. Hier zou het vooral in de ochtend zijn, dus ik hoop ook dat het meevalt. Wil graag ook nog even met de trailer op pad.. :D

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:29

Moonlight ben jij het dan toch die ik woensdag even heb geholpen bij de springles ? Wist het niet zeker haha dus durfde er niet over te beginnen :+

Ik heb gisteren met twee andere paarden ook wedstrijdje gereden in de 90cm en 1m
Het paard van de 90cm was erg vrolijk :')
Veel bokken met losrijden . Maar daarna deed ie in het parcour goed zijn best !
De numero uno die bij ons op stal staat veeeel te lang los gereden .. daarna in het parcour wel wat vlug .. maaaaar we zijn rond gekomen !! *\%/*

Nu voorbereiden voor morgen om met mijn twee kanjers te springen :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:41

Goed bezig benthevigox :)
@moonlight: mooi dat je goed hebt geopend, gaat vast goed komen op wedstrijden.
@SaraViavia: Oeh spannend!! altijd goed dat je een bod krijgt terwijl die niet te koop staat! hebben ze echt belangstelling :) succes en klein beetje alvast gefeliciteerd.

Ik kon het gistermiddag niet laten, even gereden. Lange teugels maar ach ze doet het wel. Voel mij in ieder geval weer wat beter. Als het lukt vanmiddag met 2 naar de binnenbak. Door de vorst is de buitenbak vast te hard.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:53

Mijn instructeur geeft helaas niet zoveel les meer maar denkt wel mee en houdt ook alles netjes in de gaten hoe het gaat :D Gister weer leuke lijntjes om mee te spelen als opdracht gekregen. Viel me erg mee hoe goed het vosje voor elkaar is! kon mooi een galopsprong meer of minder maken tussen de hindernissen.

Gister nog zo gelachen, de manege waar ik sta zijn ze het "boerenhuis" aan het opruimen en daar zijn ze allemaal oude kranten artikelen tegen gekomen en oude foto's. Die gister eens bekeken en moest wel lachen om de titel die boven het artikel stond. Iets met dat het 33 jarige talent ... ..... ook wel playboy genoemd het erg goed deed op Gran Canaria :')
En een hele mooie foto van hem op de levade met op de achtergrond zijn inmiddels overleden moeder en zus <3 Ik blijf het mooi vinden de foto's en verhalen van vroeger :)

Morgen naar Middenbeemster om te crossen. Ik hoop dat het niet gaat sneeuwen en ijzelen want dan blijf ik thuis :)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:41

Laatste tijd veel meegelezen.
Maar ik weet even niet of er vandaag mensen zijn die indoor hartje Drenthe zouden starten maar wil jullie even melden dat dit is afgelast!!!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:16

Nou vandaag B gestart officieel
Inspringen had ik een stijve hark onder mijn kont. Last minute begon ze toch mooi te ontspannen. Dus hup de ring in. Begon super mooi op 1 en 2. 3 ook prima, maar ze sprong zover naar links dat ze bijna op een bloempot terecht kwam. Dus snel weggetrokken en op de rem. Helaas stond ik al bijna voor hindernis 4. Kon dus geen volte meer draaien en moest dus aan galloperen en met zo weinig ruimte had ik niet genoeg ritme om foutloos over de oxer te komen. Daarna weer een prima parcours gehad. Kreeg er ook nog een tijdstrafpunt bij door het bijna stilstaan.

Dus ik baal wel echt heel erg, aangezien ze toch erg haar best deed en het best goed ging. Foto zal wel zwaar komisch zijn op hindernis 3. :+

Ja dat was ik woensdag Benthe ;) Zag je donderdag flink wat wandelen met je paardjes

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:44

Eef_Bam, kan je alweer een beetje trainen? Lastig hé die vorst..

Marijke, hoe gaat het nu met je schouder? Gaat slapen ook weer wat beter? En lekker gereden? :+
Ging dat wel een beetje?

Benthe, fijn dat je zo lekker gereden hebt! Rij je dan paarden van anderen een keer of train je die? Hoe is het vandaag gegaan?

Vibabu, wij trainen dat ook! Tempo tussen een lijntje. Verkleinen en vergroten. Ik vind dat zo lastig! Maar wel een hele leuke/goede oefening. En leuk die oude foto's! Ik hoop voor je dat het morgen beter weer is..

Moonlight, zonde van hindernis 3/4 maar wel fijn dat je verder goed gereden hebt toch? En we zien de foto graag tegemoet. :D

Ik heb vandaag 2 oefen rondjes gesprongen en ben erg blij erover! Eerste rondje foutloos maar zeker niet netjes gereden van mezelf. Tweede rondje een weigering op de tweede van de dubbel maar ben erg blij met m'n rondjes! Had er een hard hoofd in, dan is het altijd fijn als het meevalt haha.
Heb wel een screenshot.

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:11

Moonlight wat jammer van hindernis 3 en 4, maar super dat de rest van het rondje wel goed ging!

Nan super! Lekker zo doorgaan! :))

Ik heb ook maar een topic van Gibbie gemaakt over 2016, had er eerder nog geen zin in haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:10

Genemuiden ging gewoon door. Pony begint er weer wat vertrouwen in te krijgen. 1e parcours 2 stops en een balkje. 2e parcours 1 stop op 1 door krom aanrijden maar verder fijn rondje. Voorlopig maar zo plannen dat ze elke 2 weken ergens kan springen om een beetje ritme te krijgen.

Morgen lekker spelen in Bathmen met de indoorcross.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:50

Succes iedereen die morgen op cc gaat!