[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 00:32

Ik ben ook eindelijk L2 gestart en het was een onvergetelijk debuut haha :')

De omstandigheden waren nogal slecht, maar goed dat zijn eigenlijk smoesjes hè :P eerste proef ging gewoon super slecht en de tweede een stuk beter maar nog niet helemaal top hoor. En toen de punten...

Eerste proef 189,5 en tweede proef 167,5 8)7 ik weet niet naar welke proeven de jury's hebben zitten kijken haha. Maar goed de eerste punt is binnen dus het kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Op naar de volgende wedstrijd!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:50

haike schreef:
Welkom trysteffy! Maar vandaag debuut l1 en dan meteen door naar l2 of had je gewoon wedstrijd vandaag?

Galeo succes! Gefeliciteerd met je mooie debuut.

Ik had gewoon wedstrijd in de L1 en had me laatste puntjes voor gekregen. En ga dus over ander halve week bij outdoor beukers L2 starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:25

Wat jammer annetm dat de punten zo anders waren dan verwacht! En gisteren ging het hier soms flink tekeer, dus als dat zo was snap ik dat de omstandigheden niet goed waren. Maar gefeliciteerd met je winstpunt, de eerste is binnen!

Trysteffy, dan snap ik het, twijfelde omdat je het over l1 debuut had. Succes vast voor het l2!

Ik deze week maar beginnen met oefenen proefje 11, over 2 weken starten.

NatasjaS

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:28

Ik heb zaterdag de nieuwe proeven even geoefend. Pff dat is nog wel even wennen. Sommige stukken heel snel op elkaar en andere duurt dan weer lang. Zondag wedstrijd dus van de week nog maar een keer oefenen.

Gefeliciteerd met jullie winstpunten!!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:10

Thnx Haike en Alice :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:14

Waar heb je gereden Annet? Jammer dat de punten niet met je gevoel klopte
maar toch gefeliciteerd met je winstpunt!

Gisteren had ik wedstrijd in Hippolytushoef,ik vond de punten wat magertjes maar
was wel mooi 1ste en 2de en 2 winstpunten rijker tussen die kastelen van paarden :D
Heb nu nog 1 puntje nodig dan mogen we M1 starten!

Aankomend weekend 2 dagen wedstrijd dus ik denk dat we de zondag maar een rondje M1 gaan
proberen dan :D

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:06

Gefeliciteerd met je punten en prijzen! Ik was in de Blesse, bij Wolvega in de buurt. Ga ik niet weer heen :Y)

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:02

Allemaal gefeliciteerd met de punten!

Annetm jammer dat je gevoel niet klopte met de punten van je ene proef maar je eerste punt is binnen!

Alice fijn dat je verandering in voer lijkt te werken.

Galeo, succes verder nog in het M!

Ik had zaterdag wedstrijd, een dag van uitersten :P
Weer een spook paard, terwijl hij normaal zo chill is. De eerste proef echt een rommel en laatste met 163 punten. Ik pakte hem veel te kort in een poging paard in het gareel te houden. Dus ook door mezelf veel te veel spanning in het geheel.
Toen weten te herpakken en toch ontspanning gekregen en de tweede proef gewonnen met 193,5 :) Mega verschil van 30,5 punten, terecht ook. Was overigens dezelfde jury. Nog heel leuk met haar nagepraat.
Ik vind het leuke proefjes trouwens! Enige minpuntje is idd het halsstrekken waarvoor je amper tijd hebt.

Verder een leuke week gehad met fijne trainingen en een heel fijne bosrit. Ben blij met die boef, nu werken aan onze ontspanning op wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:19

Gefeliciteerd daancha, dat is inderdaad wel een flink verschil, wel leerzaam ook zo afgestraft en beloond wordt op eigen fouten!
Welke proeven gereden?

Silby gefeliciteerd ook, spannend naar het m gaat alweer.

Ik vandaag thuis 11 en 12 geoefend. Vond ze niet zo lastig qua figuren maar handen vol aan paardlief, met losrijden ging heel fijn maar met proefjes heet en afgeleid. Aantal onderdelen dus maar even herhaald en wel goed afgesloten. Nog maar goed oefenen dus!

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:49

Haike, proeven 13 en 14 heb ik gereden. Inderdaad mooi hoe duidelijk de jury heeft gepunt. Heel erg leerzaam!!
Leuk dat je selecties gaat rijden. En ach af en toe wat heet en kijkerig houdt het interessant toch :P
Ik moet proefjes 11 en 12 nu ook eens gaan rijden voor als we in mei weer starten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:10

Gefeliciteerd met jullie punten allemaal!

Wij zijn in 2 weken, 7 winstpunten verder :D
(Meerdaags concours haha en 1 weekeind later nog een dag, 8 proeven totaal)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:10

Oh dat schiet mooi op Ivy!

Ik heb volgende week dinsdag weer les gepland, Na alles had ik er even geen zin in maar volgende week gaan we het maar weer eens doen. Ben benieuwd of we er uithalen wat ik denk nodig te hebben voo cc.

Instructeur had me zondag al even geholpen, ik ga in de galop weer een beetje staan en rij dian niet voldoende terug waardoor ze steeds harder gaat. We moeten dus weer even goed op mijn houding letten want merk dat dian gelijk weer een stuk fijner is als ik netjes ga zitten en rijden.
Vandaag wil ik wat aandacht besteden aan de galop en overgangen. In de proef vind ik een paar lelijke overgangen zitten. Als rijden lekker gaat de proeven van mei alvast even oefen! :D

Hebben jullie veel concours gepland?

Ik heb 5 mei, 14mei en 21 mei cc. en dan in juni nog ergens een en dan eind juni de almelose ruiterdagen!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:14

Ik heb nu nog 30 April,1mei,13 mei,14 mei en dan pas in juli weer 2 dagen.
Ik start niet op gras dus de keus is wat beperkt in deze tijd.

Goed dat je weer gaat lessen,is toch wel belangrijk!

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:37

Lijkt me wat lastig uitzoeken Silby of het op zand is op niet. Of valt dat mee.... Wat is de reden dat je alleen op zand gaat? Dat je geen ijzers hoeft?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:07

Op startlijsten.nl kun je bodem invullen, dus zoeken lijkt me niet lastig maar wel beperkend.
Mijn paard loopt eigenlijk altijd wel erg fijn op gras. Komt dan net een beetje extra Vd grond, iets voorzichtiger en ik rij er wat meer aan. :D

Ook wel benieuwd nr jouw reden om niet op gras te starten! O:)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:55

Ik heb 2 jaar geleden een ongeluk gehad en daarbij mijn ruggenwervel gebroken,sindsdien durf ik niet meer :o
Buiten op zand was al een hele overwinning...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:01

Wauw knap hoor silby!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:08

Even een vraagje...
Ik heb net gemaild naar de organisatie van de wedstrijd die ik over 2 weken heb staan dat ik dan graag M1 wil starten.
Nu hebben ze op vrijdag geen M dus dat is pech.
Maar nu wel je me voor zaterdag op de wachtlijst zetten omdat het M al vol zit.

Mijn juf zegt dat ze mij moeten laten promoveren omdat ik al op de startlijst sta...
Hebben jullie dat ervaring mee hoe dat precies zit?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:24

silby schreef:
Even een vraagje...
Ik heb net gemaild naar de organisatie van de wedstrijd die ik over 2 weken heb staan dat ik dan graag M1 wil starten.

Mijn juf zegt dat ze mij moeten laten promoveren omdat ik al op de startlijst sta...

Hoe wil je de organisatie verplichten je te laten promoveren als ze misschien enkel een B/L jury hebben?

Je kan een verzoek indienen maar als dat niet haalbaar is denk ik dat je ze nergens toe kan verplichten...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:29

Ben ik met ynskek eens ze moeten wel de mogelijkheid hebben en de m zit vol dus je staat netjes op de wachtlijst.

Ik heb gisteren weer zo fijn gereden dat ik direct weer m wil starten. Travers gingen top en de lijnen in de m proef zitten mij ook veel beter om de een of andere manier.
Dinsdag weer les. Nu flink aan de bak voor onze galop en dan hoop ik na de Almelose echt over te kunnen naar de M1.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:47

Dat dacht ik zelf ook wel al hoor :o
Heb mezelf dus ook op de wachtlijst laten zetten en anders wachten we tot juli, dan hebben we ook nog mooi even de tijd :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:56

Start je maar zo weinig? Niet dat dat erg is zo bedoel ik het niet maar er zit behoorlijk wat tijd tussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:35

silby schreef:
Even een vraagje...

Ze zijn niet verplicht, wel om je te laten starten in l2 omdat je daarvoor opgegeven had, voor m geef je nu pas op dus kom je gewoon op de wachtlijst.

Alice, fijn dat het zo goed gaat! Wat moet je in de galop nog verbeteren?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:59

Verzameling en overgangen. Ik vind het moeilijk om wat meer verzameling te vragen. Maar we hebben vh weekend weer goed geoefend ben erg tevreden.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 05:32

Alice13 schreef:
Start je maar zo weinig? Niet dat dat erg is zo bedoel ik het niet maar er zit behoorlijk wat tijd tussen

Dat komt omdat ik niet op gras start zoals ik eerder al schreef en de wedstrijden op zand zijn hier schaars dus heb niet zo veel keus :=