[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UnitedxWest

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:41

Voor ons even wedstrijd rust. Van het weekend de punten bij elkaar gereden voor het M1 op onze laatste wedstrijd tussen de pony's (en een tweede prijs). Dus nu keihard trainen voor het M en wanneer we denken er klaar voor te zijn, verschijnen we vanzelf wel weer in de ring. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:48

Ayasya gefeliciteerd!

Waarschuwing...
Goed theoretisch hebben alle starters hier hun paspoort in orde toch?
Maar doe jezelf ene plezier.
Controleer nogmaals of je basis enting correct is, alle volgende entingen binnen het jaar zijn gegeven en de wachttijd na de laatste enting netjes gerespecteerd is voor je weer start.
Staan alle entingen op de juiste blz? Hebben ze allemaal een sticker, handtekening en stempel?
Zo ja, lekker gaan starten.
Zo nee, laat een nieuwe basis enting zetten.

Vandaar op een wedstrijd, gewoon een B tm M wedstrijdje om de hoek geweest (niet als starter), alwaar een KNHS controleur langs kwam en paspoorten en startkaarten kwam controleren, van ALLE starters.

Helaas bleek bij aantal mensen een en ander niet in orde.
Mocht je dat overkomen, neem het dan sportief op, het is namelijk je EIGEN verantwoording om te zorgen dat je papieren kloppen.
De controleur kijkt alleen of je alles netjes volgens de regelementen in orde hebt, rapporteert en diskwalificeert indien nodig.

Doe bij deze dus je voordeel met deze post en controleer je paspoort! In de regelementen van de KNHS staat precies hoe of wat.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:50

check
check
check
:') Toevallig een tijdje geleden nog om zitten "lachen" hoe slordig Angel geënt is, die heeft haar basisenting 3 keer gehad van 0 tot 5 jaar :+

Waren er veel die het niet op orde hadden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 01:05

Jup.... En al was het er maar 1, blijft niet leuk voor die persoon.
Echter ik vind wel dat je het dan sportief moet opnemen, is je eigen verantwoordelijkheid.

Overigens wordt er bij endurance altijd gecontroleerd.
En ben ik de afgelopen jaren bij het mennen ook vaak gecontroleerd. (districtskampioenschappen bijvoorbeeld dit jaar, eerst met je aanspanning langs de chipreader en paspoort controle dan pas starten)
Jaar ervoor was controle achteraf en toen had iemand ook zwaar pech.. nieuw paard niet alles in orde, had al gereden... en had goed gereden...

Overigens jaar of 10 geleden toen ik een keer stond te ringmeesteren kwam er ook een dag een chipreaderende paspoort controleur van de KNHS me gezelschap houden.

Nies, beter keer te veel dan te weinig....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 01:08

Heb net van mijn DA een herinneringskaartje gekregen. Enting moet voor 10 januari herhaald worden.
Heb 5 januari een wedstrijd, wilde voor die tijd nog maar niet enten, dus maar vlak erna plannen.
Ben benieuwd wat ze dan bij een controle zeggen als je zo dicht tegen de datum aan zit
( en morgen toch maar even de papieren controleren....of het echt de 10de is :) )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 08:12

Ik ben zeker te weten in orde. Niet altijd aan mezelf te danken :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 08:14

Punz schreef:
Ben benieuwd wat ze dan bij een controle zeggen als je zo dicht tegen de datum aan zit
( en morgen toch maar even de papieren controleren....of het echt de 10de is :) )

Dat maakt niet uit als je dicht tegen de datum zit. Ik heb ook vaak de laatste dagen, mijn DA vraagt wanneer ze weer moeten en plant me dan echt kort van te voren in.
Soms zelfs op de dag er net voor.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 08:54

Gefeliciteerd met alle behaalde punten en prijzen.

Ik ben toevallig half dec nog gecontroleerd, alles klopte gelukkig!

Ik ent vaak een maand eerder, dan ben ik altijd optijd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:25

saskiaojan schreef:
Gefeliciteerd met alle behaalde punten en prijzen.

Ik ben toevallig half dec nog gecontroleerd, alles klopte gelukkig!

Ik ent vaak een maand eerder, dan ben ik altijd optijd.

Doe ik ook, of 2 maand, is je paard dan een keer toevallig net ziek en kan niet geënt worden als je tegen het jaar loopt, moet je hele basisenting weer gaan doen, zit ik niet op te wachten, hier zit ie er dus altijd op tijd in.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:57

Heb zelf ook even gecontroleerd. Blijk een dierenartsenpraktijk te hebben die heel netjes op tijd waarschuwd. Ben dus royaal op tijd!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:21

Correct enten is inderdaad erg belangrijk - het gebeurt op ieder regiokampioenschap wel een keer dat er een of meerdere deelnemers om worden uitgesloten. Heel sneu, maar het is gemakkelijk te voorkomen. Dylano is laatst ook nog geënt. Nouja, zo alweer 1,5 maand terug denk ik :') Tijd gaat snel.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:24

Ik volg hier even. Zit er toch aan te denken om met mijn pony tussen de paarden te gaan starten. We waren L springen en L2 dressuur tussen de pony's, maar zijn nu al ruim een jaar uit de wedstrijden i.v.m. met leeftijd.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:24

Gewoon doen joh! Wat voor pony had je? Volgens mij mag je namelijk gewoon naar het B springen paarden over als je dat wil.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:36

Kameleon94 schreef:
Ik volg hier even. Zit er toch aan te denken om met mijn pony tussen de paarden te gaan starten. We waren L springen en L2 dressuur tussen de pony's, maar zijn nu al ruim een jaar uit de wedstrijden i.v.m. met leeftijd.

Volgens mij mag je inderdaad klasse omlaag met springen.

En je ziet het hier, met je pony tussen de paarden dressuur rijden is geen enkel probleem.

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:53

Zijn er hier ook mensen die met een pony tussen de paarden springen? Hoe doen jullie dat met de afstanden?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:53

Nog niet. O:) Afstanden gaat een groot drama worden.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:54

volgens mij zit er op bokt wel een meisje die tussen de paarden springt, maar heb je een grote of kleine pony?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:56

Amber sprong met haar fjord tussen de paarden. Er is geloof ik ook iemand met een welsh cob D-pony of kleine E die paarden springt en eentje met een arabier x haf. Zag laatst een haflinger in het B paarden voorbij komen en op youtube een in het L paarden. Dan had je nog iemand die M sprong met een D-pony die al ZZ springen pony's waren, dus dat scheelt op zich wel iets in de ervaring.

Ik heb mijn research goed gedaan voordat ik dwaze plannen bedacht ;)
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 31-12-13 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:57

D-pony van 1.46. Bij de pony's wel vaak moeite gehad met de afstanden, omdat hij erg groot galoppeert. Maar de overstap naar de paarden is bij het springen toch wel weer erg groot. Ik kan me in ieder geval eens gaan verdiepen in de dressuur!

Nog één vraagje. We waren dus L2 met 4 winstpunten, maar mijn startkaart is opgezegd. Als ik weer een nieuwe startkaart aanvraag, kan die oude stand (incl. winstpunten) dan weer 'opgehaald' worden?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:59

Dat lijkt me haast wel aangezien je als je van pony's naar paarden overstapt je startkaart sowieso opgezegd wordt en je een nieuwe aanvraagt. Voor die zekerheid zou ik daar even voor mailen.

Mijn fjord is ook 1,46 maar die galoppeerd dan weer best klein, dus dat wordt flink aan de bak.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:00

Ja, die blijft gewoon in de database staan hoor.
Maar volgens mij ga je niet met de winstpunten bij de paarden starten, maar ben je dan gewoon L2+0 (of als je wilt L1+0) maar dat weet ik niet zeker.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:01

Normaal blijven je punten staan hoor. Bij mijn stand staat dan wel L1 + 3, maar ook nog L1 + 4 pony's en die mag je gewoon meenemen. Anders was ik bij de pony's sowieso geen L1 meer gestart, of juist wat vaker :=

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:03

Urielle schreef:
Ja, die blijft gewoon in de database staan hoor.
Maar volgens mij ga je niet met de winstpunten bij de paarden starten, maar ben je dan gewoon L2+0 (of als je wilt L1+0) maar dat weet ik niet zeker.

weet je dat heel zeker want ik heb gehoord dat je ze gewoon mee neemt ( want anders kan ik nog geen z2 gaan starten) want dan zou ik inplaats van 10 nu 3 of 4 winstpunten hebben := . of geld dat alleen als je startkaart opgezegd is geweest?

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:04

Kun je zelf kiezen of je je winstpunten meeneemt dan? En mag je altijd een klasse lager 'beginnen' bij de paarden of moet je dit eerst aanvragen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:05

Kameleon94 schreef:
Kun je zelf kiezen of je je winstpunten meeneemt dan? En mag je altijd een klasse lager 'beginnen' bij de paarden of moet je dit eerst aanvragen?

Geen idee, eigenlijk, ik reed niet voor mijn 18e...
Gewoon de KNHS bellen (of je moet het regelement uitspitten), dat is het handigst.