[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnevM

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:35

Jammer MerelV dat er niemand mee kan! Hier gelukkig wel vaak mensen die een rondje naar buiten willen, allemaal 'brave' paarden (lees: onder controle te houden haha). Ik kan namelijk ook niet alleen naar buiten, daar is ze echt veel te onzeker voor. Ze reageert ook heel erg op het paard dat mee is, daar verstopt ze zich aan het begin helemaal achter. Op het einde durft ze wel vaak een stukje voorop te lopen maar zodra de ander iets spannend vindt, reageert zij daar ook weer op en staat ze meteen stil :')
Gefeliciteerd met je punten, top!

Gefeliciteerd Yvank, je foto's zien er heel fijn en relaxed uit. Leuke combinatie zijn jullie! Vind jullie set ook leuk, hou normaal niet van 'andere' kleurtjes maar vind het bij jullie goed staan :)

Zonde Mara, is dat puur omdat ze op een andere locatie is? Kan je niet een paar keer gaan lessen op een andere locatie zodat je instructeur/instructrice mee kan kijken en jullie erdoorheen kan helpen? Verder zal het vast wel minder worden naarmate je inderdaad meer kilometers gaat maken maar toch echt een lastig probleem, dan kan je haar er ook niet doorheen helpen... En oei, dat is ook jammer dat je toch zo dicht bij winst zat!

Welkom Iris (?), ik zou zeggen: stel je even voor :D

Lauri, ja heel fijn. M'n tante kent die van mij inderdaad ook wel goed nu. Onder het zadel gaat het wel wat moeizaam omdat ze wel wat bang is en dus niet echt door durft te pakken maar ze is sinds een paar weken weer heel serieus aan het rijden (2 keer per week ongeveer) en heeft vandaag ook les! Roos is nu ook gewoon braaf de laatste tijd dus ze vindt het nu weer erg leuk om met d'r aan de slag te gaan. Is inderdaad ook m'n vaste groom/meelezer haha.
Tot nu toe ben ik inderdaad wel tevreden over de magnesium en sowieso kan het geen kwaad natuurlijk. Enige nadeel is dat ze het zo vreselijk traag eet omdat ze het echt niet lekker vindt en ik geef d'r voer in een losse bak (omdat het paard ernaast anders verschrikkelijk gaat trappen en dan durft Roos amper meer bij d'r voerbak te komen :(:) ) dus dan moet ik wachten tot ze het op heeft :') Hoop dat het bij jullie weer gaat werken en dat het gauw wat beter gaat. Als je even wil klagen of met een lotgenoot wil spreken dan moet je me maar pb'en, ik weet hoe je je voelt :Y)

Mooie laarzen Setteli! :D

Klinkt goed Fleur! Heerlijk dat bos. Ik heb hier alleen maar polder in de buurt helaas, niks geen leuke omgeving :') Wel een strand op 20 minuutjes met de trailer maar ik kan vaak alleen op zondag en dan is m'n vader wielrennen dus dan heb ik geen vervoer helaas. Wel plannen aan het maken om binnenkort te gaan :D Super he dat gevoel dat je daarvan krijgt!

Kan echt niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik ben met hoe het de laatste tijd gaat! D'r gedrag is redelijk constant nu en is in de stal nu ook veel liever. Het eerste jaar dat ik d'r had moest ik d'r vaak vangen in stal (kont naar je toe draaien en dreigen), toen dat over was mocht ik d'r absoluut niet aanraken in stal of ze begon weer te dreigen, en nu kom ze steeds vaker zelf aandacht eisen. Zo leuk, krijg nog eens een knuffelpaard. Ze wordt ook steeds brutaler op een leuke manier, vind ik zelf heel positief want ze krijgt steeds meer zelfvertrouwen <3

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:02

Olilau daar heb je wel gelijk in ja.

Setteli jouw laarzen <3 <3 We even een fotootje sturen van jouw wedstrijdoutfit met deze laarzen he!

AnnevM is goed ik zal me even voorstellen. :)

Mijn naam is Iris en ik ben 16 jaar oud. Mijn pony heet Isa en is 10 jaar oud. In April starten we in de L1!

Weetniet hoe ik de foto kleiner krijg, sorry! Deze foto is van een halfjaar geleden.

Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:08

Leuke combi zijn jullie :D Fijn haha, iemand van dezelfde leeftijd :Y)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:16

Aww bedankt!!
Gezellig!!

Ik lees dat de nieuwe proeven jullie ook wel aanspreekt?

Heeft iemand van jullie de dressuurproeven app al gedownload?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:20

Was trouwens vergeten te vertellen, ben zaterdag wezen kijken bij een evenement voor de nieuwe dressuurproeven. Paar stalgenoten waren namelijk uitgekozen om een van de nieuwe proeven te rijden waarbij het jurylid in de kantine zat en hardop de cijfers gaf en ook erbij zei hoe dat cijfer tot stand kwam. Daarna ging ze de bak in met microfoon (konden we in de kantine ook meeluisteren) om de ruiter te vertellen waar jury's opletten en wat ze konden verbeteren. Een van m'n stalgenoten deed ook mee in de L1 en nu ik die proef live heb gezien moet ik zeggen dat het me wel bevalt! Ziet er erg soepel en logisch uit en het was vooral heel interessant om dan echt even uitleg te krijgen erover :D

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:47

Setteli mooie laarzen! Zijn dat Coventry's ?
Daar heb ik 2 paar van; super laarzen! :j

Filmpje van Froufrou, laten we het er maar op het dressuurbloed houden :')
of er zit een monster in de schuur

https://vimeo.com/home/myvideos

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:08

Safrou schreef:
Setteli mooie laarzen! Zijn dat Coventry's ?
Daar heb ik 2 paar van; super laarzen! :j

Filmpje van Froufrou, laten we het er maar op het dressuurbloed houden :')
of er zit een monster in de schuur

https://vimeo.com/home/myvideos

Dank je, ja zijn de Coventry's. Heel erg blij mee. Hard voor gespaard en gelukkig met de 25% kortingsactie bij Divoza kunnen kopen. Scheelde zo'n 125 euri's *\o/*

Ik kan je filmpje niet zien Safrou :\

Heel erg balen Lauri, je wordt er zo hopeloos van. Ik ben heel blij dat Phoebe nu weer alleen te laden is.

welkom Iris! Leuke pony

AnnevM, leuk zo'n proevendag. Ik ben zelf jury (t/m L2) en ik heb de bijscholing nog niet gehad (30 maart in Ermelo) en ik ben ook heel benieuwd.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:27

Mooie laarzen!

Ik kan je filmpje ook niet zien Safrou.

Echt vervelend als ze de trailer niet op gaan. De mijne heeft daar bij vlagen ook last van, die is vooral van het steigeren en trekt je zo de lucht in. Gebruik nu en danger halster en moet zeggen dat dat goed werkt.

Leuk hè, zo'n proeven avond. Ik heb vanuit mijn kring afgelopen maandag ook zo'n avond georganiseerd. Instructeurs kregen er 3 licentiepunten voor en Jan Peeters gaf uitleg. Was heel geslaagd! Ik heb er wel zin in om de nieuwe proeven te rijden!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:32

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:52

Ja ik wist inderdaad nog dat je versneld mag promoveren, maar het gaat inderdaad zo lekker bij jullie dat die L2 ook wel goed moet komen denk ik Yvank.

Helaas ben ik heel erg van mama afhankelijk omdat zij met de trailer moet rijden Sanne, dus ik kan beperkt op vreemd terrein trainen, dat is wel jammer. ik zie je filmpje nog steeds niet -O- Misschien even op youtube zetten?

Hoi Iris, ik rijd sowieso al met sporen ;) En bijvoeren zou ik eerst eens willen proberen in een periode thuis, en dan gewoon altijd. Leuke combinatie zijn jullie!

Pff Wat rot van Oliver Lauri... Het probleem met rijden kan wel liggen aan de lente die eraan komt, hier ook zo'n schrikperiode achter de rug.
En wat betreft het trailerladen, ik wou dat ik een goede tip voor je had maar ik heb er helaas geen ervaring mee.. Hopelijk wil het oefenen wat gaan helpen.

Wat een super gave laarzen Setteli <3

Klinkt heerlijk Fleur! soms wou ik dat ik ook een bos in de buurt had (en de ballen had om met mourie het 'enge' bos in te gaan). En goed dat de tandarts is geweest, kan stiekem soms nog best veel verschil maken!

Super dat ze zo fijn gaat Anne! Wordt je helemaal gelukkig van he haha. Hopelijk wil het zo aanhouden. Iets brutaler hoeft inderdaad helemaal niet gelijk slecht te zijn.
Gaaf dat je bij zo'n evenement bent geweest. Geeft denk ik toch wat verduidelijking als je de proeven ziet. Ik wil ze binnenkort eens even gaan oefenen zodat ik er al een beetje kennis mee kan maken. Voor mijn idee zijn sommige lijntjes toch wel erg anders dan we gewend waren.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:36

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:35

Wat leuk Anne dat ze zo goed ging met longeren! :D De oortjesfoto is ook erg tof! Fijn dat het goed ging :j
Knappe punten Merel!
Echt een leuke fjord Yvank :j Gefeliciteerd!
Balen van de wedstrijd Mara :( Gewoon idd lekker doortrainen en veel op wedstrijd gaan, komt goed :D
Welkom Iris.
Oh Lauri :( Niet leuk...
Gave laarzen Setteli!! :D
Ook een leuke oortjesfoto Fleur!

Ik had zaterdag een enorm fijne les met Hyrano! Ging erg goed ondanks dat hij weer eventjes stil stond. Hij staat wel weer hele dagen buiten en hij schrok niet tijdens het rijden. Het buitenstaan doet hem mentaal goed! :)
Helaas eet Hyrano niet meer goed :( Hij laat zijn hooi zelfs gewoon liggen of smost er wat mee en zijn 'krachtvoer' eet hij ook niet echt... Hij is alweer aan het afvallen, baal er verschrikkelijk van want hij was zo netjes op gewicht :(
DA is geweest, tanden zijn in orde dus nu zijn bloed afwachten... Als daar niks uit komt, weet ik het ook niet... Maagzweer zou heel raar zijn aangezien hij (als hij wel eet) gewoon onbeperkt hooi heeft enz dus zijn maag ligt nooit stil om het zo te zeggen... Ik hoop dat het niks te ernstig is...

Met Ferdo gaat het goed, zijn verzorgertje doet het best goed. Hoewel ze af en toe eens wat strenger mag zijn haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:32

Maagzweer kan prima met onbeperkt hooi.. dat kn een reden zijn maar er zijn zoveel meer..

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:39

Nou Hyrano is ook niet echt een stressig paard dus daar kan hij het ook niet van krijgen... Medicatie niet gehad... Een maagzweer krijgen ze volgens mij niet van vandaag op morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:48

Ja hoor dat kan prima.. Heb helaas ervaring. Het is ook niet van vandaag op morgen het suddert dan wat en dan idd van de één op de andere dag.

Kan ook een zweer in begin van de dunne darm zijn geeft ook deze klachten.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:42

Wat leuk dat je ook zelf jury bent Setteli :)

MerelV, ja bij ons kregen juryleden er ook 3 licentiepunten voor inderdaad. Hier was er ook best wel veel animo voor!

Ja ben echt blij dat het zo goed gaat Mara! Gewoon het feit dat d'r gedrag gewoon constanter wordt scheelt zoveel frustratie.

Mooi dier is het hoor Safrou!

Anthea lekker van je les! Hoe is het inmiddels met Hyrano? Al wat beter aan het eten? :(:)

Vanochtend echt een megafijne les gehad! Met losstappen aan de lange teugel hing ik er alleen in één keer naast :') Stapte gewoon op de hoefslag en ineens draait ze zich om en gaat er als een speer vandoor haha, ze is zo schrikachtig de laatste tijd maar heb het idee dat bijna elk paard daar last van heeft.
Aan het begin echt lekkere drafstukken, constant, had amper gewicht in m'n hand. Na de galop wat onstuimig, sterk worden, rug wegdrukken en hard willen maar even hard werken en ze was er weer :D Daarna liet ze me zelfs nog normaal zitten met doorzitten dus ik ben tevreden <3

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:15

Net Hyrano haha! Fijn dat het wel goed ging!! :D

Hyrano zn bloed was pico bello in orde. De bietenpulp wordt nu weggelaten. Hij laat nog wat liggen maar eet al wel meer.
Hooi blijft hij wat mee smossen.

Mss dat het ook wat heeft te maken met de rui... hij heeft best een vachtje dit jaar dus mss vraagt dat hem gewoon veel energie? Hij heeft iig een zuiveringskuur en vitamines gekregen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:18

Hahaha ja ze ziet echt overal spoken. Langs de achterkant van de bak staan allemaal bomen en struiken en als er ook maar één geluidje vandaan komt dan is het rennen :')
Mooi dat het beter lijkt te gaan! Hopelijk knapt ie snel helemaal op.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:44

Leuk paard is Froufrou!

Pff balen van het eten van Hyrano Anthea! Hopelink gaat het snel weer zoals vanouds.. Is nooit fijn als je paard niet 100% fit is. Goed dat je hem helpt met wat vitamines ed.
En leuk dat het goed gaat met het verzorgertje! Ze kan vast veel leren van het verzorgen van Ferdo.

Word blij van je verhalen Anne, echt overduidelijk dat je blij met haar bent! En hier heb ik ook zon spokig paard, denk idd dat ze de lente in hun bol hebben haha! Hopelijk doen ze allemaal snel weer normaal.

Ik heb net mn L1 debuut achter de rug! Paardlief was een stuk beter te rijden als de vorige keer (gelukkig). Proeven waren over het algemeen goed, maar wel ergg slordig afgewerkt vond in zelf 8)7 dat is dus ook meestal mn eigen schuld.
Met 188 & 184 punten heel tevreden! Lekker doortrainen en wat vaker proefgericht rijden om het wat minder slordig te doen en dqn op naar de volgende keer!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:51

Gaaf Mara, top voor je debuut! Gefeliciteerd +:)+
Bij mij begint het ook echt weer te kriebelen om te gaan, maar moet nog even verder trainen zodat ik het zeker weet. Vandaag wel weer een stap in de goede richting, ze was nog fijner te rijden dan gister en echt geen moment 'ruzie' met d'r gehad! Van de week eens kijken of iemand een proef voor kan lezen, eens kijken hoe dat gaat :Y)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:00

Gefeliciteerd Mara!! Toppers!

Nou, in april vlieg ik er weer in! Vandaag trailerladen geoefend op vreemde locatie en hij deed het ergg goed! Het valt natuurlijk altijd af te wachten, maar ik weet nu wat ik moet doen (ik had iemand 'ingehuurd' :') ), dus we blijven het dan zo proberen :P
Dus even kijken welke wedstrijdjes er zijn en dan gaan we weer knallen :D

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:54

Gefeliciteerd Mara!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:16

Goedzo Mara!

Mooi AnnnevM!

xAnthea Mooi dat het goed ging met het trailerladen. En dat je de mogelijkheid hebt om te oefenen. Succes alvast!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:24

Gefeliciteerd Mara met je debuut! Fijn dat het goed ging.

Anthea, altijd fijn trailerladen weer de goede kant op gaat. Phoebe heeft ook een tijd problemen gehad, maar ik kan haar nu weer zonder problemen in m'n eentje laden.

Gisteren weer wedstrijd gehad. Weinig kunnen oefenen van de week, maar dat deert Phoebe niet zo. 1e proef was ze met aangalopperen niet lekker aan m'n been, dus wat knullig aangegaloppeert. En 1x met inzet van het wijken, drukte ik haar even aan, omdat ze niet doorliep. Toen galoppeerde ze aan. Ach kon er wel om lachen, ze luisterde in ieder geval. Halsstrekken deed ze super (kan ze heel goed). Alleen jury dacht daar anders over. Waar ik minimaal een 7 en misschien wel een 8 had verwacht, kreeg ik een 4 :( met de opmerking: moet de hand meer volgen. Rest van de punten klopte wel hoor, maar dit vond ik zo zuur. Ik had hier 183 punten. Heel veel combinaties hadden een 4 gekregen op halsstrekken met dezelfde opmerking.

Tweede proef ging ook fijn, 1x galoppeerde ze te vroeg aan, maar rest ging fijn. Hier had ik 193 punten en was ik 3e (en hier wel een 7 voor halsstrekken *\o/* ) L1 en L2 was gecombineerd, anders was ik 1e geweest!
Rijden met m'n nieuwe laarzen ging ook goed. heel blij mee!

Stand is nu L1 + 11 :D

Volgend weekend gaat de klok weer vooruit en heb ik hopelijk 's avonds ook meer tijd en zin om te trainen. Dan kunnen we fijn het zomerseizoen in!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:53

Gefeliciteerd Setteli !