Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:47

Vorig jaar had ik me wel opgegeven. Maar toen stond ik ook op de reservelijst van een leuke wedstrijd en daar mocht ik uiteindelijk aan mee doen. Dus had ik de Macridercup afgezegd. Leuk dat het ook in Belgie komt.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:41

Ik doe niet mee dit jaar aan macrider mede omdat je nu ervoor meot betalen XD dan geef ik liever geld uit aan een wedstrijd of clinic waar ik meer aan heb

Heb vorig jaar meegedaan kreeg echt mooie complimenten en handige tips alleen vond ik het een beetje raar dat ze zeiden dat ze niet voor mij hadden gekozen omdat mijn paard te weinig kon voor zijn leeftijd...
Enerzijds begrijp ik hun ook wel: degene die door was kon alle oefeningen t\m zzlicht en ik beheersde alleen de Z1 oefeningen.
Ik weet dat ze scouten op goede combinatie maar ze letten ook zeker op de paarden en mijn paard valt niet in categorie super talentvol etc.

maar ik denk dat jij (sharon) en lien wel heel veel kans maken om tot de finale te komen!

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:37

Ik heb me er ook voor opgegeven, september pas in Abcoude :-) leek mij wel een hele leuke ervaring en voor dat geld hoef ik het niet te laten :-) ben heel benieuwd wat het ons brengt!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:45

Daisy jammer dat je niet door was! Ik heb veel negatieve berichten gehoord over de cup. Dat er inderdaad gezegd wordt dat er naar het talent van de ruiter gekeken wordt, maar dat uiteindelijk de "benenzwaaiers" allemaal door zijn gegaan. Ik zag ook dat het nu niet meer gratis is inderdaad. Gelukkig is het niet veel en best in de buurt voor mij. We gaan de gok wagen en anders zijn we weer een ervaring rijker :)

Leuk dat je ook gaat rhapsody!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:12

Over Mc Rider gesproken, ik heb vorig jaar een hoofdstel besteld bij een vertegenwoordiger voor een buitenlandse relatie, het zou er binnen een week zijn.... het moet nog komen en antwoord op mails: 0

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:14

horseyfries schreef:
Over Mc Rider gesproken, ik heb vorig jaar een hoofdstel besteld bij een vertegenwoordiger voor een buitenlandse relatie, het zou er binnen een week zijn.... het moet nog komen en antwoord op mails: 0

Da's niet bepaald positief dan!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:16

Aan zoiets als de Mc Rider cup doe ik al niet mee. Maak ik toch geen kans op. Ze zeggen wel dat er naar het talent van de ruiter gekeken wordt, maar uiteindelijk gaan alleen de ruiters met de talentvolle paarden door... Dan besteed ik liever mijn geld aan een wedstrijd of een les.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:28

Ben ik het mee eens. Bovendien krijg je dan écht "les" van iemand die je zelf gekozen hebt.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:51

Ik doe wel mee. Niet dat ik kans maak. Maar ik vind het een leuke afwisseling en ben wel benieuwd wat ze van ons vinden :j ik rij voor de lol, en dit lijkt me leuk :j :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:32

sharon_quiz schreef:
Rhapsody dat is vervelend. Ik hoop ook voor je dat het snel bijtrekt en je gerust kunt verhuizen en eventueel starten.

Miranda pffff wat en verhaal! Je hand los van je arm? Wat erg zeg! Gelukkig hebben ze het kunnen opereren en kan je wel nog lekker rijden. Was je gevallen van het paard dat je nu rijdt? Of een andere? Goed longeren van tevoren inderdaad. Ik kan me voorstellen dat je er voorzichtig door geworden bent.

Ja is van dit paard wat ik nu nog steeds heb gebeurd.
Ik heb op haar m'n angst weer overwonnen, maar stap niet gauw meer op andere paarden, wat ik ervoor zo deed zonder na te denken.
Mijn huid was nog wel heel, m'n botten waar door.

Ben zo opgestapt dinsdag, ze was ietsje bol maar voor de rest heel braaf.
Helaas gister door de harde wind er maar niet opgegaan, hopelijk vandaag weer rijden, want Unique mist het rijden wel (stal elke dag overhoop) ookal longeer ik haar.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:56

Gelukkig was ze braaf Miran. Ja wat een wind gisteren he? Niet normaal! Ik liep met Vanquish naar de bak en we moesten even wachten met naar binnen gaan omdat er een paard langs kwam. Toen draaide ik me om naar Vanquish, zat z'n zweetdeken helemaal over zijn hoofd. Hij kon niks meer zien!! En toch bleef ie heel rustig gelukkig, scheet! Haha :D

Heb de wissels niet meegepakt gisteren maar wel gewoon contragalop en de appuyementen. Van de appuyementen wordt hij nu ook wel heet omdat hij aan de wissels denkt (denk ik). Maar uiteindelijk beide kanten op een redelijk goede kunnen rijden. Hij duikt soms wel een beetje in de appuyementen. Of dan trekt ie me uit het zadel :roll: Ik merk echt aan hem dat ie het allemaal nog een beetje moet verwerken, want normaal gesproken doet ie dat niet. Hij is van zichzelf vrij opgericht en mij uit het zadel trekken is al helemaal iets dat ie eigenlijk nooit doet. Hem op dat moment naar voren "schoppen" is geen optie, want dat wil hij maar al te graag! :) Waarschijnlijk wordt het wel beter, maar moet ie gewoon even wennen aan de nieuwe oefeningen. Heeft hij altijd wel met nieuwe dingen..

EDIT: Michelle waar ga jij de MacRidercup rijden?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:27

Paard moet zich ook aanpassen aan nieuwe dingen hé :D Kan soms lang duren..

Ik heb gisteren voor het eerst met stang en trens gereden. Zit nu nog met een smile tot achter m'n oren achter de pc hier! Dinsdag had m'n lesgever gezegd dat ik het wel eens mocht proberen, en ja, gisteren stond ik daar dus al met m'n hoofdstel :P Hij moest al lachen, maar hij kent me ondertussen ook wel dus het was wel te verwachten dat ik het op 1 avondje gefixt had. Het ging goed, stang los genoeg gelaten. Ze was er super braaf mee. Alleen vergat ik wel een beetje te rijden, was te veel bezig met die stang los te laten :D het begin is gemaakt..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:30

Lien dat is heel herkenbaar. Ik vond het best eng de eerste keer met s&t. Ik was heel bang dat ik teveel met de stang zou doen en ineens twee teugels in je handen was ook wel erg wennen. Wel leuk dat Soraya braaf was! Dat komt wel goed met jullie ;)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:02

Komt helemaal goed lien!
Leuk hoor sharon ben benieuwd wat voor zadel je uiteindelijk gaat nemen!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:22

Bij de Zaanse Ruiters :j

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:27

Ik ben ook benieuwd Daisy! Ik laat het natuurlijk weten ;)
Michelle, ik ook!! :D

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:13

Sharon, ik heb dat met Ur ook gehad in het appuyement. Wat bij hem hielp om te wachten en zich niet te lang te maken (uit het zadel trekken) Een stukje appuyeren, word hij te sterk of te rennerig een stukje schoudervoor galopperen. Is de controle er weer, dan weer een stukje appuyement.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:43

Thanks Esther, dat zal ik eens proberen!

Ik heb op veel zadels gezeten vandaag, maar m'n favoriet is de Icon Flight. Ik zat daar zo lekker op! En mijn onderbenen kon ik daarop het mooiste stil houden. Ik heb hem besteld :D Ik moet alleen nog doorgeven hoe ik hem precies samengesteld wil hebben. Je kaan echt heel veel opties kiezen! Op hun facebook pagina zie je een aantal voorbeelden. Je kan het zo gek maken als je wilt. Voor de geinteresseerden: Custom zadels op fb ;) Ik doe gewoon zwart en ik denk met lak "facing" en achterkant. Misschien een zilver streepje langs de zitting en naden in contrastkleur...

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:16

Volgens mij gaat je zadel echt supermooi worden!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:41

Heb je de loterij gewonnen Sharon :D

Ben erg benieuwd hoe die er uiteindelijk uit gaat zien.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:46

Haha Esther, nee geen loterij gewonnen :P Mijn vriend kwam met het idee om een aantal delen van het zadel in grijs leer te nemen. Hij is altijd heel creatief. Ik start namelijk in het grijs met een grijze cap (zie 1 van m'n laatste profielfoto's voor m'n wedstrijdoutfit). Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om de wrongen (en eventueel het stukje leer daarvoor), de "facing" (de rand langs het zadel) of de kussens in een andere kleur te nemen. Misschien is het leuk om er iets van een grijs accent in te verwerken. Iemand leuke ideeen? Op die facebookpagina waar ik het over had kun je veel voorbeelden zien, dan krijgen jullie misschien ideeen! :D

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 08:31

Wat gaaf Sharon, en leuk dat je vriend meedenkt!!

Hoe gaat het rijden bij jullie?
Ik heb helaas alleen afgelopen dinsdag gereden.
Woensdag veel wind donderdag ook nog.
Gister gewerkt van 9-21uur en vandaag moet ik ook van 9- ong 9.30uur.
Hoop echt dat ik vanaf morgen weer lekker aan de gang kan.
De 23e hebben we weer een wedstrijdje.
Hoop dat dat lukt na ong 3 weken niet rijden, wel gemiddeld 3x per week gelongeerd.
Voel me best slecht eronder als ik zo weinig tijd heb voor haar.
Ze wordt er ook vervelend door.

Mensen nog wedstrijd dit weekend??
Succes voor degene!!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 08:57

sharon_quiz schreef:
Ik ben ook benieuwd Daisy! Ik laat het natuurlijk weten ;)
Michelle, ik ook!! :D

Gezellig!
Meeting bij de Zaanse? :)

Je kunt mij en paardlief herkennen door:
We hebben veel lak (laarzen, hoofdstel) rood-wit-blauwe frontriem, we hebben geen spectaculaire gangen, van zichzelf is paardlief laag gebouwd.
Paardje is 1.65, ik ben 1.80.
Witte beschermers en witte springschoenen....
We vallen niet erg op, tussen alle bewegings wonders die er op zo'n dag naartoe komen, maar ik vind t gewoon leuk :o

Als er iemand eens in Assendelft start, let me know! Dan ga ik kijken of ik kan komen kijken :)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:56

rijden ging belabberd soms weet ik echt niet wat ik met mezelf aanmoet op zulke dagen... harmonie ver te zoeken en continu miscommunicaties van frustratie moest ik van mn moeder maar even een rondje bak lopen maar ben er daarna niet meer op gegaan. Ik wil weer te graag ongelofelijk gestressed en last van mn rug werkt niet echt mee in een goede training voor paardlief. Denk ik er eindelijk bijna te zijn wordt je weer met beide benen op de grond gezet dat we nog een hele lange weg te gaan hebben.
Denk dat ik maar op zoek moet gaan naar een mental coach.

En hoe is het met jullie?

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:59

Wat vervelend Daisy! Ik herken het wel. Ik wil ook altijd té graag. Dan wordt ik gefrustreerd als het niet lukt. Een paar maanden geleden ben ik er zelf eens goed over na gaan denken waarom ik steeds zo gefrustreerd werd en wat ik er aan kon gaan doen om dit niet meer/nauwelijks te hebben. Het paard kan nog zo z'n best doen maar als je zelf gefrustreerd bent/wordt dan zal het niet gaan lukken.

Ik heb dit voor mezelf gelukkig duidelijk kunnen krijgen en sindsdien gaat het zoveel beter!!
Ik merk aan mijn paard ook dat ie veel meer rust (en plezier!) heeft gekregen, nu ik zelf weer rustig ben er weer plezier in heb.
Hopelijk kom je er voor jezelf uit en als je er zelf niet uikomt misschien maar met iemand gaan praten inderdaad.