Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:12

Wij hebben voor het inschrijfgeld van 9,50 wel waardebonnen. Te besteden bij een grote ruitersportzaak hier in noord-holland. En dan krijgt de nummer 1 indoor iets minder dan het inschrijfgeld. En outdoor iets meer dan het inschrijfgeld.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:22

wij hebben ook waardebonnen van een ruitersportzaak
de eerste prijs is bijna 2x het inschrijfgeld van 1 proef bij ons zit de 4de prijs een euro onder het inschrijfgeld

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:25

goldwing hebben jullie een eigen accomodatie?

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:41

nee wij zijn thuis op een manege
en houden met dit inschrijfgeld altijd geld over
Maar dat is wel eens anders geweest ligt er natuurlijk veel aan hoeveel dat je er wil laten starten op een dag
Toen wij eerder thuis op de bank zaten en smorgens om 10 uur pas begonnen en dan zo'n 60 starts op een dag ja toen moest er geld bij
Nu betalen we aan inschrijfsysteem ook nog een afdracht en zelfs dan draaien we op winst

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:53

Wat is eigenlijk de reden dat jullie allemaal met waardebonnen werken?

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:40

bekers zijn we veel meer geld aan kwijt
Geld in een envelop vonden wij niet echt leuk want dat gaat de beurs in en ook weer net zo snel weer uit
Waardebonnen krijgen wij een sponsor korting op en mits voorzien van onze verenigingsstempel levenslang geldig dus zijn mooi op te sparen om eens echt iets te kopen wat je toch nodig hebt
We hebben al ruiters gehad die zo nieuwe laarzen ed bij elkaar gewonnen hadden

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:22

Vreselijk vind ik het, concoursen waar ze met die waardebonnen werken ;) Ik wil liever zelf weten waar ik mn gewonnen geld aan uit geef :j

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:17

Bekers is ook niet meer van deze tijd; dus de kortingsbonnen zijn vanwege financieel oogpunt en vanwege het leuker als prijs bij jullie. Bij ons denk ik dat ruiters echt niet blij worden van waardebonnen, vandaar dat wij altijd geldprijzen hebben. Maar was wel erg nieuwsgierig of er dan idd ook gebruik wordt gemaakt van de bonnen door ruiters ,maar dat is dus wel zo bij jullie.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:22

Bij ons zijn ze ook erg blij met de waardebonnen hoor. Soms heb je wel eens mensen die van verder komen en het niet bij die ruitersport zaak kunnen of willen uitgeven maar daar is altijd wel een oplossing voor.
De Waardebonnen komen bij onze sponsoor vandaan.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:44

In NH zijn veel wedstrijden waar waardebonnen als prijs worden gegeven. Nu rij ik in Gelderland maar daar heb ik alleen nog maar bekers gewonnen. Heb nu de hele hut weer vol staan :+

Heb toch echt liever waardebonnen dan, kan ik het gewoonen geld weer aan mn hobby besteden. Contant geld is nog beter natuurlijk maar je kan niet alles hebben natuurlijk.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:29

Nibbit schreef:
Vreselijk vind ik het, concoursen waar ze met die waardebonnen werken ;) Ik wil liever zelf weten waar ik mn gewonnen geld aan uit geef :j

:j en hier in de omgeving krijg je waardebonnen van allerlei verschillende zaken, heb er nu nog 3 van €5,- van 3 verschillende zaken liggen en die van een pannekoekenborderij hier zo'n drie kwartier vandaan gaan gelijk de vuilnisbak in.

Zakken voer vind ik ook helemaal niets, ik voer mijn vaste voer en daar wijk ik niet vanaf omdat je weer een zak voer gewonnen hebt, moet je weer gaan mengen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:31

Verschillende zaken heeft dat te maken met de organiserende verenigingen? Of is er 1 vereniging die van verschillende zaken waardebonnen afgeeft?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:48

Ik sla de wedstrijden met waardebonnen en bekers over.
En strikken geef ik altijd terug aan het secretariaat.

Wij geven geldprijzen en strikken, is iedereen blij mee.

Bij inschrijfsysteem kun je zelf de rubrieken aanpassen. Dus als je met kleine rubrieken begint, dan kun je de rubrieken die hard gaan zelf groter maken. Ideaal!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:13

ponyparadijs schreef:
Verschillende zaken heeft dat te maken met de organiserende verenigingen? Of is er 1 vereniging die van verschillende zaken waardebonnen afgeeft?

verschillende verenigingen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:15

Dat is niet zo gek dan toch?
Wij zitten met 2 andere verenigingen op 1 locatie. En alle drie geven we waardebonnen. Maar wel allemaal van een andere zaak!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:40

Waardebonnen lopen bij ons erg goed
Altijd vsn de zelfde ruitersportzaak en bonnen zijn gewoon op te sparen blijven altijd geldig en als je van verder komt dan blijft hij zelfs na sluitingstijd voor je open je hoeft maar te bellen wanneer je wil komen en hij gaat desnoods weer open voor je
Wij hebben ook regelmatig mensen die van verder komen maar hoor altijd terug van de ruitersportzaak dat er iemand bonnen in is komen leveren van daar en daar
Hoor ook vaak dat ze bonnen bijleggen of opsparen voor een speciaal duur ding wat ze dan toevallig nodig hebben
Zo zijn er al met de bonnen koningslaarzen gekocht hele dure winter dekens rijbroeken outdoorlaarzen
Wij geven elke maand een wedstrijd dus als je dan regelmatig in de prijzen valt en ook nog voor 2 proeven dan loopt het heel hard op en kan je toch hele leuke dingen kopen die je toch nodig hebt maar ook meteen een rib uit je lijf zijn als je het zo neer moet tellen
Aan geld prijzen hebben wij toendertijd ook aan gedacht maar dat stop je in je beurs en gaat op aan de wekelijkse boodschappen dus daar heb je niets extra's aan
Of je moet echt zoveel dicipline hebben natuurlijk dat je het appart legt ja dan kan je er ook leuke dingen mee doen

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:58

Ik vindt dat een ruiter zelf mag weten wat hij met zijn prijzengeld doet. De benzine van de auto en het startgeld kunnen er zo niet uitgehaald worden met een bon. Bij ons is er echt geen enkele wedstrijd die bonnen doet. Hooguit als extra prijs. Rozetten worden inderdaad wel eens terug gegeven, maar niet erg vaak. Ik snap de redenering niet zo goed dat je een ruiter wil behoeden voor het uitgeven van de prijs aan de boodschappen. Het idee van sponsoring snap ik wel.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:37

maar goed we dwalen af, het ging hier over het afschaffen van de startcoupons toch?

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:43

Citaat:
Verzending startpassen uiterlijk in april 2012
15/12/2011 11:39
De KNHS meldt dat alle startkaarten die niet voor 1 december 2011 zijn afgemeld, automatisch worden omgezet in de nieuwe startpas. De nieuwe pas wordt uiterlijk 1 april 2012 toegezonden.

Nieuwe startkaarthouders ontvangen uiterlijk eind december een tijdelijke papieren startpas. De oude startkaarten kunnen worden gebruikt totdat de nieuwe startpassen zijn gearriveerd. Met een startpas, die combinatiegebonden is, kan men onbeperkt starten in de vier disciplines dressuur, springen, eventing en endurance. Voor de mensen die slechts enkele wedstrijden per jaar rijden is er de mogelijkheid om een gelimiteerde startpas aan te vragen. Met deze pas kun je per combinatie maximaal vier keer per jaar starten.

www.horses.nl

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:40

Biskwie dat is toch al oud nieuws! Of lees ik ergens over heen?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:34

goldwing schreef:
Waardebonnen lopen bij ons erg goed
Altijd vsn de zelfde ruitersportzaak en bonnen zijn gewoon op te sparen blijven altijd geldig en als je van verder komt dan blijft hij zelfs na sluitingstijd voor je open je hoeft maar te bellen wanneer je wil komen en hij gaat desnoods weer open voor je
Wij hebben ook regelmatig mensen die van verder komen maar hoor altijd terug van de ruitersportzaak dat er iemand bonnen in is komen leveren van daar en daar
Hoor ook vaak dat ze bonnen bijleggen of opsparen voor een speciaal duur ding wat ze dan toevallig nodig hebben
Zo zijn er al met de bonnen koningslaarzen gekocht hele dure winter dekens rijbroeken outdoorlaarzen
Wij geven elke maand een wedstrijd dus als je dan regelmatig in de prijzen valt en ook nog voor 2 proeven dan loopt het heel hard op en kan je toch hele leuke dingen kopen die je toch nodig hebt maar ook meteen een rib uit je lijf zijn als je het zo neer moet tellen
Aan geld prijzen hebben wij toendertijd ook aan gedacht maar dat stop je in je beurs en gaat op aan de wekelijkse boodschappen dus daar heb je niets extra's aan
Of je moet echt zoveel dicipline hebben natuurlijk dat je het appart legt ja dan kan je er ook leuke dingen mee doen

Met alle respect, maar vinden jullie dat niet vreselijk betuttelend? De winnaar bepaalt toch gewoon zelf wat ie met het prijzengeld wil doen, het klinkt als een strenge oma die precies wil weten wat je van haar verjaarsgeld gekocht heb. En dat kan ik nog begrijpen ja. Moet je ook vertellen wat je met de linten/rozetten doet dan? Verplicht ophangen of anders teruggeven?
Ik vind het te ver gaan , die gedachte die er achter de bonnen zit. Wel lekker voor de bewuste ruitersportzaak trouwens.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:50

Dankzij de sponsoring draaien wij leuk met de wedstrijden. Dat wil dus zeggen dat je bij ons op de wedstrijden altijd van dezelfde ruitersportzaak bonnen krijgt. Dat is een afspraak met de sponsoor. Uiteraard ga je er als vereniging op vooruit als je waardebonnen geeft!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:35

Ik vind persoonlijk een bon eigenlijk leuker dan cash. Dat gaat altijd gewoon weer met de knollen de pot in. Met bonnen (allemaal tussen de 4 en 8 euro) toch mooi crossbeschermers bij mekaar gespaard... Vaak rij je bij dezelfde verenigingen dus kun je ook wel lekker 'sparen'. Maar zo heeft iedereen zijn of haar voorkeur natuurlijk. Vandaag was mn eerste prijsje een beker en een lint... -O- Geef mij dan maar een waardebon. Maarja tis zo lekker dichtbij en ik rij daar altijd wel fijn. Hoef gelukkig mijn brood er niet mee te verdienen!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:36

Ik won vandaag een kerstbrood en een zak wortels :Y) Doe dan maar zo`n bon inderdaad :=

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:40

Wij hadden laatst wel een keer de bonnen met een wortel hahahaha maar dat was extra.