Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SilkeJ

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:41

Ja, had inmiddels het topic wat doorgekeken en zag dat in proef 19 dezelfde wending zat

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:58

SilkeJ schreef:
Is het ook iemand opgevallen dat in proef 22 van de M2 een fout zit? Het gaat om punt 12 en 13. Punt 12: Je wend af bij F en maakt een keertwending tussen D en K en dan F linkerhand. Punt 13: F-E-H van handveranderen. Dit is toch een onmogelijke wending bij F?

ik heb hem van de week geoefend..
idd een rot wending.. en snap niet echt wat ze willen zien.
zo kan je toch niet EGT op de letters rijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:07

ik heb die oefening (zonder de keertwending) met mijn L1 paard gereden en kom er fluitend doorheen. dus het kan eCHt wel. Gewoon recht naar F rijden, drie meter voor de hoefslag je wending inzetten en meteen doordraaien naar E. Zelfs in middenstap prima te doen.

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:21

Ik zou dit toch aan de KNHS melden, misschien wordt er F-B-H van hand veranderen bedoeld. Lijkt me logischer.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:22

Het kan inderdaad wel hoor, en simplyberg, er zijn al mesnen geweest die de KNHS gecontact hebben, dit is echt de bedoeling...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:33

simplyberg schreef:
Ik zou dit toch aan de KNHS melden, misschien wordt er F-B-H van hand veranderen bedoeld. Lijkt me logischer.

En dan heb je het rare hoekje bij de H? schiet niet veel op dus ;) 't is gewoon een beetje een vreemd lijntje.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:52

Lielle schreef:
ik heb die oefening (zonder de keertwending) met mijn L1 paard gereden en kom er fluitend doorheen. dus het kan eCHt wel. Gewoon recht naar F rijden, drie meter voor de hoefslag je wending inzetten en meteen doordraaien naar E. Zelfs in middenstap prima te doen.

Ik zeg niet dat het niet lukt.. Maar de wending krijg je zo nooit netjes..
En zo kan je al zeker niet op de letters rijden.
Waar je op de hoefslag komt moet je er eigelijk al af.
Wat krijg je dan?!? Een geforceerde wending maak er dan een kwart keertwending van.
Het is gewoon geen logische wending..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:57

Waarom niet? Tuurlijk kan je wel op de letter rijden, je rijdt toch naar de F toe, maakt je wending en gaat richting de E. Je hoeft helemaal geen kwart keertwending te rijden. Als jij bij de F komt en gewoon doorwendt, ja dan ben je niet weer bij F de hoefslag af, maar je maakt daar wel je wending. Je rijdt dus gewoon op de letter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:07

precies, je kunt er prima een keurige wending rijden. Ik snapwel wat je bedoelt, normaal zou je net voor F je wending inzetten richting E, nu draai je dus net na F weer de hoefslag af. Maar je moet het ook niet moeilijker maken dan het is, gewoon doen wat er gevraagd wordt, en dat kan prima. En dat is absoluut een nette wending, als mijn L1 paard dat kan, kan een M2 paard dat ook.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:09

Ik heb niet alles doorgelezen, maar zit er een fout in de laatste M2 proef?

Je moet keertwending tussen F en K, en dan bij F rechts maar bij F moet je ook direct naar de E uitgestrekte stap(volgens mij) :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:14

Lees aub even deze pagina...

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:15

Daisies schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, maar zit er een fout in de laatste M2 proef?

Je moet keertwending tussen F en K, en dan bij F rechts maar bij F moet je ook direct naar de E uitgestrekte stap(volgens mij) :=

Daar hoef je niet het hele topic voor door te lezen, alleen maar deze bladzijde en dan lees je dat het geen fout is ;)

edit; karin was mij voor zie ik

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:44

Sorry, het is me duidelijk!

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:25

Ik heb dat lijntje nu ook een paar keer gereden, ik en mijn instructrice vinden het ook echt een achterlijk lijntje. In proef 21 is er ook tussen G en H een keertwending, maar daarna M-B-K van hand veranderen in uitgestrekte stap. Dit is een veel logischere lijn. Ben benieuwd hoe de juryleden naar dit lijntje gaan kijken..

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:17

Vandaag mijn eerste wedstrijde gehad met de nieuwe proeven en dan kom je nog best wel mensen tegen die het verkeerde boekje mee hebben enzo. B-) Dan denk ik soms oko van okeee? :+

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:01

Vraag, de nieuwe dressuurproeven kan je online bekijken, staan toevallig ook de filmpjes van de dressuurproeven online???
(de dvd`s zijn bij ons in de omgeving uitverkocht)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:19

de dvd valt ook best tegen hoor.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:51

Ik heb net voor het eerst gejureerd met de nieuwe proeven. Moet zeggen dat ik elke keer de fout in ging met tellen, vergeten punt 29 dubbel te tellen...

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:36

Foei Kim :D . wat ik doe, in dat half uurtje dat ik eerder ben, is alvast achter punt 28 X 2 zetten dan vergeet je het bijna niet hoor. Moest gister ook jureren en het beviel goed om het zo te doen. Dit is natuurlijk als je op de coupon zelf punt. Op de protocollen van de KNHS staat er al X2 achter. Alleen had de jury/schrijver voor mij op de coupon bij punt 28 niet het cijfer gezet wat X 2 moest, maar alvast X2 gedaan en dat is niet de bedoeling. Als je het een 5 vindt dan deze gewoon opschrijven en bij het optellen x2 doen.
kleinvosje schreef:
Ik heb net voor het eerst gejureerd met de nieuwe proeven. Moet zeggen dat ik elke keer de fout in ging met tellen, vergeten punt 29 dubbel te tellen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:38

Ik had protocollen Cahntal, en dan nog ging ik af en toe fout. Kwam er wel op tijd achter hoor, daar niet van, maar moest er gewoon even goed bij nadenken...

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:47

Volgens de knhs moet je op protocollen het cijfer enkel invullen ( telkamer doet dan x 2) en op coupons het cijfer dubbel neerzetten dus als het een 5 is een 10 invullen ( dit omdat de telkamer anders kan vergeten dubbel te tellen )
Is een fijne regeling maar moet het wel door iedereen hetzelfde gedaan worden want ja wat doe je als er op een coupon een 8 staat is dat dan al dubbel of heeft de jury zich de regel van de knhs in de oren geknoopt en is het dus een 4 en dan dubbel
Telkamer kan dit nooit zien zal dus wel een gehannes worden

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:52

Goldwing, hoe kom je aan die wijsheid? Ik heb daar nog niets van gehoord. Ook in de al eerder aanwezige dubbele punten in de Z proeven is dat niet zo geweest. Het is te verwarrend...

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:23

Kreeg ik als ntwoord op mijn vraag van de knhs
Omdat dus de indeling van de coupons niet gingen veranderen en ik het als vraag stelde voor de uitslag verwerking via het knhs concours program
toen kreeg ik dus als antwoord als er op coupons geschreven word moet de jury het dubbele totaal invullen word er op protocollen geschreven dan moet de jury het totaal enkel invullen
Maar ja wat ik dus al verwachte ze hebben het verder nergens kenbaar gemaakt want ik kan het nergens vinden en de jury's die ik gesproken heb die hebben er ook geen instrukties voor gekregen, op 1 na die jury die vertelde het het zelfde
Maar ja wat nu de stelregel is als niemand het zeker weet ja wat doe je dan denk dat het veelal afspraak maken van te voren is met de jury's zodat de telkamer snel en op een normale manier kan werken en er geen misverstanden zijn

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:45

ik heb vandaag ook voor de eerste keer 2 nieuwe proeven gereden in de L2 en ik vroeg me ook af hoe het zat met die dubbele puntentelling.

Bij de ene proef stond er namelijk 10, dus dat is al maal 2 gedaan maar bij die andere proef stond er een 6. Ik vraag me af of hij die ook al maal 2 gedaan heeft, ik kan het me haast niet voorstellen, dan zou ik er namelijk maar een 3 voor gekregen hebben en dat lijkt me eerlijk gezegd nogal vreemd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:37

Wieke123 schreef:
ik heb vandaag ook voor de eerste keer 2 nieuwe proeven gereden in de L2 en ik vroeg me ook af hoe het zat met die dubbele puntentelling.

Bij de ene proef stond er namelijk 10, dus dat is al maal 2 gedaan maar bij die andere proef stond er een 6. Ik vraag me af of hij die ook al maal 2 gedaan heeft, ik kan het me haast niet voorstellen, dan zou ik er namelijk maar een 3 voor gekregen hebben en dat lijkt me eerlijk gezegd nogal vreemd.

En daarom ben ik van mening dat er gewoon een enkelvoudig cijfer neergezet moet worden, en dat daarna gewoon dubbel geteld moet worden, zoals het altijd al was bij de Z proeven...