Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daffodil schreef:MyWishMax schreef:Heb je gejureerd daf? Wat leuk! Wat vond je ervan ivm normaal?
Ja de eerste 8 vandaag maar goed ik had er eentje dubbel tussenzitten en eentje zonder filmpjes link dus uiteindelijk 6 gedaan.
Ik vond het erg leuk om te doen en vind het heel prettig om overal wat bij te kunnen zetten. IRL ben je toch vaak afhankelijk van de schrijver en ik print de protocollen, schrijf in mijn geheel eigen hanepoten steno een paar letters en vul dat later gewoon netjes in.
Leuke combinaties had ik dus kon leuke punten kwijt met flink wat tips!
Van mij mag dit zo blijven want ik zal heel eerlijk zijn, ik overwoog om te stoppen met jureren omdat het me gewoon teveel tijd kost om driekwart dag op pad te zijn. Dat red ik met werk niet en dit kan ik doen wanneer ik wil en is eigenlijk ook echt superleuk om te doen. Ik krijg er voor deze zaterdag weer een paar en volgende week ook.
Ghostattack schreef:Zijn er al mensen die een proef gedaan hebben in een bak met dichte wand?
Ik kan de proef alleen in de binnenbak doen, want die is 20x40 en buiten is 20x60 en hebben we geen bordjesBij de binnenbak is wel voldoende ruimte om ver achter de C te staan, eventueel op een krukje? Of mag dat niet?
Ghostattack schreef:Zijn er al mensen die een proef gedaan hebben in een bak met dichte wand?
Ik kan de proef alleen in de binnenbak doen, want die is 20x40 en buiten is 20x60 en hebben we geen bordjesBij de binnenbak is wel voldoende ruimte om ver achter de C te staan, eventueel op een krukje? Of mag dat niet?
Evony schreef:kiki1976 schreef:Nou geloof me, met enige regelmaat echt niet.
Helaas meermaals gezien dat het juist echt het tegenovergestelde was, juist enorm streng ( soms echt bizar, alsof ze een grand prix proef beoordeelde terwijl er bv B of L gereden werd).
Maar ook jury's die ook alleen naar het paard kijken en daarop hun punten baseren. Ergste was wel dat een paard dat niet 100% rad liep en daarnaast veel tact fouten had, verkeerd reed in de proef met ruim 20 punten voorsprong won op de rest. Echt iedereen zijn mond viel open van verbazing, vele die echt puur beter hadden gereden ( maar paard had geen wauw effect) niet eens een winstpunt hadden of net aan.
Maar gelukkig zijn er ook nog genoeg jury's die wel zonder roze bril beoordelen en puur de proef beoordelen.
Als jury moeten we ook kijken naar het paard. Vanuit het skala van dressuur. De ruiter krijgt in de basis alleen cijfers onderaan de steep. Een paard wat kwalitatief beter is kan het zich dus veroorloven een foutje meer te maken en toch beter te scoren.
Maar goed dat is een andere discussie.
gett schreef:Wij gaan de bordjes in de binnenbak omdraaien en de deur naar buiten open zetten. Nu alleen even oefenen dat daar iemand staat, dat kan nog weleens eng zijn
Als het met het weer en land meezit, ga ik een baan uitzetten in het land. Dan zal het filmpje gelijk een stuk duidelijker worden met m'n zwarte paard..
daffodil schreef:M_arjolein schreef:Wat leuk om je jury ervaringen hier te posten Daffodil en fijn dat je het zo positief ervaart! Hoop dat ze er hier na ook mee door gaan of in ieder geval deels dat je bijv. 5 winstpunten ook online mag gaan halen.
Ja zoiets zou een mooie tussenoplossing kunnen zijn. Goed plan!