[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:09

JudArthos schreef:
Josien_ schreef:
Ik heb een keer zitles gehad op zo'n neppaard.
Dat is ook ontzettend leerzaam!

Echt zo'n bewegende? Die dingen zijn zo gaaf!

Hier slaan de zenuwen toch wel toe, ben erg bang dat de aanleuning rommelig wordt omdat dat er nu al af en toe wat in zit.. lets hope for the best :D

Afbeelding
die bewegende heb ik geprobeerd! :') super grappig en heel leerzaam. Heb er ook een filmpje van die meerdere keren op social media is gepost. Achteraf dit papiertje meegekregen van de 0 meting:
Afbeelding
was echt een leuke ervaring!

roosjenat

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:04

Even een egopost :) ga vanavond of morgen even alles bijlezen!

Vandaag wodan laten springen, hij kwam tot 1.10 m .Normaal gaat hij wel iets hoger maar hij had al 2 maand niet meer gesprongen. Ook hem even laten showen en toen liet hij wel zien dat tuiger kruisingen ook wel een achterbeen hebben haha. Miley woensdag voor het laatst gereden en ze liep fijn. 12 maart weer wedstrijd op zelfde locatie als vorige keer maar ben benieuwd!

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:05

Ghostattack schreef:
Ja, ik wil sowieso een paar keer zitles nemen, maar dan eerst op een "normaal" paard :+ Die van mij kan later altijd nog als ze zich weer kan gedragen haha. Ik baal wel dat mijn bekken/rug scheef is, daardoor kost alles zoveel moeite of kan ik bepaalde dingen gewoon niet. Daar komt ook de onbewuste angst vandaan, als ik weer een keer zo hard val dan kan het maar zo gedaan zijn met mijn paarden carrière :=

Waarom zou je de zitles niet op je eigen pony doen? Dan kan je namelijk wel meteen zien hoe zij hierop reageert. Ik heb het ook op Don gedaan, ze deed 2x even gek maar heb heel goed kunnen voelen hoe zij op mijn houding reageert als ik hier bewust mee bezig ben.

MonteKarlo schreef:
@charlotte446 Ik maak wel een foto als ik ze aan heb O:)

Ik heb het bij Flexback training gedaan. Was op een kruk en dan moest ik op een scherm het balletje in het groene gedeelte houden. Was heel interessant, kwam uit dat ik links helemaal niet goed gebruik.

roosjenat schreef:
Even een egopost :) ga vanavond of morgen even alles bijlezen!

Vandaag wodan laten springen, hij kwam tot 1.10 m .Normaal gaat hij wel iets hoger maar hij had al 2 maand niet meer gesprongen. Ook hem even laten showen en toen liet hij wel zien dat tuiger kruisingen ook wel een achterbeen hebben haha. Miley woensdag voor het laatst gereden en ze liep fijn. 12 maart weer wedstrijd op zelfde locatie als vorige keer maar ben benieuwd!

[ [url=m/I8l65M.png]Afbeelding[/url] ]

Altijd leuk dat vrij springen! :)
Succes alvast voor 12 maart! +:)+

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:50

Oef! Ik zal binnekort even op jullie reageren...

Heeeeel even kort van mij:
Morgen dan ècht m'n debuut... vanaf januari startkaart, steeds afgelast. Morgen moet het echt gebeuren.
Licht gespannen. Hoop maar 1 ding dat ze niet als een hert door de bak gaat springen of als een tornado door de los rijbaan vliegt.... dus gewoon te sturen en te rijden. Dan ben ik al tevreden :-). Er zijn veel deelnemers!
Vanavond nog even erop gesprongen en ze was erg rustig, en dat na die storm! Morgen ochtend heel ff aan de lijn misschien! En smiddags rijden.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:04

Pien1989 schreef:

Morgen dan ècht m'n debuut... vanaf januari startkaart, steeds afgelast. Morgen moet het echt gebeuren.
Licht gespannen. Hoop maar 1 ding dat ze niet als een hert door de bak gaat springen of als een tornado door de los rijbaan vliegt.... dus gewoon te sturen en te rijden. Dan ben ik al tevreden :-). Er zijn veel deelnemers!
Vanavond nog even erop gesprongen en ze was erg rustig, en dat na die storm! Morgen ochtend heel ff aan de lijn misschien! En smiddags rijden.

Heel veel succes! :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:26

Pien1989 schreef:

Heel veel succes!! *\o/*

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:27

Succes Pien1989!

Zo'n zitles lijkt me ook heel leuk en nuttig!

Ik baal een beetje, paard loopt sinds donderdag flink te hoesten tijdens het rijden en ik zou vanavond twee proefjes gaan rijden.. Zit even in dubio, denk dat ik wel heen ga omdat ik het startgeld toch kwijt ben, en dan maar hopen dat we er een goede ervaring van kunnen maken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:30

Als hij alleen wat hoest zou ik gewoon gaan... Maar met snot etc. Zou ik thuisblijven...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:44

Veel succes Pien!!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:46

Imaginaerum schreef:
Succes Pien1989!

Ik baal een beetje, paard loopt sinds donderdag flink te hoesten tijdens het rijden en ik zou vanavond twee proefjes gaan rijden.. Zit even in dubio, denk dat ik wel heen ga omdat ik het startgeld toch kwijt ben, en dan maar hopen dat we er een goede ervaring van kunnen maken.

Balen dat hij hoest! Persoonlijk zou ik met een hoestend paard thuis blijven. Je bent op een andere locatie, weet nooit wat hij daar oppikt... en is toch iets niet lekker waardoor hij hoest.
Maar wil je wel succes wensen voor als je gaat!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:23

Blue_Berry schreef:
Okay na de bijleespost nu even een ego one :') hier gaat het heel lekker de laatste tijd! op vreemd terrein gaat steeds beter dus dat blijven we lekker trainen en doen. Als we zo doorgaan als we nu doen denk ik dat we over een maandje of 2/3 zeker kunnen gaan starten! *\o/* een vriendin van mij (@fleursandro) heeft wat foto'tjes gemaakt van de laatste les die ik graag met jullie deel :D (ik ben mij bewust van mijn slechte houding, werken we hard aan! :o )

[ [url=m/gz8zd9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wk1JSx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2NSWZc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/33tHg5.jpg]Afbeelding[/url] ]
En als laatste eentje met mijn instructrice, alletwee blij met hoe pony zich heeft gedragen <3
[ [url=m/e853pD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paard! <3
Het ziet er goed uit!

Ghostattack schreef:
Ik heb net dik 1100 euro mogen aftikken, voor mij voorlopig even geen nieuwe spullen meer _O-

Gisteren toch nog even gelongeerd met zadel en toen was er niks aan de hand. Enorm ruime gangen, ze liep fijn en voorwaarts en geen spanning gehad. Mooi dus! Ze is wel hengstig volgens mij, ze stond continu in de pishouding vandaag.. Trutje. We hebben vanmiddag aquatraining in de bak gedaan. Ondertussen waaide ik bijna weg en kwam mijn paard bijna niet vooruit door de wind :+
[ [url=m/EVvmxz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En natuurlijk onze vlog van Country Mill :)
[ Video ]

Leuke vlog weer! Jullie zijn een leuke combinatie :D

Imaginaerum schreef:
Succes Pien1989!

Jammer dat hij hoest net voor de wedstrijd! Zelf zou ik het geld gewoon laten zitten maar dat is natuurlijk bij iedereen anders. Als je wel gaat starten : succes!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:25

Vandaag weer gereden op Miley en het ging super! Ze liep heel fijn en de middendraf zit er goed op. Alleen de galop nog niet helemaal maar daar is de bak nog steeds te nat voor helaas. Heb echt goede hoop in de wedstrijd! Wodan gelongeerd en hij was een beetje ondeugend maar later liep hij wel heel fijn!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:59

Hier nog steeds drama, maar ik vermoed dat ze buikklachten heeft aangezien ze echt een felle reactie geeft als je druk geeft op de buik. Filmpje doorgestuurd naar de dierenarts en waarschijnlijk volgende week maar even een afspraak maken. Het is allemaal heel toevallig, dat ze zo heftig reageert onder het zadel maar met longeren de sterren van de hemel loopt. Dus gelijk even buik gevoeld of dat dezelfde reactie zou geven.. Nou dat vond ze niet zo grappig :=

Vermoeden is nu of maagzweer of door de hengstigheid misschien. We weten het niet. Even afwachten wat de dierenarts zegt, maar ik ga vast mijn portemonnee pakken :+

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:19

roosjenat schreef:
Vandaag weer gereden op Miley en het ging super! Ze liep heel fijn en de middendraf zit er goed op. Alleen de galop nog niet helemaal maar daar is de bak nog steeds te nat voor helaas. Heb echt goede hoop in de wedstrijd! Wodan gelongeerd en hij was een beetje ondeugend maar later liep hij wel heel fijn!

Fijn dat het rijden goed ging! Hopelijk zitten de knopjes voor de galop er binnenkort ook op :)

Ghostattack schreef:
Hier nog steeds drama, maar ik vermoed dat ze buikklachten heeft aangezien ze echt een felle reactie geeft als je druk geeft op de buik. Filmpje doorgestuurd naar de dierenarts en waarschijnlijk volgende week maar even een afspraak maken. Het is allemaal heel toevallig, dat ze zo heftig reageert onder het zadel maar met longeren de sterren van de hemel loopt. Dus gelijk even buik gevoeld of dat dezelfde reactie zou geven.. Nou dat vond ze niet zo grappig :=

Vermoeden is nu of maagzweer of door de hengstigheid misschien. We weten het niet. Even afwachten wat de dierenarts zegt, maar ik ga vast mijn portemonnee pakken :+

Kan het niet zijn dat ze singelnijd heeft? Maagzweer kan ook wel.. dit kunnen ze van o.a. stress krijgen. Je blijft wel bezig zeg!
Succes!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:22

Nee absoluut geen singelnijd, daar heeft ze nooit problemen mee gehad. Het is echt achter de singel, meer de plek waar je met je been komt. Ze trekt helemaal samen aan de achterkant, wat ze dus ook onder het zadel doet dan. Ze vlucht ook voor het been (opzij) en gaat continu achteruit als je stil wil staan bijvoorbeeld.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:25

Ik heb vandaag weer op Don gereden. Ze heeft afgelopen week alleen maar aan de longe gelopen omdat het weer niet mee zat of ik/eigenaresse laat waren.
Heb der eerst even aan de lijn door de bak laten lopen. Bokken dat ze deed haha, ze leek wel een 3 jarige die voor het eerst een zadel op haar rug had :=
Daarna erop geklommen en ZO FIJN gereden!! *\o/*
Niks verkeerd gedaan, geen bokje of sprongetje.. helemaal niks! Was gewoon verbaasd!! Had dit echt niet verwacht nadat ze de hele week alleen maar binnen aan de longe heeft gelopen. Ben trots op der! ♡
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:27

@Britt; inderdaad geen singelnijd, dat neem ik terug. Begreep niet dat het achter de singel was ;) Heel raar wat ze doet.. hopelijk komt er iets uit!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:30

Ja arme pony :(:) Ben ook gelijk weer afgestapt, het is moeilijk te onderscheiden wanneer ze pijn heeft en wanneer het kliergedrag is. Maar deze reactie is mijns inziens echt duidelijk pijn. Koliek, maagzweet, hengstigheid, we zullen zien wat het is.

Aan de longeerlijn liep ze trouwens zo goed! Heel netjes, ontspannen, goede overgangen. Daarom weet ik ook zeker dat het gekut onder het zadel vanuit de druk op de buik komt (van het been), ook omdat ze opzij vlucht voor het been en achteruit gaat. Verder is ze gelukkig wel lief haha.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:30

PrimaDonna_ schreef:
Ik heb vandaag weer op Don gereden. Ze heeft afgelopen week alleen maar aan de longe gelopen omdat het weer niet mee zat of ik/eigenaresse laat waren.
Heb der eerst even aan de lijn door de bak laten lopen. Bokken dat ze deed haha, ze leek wel een 3 jarige die voor het eerst een zadel op haar rug had :=
Daarna erop geklommen en ZO FIJN gereden!! *\o/*
Niks verkeerd gedaan, geen bokje of sprongetje.. helemaal niks! Was gewoon verbaasd!! Had dit echt niet verwacht nadat ze de hele week alleen maar binnen aan de longe heeft gelopen. Ben trots op der! ♡
[ [url=m/G6xoHE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat het zo goed ging! :D Wat voor kleur dekje heb je er op liggen? Heb die nog nooit gezien haha.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:31

Ghostattack schreef:
Nee absoluut geen singelnijd, daar heeft ze nooit problemen mee gehad. Het is echt achter de singel, meer de plek waar je met je been komt. Ze trekt helemaal samen aan de achterkant, wat ze dus ook onder het zadel doet dan. Ze vlucht ook voor het been (opzij) en gaat continu achteruit als je stil wil staan bijvoorbeeld.

[ Video ]

Jeetje wat doet ze apart. Hoop voor je dat het snel overgaat en jullie weer lekker aan de slag kunnen!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:38

@roosjenat; Deze is van Imperial Riding. Is heel licht roze met een wat donker roze & bruine nep leren bies. En zitten ook nog roze steentjes op de hoek.
Kan hem niet vinden op internet... :')

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:40

Nou..... wat zal ik zeggen?
Ruk? Balen?
Opzich heb ik mijn doel bereikt dat ze geen hert was en als een soort hysterisch geval geval door de bak ging rennen.... maar de bak kwam ik, zeker in de eerste proef, niet goed rond. Spooky in de hoeken, figuren niet af kunnen maken hierdoor. Kortom; slecht.
Heb me wel weer ingeschreven over twee weken. Thuis is ze braaf en het is echt de vreemde omgeving die het eng maakt en dan luistert ze dus niet meer zo goed. Ik moet kilometers maken. Stond ook op m'n protocol.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:43

Jammer Pien1989! Inderdaad lekker kilometers gaan maken, komt vast goed :) Wat waren je punten uiteindelijk als ik vragen mag?

PrimaDonna, leuke foto! Fijn dat het zo goed ging. Volgens mij worden alle paarden een beetje hyper van het weer :+ Die van mij moest ook eerst even een rondje uit d'r plaat gaan haha.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:52

@Pien; Balen meid!! Maar is weer leerzaam en kan je voor de volgende keer weer meenemen.
En inderdaad lekker kilometers gaan maken. Gaat vast goed komen :)

@Britt; Nou ik had dus echt verwacht dat ze onder de man ook gek zou doen.. Maar niks! Viel hier opzich wel mee qua gek weer. Was koud maar heeft ze geen last van haha.

Zal vragen of mijn instructrice maandag weer een stukje filmt :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:54

PrimaDonna_ schreef:
@roosjenat; Deze is van Imperial Riding. Is heel licht roze met een wat donker roze & bruine nep leren bies. En zitten ook nog roze steentjes op de hoek.
Kan hem niet vinden op internet... :')

Oh Haha hij leek een beetje creme achtig :P. Ik ga heel google even afzoeken :Y)