[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ahryah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:28

Ik meld mij ook hier :D
Ik heb vorige week mijn L2 debuut gemaakt met mijn prinsesje :o
Een tweede prijs en 187,5 en 193,5 gereden *\o/*
Jury zat geloof ik wel halverwege mijn proef te slapen want perfect vierkant halthouden vanuit draf en netjes nagevelijk blijven was alsnog een 6... _-:(
Een fout op de middengalop in de 1e proef omdat mevrouw dacht dat galopswissels op de volte wel een leuke extra was :Y)
2e proef beter gereden, maar ik was bekaf dus ik was fijn aan het meeliften op paardliefs rug :o
Alles moet nog wat netter en ik moet 'arrogant' op mijn paard blijven zitten zodat het plaatje wat beter word.

Ik heb de hele proef doorgezeten op het hals strekken en middendraf na. Vind proef 13 toch wel een rot proef met het hals strekken en dan in die 5 meter teugels op maat en ergens ook nog je paard snel rechtsom zien te krijgen :')

Afbeelding

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:39

Welkom Ahryah! Mooi debuut, kan je hartstikke tevreden mee zijn :j
Ivy: vond je hengst heel braaf met je meelopen! Heb je alle dagen gereden?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:55

Ahryah, welkom en wat een mooi debuut!

ivy fijn dat je ritueel zo goed werkt.

Vorige week heb ik mn cc afgezegd omdat dian onhoudtbaar is. Ik heb ondertussen voer terug geschroeft naar twee keer een kwartje brok. Verder ben ik qua aanvulling nog een beetje zoekende en heb ik het advies gevraagd van de speciaalzaak om de hoek. (zij gaan het voor mij uitzoeken en mij dan specifiek advies geven, top service)

Morgen gaan we wel een poging doen, losrijden is op zand de proef op gras. Ik ga er optijd opzitten en ik hoop zo de stress en drukte er iig voor de proeven een beetje uit te hebben.

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:37

Gefeliciteerd ahryah, mooi debuut! En welkom, stel je je wat verder voor?

Alice wat ontzettend *** dat momenteel zo lastig is! Thuis ook handen aan vol begrijp ik? Hoop vandaag beter gegaan is en snel een passend advies krijgt mbt voer.

Wij vanmorgen weer op pad geweest, 2de keer officieel en 1ste keer buiten. Losrijden ging heel fijn en dus vooral gestapt. Ringen waren wat slechter qua bodem dus daar reageerde ze wel wat op helaas en daardoor niet zo fijn als met losrijden maar nog wel goed tevreden.
Had beide proeven gewonnen met 195 en 199,5. Die halve punten toch wel wennen!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:53

Wauw mooie punten haike!! gefeliciteerd zeg

Wij zijn weer thuis van cc. ik ben tevreden thuis gekomen :D het ging niet zonder slag of stoot. Op de parkeerplaats kwam dian stijl omhoog! (gelukkig zat ik er niet op)
Met losrijden erg veel spanning en ontzettend veel paarden. Ook springruiters reden er los. Pff die keken nergens naar zeg.
Al met al kreeg ik weinig onstpanning, ik wist dat ik haar meer los moest maken en meer aan been moest rijden maar durfde ik niet zo goed. Dus ze liep mooi met haar hoofdje omlaag om eigenlijk niet naar de hand toe.
Eerste proef durfde ik nog steeds niet goed te rijden en liet ik haar te veel lopen, paar keer de kop omhoog enzo en niet altijd impuls op been. Daarnaast paar mega poedersuiker lijnen in de proef waar ik nog niet echt aan gewend ben. Eerste proef toch 180 punten, grootste deel licht gereden.
Tweede proef had ik me voor genomen er meer aan te rijden, dit ging voor mijn gevoel al stuk beter alleen gaf ik teweinig hals lengte (dian neemt dit niet heel makkelijk uitzich zelf) en ook in deze proef vind ik het halsstrekken echt niet op een fijne plek in de proef daar moeten we nog flink aan werken. Anyway, deze proef liep ze stuk fijner grotendeels door gezeten en kon ik er meer aan rijden. Mijn galop was hemels. Punten vielen dan ook echt tegen met 178 punten. Maar ik was blij met hoe het ging beide proeven eigenlijk goed door gereden zonder blokeren (wel spanning)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:28

Mooie punten Haike! Daar durf ik nog niet van te dromen.

Mijn apenkopje mist in proef vaak de impuls en kan soms beetje gek worden. Vandaag super braaf ondanks de hagel tijdens het losrijden. 1e proef was hij ook super braaf. Helaas net geen winst maar wel mooie punten voor sommige onderdelen 174
2e proef was meneertje ff koekoek bij de jury. Met aanmelden was het hokje zo eng. Dan doet hij 1 x koekoek en daarna is er niks meer aan de hand . De sukkel! Toch een puntje gereden met 185,5.
Nu hard trainen naar een sterkere achterhand. Maar ja dat kost tijd! Hij komt al van ver maar we zijn er nog niet. Toch trots op aapje

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:38

hartstikke netjes kimmetje!

Ahryah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:22

Wat een nette punten iedereen! :D

Ik zal nog even wat meer voorstellen :o

Ik zelf ben altijd manege ruiter geweest. Niet slecht les maar uiteindelijk loop je gewoon vast in het kunnen en mogelijkheid tot verder leren met de paarden daar, het waren nou niet echt totilasjes.
Ik ben toen oktober 2014 Chelsie gaan bijrijden, en januari 2015 heeft mijn moeder haar gekocht.
Chelsie is hoog opgeleid en maakt (nogsteeds) graag gebruik van mijn onkunde om net niet te hoeven werken. Gaat ze opeens appuyeren of in travers de hoefslag rond :+
Ik krijg nog wekelijks les van haar vorige eigenaar en langzaam gaat het steeds een stukje beter.
Chelsie is een 12 jarige merrie van Kazimir (v. Samber) x Droomwals van (maar) 1,54. Super werkwillig maar vind het geweldig om mij in de maling te nemen door alles net niet te doen of gewoon kunstjes gaan uitvoeren.
Op wedstrijd gaan vind ze écht prachtig. Hoe groter de wedstrijd hoe leuker ze het vind. Staat ze eerst even als een idioot het terrein over te brullen of iedereen wel door heeft dat ze is gearriveerd :')
In de proef stop ik zelf door de zenuwen met rijden, op figuurtjes sturen na doe ik niet veel dan.. Paard vind het niet erg en laat mij meeliften :=
Door zadelproblemen en een paard dat opeens de trailer niet meer oke vond ben ik nu +- 10 keer gestart en we zijn nu L2 +2.
Voorlopig weer weinig starten want we hebben Rhino aan de ene kant in de omgeving en Droes aan de andere kant.. en half mei gaat de bak er voor 4/5 weken uit omdat er een nieuwe bodem+hek komt.

Nog even een fototje van mijn knappert 2 weken terug op clinic bij Eddie de wolf :o
Afbeelding

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:57

Gister mijn onofficiële L2 debuut gemaakt. Het ging thuis met oefenen nog niet zo goed dus had niet echt hoge verwachtingen. Ook sinds een tijdje weer op wedstrijd want een paar weken geleden hadden we even een dip en kreeg ik hem de bak nergens meer rond.

Hij wou gister heel graag lopen en heeft niet 1 keer stil gestaan omdat hij het eng vond, nog wel iets kijkerig. Proef zelf ging ook beter dan thuis dus ik was super tevreden. 182,5 punten :) Super fijn, geeft weer wat vertrouwen. Zaterdag ons officiële debuut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:17

Toch leerzame dag zo te lezen Alice, fijn! Nu weer weg omhoog te pakken krijgen en hopelijk snel ander voer wat positief effect heeft!

Kimmetje gefeliciteerd!

Arhyah, klinkt als een leerzaam paard, vertelt je dus goed wat je goed en minder goed doet. Vervelend van de tegenslagen en nu weer een tijd niet op pad kan. En lastig van de bak, kan dan nergens trainen?

Annetm gefeliciteerd, dat geeft vast vertrouwen voor volgende week!

Wij gaan ons komende periode richten op proefje 11, de selectieproef waar we 8 mei mee beginnen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:28

Proef 11 al gereden haike?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:35

Alice13 schreef:
Proef 11 al gereden haike?

Nee dus deze week eens doen. Vandaag eerste keer officieel nieuwe proeven gereden maar dat waren 13 en 14.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:48

Ik ook en volgende zijn idd al weer in mei.
Vond dit geen fijne proeven (13&14) proef 11 en 12 ook nog niet gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:55

Wat vond je er niet fijn aan?
Ik 11 wel gelezen, jammer HH en aw zo gesplitst is, zijn we niet zo goed in helaas. 12 ga ik denk ik niet rijden, ik wil me selecteren kampioenschappen en dan liever tegen die tijd keer extra op pad om te oefenen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:55

Hals strekken na de galop vond ik echt poedersuiker. Mijn paard heeft een grote galop de overgang nr draf is bij ons soms nog wat lomp als je daarna direct lengte moet geven daar wordt ik niet heel vrolijk van.
Verder vond ik het prima lijnen eigenlijk. Waar ik gisteren meeste moeite mee had maar denk niet dat ik daar voor afgestraft ben is de baan die was in de hoeken erg slecht dus ik heb bij C steeds binnen hoefslag gereden.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:28

Oh dat herken ik ook Alice, een paard van net geen 1.80 dus ik kan 5/6 passen halsstrekken voordat ik bij de x ben haha. 10 meter wijken halen we ook nog niet altijd want we zijn zomaar aan de overkant.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:12

Die van mij is maar 1,67m, maar ik heb er ook echt moeite meer hoor. Dian heeft best een grote galop ik krijg dat nog niet heel klein. De midden galop voelt gigantisch hard en daarna moet ik alle ankers uit doen om optijd weer terug te zijn voor het halsstrekken. Dat probleem hadden we eerder ook al wel. Maar laatste tijd niet heel wedstrijd gericht getraind dat moeten we nu weer oppakken

Tijdens training meer exacte lijnen rijden, meer overgangen op de plek rijden en overgangen afmaken. Nu wil ik nog wel eens alles los laten. Daarnaast hebben we echt geen goede middendraf en midden galop. Heeft ze wel maar ik rij ze er niet uit. Genoeg te verbeteren dacht ik zo. de galop moet ook kleiner want dan kunnen we ook beter contra galop in de m straks

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:49

Ahryah: je paard klinkt als een fijn leerpaard! In welke omgeving sta/start je?
Kimmetje: mooi een winstpunt er bij, goed gedaan :j
Alice: super dat je tevreden bent, doorzetter! Vervelend dat de punten in te tweede proef niet klopten met je gevoel.
Haike: toppers, gefeliciteerd met de prijzen en punten.

Hoi :wave:
Wij zijn gisteren weer op pad geweest. Ging fijner dan vorige week, maar nog steeds wel wat kleine slordigheden. We hadden 194 en 202 punten en twee eerste prijzen, dus heel tevreden! Mede-eigenaar was ook gestart, maar dan in het L1. Zij was twee keer tweede met 192 en 195. Braaf paard dus! <3

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:43

Wat een mooie punten weer Sofie, Gefeliciteerd! En je mede eigenaar ook. Volgens mij hebben jullie echt een top paardje zo samen..

Dian heeft sinds gisteren andere brokken. Maar merk al dat het verminderen van voer goed werkt ze is al een stuk relaxter. Ben er heel blij mee. Krijg zo waar weer zin om te rijden en dat is echt een hele tijd anders geweest!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:10

Ja, we hebben er echt een fijn paard aan :j

Fijn dat je al verschil merkt! Gelukkig heb je nu ook weer meer zin om te rijden :)

Ahryah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:40

Ik sta net aan het randje noord-holland/utrecht , maar ik rij voor Utrecht :D
Waverveen, Mijdrecht , Amstelveen , Nieuwkoop allemaal bij mij in de buurt

Tijdje niet starten omdat ik medicijnen voor haar benen heb waar ze positief op doping voor getest zou worden :') :')
Zadelmaker vermoed ook een twist in de boom van mijn zadel dus maar weer even bellen met de ruitershop die het mij verkocht heeft :o
Als ze dat nog snel op lossen kan ik misschien net aan mee rijden met de selecties voor de regio's... anders mis ik weer een seizoen :')

Morgen ga ik mijn paardje verhuizen naar een andere stal, ze komt bij iemand aan huis te staan dus ik ga wel de gezelligheid missen van de mensen op stal... maar alles voor de gezondheid van mijn prinsesje *\o/*
Ze komt buiten in een kudde van 10 andere paarden. In het begin nog snachts even op stal maar wanneer ze een veilig plekje heeft in de kudde mag ze in de zomer ook nachten lekker buitenspelen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:06

Hoi,

Ik meld me hier ook aan. Heb vandaag mijn laagste L1 debuut gehad en over ander halve week bij manege beukers L2 starten. En start in de straal van 20 km van Hoorn af.

Ik ben dan Stephanie en start dan met mijn bijrijpaard van bijna 11 volgende week double J.

Ik hoop nog veder te komen met hem en hopelijk krijgen we ook mooie punten in de L2

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:35

Dames nog heel veel succes in de L2!! Ik heb mijn M1 debuut vandaag gemaakt (met 2winst) en stap over naar het M1 topic en wie weet zie ik jullie daar weer. :j

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:52

Welkom trysteffy, heel veel succes met je debuut!

Galeo, we gaan je missen :P heel veel succes in de M en mooi debuut zo te horen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:28

Welkom trysteffy! Maar vandaag debuut l1 en dan meteen door naar l2 of had je gewoon wedstrijd vandaag?

Galeo succes! Gefeliciteerd met je mooie debuut.