[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:22

@lianne bedoelde het vooral algemeen dat we meestal toch anders rijden op concours dan in de les. Je hoort zo vaak dat het niet lukt zoals in de les. Vandaar. Heb dat zelf ook altijd wel, vaak heb ik hem dan net minder los van de hand af dan wanneer mijn instr ons begeleid :)
Al heb ik de laatste keten dat gevoel eindelijk wel. Op zich mag ik toch niet klagen Bogan en ik hebben nog geen 10 wedstrijden erop zitten :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:35

Citaat:
bedoelde het vooral algemeen dat we meestal toch anders rijden op concours dan in de les. Je hoort zo vaak dat het niet lukt zoals in de les. Vandaar. Heb dat zelf ook altijd wel, vaak heb ik hem dan net minder los van de hand af dan wanneer mijn instr ons begeleid :)

Dat heb ik dus precies hetzelfde. Thuis gaat het echt lekker, tijdens de les gaat het goed, we zijn zelfs al de M2 onderdelen aan het oppakken. Maar tijdens de proeven verstrak ik wrs teveel en blijft paard dus te gespannen waardoor we een aantal onderdelen maar moeizaam tevoorschijn kunnen toveren. Nou gaat het echt al een stuk beter als een tijdje terug, dus ik hoop dat als de M2 me beter in de vingers zit daardoor de M1 wat makkelijker voor mij gaat worden. Het ligt nl grotendeels aan mij (ben nog nooit zo ver gekomen) en mijn paard is niet geboren met Totilas-achtig gangwerk en wordt daar toch regelmatig op afgestraft ;-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:51

Ik kan de mijne op concours vaak beter voor elkaar krijgen dan thuis...

Over een weekje mag ik weer ;)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:18

@Caro zo bedoel ik het ja. Afgelopen keer op oud Beijerland merkte ik zelf dat ik opeens ging knijpen tijdens het rijden in mijn proef. Terwijl ik er normaal heel los aan zit. Heel blij mee want kom het nu eindelijk herstellen.

Nu met Bogan Merk ik sowieso dat ik veel bewust aan het rijden Ben, ook tussen de onderdelen door. Misschien leer ik het eindelijk.

Wel lopen ze voor het beeld van fijner bovenin door Alles gaat ze zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:35

Fijn Michelle, dat leer ik nu ook tijdens mijn lessen.

Rijden met afhangende benen, bewust rijden.

Gisteren goed gekeken naar de juf en zo wil ik ook rijden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:39

Moet voor de verhuizing van volgende week nog wat dingen kopen. Eens uitzoeken waar dat het goedkoopste kan.

* voerton (groot)
* Himalaya steen
* 2 (weide) halsters

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:41

Het is heel gek, hoor het al jaren maar eigenlijk pas op Bogan lukt het me echt goed. Ook mijn houding is echt verbeterd, terwijl ik niet eens zo verkeerd zat al is dat echt veranderd.

Scheelt natuurlijk ook dat het ondertussen de 5e keer is dat ik dit doe met een dier en de 2 echt zelf opgeleid. De grote b vos liep op L niveau toen ik die ging rijden Veer en Bo waren ongeklasseerd en beheersten minimale basis.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:02

Scheelt inderdaad een hoop of je al meerdere paarden hebt opgeleid Michelle. Ondanks dat elk paard anders is heb je een grote trukendoos.

Ik rijd in mijn les echt hele fijne stukken. Dan is hij mooi gedragen en los op de hand. Maar dit kan ik nog niet altijd voor elkaar krijgen op wedstrijd of in training. Daar zijn we nog te pril voor.

De verhuizing begint op te schieten Vonneke. Veel zin in?

Vandaag weer even 15 minuten op Gijs gereden toen mijn verdoving er nog in zat van het trekken van mijn verstandskies. Hij voelde goed aan, wel zoekerig naar zijn balans. Maar wel los in zijn lijf. Lag er nog bijna naast omdat meneer echt op scherp stond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:14

Fijn dat Gijs het weer doet! Nu weer lekker opbouwen!

Ja heb wel veel zin om te verhuizen maar het is ook een beetje dubbel.
Waar we nu staan hebben we het ook wel goed hoor op wat kleine dingetjes na.

Ben echt heel benieuwd hoe het gaat bevallen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:19

Ja ben wel blij dat hij goed voelde. Vrijdag komt mijn instructrice ben benieuwd wat zei er van zegt!

Snap dat je zin hebt om te verhuizen, ondanks dat het toch een beetje dubbel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:20

Ja ben ook benieuwd, ze zal hem vast wel veranderd vinden.

Ik vind dat ik een goede keuze gemaakt heb omtrent het verhuizen. Tis jammer maar wil het allerbeste voor mijn vriend.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:25

Ja dat denk ik ook wel! Ze ziet altijd alles aan hem of iets goed of niet goed zit!

Hopelijk kan Vos een beetje snel wennen. Of ben je daar niet zo bang voor?

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:19

Nou, ik ben Joël, 16 jaar en ik heb met mijn C-pony, afgelopen zondag mijn laatste winstpunten in de L2 gereden, de teller staat nu op L2+12. We zijn in twaalf wedstrijden van de B naar M1 startgerechtigd gestroomd, jaja ik ben trots op d'r hahahah. Mijn M1 debuut staat op 1 juni gepland:) als je nog iets meer wilt weten over mij of mijn pony mag je altijd dingen vragen!
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:24

Vonneke mooi dat gelijk zat met de H jury! Idd altijd erg leerzaam om mee te gaan schrijven. Ik mag dat ook graag doen. Nu ook paar keer meegeweest met mijn instructrice ZZ licht schrijven, leer je veel van
Super dat je les goed ging, en je instructrice er een keer op is wel fijn, kan je m ook eens van de grond bekijken :P

Kelly lekker even paar keer achter elkaar starten dus, KM maken :)

Bij mij gaat het op concours ook niet zoals we in de training kunnen, toch zelf net iets meer spanning en dan blijf ik zelf soms net te weinig rijden of ik ga slordig rijden. Maar die punten werken we in de les wel hard aan, en af en toe helpt ze op cc, super fijn.

Vonneke ik koop de himalayalikstenen bij divoza, vaak een actie met 6 voor 20 of 25 euro ofzo. Maar voor 1 paard is dat natuurlijk wel veel. Agradi raad ik je af, dan wacht je ellendig lang op je bestelling

Auw coquette.. veel last van? Fijn dat gijs wel goed ging!

Welkom Joël, leuke pony heb je!

Vanavond clubles gehad ging best fijn. Morgen een rondje naar buiten.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:11

Leuke pony joël! Welkom :)

Succes net verhuizen vonneke, spannend!

Fijn dat het goed ging Melissa!
Ik ga inderdaad maar weer wat kilometers maken, het slaat ook nergens op dat ik "vrees" heb..

Zou vandaag clubles hebben, en ik had ook kantine dienst. De les dus maar afgezegd en met m'n laptop in de kantine gaan zitten, even wat rot opdrachten gemaakt! :):) dus ik kan lekker slapen zo haha

Morgen maar weer rijden, eerst maar even in de bak en daarna misschien nog een rondje buiten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:11

Was het bij jullie wel prachtig weer?

Hier wat bewolkt. Bleee

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:26

hier ook zo beetje hele dag bewolkt. Vanavond kwam het zonnetje er iets door.
Vanavond stuk naar buiten geweest, ze was heerlijk relaxt en gelukkig geen fratsen zoals de vorige keer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:34

Lekker!!!

Vos vandaag vrij, lekker in molen gelopen morgenvroeg weer rijden. Zin in!!!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:49

melissa_93 schreef:
Vonneke mooi dat gelijk zat met de H jury! Idd altijd erg leerzaam om mee te gaan schrijven. Ik mag dat ook graag doen. Nu ook paar keer meegeweest met mijn instructrice ZZ licht schrijven, leer je veel van
Super dat je les goed ging, en je instructrice er een keer op is wel fijn, kan je m ook eens van de grond bekijken :P

Kelly lekker even paar keer achter elkaar starten dus, KM maken :)

Bij mij gaat het op concours ook niet zoals we in de training kunnen, toch zelf net iets meer spanning en dan blijf ik zelf soms net te weinig rijden of ik ga slordig rijden. Maar die punten werken we in de les wel hard aan, en af en toe helpt ze op cc, super fijn.

Vonneke ik koop de himalayalikstenen bij divoza, vaak een actie met 6 voor 20 of 25 euro ofzo. Maar voor 1 paard is dat natuurlijk wel veel. Agradi raad ik je af, dan wacht je ellendig lang op je bestelling

Auw coquette.. veel last van? Fijn dat gijs wel goed ging!

Welkom Joël, leuke pony heb je!

Vanavond clubles gehad ging best fijn. Morgen een rondje naar buiten.

Dankje! :D

_KellyAV schreef:
Leuke pony joël! Welkom :)

Succes net verhuizen vonneke, spannend!

Fijn dat het goed ging Melissa!
Ik ga inderdaad maar weer wat kilometers maken, het slaat ook nergens op dat ik "vrees" heb..

Zou vandaag clubles hebben, en ik had ook kantine dienst. De les dus maar afgezegd en met m'n laptop in de kantine gaan zitten, even wat rot opdrachten gemaakt! :):) dus ik kan lekker slapen zo haha

Morgen maar weer rijden, eerst maar even in de bak en daarna misschien nog een rondje buiten :)

Dankje! :D En voelt goed hea, alles af hebben hahaha. Dat gevoel heb ik altijd als ik mijn huiswerk af heb of klaar ben met een toets leren haha.

vonneke schreef:
Was het bij jullie wel prachtig weer?

Hier wat bewolkt. Bleee

Hier ook, en een partij benauwd, bah. Maarja beter dan alleen maar regen enzo :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:01

Haha jaa een heerlijk gevoel! Heb vandaag ruim 5 uur aan m'n school gezeten en al m'n stage opdrachten zijn af en nog wat andere dingen! :D
Ik wilde vanavond gaan rijden maar ik was echt helemaal gesloopt dat t al veel moeite koste om hem alleen even een appeltje te brengen. Morgen nieuwe kans, springles!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:17

ik ga zondag me eerste oefen parcour doen bb :p :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:10

Spannend Tess. Succes alvast!

Goed bezig geweest Kelly. Geeft toch wel een heel goed gevoel dat je opdrachten af zijn. En vanavond lekker springen!

Lekker een stukje naar buiten Melissa. Altijd lekker als het zulk weer is :D En gelukkig heb ik haast geen last van mijn verstandskiezen.

Welkom Joel! Leuke pony :D

Vonneke al klaar met rijden? Hoe ging de vos?

Gisteren weer op Gijs gereden. Hij voelde eigenlijk wel goed, maar een beetje bol aan. Hij stond nog steeds op scherp. Ben benieuwd hoe lang hij dat vol blijft houden want normaal is hij niet zo een scherpe.
Vanavond is mijn instructrice voor mijn stalgenootje op stal. En ze had gelukkig tijd om mij ook even een half uurtje te helpen. Dus heb nu even 2 dagen achter elkaar hulp. Vind ik wel fijn om hem weer goed op te bouwen zonder dat er gelijk fouten in sluipen!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:39

dankjee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:50

Fijn coquette! Lekker kort lesje.

Bij mij ging het niet fijn. Hij was zo stom aan het doen... Vanaf de kant zag het er wel fijn uit. Morgen nieuwe kansen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:19

Balen dat je niet naar je zin hebt gereden Vonneke. Inderdaad morgen weer een dag!