[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:36

Nee, je mag alleen niet de AC lijn oprijden om af te groeten. Dus stel je rijdt het laatste onderdeel en je wendt dan af bij A en stopt daar gelijk, dan geldt dat als afgroeten op de verkeerde plaats (onvoldoende).

Wel balen zeg, twee verlies..

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:46

Sjolvir schreef:
Oei.. zoiets had ik tijdje terug ook.
Nou is het wel zo dat je volgens mij 2 onderdelen voor het einde uiterlijk af moet groeten volgens mij.
Ik was toen ook even kwijt waar ik was, wist bijna het einde, maar niet helemaal dat ik al bij de voorlaatste zat.
Leverde een boze jury op, die niet snapte waarom ik afgroette en me niet melde na het afgroeten.
Gelukkig uiteindelijk geen verlies opgeleverd.

Echt balen dat het dat bij jou wel deed.
Les die ik toen geleerd heb, na afgroeten als je echt al bijna aan het einde bent, dus als er twijfel kan ontstaan, naar jury toe rijden en uitleggen dat je vrijwillig afgegroet hebt en waarom.
Ik had mazzel... jij minder.. echt balen.

Er waren nog twee onderdelen die zouden moeten volgen toen ik afgroette. -E-X halve volte -I halthouden en groeten..
Ik snap de verwarring wel hoor, was idd ook kwijt waar ik was in de proef door alle hectiek. En ik had nog geen lijn gereden zoals hij had gemoeten dus wellicht omdat ik ook een halve volte draaide dat de jury dacht dat dat per ongeluk zo slecht ging. Maar ik had bij twijfel als jury toch deruiter het voordeel van de twijfel gegeven met zulke punten. Maar goed helaas. Volgende keer bij mogelijkheid tot twijfel toch even naar de jury toe inderdaad. En niet meer netjes willen afgroeten maar gewoon stoppen zonder een soort oefening te rijden. Maar erg balen ja!

Gelukkig had jij wel mazzel!

Urielle, dat is apart! Heb tot nu toe al 5 keer op bovenstaande manier afgegroet en tot nu toe hebben alle jury's het begrepen en 'vrijwillig verlaten' op de coupon gezet. Ik heb juist altijd geleerd netjes op de AC-lijn te gaan staan en af te groeten, uit respect en als bedankt voor de jury.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:48

En daarnaast volgens mij is een 1 niet getoond dus dan geeft de jury toch eigenlijk zelf al aan dat de laatste twee onderdelen niet getoond zijn?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:49

Ik ga ook altijd op de AC lijn staan en dus maar 1 x dit misverstand gehad, maar dat was ook bijna aan het einde van de proef en met punten aantal van zeg 175 als ik was doorgereden, maar naar mijn idee ging het echt bagger.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:52

lisannee93 schreef:
En daarnaast volgens mij is een 1 niet getoond dus dan geeft de jury toch eigenlijk zelf al aan dat de laatste twee onderdelen niet getoond zijn?

Bedenk ineens dat ik ook nog een keer een jury heb gehad, die niet wist dat vrijwillig de proef beeindigen geen verlies was. Heeft ook nog discussie opgeleverd, maar ze had er wel opgezet,
vrijwillig beeidigd en de KNHS is gelukkig zelf wel op de hoogte.
(urielle, dat is op die plek waar ze zomaar datums van wedstrijden veranderen en je toch laten betalen...)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:59

Sjolvir schreef:
Ik ga ook altijd op de AC lijn staan en dus maar 1 x dit misverstand gehad, maar dat was ook bijna aan het einde van de proef en met punten aantal van zeg 175 als ik was doorgereden, maar naar mijn idee ging het echt bagger.

Ja precies!
Ach je kunt dan beter maar geen risico nemen en gewoon afgroeten. Heb ik toen ook gedaan waarbij een jury heel schappelijk had gejureerd ondanks alle spanning en was ik op 184 uitgekomen in het Z dus lang geen verliespunt. Maar normaliter vliegen de tweeën en drieën je om de oren bij explosies van spanning en het daardoor niet kunnen rijden van de goede lijnen. Dan gaat het toch hard richting een verliespunt.

Vreemd dat die jury daar niet van op de hoogte was! Maar zo te lezen gebeuren daar wel meer vreemde dingen. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:11

Ach.. .heb laatst ook nog een stalgenootje terug gestuurd naar jury met een regelement van het secretariaat in haar handen.
Jury had commentaar op het niet dragen van sporen.. in het M...
Tja, VROEGER was dat verplicht.. nu al aantal jaren niet meer.

Vind het geen probleem dat ze wel eens foutje maken, kan iedereen overkomen, maar dan moeten ze wel redelijk zijn als je met tegen argumenten komt en eventueel bij secretariaat het na willen kijken.
En niet roepen HET IS ZO en niet anders!! (ik heb namelijk niet standaard een regelement in mijn broekzak en ook ik ken niet alle regels, ben overigens geen jury.)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:50

Oh Lisanne,dat is balen zeg!
Waar heb je overigens gestart? In Vragender?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:06

Dat vind ik toch eigenlijk wel fouten die niet gemaakt horen te worden. Een jury moet het reglement gewoon kennen. Ze zien veel te veel door de vingers, maar straffen dingen blijkbaar ook nog onterecht af := Hoe veel ponyruiters rijden er wel niet rond met niet-toegestane sporen en bitten?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 05:02

lisannee93 schreef:
Urielle, dat is apart! Heb tot nu toe al 5 keer op bovenstaande manier afgegroet en tot nu toe hebben alle jury's het begrepen en 'vrijwillig verlaten' op de coupon gezet. Ik heb juist altijd geleerd netjes op de AC-lijn te gaan staan en af te groeten, uit respect en als bedankt voor de jury.

Alleen bij het laatste onderdeel he! Dus niet als jij twee onderdelen voor het einde de AC nog opgaat. Maar als de opdracht dus toch al was op de AC-lijn afgroeten dan telt het niet als vrijwillig ring verlaten als je bij A nog afgroet, daar heb ik dus al verliespunten mee gehaald }:0
Maar het hoeft sowieso niet, de AC lijn op, dus ik stop gewoon en groet af met mijn gezicht naar de jury. Zelfs al wel eens afgegroet terwijl hij nog recht overeind stond, jury moest wel grinniken.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:37

Punz, ja vragender! Nogmaals, wil de jury niet afvallen ofzo. Ik moet gewoon de volgende keer zorgen dat het duidelijk is. Maar had stiekem gehoopt dat de jury zelf ook wel het voordeel van de ttwijfel zou geven.

Urielle oh zo! Ja dat klopt, maar dan is het ook wel erg laat om af te groeten. Volgende keer doe ik het inderdaad zoals jij zegt.

Ook ik vind dat een jury zulke dingen gewoon moet weten. Dingen die niet vaak naar voren komen zijn begrijpelijk als daar fouten mee worden gemaakt. Maar vind de voorbeelden die jij aandraagt wel heel simpel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:55

Ik rij met een kl0tend paard zo ver mogelijk de proef uit en groet dan af. Maar er zat ergens een proef bij waar je een diagonaal had die bij F of K uitkwam en dan bij A de middellijn op om af te groeten. Daar ben ik een paar keer in de fout gegaan :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:19

Vroeg het niet om de jury Lisanne, maar mn omdat er dan de kans is dat we elkaar nog wel eens tegenkomen op concours :D
Ik startte dit keer ivm paar dagen weg niet, maar vragender ligt ook binnen mijn "actie radius"!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:37

Oh jeetje twee verlies, dat is zuur....

Hoe en wat met afgroeten dat weet ik niet, heb ik nog nooit hoeven gebruiken.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:57

Punz schreef:
Vroeg het niet om de jury Lisanne, maar mn omdat er dan de kans is dat we elkaar nog wel eens tegenkomen op concours :D
Ik startte dit keer ivm paar dagen weg niet, maar vragender ligt ook binnen mijn "actie radius"!

Dat jurygedeelte had even een enter tussen gemoeten want was niet gericht naar jou!

Leukleuk! Heb de eerstvolgende dressuurconcoursen (incl oefendressuur) daar ingeschreven dus dan is de kans erg groot inderdaad! :)

Edit: hele fijne kerstdagen iedereen! {:) {:)

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:55

Hallo, stille meelezer hier! :o
Ik heb niet alle vorige posts gelezen hoor :) heb hem nu zo'n 1,5 maand
maar wedstrijdkriebels zijn al flink op dreef!

Ik heb 11 januari mijn eerste wedstrijd met Gyan. *\o/*
Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:18

Spannend hoor, je debuut!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:49

Lisanne: we gaan het zien! Ik heb Jou-Jou de komende tijd nog maar beperkt ingeschreven. In januari maken we ons L1 debuut, en ik heb me nu voor twee wedstrijden elders ingeschreven, daar houdt ik het voor nu heel even bij. Ik wil eerst maar eens zien hoe onze scores in de L1 gaan zijn. Als in deze 2 x2 proeven blijkt dat het toch nog niet winstpunt waardig is, dan houdt ik hem nog even thuis, en oefenen we nog wat door voordat we weer gaan starten. Mocht het echter goed gaan, dan probeer ik me nog wel in te schrijven voor Vragender.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:01

ik ga pas weer in februari starten :o en hoop van het voorjaar ons Z2 debuut te maken *\o/* . spannend al die debuten :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:08

Ik heb lekker even wedstrijdrust.
Van januari tm maart drie onderlinge wedstrijden voor de merrie en de hengst en nog enkele LRV Gewestwedstrijden voor mijn ruin, maar niks van de KNHS. Even thuis doortrainen en in het buitenseizoen weer kijken wat het wordt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:10

Ik hoop in januari weer op te kunnen bouwen en dan in april/mei/juni ergens weer een wedstrijd te kunnen rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:31

rayo spannend!! :)
mooi dier... Mijn type pony/paard.. :D

Hier de 12e jan. terug wedstrijd.
Sam is clubkampioen met wederom 72% :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:32

Netjes :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:38

Ik snap nie waar die het ineens vandaan haalt. :')
Zit elke keer weer als een debiel naar dat protocol te kijken alsof daar op gaat staan hoe het komt. _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:37

Gefeliciteerd Ayasha!