[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safrou

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:52

Ik vind de nieuwe proeven ook leuk!
Ben erg benieuwd hoe we het gaan doen, vind dat de klasses beter op elkaar overlopen zo :j

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:46

Welkom Safrou! Ik herken de naam van je paard wel, volgens mij hebben we wel eens op dezelfde wedstrijd gereden! Mooie punten, gefeliciteerd! Ik hoor ook vaak dat namen verkeerd worden uitgesproken. Oliver zeg je gewoon zoals het schrijft, maar toch noemen ze hem vaak Olivier. Wat een knap dier! Heel aansprekend koppie. Wat goed dat je haar ondanks haar rugzakje een kans hebt gegeven, en zo te horen is het goed gekomen!
Setteli, wat een mooi resultaat! Ik was van plan om nog te komen kijken maar heb het helaas niet gered.
Fresley, wat vervelend dat gedoe met de zadelpasser. Ik herken het helaas.
Anne, beterschap! Wat luxe dat je paard gewoon lekker door getraind word! Dat halsstrekken op de diagonaal word bij ons ook een dingetje. Oliver heeft met de diagonaal altijd al zoiets van; mmm.... middendraf?? En al helemaal als ik hem dan ineens meer ruimte ga geven. Daar moeten we nog even mee oefenen dus. Niet echt een lieve opmerking van je moeder }:) ik herken het, mn vader grapt ook altijd over dat soort dingen.
Fleur, ik heb ook al eens met een myler bitje gereden. Ik voelde bij Oliver niet veel verschil.

De nieuwe proeven zinnen mij ook wel! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken. Ik vind het lichtrijden/doorzitten toch wel ideaal. Ik heb mijn wedstrijden tot april afgezegd, vanwege het trailerladen en ook vanwege alle drukte de afgelopen week.
Ik heb even kort op de laatste pagina gereageerd, heb niet zoveel tijd elke keer maar ik lees wel mee! Mijn laptop is weer gemaakt dus ik dacht het word even tijd voor een update van onze kant.
Zondag wilde het trailerladen dus niet lukken en was ik echt even boos, daarom ohz naar ons tijdelijke logeeradres gegaan. Dinsdag moest ik dan weer verplaatsen naar de nieuwe stal en daarom hebben we het trailerladen weer geprobeerd. Het ging helemaal niet soepel maar uiteindelijk ging hij erin! Halfuurtje geklooid en toen liep hij erop. Dat is wel even weer fijn. Nu twijfel ik een beetje of ik er iemand weer bij ga halen of dat ik het zelf ga oefenen, en ik neig naar de tweede optie.
Aangekomen op de nieuwe stal moest die eerst binnenblijven, dat doen ze daar altijd de eerste dag. Ik ben maar snel weer gegaan omdat Oliver altijd heel erg strest als hij alleen staat, en met mij erbij word het vaak nog erger. Hoor ik smiddags dat hij gewoon super braaf heeft gestaan de hele dag, een beetje hooi geknabbeld en verder geen kick gegeven. Savonds ben ik nog even wezen kijken en hij stond er prima bij. Hij heeft 4 weidemaatjes waar hij het prima mee kan vinden, degene die daar voor de paarden zorgt zei dat hij zich de eerste dag in de wei prima had gedragen.
Braaf paard! *\o/*
Woensdagavond hebben we even in de bak rondgelopen en even gelongeerd en gister kwam de osteopaat. Wederom moest hij dus binnen blijven terwijl de rest naar buiten mocht. En vervelend dat hij was! Maaien met zijn benen en de hele tijd heen en weer lopen en doen. Gelukkig was de osteopaat na een halfuurtje al klaar, hij was helemaal los! Ze heeft hem een beetje gemasseerd maar verder zei ze dat ze bijna niets hoefde te doen omdat hij super fijn en los in zijn spieren was. Is dat nou even leuk om te horen! Hij zag er super uit en al helemaal voor een 20 jarige. *D
Ik natuurlijk apentrots! Vandaag ga ik even het bos in, omdat ze niet echt een hele behandeling heeft gedaan zei ze dat ik er gewoon op mocht vandaag, lekker rondje in het bos stappen ofzo.

Even fotospam van Ol op zijn nieuwe stal

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:08

OliLau schreef:
Welkom Safrou! Ik herken de naam van je paard wel, volgens mij hebben we wel eens op dezelfde wedstrijd gereden! Mooie punten, gefeliciteerd! Ik hoor ook vaak dat namen verkeerd worden uitgesproken. Oliver zeg je gewoon zoals het schrijft, maar toch noemen ze hem vaak Olivier. Wat een knap dier! Heel aansprekend koppie. Wat goed dat je haar ondanks haar rugzakje een kans hebt gegeven, en zo te horen is het goed gekomen!

Rugzakje, zeg maar gerust survival uitrusting inclusief tent :')

Jeetje is jou paard al 20, hij ziet er echt goed uit zeg!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:56

Safrou schreef:
OliLau schreef:

Rugzakje, zeg maar gerust survival uitrusting inclusief tent :')

Jeetje is jou paard al 20, hij ziet er echt goed uit zeg!

Haha! Dat is beter geformuleerd!

Ja vorige week is hij 20 geworden, maar hij doet niet onder voor alle jonkies. Oliver is een enorme nijdige binnenvetter die over het algemeen zich goed gedraagd maar echt van die uitbarstingen kan hebben, dat juryleden aan me vragen of ik m net zadelmak heb. Euh nee mevrouw, hij is al zo'n 17 jaar zadelmak :Y)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:10

Ziet eruit als een super plekje Lauri :j Hij ziet er inderdaad super uit voor z'n leeftijd, volgens mij gaat hij lekker nog een hele tijd mee :) En lekker even een weekje rustig aan doen tijdens/na de verhuizing, fijn dat hij al zo snel op zijn gemak leek na de verhuizing.

Fresley, dat klinkt als een stuk betere service :D Ben benieuwd waar je mee 'thuis' komt :)

Anne leuk om weer proefjes te oefenen, zo komen de wedstrijden ook weer dichterbij! En inderdaad, wat ik uit je verhalen hoor hebben jullie al enorm veel bereikt, goed om daar juist trots op te zijn :)

Yvank, is dat echt zo? Nooit geweten :') Ik vind het heerlijk om zelf te kunnen beslissen wanneer ik geen jasje aan doe, ik heb het vrij snel erg warm namelijk :o Hoe gaat het met je stoere fjord?

Wij hebben gisteren in de les een nieuwe proef gereden, vond het wel leuk om te rijden, kiezen doorzitten/lichtrijden vind ik superfijn, helemaal na een tijd weinig gestart te zijn kan Bu nog zo snel die spanning opbouwen, dat vloeit net wat af als ik een stukje kan lichtrijden. Ze gaat gelukkig steeds fijner, ben alleen niet helemaal tevreden over hoe ze in haar mond is, vrij onrustig, en ben dus nogal zoekend naar het juiste bit. Maar over 1.5 eerst de TA, wellicht dat ze ondanks dat de laatste behandeling afgelopen april was, ze wel ergens last van heeft. Achteraf hoorde ik namelijk niet de beste verhalen over degene die haar toen heeft behandeld namelijk :=

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:50

@OliLau _/-\o_

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:29

Wat gaan jullie snel! :oo

Super van je wedstrijd Setteli! Ook fijn dat je iets van een oplossing hebt gevonden voor dat aanspringen. soms lijkt de oplossing opeens heel 'simpel'

Welkom Safrou! Gaaf paard heb je zeg! vind haar echt een leuke uitstraling hebben. Knap dat je het aan hebt gedurfd met haar!

Haha Anne, dat halsstrekken op de diagonaal is inderdaad lastiger dan op de volte, ben ook benieuwd of ik mourie onder controle kan houden.
Vind de proeven ook leuk lijken Fleur, echt best verfrissend en anders op sommige punten dan eerst vind ik. heb echt een paar stukken met verbazing gelezen haha. vind de keuze lichtrijden/doorzitten ook heeel fijn, heb mijn paard zoveel meer bij elkaar als ik kan zitten, maar inderdaad als ze dan spanning opbouwd is het wel fijn als je weer even mag lichtrijden.

Super lauri dat Oliver het zo goed doet op zijn nieuwe stal! is toch altijd even spannend! en gaaf dat je osteo zo positief is zeg, voel je je toch lekker trots.

Goede keus Fresley, dat je over bent gestapt.. klinkt inderdaad als een ernstig slechte service, hopelijk is het nu snel opgelost!

Zo ik ben (hopelijk) weer bij

Hier gaat het trainen helemaal niet slecht, maar in draf wordt ze steeds zooo hectisch.. Ze is dan heel ruig om te zien haha, qua gangenwerk en houding, maar qua rijden is het heel chaotisch. heb mijn handen enorm vol en het beeld wordt ook snel wat onrustig, aangezien een rustige aanleuning eerst al altijd ons moeilijke punt was.
Als ik haar dan eenmaal fijn heb dan is ze ook wel geweldig, want een normaal te rijden paard die zo ruig door de bak sjouwt is natuurlijk waar ik naar toe werk <3 Maar iets makkelijker te rijden mag ook wel :+
Zondag wedstrijd, laatste keer B, is al een hele tijd geleden dus ben benieuwd

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:49

Fleur, ja dat vind ik ook echt fijn! Dat je net even een stukje lichtrijden mee kan pakken bij veel spanning. Ik denk dat het ook voor mijn eigen gevoel wel rust geeft in mijn hoofd. Ik hoop dat het bezoek aan de tandarts wat oplevert. Welk bit gebruik je normaal?
Mara, wat een super stoer gevoel als ze zo lekker sjouwt. De puntjes op de i komen vanzelf. Succes met je wedstrijd zondag, daarna knallen in het L1? Oliver kan ook voor mijn gevoel vreselijke proeven lopen, en dan staat eronder; paard heeft echt super fijne gangen. Blijkbaar heeft hij die heetheid wel nodig om fijn te gaan lopen

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:24

Hallo, wat gaan jullie snel :') Even bijlezen :P

Fleur, ik heb een Myler watertrens level 2. Ik vind hem net iets aan de grote kant, maar durf hem niet kleiner nemen want bij een watertrens kan het velletje er wel eens tussen gaan.
Fijn dat het lessen goed ging!

Setteli niet leuk zeg! Hyrano is ook zo, dus vandaar dat ik daar niet mee buiten kom. Bossen zou wel gaan, maar dat hebben we hier niet in de buurt dus helaas.
Gefeliciteerd met je punten!

Fijn dat het rijden goed gaat Mara ondanks ze hevig is :+ Mooie foto's ook! <3
Succes morgen met de wedstrijd!

Welkom Safrou! Gefeliciteerd met je punten!
Gaaf paard!

Oh Fresley wat poedersuiker zeg van het zadel!!!! Geen goeie service :n

Oh jammer dat het rijden minder gaat Olilau! Ik heb je gevolgd op instagram!
Mooie leeftijd zeg, zou je idd niet zeggen! Lijkt me een fijn plekje!

Beterschap Anne!

Namen... Hyrano spreken ze juist uit, mijn naam meestal fout. Terwijl het eigenlijk gewoon lezen is wat er staat :+
Ik ben benieuwd naar de nieuwe proeven. Ze lijken er wel oke uit. :))

Zo. Hyrano weer gereden. De staleigenaars hebben heideplantjes naast de buitenbak geplaatst. En Hyrano zou Hyrano niet zijn als hij daar vreselijk veel bang van had _O- Ik was aan mn slangevolte begonnen, ineens ziet hij die plantjes, knalt hij alles even dicht.... _O- Ik zat bijna in zn nek, gek paard!
Uiteindelijk is hij eraan gewoon geraakt en hebben we heel fijn kunnen rijden! <3

Dat meisje heeft Ferdo vandaag mee gelongeerd, dat ging wel redelijk. We geven het dus een kans en kijken dan wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:31

Ik vind de nieuwe proeven zeker een verbetering!

Hahha maf paard :P

Hier vandaag voor de 2e keer gestart. 187 en 2e prijs en 199 1e prijs. In de 2e proef met 13 punten los op de nummer 2 gewonnen! Toch niet slecht voor een fjord tussen de paarden O:)

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:53

Wow wat goed Yvank, gefeliciteerd!

Ik ben vanmiddag naar Almelo geweest voor een lezing door een jurylid over de nieuwe proeven, deze werden uitgelegd en voorgereden. Het was zeker leerzaam, kijk er naar uit om ze te gaan rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:27

Ja dat zijn leerzame avonden!

Hier een filmpje van onze winnende proefje

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:09

Gefeliciteerd Yvank! Knappe punten! Mooie proef ook :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:57

OliLau, ja zonder m'n tante was ik ook nergens hoor! Als ik m'n tante niet had mocht ik ook geen paard haha. Superfijn, altijd oppas in de vakantie, als ik een keer niet kan dan hoef ik me niet druk te maken :D Ja bij ons wordt het tempo sowieso al wat opgevoerd met het halsstrekken maar dan kan ik d'r nog redelijk bij me houden met een tikje extra stelling.
Top dat het trailerladen uiteindelijk gelukt is, opluchting! Leuk compliment van de osteopaat, lekker zo doorgaan dus!

Fleur ik ben ook echt heel tevreden met het zelf kiezen of je wil lichtrijden of doorzitten! Mooi dat je de proeven leuk vindt, ik ben ook wel benieuwd :) Lastig he, die bitten. Heb zoveel geklooi gehad ermee omdat ze altijd zo met d'r mond open liep terwijl ze volledig was nagekeken, heb echt tig bitten geprobeerd...

Leuk Mara! Dat chaotische herken ik wel, lastig om daar dan die rust in te vinden maar zal geleidelijk aan vast wel verbeteren toch? :)

Haha pfff Anthea, lekker spoken dus :') Top dat het zo lekker ging en leuk dat je dat meisje een kans gaat geven!

Supernetjes Yvank, gefeliciteerd!

Hier gaat het z'n gangetje! Tegenwoordig longeren we gewoon enkel met een halster om, verder niks, omdat de rest eigenlijk toch niks toevoegt aan onze training momenteel... Ze was altijd heel nerveus met longeren, vaak keihard gaan, op álles letten, continu wegschieten en lopen als een giraffe. Merkte dat het de laatste tijd steeds beter en beter ging, ze werd steeds meer geconcentreerd en als ze al 1 seconde per half uur longeren haar hals liet vallen mocht ik al uiterst tevreden zijn :')
Vandaag weer gelongeerd en na een kwartier gewoon hele stukken met de neus over de grond in alle gangen *\o/* Was zo verbaasd haha, echt ze was volledig geconcentreerd en ontspannen en soms 3 keer per rondje ging d'r neus weer naar de grond! Dit is echt een vrij grote stap, dat ze eindelijk zelf ontspanning op kan zoeken zonder poespas. Denk dat de magnesium hier ook wel aan mee heeft geholpen, voer het nu 2 weken :j Maar ben dus supertevreden, het is eigenlijk niks (maar 5 pasjes en dan komt ze weer omhoog) maar het is er!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:00

Wat is het stil hier!

Wil toch even posten! Gister met rijden aan het begin een heeeel strak paard, ze was ook vreselijk sterk. Lekker losgereden en kreeg d'r steeds wat fijner. Heel lekker geëindigd zonder gewicht in m'n handen dus erg blij dat ik het op kon lossen!
Vanochtend vroeg heerlijk een uurtje buitengereden in het zonnetje! Ze was al even niet meer mee geweest naar buiten dus ze was verschrikkelijk schrikachtig en kijkerig in het begin. Later werd ze heel braaf :D Gewoon kunnen rijden met loshangende teugels, ook in draf en fijn op stem. Heel tevreden weer met d'r.

Afbeelding

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:42

Wat fijn dat je het zo goed hebt af kunnen sluiten AnnevM! En lekker buiten rijden, dat wil ik ook wel. Helaas is de mijne nog niet verkeersmak en heb niemand die met me mee wil.

Ik ben gisteren voor de laatste keer B gestart. Fijn afgesloten met een 1e prijs met 208 punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:23

Heerlijk dat je zo fijn hebt kunnen rijden Anne!

Wauw netjes merel :) !

Hier vandaag ook weer gestart, onze derde wedstrijd samen 197 en 196 met de complimenten van de jury´s altijd leuk :D beide proeven ook de 1e prijs, nu alweer L1 + 9 hij gaat als een speer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:16

Yvank jij gaat lekker! Ziet er ook gewoon super netjes uit. Gefeliciteerd? ga je ook gelijk voor het L2 straks?

Klinkt leuk Safrou, ben even vergeten wat je naam was, sorry :o zo'n lezing maakt alles gelijk duidelijker denk ik.

Klinkt alsof je goed bezig bent Anne, fijn gevoel als je toch nog goed af kan sluiten. en lekker van je buitenritje.

Hier had ik er even de pest in :o afgelopen zondag laatste B wedstrijd.. Maar toen ik opstapte voelde ik het al, ze vond het spannend en sloot zich compleet af, geen enkele hulp kwam door en dat bleef ook zo.. Dus kreeg haar totaal niet fijn door haar lijf, in de proef ook nog kijkerig erbij, dus haar enigzins de proef doorgeloods en afgesloten met 178 en 179 punten. erggg balen _-:(
Vooral omdat als ze het eng vind, maar zich niet afsluit, we zo 20 punten hoger scoren.
Als iemand dus tips heeft om haar toch wat op haar gemak te stellen zodat er ook maar iets van mij doorkomt, ik hoor het graag?

volgende week zondag dus onze eerste L1 wedstrijd, verwacht er nu maar niks van. Thuis loopt ze enorm makkelijk door zo'n proef. dus als ze gewoon bewerkbaar blijft moet het lukken. Maar ben gewoon bang dat het weer hetzelfde liedje gaat zijn -O- is denk ik wel gewoon een kwestie van kilometers maken omdat het zo'n verschil is tussen thuis en op wedstrijd, dus ga gewoon lekker door haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:37

Thanks :D , wij gaan in outdoor seizoen L2 starten. Ik mag sowieso vervroegd promoveren dus hoef de L1 ook niet uit te rijden maar we zin in L1 begonnen om eerst maar eens te kijken of we mee zouden komen. Maar omdat het zó lekker gaat gaan we idd maar L2 straks :D

Balen van je punten!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:42

m9ara schreef:
?

Klinkt leuk Safrou, ben even vergeten wat je naam was, sorry :o zo'n lezing maakt alles gelijk duidelijker denk ik.

Hier had ik er even de pest in :o afgelopen zondag laatste B wedstrijd.. Maar toen ik opstapte voelde ik het al, ze vond het spannend en sloot zich compleet af, geen enkele hulp kwam door en dat bleef ook zo.. Dus kreeg haar totaal niet fijn door haar lijf, in de proef ook nog kijkerig erbij, dus haar enigzins de proef doorgeloods en afgesloten met 178 en 179 punten. erggg balen _-:(
Vooral omdat als ze het eng vind, maar zich niet afsluit, we zo 20 punten hoger scoren.
Als iemand dus tips heeft om haar toch wat op haar gemak te stellen zodat er ook maar iets van mij doorkomt, ik hoor het graag?

volgende week zondag dus onze eerste L1 wedstrijd, verwacht er nu maar niks van. Thuis loopt ze enorm makkelijk door zo'n proef. dus als ze gewoon bewerkbaar blijft moet het lukken. Maar ben gewoon bang dat het weer hetzelfde liedje gaat zijn -O- is denk ik wel gewoon een kwestie van kilometers maken omdat het zo'n verschil is tussen thuis en op wedstrijd, dus ga gewoon lekker door haha

Sanne :D

Ik denk ook dat je veel km moet maken, veel op vreemd terrein trainen als je daar de mogelijkheid voor hebt? Op concours gaan moet 'leuk' zijn. Zo gaat het nu ook met Froufrou :j

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:53

Leuk topic!

Ik begin in April in de l1!

Mooi Yvank!!

@m9ara dit herken ik heel erg in mijn pony. Daarom rij ik nu met sporen (de aller simpelste en onscherpste (als dat een woord is)) Dan komen de hulpen weer als vanouds binnen. En ik merk ook hoe langer ik wedstrijden rij hoe beter het gaat. Een week voor ik wedstrijd heb krijgt mijn pony magnesium, daar word ie losser van. Zelf neem ik rescue spray voor de wedstrijd, zodat ik zelf ook ontspannender word. En vooral proberen niet gefrustreerd te raken of te blokkeren in je lichaam.

Misschien heb je iets aan mijn tips. :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:52

Anthea, fijn dat Hyrano fijn liep! Ondanks de plantjes, is ook reuze eng..... :=
Yvank, super mooie punten! Hij doet er inderdaad niet onder voor de dressuurpaarden, het filmpje ziet er goed uit! Zo zie je maar weer dat je beter een fjord kunt rijden die wél voor mekaar is, dan een of ander heet dressuurpaard die fantastisch kan lopen maar wel de baan doorscheurd.
Safrou, klinkt super leuk! Ik ben vorige week in Bathmen geweest, daar gingen ze de proeven voorrijden. Was niet heel bijzonder. Werd gereden door een combinatie die niet heel tof was om aan te zien :x .
Annevm, ideaal zo´n tante! Ik heb een stalgenoot/vriendin van me die Ollie altijd doet als ik weg ben. Ook groomd ze al mijn wedstrijden, het is echt een topper. Zij is ook een van de weinigen die hem door en door kent en precies weet hoe ze met hem om moet gaan. Heerlijk dat het longeren goed gaat! Ik heb zelf ook een tijd magnesium gevoerd, maar daarna weer mee gestopt omdat hij het at. Ik ben nu sinds een maandje of 2 gestopt en ik merk duidelijk verschil in gedrag. Oliver is weer helemaal zoals die was toen ik m 3 jaar geleden kocht. -O- Dus ben sinds deze week weer begonnen. Heerlijke foto! Ik ben zondag ook in het bos geweest, zo genoten!
Merel, prachtige punten om de B mee af te sluiten!
Mara, aiii... Balen van je punten! Maar kop op en zondag lekker knallen in die L1! Ik heb geen tips, enige tip is regelmatig gaan. Oliver is precies zo, maar als ik regelmatig ga word hij fijn. Hoeft niet perse op concours te zijn, maar ook ergens anders trainen, buitenrit o.i.d.
Iris, spannend! Waarom voer je je pony niet gewoon altijd magnesium, ik denk dat dat meer effect heeft eerlijk gezegd.

Zo, even bijgelezen en bijgepost. Ik heb zelf echt even een flinke dip. Oliver wil helemaal niets meer. Met rijden schrikt hij constant en vliegt van de ene kant van de bak naar de andere. Als ik savonds rij is hij fijn maar als ik overdag in de bak ga is het echt niet te doen! Zondag zou ik naar een tripalon gaan, crossen vind die heerlijk dus ik dacht ik geef me op. Maar nee hoor, meneer wilde de trailer niet in. 4 keer ontsnapt, paard los rende door het bos heen en was helemaal gek. Uiteindelijk ging hij er even in maar we hebben het gelaten voor wat het is en we zijn niet die kant op gegaan. Voor nu heb ik ook al mijn wedstrijden afgemeld want dit moet eerst voor mekaar zijn, hij is een gevaar voor zichzelf.
Op ongeveer 100 meter vanaf onze stal rij je het bos in, dus in plaats van een tripalon hebben we maar door het bos gereden. Dat ging wel oke. Gister met rijden was hij weer niet te doen, een grote tijdbom. Super balen... :(

Gister nog wel een paar leuke fotootjes gemaakt!
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:23

Oh wat balen Lauri. Echt vervelend als je paard niet mee wil werken. Phoebe liep als 3 jarige zo de trailer op. Soms even stilstaan, maar eigenlijk nooit problemen. Laatste paar maand werd het inlopen steeds minder. Als er iemand naast stond ging ze nog wel. Toen moest ik op een gegeven moment met de stang achter haar kont een tikje geven. Toen moesten er ineens 2 mensen naast staan. En toen vertikte ze het helemaal.

Toen heb ik m'n oude truuk weer even uit de kast gehaald:
Ik doe een longeerlijn om haar buik, dan tussen de voorbenen door, onder door het halster en dan sla ik de longeerlijn 2 x over de voorstang. Op het moment dat ze dan trekt, trekt ze aan zichzelf, en dat geven ze heel gauw op. En dan loopt ze er zo in. In het begin moest ik soms nog even met een zweepje iets aangeven (geen tik ofzo, maar net even een zetje in de goede richting), maar nu is dat al niet meer nodig. Nu hoef ik zelfs de lijn niet meer over de voorstang te doen en dan loopt ze zo met me mee, ik kan haar op deze manier alleen laden. Ik heb het wel het geluk, dat als ze eenmaal in de trailer staat, ze ook blijft staan. Ze schiet niet terug. Volgende stap is om haar gewoon weer met halster en touw te laden.

Deze methode is niet voor elk paard geschikt, maar wel voor die paarden die elke keer terugschieten. Je houdt er dan niks aan. Maar als ze met deze methode teruggaan, trekken ze aan zichzelf, en dat geven ze wel een keer op.
( ik woon in je buurt Lauri, dus mocht je een keer hulp willen :) )

Phoebe gaat de laatste tijd heel fijn. Ik heb nieuwe laarzen, dus moet weer even heel erg wennen. Nu 3x mee gereden en ik moet zeggen dat het wennen redelijk snel gaat. Zondag heb ik weer wedstrijd, dus wil ze dan eigenlijk wel aan hebben. :D
Afbeelding

Wel heel blij mee.

Gaan er hier nog meer mensen uit Twente of Achterhoek naar Ambt Delden a.s. weekend?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:51

Pff heb ik een hele bijleespost getypt, klik ik per ongeluk een andere site aan :7

Mara, wat gaaf dat ruige, snap dat het chaotisch voelt, maar wel tof om te voelen dat het erin zit :j Wat klote van je wedstrijd, ik herken het wel van dat afsluiten, zo was mijn laatste wedstrijd ook. In tijden dat ze sowieso meer stress had, heb ik haar bach rescue druppels gegeven, had wel het idee dat het hielp :) Of toch nog kijken of het evt te doen is om wat vaker op vreemd terrein te rijden?

Yvank, je filmpje ziet er heel fijn uit :) Haha vind het soms wat lastig om op je berichten te reageren, aangezien we ook allebei in het L2 topic kletsen, dan kan het zo dubbel worden :')

Anthea, een mafkees is het wel inderdaad met die plantjes :D Hoe gaat het nu met Ferdo? Een lv 2 zou ik voor Bu dan ook willen, heb vaker gehoord dat ze groter vallen inderdaad.

Laurie wat vervelend, misschien heeft hij toch nog meer last van de verhuizing dan hij laat zien? Ik kon Buraan na een verhuizing ook niet meer normaal in het bos rijden, die was ook ineens overal aan het staken, miste blijkbaar ook nog een stukje zekerheid daarin van haar vaste huisje. Slim om eerst het laden weer even te oefenen, niet fijn als hij zo doet :n Foto is wel heel gaaf zeg _O_

Setteli, wat een onwijs mooie laarzen zijn het <3 Fijn dat het rijden zo goed gaat :)

Hier hebben we een rustig weekje gehad, ik was eerst ziek, en had vervolgens tentamen, dus het rijden lag even stil. Nog wel een keer een staltraining gedaan, bij gebrek aan energie om te draven, en zo konden we toch wat doen. Van het weekend ben ik met de trailer op pad gegaan, en het bos in! Vrijdag met Willemijn gaan rijden, was gezellig, Bu en ik moesten weer even inkomen na zo'n tijd geen bos, maar op een gegeven moment vloeide het weg, en kon ik dingen ook weer rijdend oplossen. Zaterdag zijn we alleen op pad gegaan, en dat was ook weer heerlijk, zo'n gevoel dat we samen de hele wereld aan konden. Op dat soort momenten mis ik het bos in de buurt onwijs..

Gister was de tandarts geweest, dus nu zijn alle scherpe haken en randen weer weg. Ben erg benieuwd hoe ze in de aanleuning gaat zijn nu :j

Zaterdag
Afbeelding

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:26

Setteli, super lief van je! Ik denk niet dat het gaat helpen, niet om jou want vind het aanbod echt heel attent. Er zijn al heel veel mensen geweest die hebben proberen te helpen maar geen van de pogingen is gelukt, waar ik me dan weer een beetje schuldig over voel dat ze dan al die moeite doen voor niks. Oliver die loopt er soms in en dan gaat die terug, lang niet altijd want soms blijft die ook heel dom staan. Maar vaak genoeg gaat hij er niet eens in, dan loopt hij de klep op en springt er aan de zijkant af. Ook loopt hij vaak naar de zijkant van de klep en springt dan over de klep heen naar de andere kant. 8)7
Bij Oliver ligt het probleem echt dieper. Heb alle bekende en minder bekende truucjes al eens geprobeerd. Zo ook inderdaad met de longeerlijn, wat hij deed is op zijn kont gaan zitten. Longeerlijnen aan de zijkant rent hij doorheen, met een muur ernaast begint hij te steigeren en draait hij 90 graden om, waarna hij het op zijn rennen zet. Dit heeft die nu nieuw bedacht en is heel lastig. Het is heel respectloos van hem, ben ik van mening. Hij galoppeert simpelweg gewoon weg. Terwijl je hem nog vast hebt. Eigenlijk is het heel tegenstrijdig want ik doe enorm veel grondwerk met hem, waarin hij alle tekenen laat zien dat hij mij vertrouwd en dat ik zijn leider ben, en ook dat hij dit accepteert. Hij loopt los met me mee, zelfs in het bos zou ik hem gewoon los kunnen laten lopen en dan sjouwt hij gewoon achter me aan. Ik heb al 2 keer iemand erbij gehad, 1 keer iemand van de harde manier en dat heeft geholpen, hij ging erop, maar alleen als iemand met een zweep vast achter hem aan loopt. Verder niets, alleen lopen. Dit is een jaar goed gegaan, maar dat doet hij dus nu ook niet meer. Ik wil gewoon een blijvende oplossing en hem alleen kunnen laden in plaats van altijd stress. Zie door de bomen het bos niet meer. Maar ik denk er nu over na om het eerst een paar weken zelf te proberen met behulp van natural horsemanship en dat soort methodes, wat ik al eens eerder heb geprobeerd. Dit werkte toen wel redelijk goed, mits ik elke week oefende. Na een paar weken (8 volgens mij) ging hij er redelijk oke op. Toen heb ik de fout gemaakt om weer op concours te gaan. Het laden ging 3 keer goed en daarna waren we weer terug bij af. Nu wil ik hetzelfde doen, maar dan langer doorgaan totdat het probleemloos gaat. Als dat niet werkt haal ik iemand erbij. Esther de Vries heb ik al veel goeds over gehoord en op haar website schrijft ze No cure no pay, en dat spreekt mijn portomonee wel aan. Helaas ben je toch al rond de 400 euro kwijt voor zo´n bezoekje, dus wil eerst zelf een poging wagen.

Setteli, wat een prachtige laarzen! Zijn ze zwart? Ik wil ze precies zoals jij ze hebt, in het donkerblauw. Over de witte stiksels twijfel ik omdat het wel snel vies word maar vind het zooo gaaf! <3

Fleur, ik denk inderdaad dat hij er meer last van heeft dan hij laat zien. Hij is een enorme binnenvetter, die heel braaf lijkt onder het zadel maar als het hem teveel word barst hij ineens uit. Ook heeft hij vaak last van de seizoenswisselingen, dus nu met het voorjaar in zijn bol kan hij ook nog wel eens een beetje gek doen. Heerlijke foto! Klinkt als een fijne rit. Ik snap dat je het bos in de buurt enorm mist. Ik ben echt gezegend, omdat ik in een minuutje stappen gewoon al in het bos zit. Heerlijk. Ben benieuwd of Burana fijner loopt na het tandartsbezoek! Balen van je bijleespost, heb ik ook wel eens gehad, heel leuk verhaal getypt is het ineens weg!