Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:16

en de vlokken worden steeds groter hier

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:52

Hier ook weer sneeuw.... nog één dagje hopelijk!

Vannacht opgebleven, ze kwamen een paard halen die verkocht was naar Letland. Hoop maar dat hij de reis goed doorstaat!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:06

Wat een hoop vakanties komen er voor bij, lekker hoor!
Voor wie op pad gaat morgen, doe erg voorzichtig. We kwamen om 9 uur vanavond terug van wedstrijd met de ponies (grote aanhanger) maar lokale wegen werden toch wel glad(met rustig rijden ging het goed)

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:49

Bij ons is het nu gelukkig goed aan t dooien! De regen is ervoor in de plaats gekomen..

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:48

ja hier ook heel harde regen,, sneeuw schijft als een gek van de binnenmanege en dat vind paarlief niet zo tof

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:17

Heerlijk, vanmorgen opstaan en eindelijk alle waterbakjes weer ontdooid! Geen water meer sjouwen, zaaalig!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:05

Nou he!? Wat een dooi gisteren, heerlijk! Door de regen verdween de sneeuw nog sneller. De wegen waren bij ons gelukkig absoluut niet glad. Gister werd het eind vd middag zelfs super zonnig! Ik hoorde net op de radio dat het woensdag 14 graden kan worden. Kom maar op met de lente!

M'n zusje heeft haar eerste winstpunt gisteren gehaald. In de 1e proef! 2e Proef ging Vanquish truukjes uithalen die voor de B totaal nog niet aan de orde zijn haha. Arm zusje! Ze vond het moeilijk om dat op te lossen. Maar al met al zeer tevreden en een leuke dag gehad!

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:12

Wat leuk voor je zusje Sharon!! Gefeliciteerd!!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:13

Ja gefeliciteerd

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:47

Gefeliciteerd Sharon!! Heel leuk!

Gelukkig is de sneeuw weer weg in Nederland, weer lekker rijden!!

Verder nog niet zo goedbijgelezen... Best lastig nu we in 2topics posten :p
Ik ben weer terug van m'n skiweekend met m'n werk, was echt superleuk, erg gezellig en heel lekker geskied in het zonnetje! Nu maar snel even bijslapen want komende week gewoon weer de rest van de dagen werken dus moet nog heel wat uurtjes inhalen die afgelopen dagen verloren zijn gegaan... Hahahahaha
Morgen maar weer lekker rijden en gaan (kür)oefenen voor de kampioenschappen!! :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:00

Dank jullie!

Anouk je vakantie klinkt geslaagd. Lekker! En inderdaad, op naar de regio nu. Nog 2 weken!!! Leuk!

Ik heb voor donderdag een afspraak voor een Custom zadel! Ben benieuwd hoe het zit!

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:07

Lekker Anouk! Gelukkig heb je genoten :)
Succes donderdag Sharon!

Mijn paard is helaas even uit de training.. Kwam vandaag aan op stal had ze een enorm dik en heel warm been rechtsvoor en linksachter ook een kleine verdikking.
Bleek gebeurt te zijn toen ze bij mijn vriendin in de paddock stond, balk kapot gemaakt en schrikdraad ook. Na checken bleek er niks zichtbaar.. Helaas toch wel been met wat krasjes (die je nu wel zag doordat er een korstje zat) Ben dus de komende dagen aan het koelen en stappen een aantal keer per dag.. Ze loopt gelukkig niet kreupel, maarja wel een verhuizing gepland op donderdag en volgende week zaterdag weer een wedstrijd.. Hoop dus wel dat het allemaal snel een beetje bijtrekt ;(

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:21

Vervelend raphsody, hopelijk knapt ie snel weer op

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:46

Wat leuk voor je zusje Sharon.
Leuk Anouk met je kur aan de gang.
Wat balen Rhapsody.

Ik hoop vandaag weer te kunnen gaan rijden.
Zie er altijd wel een beetje tegenop om erweer op te gaan na 2weken er niet opgezeten te hebbn.
Komt omdat ik nu bijna 9jaar geleden een behoorlijke val heb gemaakt waarbij m'n hand los was van m'n arm en daar 2 keer aan geopereerd ben.
Ze heeft niet volledig stil gestaan maar toch het blijven dieren.
Eerst der maar longeren en er dan op.
Moet zeggen dat ze wel weer aan het werk moet want ze verveeld zich nu een beetje.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:14

Rhapsody dat is vervelend. Ik hoop ook voor je dat het snel bijtrekt en je gerust kunt verhuizen en eventueel starten.

Miranda pffff wat en verhaal! Je hand los van je arm? Wat erg zeg! Gelukkig hebben ze het kunnen opereren en kan je wel nog lekker rijden. Was je gevallen van het paard dat je nu rijdt? Of een andere? Goed longeren van tevoren inderdaad. Ik kan me voorstellen dat je er voorzichtig door geworden bent.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:44

Rhapsody hopelijk is het snel over!

Miranda heftig!

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:12

Heftig Miranda! Is toch een ervaring die je altijd met je meeneemt. Je let extra op ookal vertrouw je het dier nog zo! Succes in ieder geval!

Bedankt iedereen! Hoop ook dat het einde van de week weer in orde is allemaal :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:53

Ik heb net les gehad. We hebben lekker fanatiek de Z2 oefeningen weer meegenomen. Eerst de vliegende wissels. De 1e 2 sprong ie achter na, maar in ieder geval gaf hij wel direct reactie op m'n 1e hulp. De 2e 2 sprong ie in ene!!! Super trots. Hij begint het te snappen. Hij zet het na de wissel wel op een lopen, maar dat wordt langzaam aan wel minder :) De galopappuyementen kwamen daarna aan de orde, maar hij was daar eigenlijk een beetje te heet voor geworden :D Uiteindelijk zijn ze allebei de kanten op netjes gegaan. Vanquish was compleet bezweet (en ik eigenlijk ook). Je merkt meteen dat het weer warmer is. Met die kou zweette hij niet. Dat was best handig ;)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:59

Fijn sharon! haha jaa merk idd dat het weer warmer is jeej!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:22

Ik vind het wel prettig, met de kou heb ik om de dag gereden. Want vind aan die kou geen r**t aan....
Nu weer wat fanatieker aan de gang, morgen kijkers...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:25

sharon_quiz schreef:
Ik heb net les gehad. We hebben lekker fanatiek de Z2 oefeningen weer meegenomen. Eerst de vliegende wissels. De 1e 2 sprong ie achter na, maar in ieder geval gaf hij wel direct reactie op m'n 1e hulp. De 2e 2 sprong ie in ene!!! Super trots. Hij begint het te snappen. Hij zet het na de wissel wel op een lopen, maar dat wordt langzaam aan wel minder :) De galopappuyementen kwamen daarna aan de orde, maar hij was daar eigenlijk een beetje te heet voor geworden :D Uiteindelijk zijn ze allebei de kanten op netjes gegaan. Vanquish was compleet bezweet (en ik eigenlijk ook). Je merkt meteen dat het weer warmer is. Met die kou zweette hij niet. Dat was best handig ;)

Haha herkenbaar dat op de loop gaan na een wissel!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:31

Hier is dat ook herkenbaar. Ons Soraya heeft dat in het begin ook altijd gedaan. Nu wel niet meer. Gisteren liep ze weer super. Zelf een hele pirouette gereden. Ludo (lesgever) zag aan m'n gezicht dat ik niet echt wist wat ik aan't doen was, maar het zag er goed uit (papa had het op film) :D We hebben het gisteren ook eens gehad over met stang en trens te beginnen want ik reed nog altijd gewoon op m'n trensje en ik zou er toch graag al eens een paar keer mee rijden aangezien ik dat nog nooit gedaan heb. M'n hoofdstel hangt ondertussen al klaar. Vrienden hadden nog was bitten liggen en ze passen voor Soraya dus we kunnen er aan beginnen! Al ga ik het de eerste paar keer wel met Bono proberen :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:36

Fijn dat ze zo lekker loopt Lienbono! En dat filmpje willen we natuurlijk ook zien ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:32

Pfieeuw ik ben dus gelukkig niet de enige met een racemonster, haha! Lien ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje! Kan je hem niet even op youtube gooien ;)

Ik heb me opgegeven voor de Macrider cup. Is pas in juni, maar toch :P Vanavond weer rijden. Heb er zin in na de les van gisteren. En morgen wordt Vanquish' nieuwe zadel aangemeten! Ben heel benieuwd. Hoor tot nu toe alleen maar goede verhalen over de Custom zadels en de service. Veel bekende ruiters rijden ermee (zie eventueel de website als je interesse hebt :) ). Zondag heb ik weer les. Ik hou van lessen! :D Haha!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:37

Er zijn veel racemonsters denk ik :D Als ze niet meer race'en krijg je toch al een beetje het gevoel dat het goed gaat komen :P

Dat stukje film komt niet op youtube hoor, ga je zeeziek van worden. Papa kan niet goed filmen :D Zal volgende week eens aan m'n moeder vragen, die kan dat beter.

Ooh, de Macrider cup, hier in België komt dat ook! Misschien ga ik ook wel meedoen. Is toch weer een ervaring erbij.. Heb je vorig jaar ook meegedaan?