Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:25

Bij mij wel. Bij onze vereniging moest je al heel lang via mail inschrijven. Pas na de bevestiging mocht je je coupon opsturen. Dus dan wist je al of je op de lijst stond of niet.

Ik heb een zomer met startlijsten gewerkt, maar vindt het via mail veel makkelijker en overzichtelijker.

Loetie84

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:29

Ok... Hier in de omgeving is alles gewoon aanmelden door opsturen van coupons...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:35

Oke en dan merk je pas op de startlijst dat je er op staat?
Wat doe je dan als blijkt dat je er niet op staat en je dus niet kan starten?

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:43

Binnen een week bericht, hihihi hele pakket dus terug. Dat is dus netjes snel.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:11

@ ponyparadijs: Ik geef me altijd ruim van te voren op (hier is het echt niet gek als je een maand of 2 van te voren je coupons opstuurt) Ik sta er dus vrijwel altijd op. Heel toevallig deze maand voor het eerst op de wachtlijst geëindigd, terwijl ik in oktober al had opgegeven, omdat die vereniging eerst eigen leden plaatst. Ik kan dus eigenlijk altijd gewoon starten... Als je je last-minute opgeeft is het natuurlijk een ander verhaal. Meestal mail ik dan eerst nog even of er nog plek is.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:36

Kruidenpotje schreef:
En dan willen ze niet dat verenigingen gebruik maken van startlijsten of inschrijfsysteem. Wat een flauwekul, laat ze dan eerst zelf zorgen dat ze een goed werkend systeem hebben.

Ik weet wel dat als ze nu zeggen dat het waarschijnlijk halverwege 2012 wordt, dat het zeker 2013 gaat worden voor het beschikbaar is.

De eigenaren van de site inschrijfsysteem.nl zijn bezig om het systeem van de knhs werkzaam te maken voor digitaal inschrijven.
Zal dus net zo eenvoudig gaan als hun eigen systeem en inschrijvingen van de suptop wedstrijden
Voor de secretariaten veranderd er niet veel inschrijfsysteem zorgde er voor dat de roosters in het concoursprogram volledig gevuld werden, het nieuwe digitaal inschrijven via de knhs zal hetzelfde doen
Dus geen typewerk meer voor de secretariaten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:38

Loetie84 schreef:
@ ponyparadijs: Ik geef me altijd ruim van te voren op (hier is het echt niet gek als je een maand of 2 van te voren je coupons opstuurt) Ik sta er dus vrijwel altijd op. Heel toevallig deze maand voor het eerst op de wachtlijst geëindigd, terwijl ik in oktober al had opgegeven, omdat die vereniging eerst eigen leden plaatst. Ik kan dus eigenlijk altijd gewoon starten... Als je je last-minute opgeeft is het natuurlijk een ander verhaal. Meestal mail ik dan eerst nog even of er nog plek is.

Wij gaan voor de inschrijvingen altijd pas 6 weken voor de wedstrijd open.
Dus 2 maanden van te voren kan bij ons al niet.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:38

Oh het hele pakket terug haha! Ik heb nog niet iets gehoord..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:40

goldwing schreef:
De eigenaren van de site inschrijfsysteem.nl zijn bezig om het systeem van de knhs werkzaam te maken voor digitaal inschrijven.
Zal dus net zo eenvoudig gaan als hun eigen systeem en inschrijvingen van de suptop wedstrijden
Voor de secretariaten veranderd er niet veel inschrijfsysteem zorgde er voor dat de roosters in het concoursprogram volledig gevuld werden, het nieuwe digitaal inschrijven via de knhs zal hetzelfde doen

Hoe bedoel je dat de roosters volledig worden ingevuld?
Moet ik dan in de roosters aangeven hoeveel starts ik in elke klasse heb?
Wij hebben nog nooit met de site inschrijfsysteem.nl gewerkt.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:45

goldwing schreef:

Dat is prima, als deelnemer heb ik prima ervaringen met inschrijfsysteem.nl, ik weet niet hoe het voor de secretariaten is. Slechts 1 verandering zou er voor mij doorgevoerd moeten worden: als je met meerdere combinaties deel wilt nemen moet je telkens de gegevens van de tweede combinatie invullen, hij onthoudt de gegevens van de laatste combinatie. Er zou eigenlijk een schermpje of veld bij moeten waarin de combinatie geselecteerd kan worden.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:47

Dan heb je ook nooit het gemak van dat systeem meegemaakt
Wij werken al lang met inschrijfsysteem en ik heb totaal geen werk aan het concoursprogram
Inschrijfsysteem maakt startlijsten ( vroeger al voor het concoursproigram) en nu word dus alles automatisch gedaan als ik zeg importeren inschrijfsysteem ( daarvoor moet ik inschrijfsysteem exporteren ) en dat is het enige werk buiten de jury's in vullen in het rooster

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:49

Dat zal straks via de knhs wel zo zijn denk ik want dan moet je inloggen in mijn knhs om in te kunnen schrijven en dan schrijf je een combinatie nummer in

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:54

goldwing schreef:
Wij werken al lang met inschrijfsysteem en ik heb totaal geen werk aan het concoursprogram
Inschrijfsysteem maakt startlijsten ( vroeger al voor het concoursproigram) en nu word dus alles automatisch gedaan als ik zeg importeren inschrijfsysteem ( daarvoor moet ik inschrijfsysteem exporteren ) en dat is het enige werk buiten de jury's in vullen in het rooster

Ik heb voorheen wel et startlijsten.nl gewerkt maar dat werkt dus niet naar mijn zin.
Ik weet dus inderdaad niet wat het gemak van het inschrijfsysteem is.

Maar nogmaals mijn vraag. Moet ik in mijn roosters aangeven hoeveel combinaties er kunnen deelnemen?

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:59

ponyparadijs schreef:
goldwing schreef:

Ik heb voorheen wel et startlijsten.nl gewerkt maar dat werkt dus niet naar mijn zin.
Ik weet dus inderdaad niet wat het gemak van het inschrijfsysteem is.

Maar nogmaals mijn vraag. Moet ik in mijn roosters aangeven hoeveel combinaties er kunnen deelnemen?

Ik kan de vraag niet beantwoorden maar meer info is te vinden op http://www.inschrijfsysteem.nl/inschrijven/info.asp

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:00

Was ook meer voor goldwing bedoelt! Blijkbaar werkt die wel al met dat systeem en zal ze dus ook mijn vraag kunnen beantwoorden

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:01

Dat snapte ik al wel, ik wilde je alleen met wat meer info verder helpen......

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:02

op inschrijfsysteem geef je aan hoeveel combinaties je wil
straks op de kalender van de knhs geef je ook aan hoeveel combinaties je wil per klasse
Aan je roosters hoef je niets te doen op die manier want combinaties die inschrijven als de klasse vol zit komen gewoon op de reservelijst en zelfs daar bepaal je zelf hoeveel er op kunnen is alles vol valt er niet meer op te geven

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:05

Daar zit ik dus al met een probleem. Ik kan van te voren niet zeggen hoeveel combinaties ik per klasse krijg.
Ik heb de ene wedstrijd 2 B paarden combinaties en de andere wedstrijd wel 12. En voor de pony's in de categorie A-B heb ik over een hele wedstrijd meestal 2 inschrijvingen. Maar dat wisselt nog al per klasse.
Het systeem zoals het straks op de kalender van de KNHS komt is voor ons dus ondoenlijk.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:23

Nee hoor want dan maak je gewoon een combinatie inschrijflijst
Je weet hoeveel je er op een dag kwijt kan en dan pak je gewoon een maximum aantal starts de klasse blijft dan vrij
Als je op inschrijfsysteem kijkt zie je de verschillen zo werkt soniushof met de wedstrijden voor eigen leden namelijk met zo'n lijst
Als je bij eersel kijkt zie je een heel andere opzet
De klasse word meegenomen bij het in en exporteren dus dat is allemaal geen probleem

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:27

Oke! Dat is dan wel weer gunstig. Want ik kan wel vertellen hoeveel ik er op 1 dag heb. Maar niet welke klasse.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:35

ponyparadijs schreef:
De KNHS verhoogt TOCH de wedstrijd tarieven per 1 april 2012
Kreeg ik net via een nieuwsbrief te lezen van de KNHS
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23289&pCatID=&CatID=
Wedstrijden mogen per 1 april 12,50 per proef kosten!

:(

kleinvosje schreef:
Ponyparadijs, je zegt het goed, ze MOGEN 12,50 per proef vragen. Het hoeft niet. Zoals Frensie zegt, het kan ook gewoon laag blijven. In de praktijk denk ik ook niet dat er veel verenigingen echt zoveel hoger zullen gaan zitten, ten eerste omdat 10 euro makkelijk is en je geen kleingeld nodig hebt, ten tweede omdat de kans bestaat dat je veel minder aanmeldingen zult gaan krijgen omdat mensen net zo goed bij een goedkopere vereniging terecht kunnen.

Onzin. 2x 12,50 (per proef) = 25 euro, daar heb je ook geen kleingeld voor nodig..
Ik weet voor 95% dat beide stallen waar ik start (ik heb geen andere opties) gelijk de prijs naar 12,50 verhogen. Ik heb altijd al het idee dat die de wedstrijden alleen organiseren voor de inkomsten.. En op 100 starts x 5 euro is toch lekker 500 euro per dag meer verdient, zonder ook maar enig extra werk. Want ze krijgen hun wedstrijden toch wel vol..

Voor mij persoonlijk wordt het dan per jaar 90 euro duurder (zo'n 18 wedstrijden per jaar)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:49

Dat zegt meer over de organiseerde vereniging dan over de KNHS toch?
Realistisch gezien komen er door het nieuwe werken van de KNHS wat extra kosten bij voor de vereniging. Dus dat ze de verenigingen de mogelijkheid bieden om die kosten door te berekenen is niet meer dan normaal denk ik.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:55

Dispar_Vulgo schreef:
ponyparadijs schreef:
De KNHS verhoogt TOCH de wedstrijd tarieven per 1 april 2012
Kreeg ik net via een nieuwsbrief te lezen van de KNHS
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23289&pCatID=&CatID=
Wedstrijden mogen per 1 april 12,50 per proef kosten!

:(

kleinvosje schreef:
Ponyparadijs, je zegt het goed, ze MOGEN 12,50 per proef vragen. Het hoeft niet. Zoals Frensie zegt, het kan ook gewoon laag blijven. In de praktijk denk ik ook niet dat er veel verenigingen echt zoveel hoger zullen gaan zitten, ten eerste omdat 10 euro makkelijk is en je geen kleingeld nodig hebt, ten tweede omdat de kans bestaat dat je veel minder aanmeldingen zult gaan krijgen omdat mensen net zo goed bij een goedkopere vereniging terecht kunnen.

Onzin. 2x 12,50 (per proef) = 25 euro, daar heb je ook geen kleingeld voor nodig..
Ik weet voor 95% dat beide stallen waar ik start (ik heb geen andere opties) gelijk de prijs naar 12,50 verhogen. Ik heb altijd al het idee dat die de wedstrijden alleen organiseren voor de inkomsten.. En op 100 starts x 5 euro is toch lekker 500 euro per dag meer verdient, zonder ook maar enig extra werk. Want ze krijgen hun wedstrijden toch wel vol..

Voor mij persoonlijk wordt het dan per jaar 90 euro duurder (zo'n 18 wedstrijden per jaar)

De meeste verenigingen zullen op 10 euro gaan zitten denk ik
De verenigingen die nu al op de max prijs zitten zullen dat dan ook doen dus die zullen naar 12,50 gaan
Ik persoonlijk als wedstrijd sec vind dat veel te veel
wij zitten nu op 8,50 en gaan in het nieuwe jaar naar 9 euro
Als we in het nieuwe winterseizoen van 2012-2013 misschien naar 10 euro gaan dan worden de prijzen van de waardebonnen ook omhoog gedaan

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:59

Bij ons betaal je 9,50 wij hebben de kosten verhoogd toen we ook meer voor de jury's moesten gaan betalen.
Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de kosten die je als vereniging maakt. Wij moeten namelijk ook huur voor de accomodatie betalen. Omdat we zelf geen accomodatie hebben.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:09

goldwing schreef:
wij zitten nu op 8,50 en gaan in het nieuwe jaar naar 9 euro
Als we in het nieuwe winterseizoen van 2012-2013 misschien naar 10 euro gaan dan worden de prijzen van de waardebonnen ook omhoog gedaan

Jullie verhogen dan ook je prijzen. Dat vind ik een ander verhaal dan verenigingen die 12,50 gaan vragen en alleen een (hergebruikte) beker en een lintje weggeven bij winst. Ik vind dat persoonlijk niet zo netjes. Dat een eerste plaats geen 50,- oplevert vind ik niet zo erg hoor, maar als je wint, mag je toch wel wat meer krijgen dan alleen een beker voor 12,50...
Wat mij betreft had de verplichte prijzenschaal dan ook niet omhoog gehoeven, maar had ook aangepast kunnen worden, vanaf 10 euro inschrijfgeld mag je best wel wat verwachten qua prijsje, al is het maar bij winst je startgeld terug. En dan bij 12,50 de prijzenschaal zoals hij nu is vastgesteld ofzo...
Verder weet ik ook wel dat de meesten niet voor het geld rijden, maar als we er toch niets mee opschieten, kun je net zo goed ook geen klassement meer opmaken. Veel wedstrijdruiters geven hun bekers namelijk direct terug aan het secretariaat. (ik nog niet hoor, ik ben er altijd nog erg blij mee, maarja ik rij dan ook nog niet zo lang wedstrijden :P)