Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:34

Mmmm via de app zie ik wel de punten en protocol, maar via de desktop kan ik hem nergens vinden...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:36

Sakura789 schreef:
Mmmm via de app zie ik wel de punten en protocol, maar via de desktop kan ik hem nergens vinden...

Staat het in de app dan gewoon bij mijn klasseringen?

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:37

wythlove schreef:
Hier ook m1

Wachten duurt lang hahha

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:38

MightyJoe schreef:
Sakura789 schreef:

Staat het in de app dan gewoon bij mijn klasseringen?

Ja, Mijn klasseringen.

Op het balkje zijn de punten nog niet bijgewerkt, maar als ik erop klik en bij Mijn uitslagen kom, dan zie ik het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:01

Ik was even op zoek naar filmpjes hoe jullie 'rondje paard' en zo hebben gedaan, zou iemand deze kunnen delen? Mag uiteraard ook in PB!

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:04

Zou leuk zijn als ik de uitslag van 28-4 L2 ook vandaag al zou ontvangen maar ging uit van vrijdag

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:06

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:18

Mooie punten zijn er weer gereden! Gefeliciteerd iedereen met een winstpuntje :D

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:43

Heb me ook maar ingeschreven voor de 21e, maar sta wel op definitief maar nog geen mail gehad met ordernummer. Betalen deed idd ook erg raar maar het is afgeschreven.

Doodeng! M1 gaan we proberen. Hij loopt steeds fijner maar zo’n M proef vind ik zo spannend

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:54

Heel leuk om iedereen te volgen en te vergelijken! Ben inderdaad ook benieuwd of er nu meer winst wordt gereden, paarden thuis meer ontspannen en als je echt ontevreden bent stuur je wellicht het filmpje niet op of doe je het opnieuw. Best benieuwd naar!

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:08

Misschien is de vraag al gesteld. Maar ik rij nu tegen mij punten aan voor promotie naar L2 maar ik heb mij twee keer nog ingeschreven voor L1. Ik heb nog maar 1 punt nodig. Kan je het makkelijk omzetten? Wie heeft er al ervaring mee?

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:10

Ik heb dat toevallig gevraagd want ik zit met hetzelfde van de B naar de L1. Ik heb een app gestuurd en daarin gaven ze aan dat als dit het geval was ik het moest laten weten. Dus ik denk dat ze het dan wel omzetten.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:22

Sunniva schreef:
Ik heb dat toevallig gevraagd want ik zit met hetzelfde van de B naar de L1. Ik heb een app gestuurd en daarin gaven ze aan dat als dit het geval was ik het moest laten weten. Dus ik denk dat ze het dan wel omzetten.

Tegen mij zeiden ze van niet:

Hoi Sanne,

Helaas kunnen wij de inschrijving voor deze evenementen niet omzetten, Je zou de M1 inschrijvingen eventueel zelf kunnen annuleren als je die niet meer wilt mee laten tellen, maar je zal zelf in de M2 moeten inschrijven wanneer daar weer plekjes zijn. We hopen snel weer wat plekken aan te kunnen bieden en nieuwe evenementen toe te voegen.

Groetjes KNHS

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:25

DreamGuide schreef:
MarleenM schreef:
Ik had dat van de week ook, maar bedacht me later zou er misschien niveau verschil zitten in bepaalde regio's waarin juryleden normaal jureren? Dus dat die jury's een ander soort standaard hebben van waar ze uitgaan?
Ik noem maar wat hoor, geen idee of het zo is..

Had van de week al gevraagd of juryleden nu zelf ook meer niveau verschillen merken dan wanneer ze normaal reallife jureren, maar geen antwoord gekregen..

Ik ga er zelf altijd vanuit dat alle jury's gelijk jureren, maar ik heb inderdaad wel vaker gehoord dat regio wel verschil maakt. Heb al meermaals het advies gehad om naar de kop van Noord-Holland te reizen omdat je daar blijkbaar hogere punten rijd?

Ik zit echt centraal en daar 'schijnen' jury's streng te zijn.

Maar goed, dit is alleen wat ik van andere mensen hoor, het zouden wel interessante statistieken zijn. :)

Nou geloof me, met enige regelmaat echt niet.
Helaas meermaals gezien dat het juist echt het tegenovergestelde was, juist enorm streng ( soms echt bizar, alsof ze een grand prix proef beoordeelde terwijl er bv B of L gereden werd).
Maar ook jury's die ook alleen naar het paard kijken en daarop hun punten baseren. Ergste was wel dat een paard dat niet 100% rad liep en daarnaast veel tact fouten had, verkeerd reed in de proef met ruim 20 punten voorsprong won op de rest. Echt iedereen zijn mond viel open van verbazing, vele die echt puur beter hadden gereden ( maar paard had geen wauw effect) niet eens een winstpunt hadden of net aan.
Maar gelukkig zijn er ook nog genoeg jury's die wel zonder roze bril beoordelen en puur de proef beoordelen.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:35

_x_Vace_x_ schreef:
Sunniva schreef:

Tegen mij zeiden ze van niet:

Hoi Sanne,

Helaas kunnen wij de inschrijving voor deze evenementen niet omzetten, Je zou de M1 inschrijvingen eventueel zelf kunnen annuleren als je die niet meer wilt mee laten tellen, maar je zal zelf in de M2 moeten inschrijven wanneer daar weer plekjes zijn. We hopen snel weer wat plekken aan te kunnen bieden en nieuwe evenementen toe te voegen.

Groetjes KNHS

Ow dat is inderdaad wel een ander bericht...

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:36

@DoretteK, mooie punten! wel weinig commentaar, dat is wel jammer.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:44

kiki1976 schreef:
Nou geloof me, met enige regelmaat echt niet.
Helaas meermaals gezien dat het juist echt het tegenovergestelde was, juist enorm streng ( soms echt bizar, alsof ze een grand prix proef beoordeelde terwijl er bv B of L gereden werd).
Maar ook jury's die ook alleen naar het paard kijken en daarop hun punten baseren. Ergste was wel dat een paard dat niet 100% rad liep en daarnaast veel tact fouten had, verkeerd reed in de proef met ruim 20 punten voorsprong won op de rest. Echt iedereen zijn mond viel open van verbazing, vele die echt puur beter hadden gereden ( maar paard had geen wauw effect) niet eens een winstpunt hadden of net aan.
Maar gelukkig zijn er ook nog genoeg jury's die wel zonder roze bril beoordelen en puur de proef beoordelen.

Als jury moeten we ook kijken naar het paard. Vanuit het skala van dressuur. De ruiter krijgt in de basis alleen cijfers onderaan de steep. Een paard wat kwalitatief beter is kan het zich dus veroorloven een foutje meer te maken en toch beter te scoren.

Maar goed dat is een andere discussie.

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:46

Sunniva schreef:

En sanne bedankt, ik rij dan deze beide gewoon in L1 dan probeer ik me de volgende keer L2 in te schrijven. Ik snap wel dat het nu allemaal vrij lastig voor ze is......

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:48

Voor de deelnemers, het is echt onwijs lastig om te verstaan wie je bent en hoe je paard heet tijdens het bekijken van de filmpjes. Tenminste, dat is nu mijn ervaring. Daarom staat er op de protocollen die ik gejureerd heb ook nergens een naam, behalve van eentje want die was zo slim om als eerste shot van het filmpje een opname te maken van een briefje met naam ruiter, naam paard en combinatienummer.
Dat scheelt echt gigantisch.

Jury's krijgen geen namen door van de KNHS, alleen een protocol met je combinatienummer en een filmpje.......

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:50

Heb je gejureerd daf? Wat leuk! Wat vond je ervan ivm normaal?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:51

daffodil schreef:
Daarom staat er op de protocollen die ik gejureerd heb ook nergens een naam, behalve van eentje want die was zo slim om als eerste shot van het filmpje een opname te maken van een briefje met naam ruiter, naam paard en combinatienummer.

Ik heb vanochtend gefilmd, het eerst netjes gezegd daarna mijn filmer paspoort met een briefje met mijn gegevens en de datum laten filmen.
Laatst bijgewerkt door Samy op 29-04-20 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:52

daffodil schreef:
Voor de deelnemers, het is echt onwijs lastig om te verstaan wie je bent en hoe je paard heet tijdens het bekijken van de filmpjes. Tenminste, dat is nu mijn ervaring. Daarom staat er op de protocollen die ik gejureerd heb ook nergens een naam, behalve van eentje want die was zo slim om als eerste shot van het filmpje een opname te maken van een briefje met naam ruiter, naam paard en combinatienummer.

Jury's krijgen geen namen door van de KNHS, alleen een protocol met je combinatienummer en een filmpje.......

Goed om te weten bedankt de volgende keer ga ik dat ook dan.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:56

elin2412 schreef:
Sunniva schreef:

En sanne bedankt, ik rij dan deze beide gewoon in L1 dan probeer ik me de volgende keer L2 in te schrijven. Ik snap wel dat het nu allemaal vrij lastig voor ze is......

Dat heb ik nu ook gedaan 2x extra m1 en dan ingeschreven m2

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:56

MyWishMax schreef:
Heb je gejureerd daf? Wat leuk! Wat vond je ervan ivm normaal?

Ja de eerste 8 vandaag maar goed ik had er eentje dubbel tussenzitten en eentje zonder filmpjes link dus uiteindelijk 6 gedaan.

Ik vond het erg leuk om te doen en vind het heel prettig om overal wat bij te kunnen zetten. IRL ben je toch vaak afhankelijk van de schrijver en ik print de protocollen, schrijf in mijn geheel eigen hanepoten steno een paar letters en vul dat later gewoon netjes in.

Leuke combinaties had ik dus kon leuke punten kwijt met flink wat tips!

Van mij mag dit zo blijven want ik zal heel eerlijk zijn, ik overwoog om te stoppen met jureren omdat het me gewoon teveel tijd kost om driekwart dag op pad te zijn. Dat red ik met werk niet en dit kan ik doen wanneer ik wil en is eigenlijk ook echt superleuk om te doen. Ik krijg er voor deze zaterdag weer een paar en volgende week ook.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:59

Wat leuk Daffodil! Dat klinkt goed. Het is ook een hele onderneming met jureren.
Krijg je hier wel compensatie voor?