[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:51

Ah nee yvank! :( dat klinkt niet best :(

Vosje ging sommige stukken echt heeeeel fijn (in de m2) het is alleen een beetje hollen en stilstaan bij haar. Travers op 5 sporen en vliegende wissels in de slangevolte worden niet beloond zeg maar. Zo nog wat dingetjes.... kwam al op ene hert de baan binnen gesprongen. Moest dan ook wel lachen als jurycommentaar dat ze actiever moet. Was ik het niet heel erg mee eens. Eerste proef zaten echt veel fouten in, tweede proef vond ik wel winstpuntwaardig. Helaas twee keer 176 punten.

Andere had ik niet lekker gereden (ik vind het sowieso lastig om eerst vos en dan de ander te rijden) maar er zaten eigenlijk niet hele grove fouten in. 2e proef helaas 2 2en voor vliegende wissel en contragalop (vliegende wissel moest bij c en die kwam bij m oid dus geen contra en een niet getoonde wissel :') ) maar goed... mijn gevoel en de ogen van de jury komen niet vaak overeen dus was wel spannend. Eindstand proef 1 217 punten en proef 2 210. 7ens voor vliegende wissels en 7ens voor appuyementen, 7ens een 8 en een 9 voor de stap.....
Wauw! 5 jaar over de Z1 gedaan.... en nu in 2 wedstrijden 3 punten in de z2!

Noukie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:56

Wat goed met je Z2 paard, gefeliciteerd!!
En zo te horen komt die ander er ook wel, als je iets minder gekkigheden erin hebt :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:24

Haha oh echt noukie? Grappig! Wat waren jouw punten? Nee werd niet stil gelegd en ben best hard afgestraft op het feit dat ze daardoor soms wel zich iets op drukte. Maar goed ik ben trots op der hoe gefocussed ze bleef :)

Gefeliciteerd met je punten vibabu!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:24

Sterkte allemaal met de geblesseerde paarden allemaal. Jeetje dat is echt balen als je lekker een weekendje weg gaat en je paard zo naar huis moet. Niet leuk...

Knap dat je paard gewoon zijn proef uitliep droversrun. Gek dat de jury niet stil legde. Had wel netjes geweest in dit geval.

Gefeliciteerd met je punten vivabu! Knap!

Wij gisteren ook wedstrijd. Hadden nogal een dip, maar gisteren eindelijk weer super fijn gereden. Had serieus knappe punten verwacht, zat geen enkel foutje in de eerste proef en in de tweede een foutje welke ik kon herstellen.
Punten... Eerste en tweede met...
Jaja, 180 en 175...
Jury was noet zo gul. Waren de enige met een wp van onze klasse en dat waren in totaal 6 starts.
Helaas, volgende keer beter dan maar.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:29

Ik had 207, paar rommels en terecht veel zesjes. Voor nu weer heel blij mee, had niet verwacht dat hij nu alweer zou lopen.
Beide juries lieten gewoon doorrijden.. wel zonde dat je daar op afgestraft bent, was niet een gewone situatie waar ze niet op mogen reageren. Dat ze zich opdrukte kan ik me goed voorstellen! Ik vond het nog erg braaf!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:20

Sterkte Yvank!

Inderdaad balen dat er zon paard aan de kletter gaat tijdens je proef! Wel knap dat je zo door hebt kunnen rijden!

Vanavond eindelijk weer les na een paar weken vakantie. Vind Frou zoveel vooruitgegaan laatste weken, ze zit ook super in haar vel vgm, hoop dat mn instructrice dat ook ziet :D
Wij mogen zaterdag weer Z1 *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:35

droversrun schreef:
Haha oh echt noukie? Grappig! Wat waren jouw punten? Nee werd niet stil gelegd en ben best hard afgestraft op het feit dat ze daardoor soms wel zich iets op drukte. Maar goed ik ben trots op der hoe gefocussed ze bleef :)

Gefeliciteerd met je punten vibabu!

Ik heb er zelfs een keer 1 ìn mijn ring gehad tijdens de proef en toen werd het ook niet stil gezet :+
Uni interesseerde andere paarden ook echt geen hol, dus kon gewoon verder met mijn proef :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:36

Ik zie nu ook gewoon een op de grond liggend paard en die van jou die er heel nonchalant overheen stapt :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:41

Ja... dat zou hij idd gedaan hebben :+

Maar deze kwam excl ruiter, incl optoming bokkend een ereronde rijden in mijn proefje en sjeezde toen weer mijn ring uit.

Uni keek alleen even heel blij "hé das gezellig!" *\o/* "Aaaaah hij is alweer weg..." -O-

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:58

Sterkte Yvank!

Wij hebben zaterdag gereden in Sappemeer. Leuk klein wedstrijdje, inrijden ging heerlijk, in de proef weer de turboknop erop en maar drammen.... :( vond ik niet leuk! Geen winst dus.
Mijn dochter moest een uur later in de L1 en hij flikte hetzelfde, echt super met inrijden en in de proef ontploffen, ze had wel 2 winstpunten maar geen lekker gevoel.
Ik weet niet waarom hij dat de laatste tijd steeds doet, denk dat we even een stop moeten inlassen deze winter, al reden we maar 1x in de maand een wedstrijd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:07

Wat doe je verder nog met je paardje behalve wedstrijden en werken in de bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:26

Helaas geen goed nieuws :(

Blessure aan de tussenpees en checkligament. Ernst is over 10 dagen vast te stellen maar zijn gelukkig wel vroeg. Komende dagen speciaal verband en koelen en stappen. Hij blijft op de kliniek. Mag alleen in zn box staan en thuis verbouwde hij de boel compleet.

Dus afwachten! Over 10 dagen scan en dan haal ik.hem weer op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:57

oliebol man Yvank! :(:)

Jammer Lis! Wel vreemd... Misschien alles bij elkaar wat veel van het goede? Zag op FB dat je dochter ook met hem springt? Je zou zeggen dat dat wel zorgt voor frisheid tussen de oren, maar kan me ook indenken dat het niet bij elk paard zo werkt...

Ik had me voor 17 september opgegeven in Groningen, maar ik weet het niet hoor... als ik die weersvoorspelling zo zie, vrees ik dat ik pech ga hebben...

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:01

c_alsemgeest schreef:
Wat doe je verder nog met je paardje behalve wedstrijden en werken in de bak?

Hij loopt overdag lekker in de wei
Ik longeer hem, we rijden af en toe buiten, we springen ermee, doen parelli. Mijn dochter is nog een echte penny dus die tut ook veel met hem :D
Hij doet altijd extra zijn best tijdens de wedstrijden, maar dit is wat té.
Ik heb hem sinds een maand wel op extra krachtvoer staan, dat heb ik sinds zondag maar weer gehalveerd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:07

Ok nee dat zou inderdaad ook genoeg afwisseling moeten zijn in het werk :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:33

Dat is wel echt heel min Yvank.

Lastig Lis, Zeker om de oorzaak te vinden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:20

Wat zuur Yvank

En idd lastig Lis, proeven/ in de ring oefenen klinkt als nuttig voor jullie. Aan de afwisseling zal het idd niet liggen, dan maar oefenen daar waar het mis gaat. Of wellicht idd verschil in krachtvoer. Had ie het eerder ook?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:35

Ik oefen de proeven op het land, daar doet hij het niet, behalve na lastige onderdelen zoals het oppakken na halstrekken en na middengalop. Maar dat is gewoon rijtechnisch.
Ik ga eerst een stop zetten op de wedstrijden. En kijken of het verminderen van krachtvoer werkt.
Hij heeft een super wedstrijd mentaliteit en wil echt heel graag werken.
Ik hoor trouwens dat het van de zijlijn niet zo uitziet, maar ik voel het wel. Het verschil tussen losrijden en in de ring is te groot vind ik.
En het zou inderdaad kunnen dat hij fris wordt van dat springen :)
Mijn dochter wilde heel graag een officieel outdoor parcours springen, dat gaat ze donderdag doen, misschien wat lastig gepland, maar daar leren we van!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:41

Yvank, spannende tijd en hopen op een gunstige uitslag :( sterkte!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:40

Herkenbaar dat het eigen gevoel niet klopt met wat mensen zien hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:34

Yvank wat verschrikkelijk! Hopelijk een kortstondig herstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:38

Bedankt allemaal! Ik hoop dat het mee blijkt te vallen.. We waren wel vroeg erbij en hij staat nog op de kliniek die hebben er meer verstand van dan ik :=

Maar het hele indoorseizoen zullen we wel kunnen vergeten vrees ik zo..

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:41

Sterkte Yvank...!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:12

Sterkte yvanka. Echt zuur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:10

Hier toevallig mensen die ervaring hebben met peesblessure?