[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:47

Zeker @Blue_Berry! :D
We mogen starten, dus ga ik het er ook van proberen te maken!

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:50

Okay na de bijleespost nu even een ego one :') hier gaat het heel lekker de laatste tijd! op vreemd terrein gaat steeds beter dus dat blijven we lekker trainen en doen. Als we zo doorgaan als we nu doen denk ik dat we over een maandje of 2/3 zeker kunnen gaan starten! *\o/* een vriendin van mij (@fleursandro) heeft wat foto'tjes gemaakt van de laatste les die ik graag met jullie deel :D (ik ben mij bewust van mijn slechte houding, werken we hard aan! :o )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En als laatste eentje met mijn instructrice, alletwee blij met hoe pony zich heeft gedragen <3
Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:53

Wat een knapperd! Vosjes zijn altijd goed! <3

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:10

Wat een leuke foto's zeg :D !!

@PrimaDonna_ Welke longeerhulp gebruik jij?
Wil dat in het voorjaar als de longeercirkel weer goed is hier ook gaan oppakken.

Ik heb nog nooit dekjes gehad van Eskadron, HV polo of Anky.
Koop meestal gewoon wat er in de aanbieding is :') .

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:40

@AlwaysH ik heb ze wel bij de EJ gekocht maar het zijn Ariats :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:42

FleurSandro schreef:

Oh ze lijken erg op die van mij! :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:39

FleurSandro schreef:

Ariat laarzen zijn geweldig *\o/* Ik heb ook bruine.

Hebben jullie er ook last van dat je telkens nieuwe dingen voor je paard wil kopen? :')
Ik probeer te sparen voor Equitana, maar komt telkens leuke dingen tegen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:48

Ik wil een eskadron set, maar ook nieuwe laarzen...
Tja, gaat gewoon niet te gelijk. Ga inderdaad wel 200,- meenemen naar HorseEvent! :+

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:00

dankjewel voor de lieve complimentjes! :D @alwaysH ik heb hetzelfde... nieuwe cap, nieuw zadel en dan die heritage collectie van eskadron.. daaamn ik moet me soms inhouden :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:02

Ja, die collecties inderdaad! :+

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:02

Ohjeej het zit in het weer denk ik :=
Ik heb zojuist nieuwe laarzen gekocht :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:06

Wat ben ik toch blij dat er maar een 10tje op mijn rekening staat op dit moment _O-

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:12

JudArthos schreef:
Wat ben ik toch blij dat er maar een 10tje op mijn rekening staat op dit moment _O-

Morgen stufi *\o/* _/-\o_ :') :') :') :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:14

MonteKarlo schreef:
JudArthos schreef:

Morgen stufi *\o/* _/-\o_ :') :') :') :')

Yeeessss *\o/*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:17

Ik heb net dik 1100 euro mogen aftikken, voor mij voorlopig even geen nieuwe spullen meer _O-

Gisteren toch nog even gelongeerd met zadel en toen was er niks aan de hand. Enorm ruime gangen, ze liep fijn en voorwaarts en geen spanning gehad. Mooi dus! Ze is wel hengstig volgens mij, ze stond continu in de pishouding vandaag.. Trutje. We hebben vanmiddag aquatraining in de bak gedaan. Ondertussen waaide ik bijna weg en kwam mijn paard bijna niet vooruit door de wind :+
Afbeelding

En natuurlijk onze vlog van Country Mill :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:46

Blue_Berry schreef:
Okay na de bijleespost nu even een ego one :') hier gaat het heel lekker de laatste tijd! op vreemd terrein gaat steeds beter dus dat blijven we lekker trainen en doen. Als we zo doorgaan als we nu doen denk ik dat we over een maandje of 2/3 zeker kunnen gaan starten! *\o/* een vriendin van mij (@fleursandro) heeft wat foto'tjes gemaakt van de laatste les die ik graag met jullie deel :D (ik ben mij bewust van mijn slechte houding, werken we hard aan! :o )

[ [url=m/gz8zd9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wk1JSx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2NSWZc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/33tHg5.jpg]Afbeelding[/url] ]
En als laatste eentje met mijn instructrice, alletwee blij met hoe pony zich heeft gedragen <3
[ [url=m/e853pD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paard heb je, het rijden ziet er netjes uit. Volgens mij kunnen je beugels wat een gaatje langer? Op een aantal foto's lijkt je knie over de wrong heen te komen, en je onderbenen lijken op de draffoto's iets naar voren te liggen.

Josien_ schreef:
FleurSandro schreef:

Ariat laarzen zijn geweldig *\o/* Ik heb ook bruine.

Hebben jullie er ook last van dat je telkens nieuwe dingen voor je paard wil kopen? :')
Ik probeer te sparen voor Equitana, maar komt telkens leuke dingen tegen.

Pff, hou op schei uit :+ Pas nog 2 nieuwe rijbroeken bij EJ gekocht omdat de 2e voor de halve prijs was en er liep nog een actie van 25% korting op 1 product. Dus ja, 1 rijbroek voor €105,- of 2 voor €175,- was een makkelijke keuze :P Ben nu helemaal verkocht aan de Flextrainers van Harry's Horse en ik wil nog een nieuw Softshell vestje. Pfff, wel weer salaris gekregen vandaag :+

Wishlist:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH schreef:
Ik wil een eskadron set, maar ook nieuwe laarzen...
Tja, gaat gewoon niet te gelijk. Ga inderdaad wel 200,- meenemen naar HorseEvent! :+

Dat duurt nog wel even toch? Ik ga misschien naar Indoor Brabant :) Kan alleen niks over de aanwezige stands vinden.

MonteKarlo schreef:
Ohjeej het zit in het weer denk ik :=
Ik heb zojuist nieuwe laarzen gekocht :')

Oe leuk! Wat voor laarzen?

Ghostattack schreef:
Ik heb net dik 1100 euro mogen aftikken, voor mij voorlopig even geen nieuwe spullen meer _O-

Gisteren toch nog even gelongeerd met zadel en toen was er niks aan de hand. Enorm ruime gangen, ze liep fijn en voorwaarts en geen spanning gehad. Mooi dus! Ze is wel hengstig volgens mij, ze stond continu in de pishouding vandaag.. Trutje. We hebben vanmiddag aquatraining in de bak gedaan. Ondertussen waaide ik bijna weg en kwam mijn paard bijna niet vooruit door de wind :+
[ [url=m/EVvmxz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En natuurlijk onze vlog van Country Mill :)
[ Video ]

Pfoe, pittig bedrag. Je hebt er wel iets moois voor gekregen ;)

Wat ik op het filmpje zie is dat je best wel wat spanning hebt in je bovenlichaam. Het lijkt ook dat je met je bovenlichaam iets naar voren leunt. Misschien kwam het door de nieuwe omgeving, maar mogelijk is dit ook een puntje voor thuis?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:03

Charlotte, waarschijnlijk komt dat onder andere omdat ik enorme rugklachten heb. Mijn bekken en wervels staan scheef na 2 keer heel hard te zijn gevallen, helaas is dit niet meer te verhelpen waardoor ik eigenlijk chronisch rugpijn heb. Dat zorgt er ook voor dat ik niet helemaal recht op mijn paard zit omdat mijn lichaam dat bijna niet meer kan. We zijn er wel mee bezig om zoveel mogelijk te verbeteren! Zo moet ik meer buikspieren ontwikkelen zodat die mijn rug meer kunnen opvangen.
Ik heb wel veel spanning in mijn armen als ik op haar rij, waarschijnlijk ook onbewust. Ik heb zelf het idee dat dat komt omdat ze voorheen dus zo "gevaarlijk" was met rijden. Daardoor zet ik mijn armen vast in de hoop dat ze niet omhoog komt. Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen :+

Zodra we weer lekker kunnen rijden zonder problemen ga ik weer wekelijks lessen. Mijn houding is namelijk echt belabberd vind ik _O-

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:21

Blue_Berry schreef:

[ [url=m/gz8zd9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wk1JSx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2NSWZc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/33tHg5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e853pD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er al heel goed en ontspannen uit!
Dat starten moest vast goed komen! :)

Josien_ schreef:
@PrimaDonna_ Welke longeerhulp gebruik jij?
Wil dat in het voorjaar als de longeercirkel weer goed is hier ook gaan oppakken.

Ik gebruik deze: https://www.ej.nl/img/_2000x2000_28434.png
Maar naast deze gebruik ik ook dubbele lijnen, maar deze zijn kapot en liggen bij de schoenmaker.

@Britt: Interessant je filmpje!
Tip: neem zitles op der! Heeft bij mij ook zoveel geholpen! Hoop spanning is nu uit mijn lijf als ik op Don ga zitten. En Don kan ook echt pittig zijn! :) :o

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:25

Ik ken het (helaas) ook GA. Heb een chronische schouderblessure waardoor die iets naar voren staat. Moet daar heel erg op letten met rijden, op rechts werk ik het paard dan heel erg tegen.

Met les word ik daar constant op gewezen door mijn instructrice, evenals rug ontspannen en bijvoorbeeld druk op de beugels. Gelukkig reageert Pride niet heftig als ik het niet goed doe, maar wel gelijk heel fijn als ik het dan wel goed doe :D

Persoonlijk denk ik dat je daar misschien wel baat bij kan hebben. Maar dat komt vanzelf als je weer gaat lessen zoals je aangeeft :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:25

Ja, ik wil sowieso een paar keer zitles nemen, maar dan eerst op een "normaal" paard :+ Die van mij kan later altijd nog als ze zich weer kan gedragen haha. Ik baal wel dat mijn bekken/rug scheef is, daardoor kost alles zoveel moeite of kan ik bepaalde dingen gewoon niet. Daar komt ook de onbewuste angst vandaan, als ik weer een keer zo hard val dan kan het maar zo gedaan zijn met mijn paarden carrière :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:42

Ik heb een keer zitles gehad op zo'n neppaard.
Dat is ook ontzettend leerzaam!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:54

@charlotte446 Ik maak wel een foto als ik ze aan heb O:)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:35

Josien_ schreef:
Ik heb een keer zitles gehad op zo'n neppaard.
Dat is ook ontzettend leerzaam!

Echt zo'n bewegende? Die dingen zijn zo gaaf!

Hier slaan de zenuwen toch wel toe, ben erg bang dat de aanleuning rommelig wordt omdat dat er nu al af en toe wat in zit.. lets hope for the best :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:39

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:56

Josien_ schreef:
Ehm nou zoiets
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59735316

Denk niet dat dat degene is die je bedoelt :D . Hij kan wel bewegen maar dan doe je het zelf of de instructrice doet het. Dit door middel van vering etc.

Oooh ik dacht echt zo'n simulator :+ maar ook wel gaaf zoiets :)