[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:42

Zeker! Mag ook wel nu hij bijna 6 is haha. Al is het nog steeds wel echt een lompe koe af en toe :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:15

Mochten maar twee paarden per klasse meedoen Pantykous. En toen ik op moest geven hadden we nog helemaal geen M-paarden dus maar 1 ingeschreven, nu wel spijt van, maar niets meer aan te doen :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 06:07

Oh ja maakt niks uit hoor maar dan hoef ik niet in spanning te leven :') Bella stond er wel knap op!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:07

Ik zit even onder een meeleessteen, maar wou even zeggen dat jullie goed bezig zijn met mooie wedstrijdresultaten. :j

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:38

Ik ben woensdag naar Mariënheem gegaan. Eerste parcours 8ste met 76 punten en 2de parcours de laatste eraf door een stuurfout van mij. Gisteren avond finale mogen rijden. 1e parcours foutloos dus geplaatst voor de barrage. Diegene voor mij was de 1e foutloze in de barrage dus muziek heel hard aan. Schimmel was hierdoor zo van slag dat ze het hele parcours gespannen bleef springen dus helaas 1 fout. Toch wel heel blij hoe ze verder sprong :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:52

Super resultaten allemaal!!! ik doe lekker met jullie mee :P
Gomir: leuke foto's!!!
benthevigox: gefeliciteerd met de prijzen!

Indoor Beukers was top! goed georganiseerd! mooi concours. Bij het inrijden was die van mij weer helemaal koekoek hahah :D 1 voordeel dan blijven de andere op een bepaald moment wel bij mij uit de buurt :)) voor het eerste parcours moest ik opeens heel snel! waren een aantal niet komen opdagen. Maar ach ze sprong goed tijdens het inspringen dus met frips paard parcours in. Had wel even het gevoel dat ze onder de indruk was van alles. Maar ze liet haar top rijden! sprong goed en foutloos, barrage 1 balk, maar toch nog prijs. Tweede parcours was de koek iets op, inrijden top maar in het parcours meteen balk op de eerste.. Super tevreden hoe ze het doet! Ook nog geselecteerd voor de finale, maar die is vandaag al en omdat ze gister zo goed haar best heeft gedaan wil ik haar sparen. Ze is nog jong en moet nog langer mee ;) dus afgemeld. Konden ze mooi iemand anders blij maken met een startplaats in de finale.

filmpje van het eerste parcours: https://youtu.be/LUCny7S62HU

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:43

:wave:

Ik kom ook weer even om de hoek kijken, ben een tijdje niet zo actief geweest omdat ik ontzettend druk ben op het moment.
Werk, paard, vriend, vrienden etc.

We hebben -onder voorbehoud van financiering- een huis gekocht! *\o/*
Moet heel veel aan gebeuren, of nouja moet... dat willen we zelf hahaha! Huis is netjes en kunnen we zo in, overdracht is als het goed is 1 juni. :)

Hier het jaar een beetje vervelend afgesloten. Had gisteren concours met Gibbie. Ze had goede zin, sprong goed, was weer terug te rijden dus voelde goed. Op hindernis 8 kwamen we te dicht op de sprong, maar ze springt gigantisch omhoog en krabbelt in de lucht om naar voren te komen. Hier was ik niet helemaal op voorbereid en op het hoogste punt in de lucht verlies ik mijn balans en klap ik er met een noodgang vanaf op mijn linkerkant.
Gibbie landde naast me, die schrok en galoppeerde een extra rondje maar hoorde al snel dat ze stil stond *opluchting*. Alleen kon ik niet overeind komen.. Er kwam iemand op me af gerend die bang was voor mijn hoofd en nek, maar het enige wat ik niet kon was opstaan vanwege pijn in mijn heup. Ben door mijn vriend (die zijn paard in iemands handen had geduwd) en iemand van de EHBO uit de baan getild en in de EHBO post hebben ze wat tests gedaan. Ik kon nog kracht zetten en alles stond in een goede stand, dus ze waren niet bang voor een breuk oid.
Mijn vriend was ondertussen met iemand de paarden afzadelen en op de trailer zetten, en toen de mannen van EHBO me naar de trailer wilden brengen heb ik maar liefst 10 meter kunnen strompelen voordat het echt niet meer ging. Dus ze hebben me samen het hele parkeer terrein over getild :+
Thuis in een heet bad gaan liggen en daar knapte het redelijk van op. Kon alleen nog niet goed lopen, had zulke pijnscheuten. Dus heb gisteren en vandaag grotendeels met krukken gelopen en nu kan ik redelijk overal heen schuifelen zonder krukken.

Lekker is anders, maar ben er goed vanaf gekomen. Andere pijntjes zijn vandaag wel op komen zetten, linkerschouder en bovenarm zijn goed stijf en mijn nek een klein beetje.

Ben ook al lang blij dat Gibbie redelijk kalm bleef, die raakt meestal in paniek als ik er vanaf val en dan kan niemand anders in de buurt komen. :(:)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:02

Gefeliciteerd met de prijzen benthevigox!
Net rondje Marirjke, jullie gaan lekker!
Gefeliciteerd met je huis Kaitlyn! Wel balen van je val, gelukkig ben je er redelijk goed vanaf gekomen.
Verder nog meer tevreden ruiters met mooie rondjes voorbij zien komen.

Vanaf de zomer met mijn merrie vooral gesprongen en het crossen op een laag pitje gehad omdat mijn merrie daar wat onzeker van werd. Maar deze week toch maar de stoute schoenen aangetrokken en zonder verwachtingen meegedaan aan indoorcross de Mortel. Had 196 punten in de dressuur, foutloos gesprongen en 1,6 tijdfouten in de cross. Mijn merrie voelde heel fijn en stoer aan.
Stukje van de cross:
https://youtu.be/DOLB0aszgLU
Afbeelding
Kreeg zelfs nog een tweede prijs en een deken die macht met mijn cross set :D .

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:24

Gefeliciteerd Eef!
Jeetje balen van je val.. :(:) Wel gefeliciteerd met het huis!
Knap rondje Marijke!

Zondag gaan we met Mickey naar de Mortel voor de world finals van de studenten ruiters. Mag ie een rondje 1.00/1.05 lopen. Ben wel heel benieuwd hoe meneer dat doet met een wildvreemde op zijn rug :=

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:28

Crossen, zo leuk!! Net resultaat! :D
Laura, hopelijk wil Mickey met een andere ruiter op z'n rug wel springen!

Hier geen nieuws, ik heb het nu heel erg rustig met maar 1 paard om te rijden. Ik mis de wedstrijden nu al. :')

Mijn 3 jarige doet het overigens wel goed, nu mijn pony weg is focus ik me op hem, hij leert snel en is lekker eigenwijs. Fijn paard :D

Even een 'impressie' foto van mijn slungel. :+

Afbeelding
Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:31

Leuk dier Elys! Dat is de bodinus toch?

Gefeliciteerd Marijke! Ik vind Beukers ook altijd een super concours!

Balen van je val Kaitlyn, hopelijk is het snel weer over!
En gefeliciteerd met jullie huisje!

Ik ben helemaal in de wolken, Bella liep vandaag in het progressief naar een 4de plek. Zo trots op bella en sofia! In de finale was de koek op en maakte ze een paar fouten. Normaal altijd scherp, maar nu gewoon echt leeg na 4 dikke proeven in twee dagen en in een vreemde stal slapen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:09

Ja dat is hem! Steeds meer een paard aan het worden! Vind hem echt een heel erg fijn karakter hebben. Hij ziet alles maar is absoluut geen zeikerd. En in de omgang een grote knuffelbeer. Echt tóp!

Op een vreemd terrein overnachten vergt ook veel energie van je paard, ondanks dat de puf in de finale op was, toch super gedaan dan gomir!

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:56

Oh gaaf Eef_Bam! Mooie deken, gaaf om te winnen zeg!

Zijn er mensen hier die springen met een paard waarvan hij een chipje in het been heeft? Violet heeft er eentje bij de kogel in het achterbeen en daar heeft ze nog geen last van gehad, gelukkig. Hoe groot achten jullie het risico voor een springpaard dat ie dat wel krijgt?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:47

Gelukkig nieuw jaar alvast allemaal! Op naar een sportief en gezond 2017 :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:41

Gelukkig nieuwjaar! *\o/* Op naar een gezond, sportief en gezellig 2017!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:01

Beste wensen nog voor het nieuwe jaar :D

Heeft iemand een tip voor mij wat ik kan doen tegen kale plekken op de hals van de teugels? Ene heeft inmiddels aardige kale plekken aan beide kanten.. grrr

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:09

Geen ervaring mee zelf, maar ik heb een stuk waar mijn deken overgaat naar de hals en daar schuurt het dus en dat spray ik altijd in met equi shine en dat is voor mijn doel goed genoeg. Maar weet niet of dat ook voor teugels geldt..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:40

Marijkeeee schreef:
Beste wensen nog voor het nieuwe jaar :D

Heeft iemand een tip voor mij wat ik kan doen tegen kale plekken op de hals van de teugels? Ene heeft inmiddels aardige kale plekken aan beide kanten.. grrr

Ik geloof dat je ook bontjes voor om de teugels hebt :j

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:18

Daar zat ik al aan te denken, bontjes.
Met glans spray insprayen doe ik ook om het schuren van het deken te voorkomen, dat werkt prima. Maar voor de teugels werkt dat niet.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:25

Nee was ik al bang voor..

Even een hele andere vraag, iemand hier die ervaring heeft met de Zandona Support stal-transport beschermers?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:34

Hier terug van onze vakantie stop en vandaag gaan we weer hard aan de bak, want van het weekend hebben we weer wedstrijd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:26

Beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal!

Geen tips voor de kale plekken Marijke, ik had het vorig jaar met Bella ook ineens en nu nergens last meer van :?

Weet niet meer wie er naar vroeg, maar chipje hoeven ze zeker geen last van te krijgen. Wel altijd erg afhankelijk van locatie en grootte etc.

Als jullie nog iemand weten die een leuk paardje zoekt: http://www.bokt.nl/markt/ad/433328/leuk ... ie-te-koop

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:36

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:44

Wat een leukerd Gomir!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:45

Ze is echt zo schattig :+ Ook onwijs braaf in de omgang en onder het zadel!