Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

al moet ik zeggen! gisteren ging dat wel erg goed!
wedstrijden zijn heus niet zooo spannend hoor! Gewoon keertje starten
best nerveus voor want het is 3 weken geleden omdat hij zo lang stil moest staan
IlBuono schreef:Hoi,wedstrijden zijn heus niet zooo spannend hoor! Gewoon keertje starten
![]()
Jaa goed voor je Kaat!
Ambi gaat vandaag aan de longe om te zien of hij nog manktbest nerveus voor want het is 3 weken geleden omdat hij zo lang stil moest staan
voor punten moet je het dan natuurlijk niet doen! Dat was ongecontroleerd wegrennen van die enge deur in de piste enz.
x_Kaat_x schreef:Amigo was ook zo'n angsthaas, heel nerveus en heel erg druk. Daarom hebben we tien in de winter wat oefenwedstrijdjes meteen gestart. Gewoon voor de ervaring. En ja de eerste paar keren .. Was dat gewoon een rampvoor punten moet je het dan natuurlijk niet doen! Dat was ongecontroleerd wegrennen van die enge deur in de piste enz.
Ondertussengaat dat super goed en is hij het echt gewend geraakt! Door de andere wedstrijdpaarden is hij rustig en na mijn proef staat ie soms echt ik slaap te vallen![]()
Uiteindelijk gewoon doen dus
chantalnadia schreef:x_Kaat_x schreef:Amigo was ook zo'n angsthaas, heel nerveus en heel erg druk. Daarom hebben we tien in de winter wat oefenwedstrijdjes meteen gestart. Gewoon voor de ervaring. En ja de eerste paar keren .. Was dat gewoon een rampvoor punten moet je het dan natuurlijk niet doen! Dat was ongecontroleerd wegrennen van die enge deur in de piste enz.
Ondertussengaat dat super goed en is hij het echt gewend geraakt! Door de andere wedstrijdpaarden is hij rustig en na mijn proef staat ie soms echt ik slaap te vallen![]()
Uiteindelijk gewoon doen dus
Bang, voor deuren ofzo is ie niet hoor.
Alleen van sommige objecten (bankje, barbecue, busje etc) en vooral voor spullen waar mensen mee willen zwaaien, of de mensen zelf...
Ben zo ie zo niet van plan om wedstrijden te gaan doen op ander terrein, het is mijn verzorgpaard, nietmijn uitbrengpaardXP
Maar sws ga ik eerst doortrainen want nu een wedstrijd doen is gewoon dom...
Eerst netjes lopen en de figuren nog meer oefenen
en ja mijn paard had ook schrik van mensen die bewegen en dingen rondom die gij niet gewoon is zoals bv een stoel enzoverder. Zo stom of raar is een deur niet hoor
we waren niet de enige.
na een tijd betert het wel 
meer stress voor wat de lesgever zegt als een jury
(is ook eens leuk
)