Gister tijdens de training het stukje geoefend uit proef 13, galop-draf halsstrekken en dan xb teugels op maat maken, rechtaf en aanspringen in galop... Ik heb het wel 5x gedaan voordat het ergens op leek
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Alice13 schreef:Ik vind het wel eng om mijn paard compleet van krachtvoer te halen. Ze is 8 jaar en we trainen hard ze heeft gewoon eiwitten nodig en die zitten onvoldoene in het ruwvoer. Maar ik ga het nu iig halveren (muesli kreeg ze maar een handje) Vit. brok heeft ze in het verleden wel eens gehad dat wil ik wel weer gaan voeren als brokken minderen werkt. Ik heb nu alles in losse poeders.
Metazoa is heel veel granen, en ik wil niet alleen granen voeren. Alvast bedankt voor jullie tips hoor graag meer. Oh en this niet zo dat ze druk is hoor, (dat ook maar) vooral heel zenuwachtig en gespannen.
? Ik train M1/M2 niveau en breng hem M1 uit. Het is een paard die juist snel afvalt en nu dus niet. Daar voor ik ook de lucerne voor. Sommige paarden hebben het gewoon niet nodig. Wat geef je nu aan krachtvoer dan? Dat is vaak toch wel de boosdoener heb het met meerdere paarden meegemaakt. 

Wel weer aan fijne dingen kunnen werken, nu lekker een paar weken doortrainen en dan kriebelt het ook wel weer enorm om weer eens te starten

Lastig dat je merrie zo gestrest is. Ik zou niet weten wat je nog meer kan doen dan je nu al doet. Duim dat het helpt, het halveren van het voer. Die van mij krijgt twee scheppen basisbrok, een schep sportbroek, twee scheppen luzerne en een kwartje pavo speedibeet per dag. Best veel, maar hij eet z'n ruwvoer heel slecht, vandaar de luzerne en speedibeet. Hij krijgt door z'n voer ook nog magnesiumcitraat.

Ik had er sinds de les van woensdag niet meer op gezeten, en de verbetering tussen die 2x was echt zo gaaf om te merken, heb fijne handvaten en hele praktische dingen voor het losrijden, druk bezig geweest om haar weer helemaal recht te krijgen dmv contrastelling. Uiteindelijk werd ze er echt heel erg fijn van, en had ik de hele tijd een heel fijn meewerkend sensibel (op een fijne manier) compact propje onder me lopen, waar ze van zichzelf altijd al de neiging heeft gehad om lang te worden en op de voorhand te kukelen. Erg tevreden dus

Trainingsweekje,mijn instructeur komt volgende week 3x en er staat een buitenrit gepland, dus ik heb er veel zin in! Comanche gaat erg goed, hopelijk kunnen we dat snel weer op wedstrijd laten zien.