B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:13

Je instructeur moet je ook maar net liggen (en je paard ook). Ik had altijd les van iemand met mn verzorgpaard toen ik Shaggy kocht ook bij haar gaan lessen, nou met mn verzorgpaard prima maar met Shaggy echt niet.... Gewoon geen klik meer. Toen bij een ander gaan lessen, dat ging prima, Shaggy kreeg na de les altijd een knuffel van dr en dan was het helemaal goed :'). Maar goed zij was heel lief en dat hadden we in begin nodig maar uiteindelijk ben ik verhuist en kwam ze daar nog wel maar 's avonds al niet meer want ze was nachtblind (stond daarvoor bij mij op stal en was toen geen probleem). Dus ja combinatie van al die dingen toch maar overgestapt naar een ander, even wat strenger op zich ging dat ook redelijk maar we lopen nu weer vast :P. Ik heb drama met instructeurs :P.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:19

ik heb eerst hier uit de straat prive les gehad, kon er wel goed mee op schieten en zo maar toen was ik 11. zij stopte er mee en heeft mij mijn huidige lesgeeftster gegeven. deze heeft bij nico witte gewerkt, toen ik 11 was reed zij in het Z, en nu ondertussen met dat Z paard grand prix. ik ben heel tevreden over haar is wel streng maar dat heb ik ook wel nodig.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:28

Ik heb ook wel een strenge nodig :P, maar ook eentje met gevoel.... En die al mijn vragen aan kan :').

Ik ben heel erg van het vertellen wat ik voel en hoop daar dan een reactie op te krijgen hoe ik daar mee om moet gaan, dat mis ik nu beetje bij mijn huidige instructrice. Maar zo lastig om dan weer eentje te vinden die bij je past....

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:29

@frieswytske ik moet om 17.48 en 18.01 baan 1 en 2. Jij zit in baan 3 en 4 zag ik iets van een uur later.
We kijken wel hoe het op concours gaat. Het is idd zo dat je daar van alles kunt tegenkomen. Was bij toeval dat ik ontdekte dat ze zo bang was... Ik hoop gewoon dat ze met al die paarden denkt van ach zal wel goed zijn :D ! We gaan 29 juni naar Bolsward, kunnen we weer ons volgende avontuur beleven, haha! Wie weet hebben we dan een lekker zonnetje (hoop ik)

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:54

Je instructrice moet je inderdaad maar net liggen.
Ik heb 2 jaar lang een pony verzorgd. Mocht ik op het laatst ook wedstrijdjes mee rijden.
Alleen de instructeur die ik erbij kreeg lag mij totaal niet. Zijn manier van lesgeven sprak mij niet aan.

Nu met Ragazzio heb ik echt een geweldige instructrice! Super enthousiast enzoo en dat vind ik altijd leuk! :)

Vanavond springles :) heb er zin in!!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:18

ik wilde eigenlijk gaan rijden maar de wei en bak zijn zo nat dat ik echt niet kan rijden, dus ging ik maar even buiten stappen zodat hij toch wat beweging heeft, want hij staat ook niet buiten als het zo nat is.
en ja hoor hij moet eens schrikken en tegen een paaltje aan springen. zij halve bove been licht open. zet zo wel ff een foto neer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:06

Ahum ik kreeg net bericht binnen:

Beste Natasja,

Je staat bijgeschreven voor de wedstrijd van 8 juli

Met vriendelijke groet,

Ik ben bang dat het nu echt gaat gebeuren. %)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:11

ach gewoon rijden dan komt dat wel goed hoor

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:55

Ladypronk schreef:
@frieswytske ik moet om 17.48 en 18.01 baan 1 en 2. Jij zit in baan 3 en 4 zag ik iets van een uur later.
We kijken wel hoe het op concours gaat. Het is idd zo dat je daar van alles kunt tegenkomen. Was bij toeval dat ik ontdekte dat ze zo bang was... Ik hoop gewoon dat ze met al die paarden denkt van ach zal wel goed zijn :D ! We gaan 29 juni naar Bolsward, kunnen we weer ons volgende avontuur beleven, haha! Wie weet hebben we dan een lekker zonnetje (hoop ik)

Ik mag beide dagen in dezelfde banen. Dus daar kan het niet aan liggen.
Bolsward ga ik niet heen dit jaar. Vorig jaar ben ik daar met Wytske geweest. Was toen bloedheet.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:58

Mijn startkaart is aangevraagd voor mijn draak

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:04

succes Natasja!

en Nicky, heeft ie alleen een wond of loopt hij ook slecht? beterschap alvast!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:51

Afbeelding

is wel 3 passen stijf maar heb gewoon gereden en was verder niet kreupel

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:54

Ah, hoe komt dat? Is wel een oppervlakkige wond zo te zien.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:58

Succes alvast Natasja! Gewoon doen komt vast allemaal goed!

Aaai ziet er niet fijn uit! Gelukkig maar dat ze niet kreupel is gaan lopen!!

Ik kom net terug van springles. Ging heel goed! Hij begrijpt eindelijk dan hij moet springen over die balken en er niet half overheen moet strompelen :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:02

ik wilde gaan rijden dus had er vast doppen onder gedraait want ander moet ik na mijn rondje weer afstappen en die dingen er weer eronder draaien. maar toen kwam ik thuis na mijn rondje en was de wei zo nat. dat ik maar alleen buiten ging stappen. hij was natuurlijk wel een klein beetje heet want hij had ook niet buiten gestaan ivp mok. dus toen was ik bijna thuis en liep tussen van die witte paaltjes bij den oude, omdat hij nog doppe onder had. en toen schrok hij

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:35

ik ben echt zo blij met mijn instructrice. als we bijv een keer gaan springen, hoef je niet te doen wat je niet wilt. ze schreeuwt niet en word niet boos, en geeft duidelijke uitleg. en dat had ik vroeger op de manege niet daar schreeuwde ze naar je en werden boos, als iets niet lukte.

@nicky_rilana we hebben equifyt sport+ gehaald.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:57

nou zaterdag gaan we ervoor hoor 10:23 en 10:30 poeh -- klein beetje de zenuwen met me heethoofdje 3 combi's in de B --- zondag 09:35 - 09:49 6 combi's in de B ben erg benieuwd hoe we dit gaan doen haha

jeetje Nicky ! gelukkig loopt ie er niet kreupel op , ziet er niet echt fijn uit .

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:02

Spannend al die wedstrijd, succes iedereen!

En springen is ook leuk, dat erover strompelen herken ik :'). Shaggy begint nu ook eindelijk een beetje te springen...

En hier issie... Topic met filmpje van mn zitles :P. [RT-HAW] Ruiter at work (zitlesje)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:08

Ik had gisteren mijn aller eerste ''Impuls'' wedstrijd,
op het hippique concours sneek.
Het was voor ons beide de eerste keer en ik was erg te vreden,
hoe hij het heeft gedaan, voor de eerste keer ging het netjes.

Sowieso een belangrijke tip die ik van de jury heb gekregen is de beugels korter doen.
Omdat ik anders het paard wat verhinder met het licht rijden.
Verder zei ze dat het wel een goed paard was en ik er echt nog wel meer uit kan halen.
Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen :)

We hebben nog heel wat om aan te werken,
maar dit was een leuke oefening voor dat we aan het echte beginnen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQVYJG8Q.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMQQODPF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLOQDY7U.jpg

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:25

Leuk Grace, wat waren je punten?

Mijn pony gaat vandaag voor het eerst aan de pavo nerv control. Moeders heeft haar zin. :P Ga morgen ook even van dat bach rescue spul halen voor mezelf.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:04

zo even weg geweest en 10 pagina's erbij.. Ga zo even bijlezen

Ayleen: ik ben er zelf week 3 en ga in week 5, 7, 9 en 11 op woensdag de buitenritten begeleiden.
Ondertussen al weer 9 winstpuntjes met de vos in het B, gister 2x 1e met 184 en 196 en 2e pinksterdag 1 x 3e met 176, was erg stout en 2e proef 1e met 197 :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:09

gefeliciteerd

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:23

Grace: super dat het zo goed ging!!
Leuk dat je jury ook zei dat er veel in je laard zit en dat je dat er zeker uut kan halen!

Bonny Super punten zeg!!
Leuk dat je buitenritten gaat begeleiden!! Alleen niet in mijn week..

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:20

Mag ik me hier ook melden? ik ga 8 juli voor het eerst B starten met mijn verzorgpaard!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:30

Tuurlijk mag dat! :)