Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:41

manubres schreef:
Ik kan nog niet zo snel een startlijst vinden (volgorde)...wel een deelnemerslijst. Maar moet nu weg, kijk straks nog even. Wel een opmerkelijk detail dat ze een foto van Totilas en Edward op de lijst hebben staan en niet een van Rath en Totilas.

Lieve mensen, zolang de veterinaire keuring niet geweest is is er geen startlijst dus zoek niet verder, deze gaat er op zijn vroegst woensdag pas opstaan!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:06

zipje71 schreef:
Annet555 schreef:
Kraak lekker verder, want het was een belangrijke wedstrijd en Sjef heeft er destijds nog een uitspraak over gedaan.

Zo'n belangrijke wedstrijd was het niet. Het was de GP voor ruiters die niet meededen aan de WB op indoor Brabant in 2010. En Salinero was zo heet dat ie niet te rijden was.

Het gaat hier volgens mij niet om de kwaliteit van de deelnemers, maar de uitspraak, die Sjef heeft gedaan.

zipje71

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:25

nou er staat toch echt BELANGRIJKE wedstrijd. Maar wat was dan de uitspraak van Sjef?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:27

Iedere wedstrijd is toch belangrijk?
En als je Anky als concurrent hebt, dan heb je behoorlijk vergelijkingsmateriaal.
Dat die van haar dan niet goed gaat, te gestresst is of weet ik veel wat, doet er niet toe.
Dat kan haar in Aken ook gebeuren.

Als ik tegen 1 iemand een wedstrijd zou moeten rijden, ik rijd een fijne proef en die ander schiet er vandoor, dan wil dat toch niet zeggen, dat ik de overwinning niet verdient heb?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:47

@Tendance: Ben ik niet helemaal met je eens. Als je paard (of jezelf) zo'n ontzettende baaldag heeft dat er geen land mee te bezeilen is en je dus ergens onderin eindigt, terwijl je normaal bovenin zit, vind ik niet echt dat je kan spreken van "eruit/eraf gereden hebben", maar meer van een baaldag van de ander. Ik versta onder iemand eruit rijden toch echt dat je beiden een normale/goede proef hebt gereden en dat degene die hoger eindigde beter was. Een beetje het verschil tussen passief en actief winnen zeg maar.

Geen idee of dat bij die bewuste wedstrijd het geval was trouwens. Heeft Rath daar gewonnen? Of zat hij zelf ook nog in de middenmoot.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:53

Maar op een WK maakt het wel degelijk uit. Als de beste nu een Duitser is (in alle voorgaande proeven in andere wedstrijden) en die gaat er vandoor tijdens de kür, waardoor Nederland wint. Dan juigt iedereen net zo hard en is er niemand die het Kampioenschap er minder door zal vinden.
Iedereen is deelnemer van dezelfde wedstrijd, met allemaal in principe een gelijke kans.

Een zelfde iets: Contador zit bij een valpartij in de Tour. Helaas voor hem heeft hij daardoor 1,5 minuut achterstand op de eerste. Je hoort toch bijna niemand die boven hem staat zeggen: Maar wat nou als hij niet gevallen was... Nee in eerste instantie zijn ze gewoon heel blij. Ze denken er misschien wel over na, maar het is niet van waarde.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:27

Tendance schreef:
Iedere wedstrijd is toch belangrijk?
En als je Anky als concurrent hebt, dan heb je behoorlijk vergelijkingsmateriaal.
Dat die van haar dan niet goed gaat, te gestresst is of weet ik veel wat, doet er niet toe.
Dat kan haar in Aken ook gebeuren.

Als ik tegen 1 iemand een wedstrijd zou moeten rijden, ik rijd een fijne proef en die ander schiet er vandoor, dan wil dat toch niet zeggen, dat ik de overwinning niet verdient heb?

Nee maar ik win toch liever als de ander ook goed gereden heeft, anders blijf je dus steeds horen dat die andere een offday heeft

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:31

Tendance schreef:
Maar op een WK maakt het wel degelijk uit. Als de beste nu een Duitser is (in alle voorgaande proeven in andere wedstrijden) en die gaat er vandoor tijdens de kür, waardoor Nederland wint. Dan juigt iedereen net zo hard en is er niemand die het Kampioenschap er minder door zal vinden.
Iedereen is deelnemer van dezelfde wedstrijd, met allemaal in principe een gelijke kans.

Een zelfde iets: Contador zit bij een valpartij in de Tour. Helaas voor hem heeft hij daardoor 1,5 minuut achterstand op de eerste. Je hoort toch bijna niemand die boven hem staat zeggen: Maar wat nou als hij niet gevallen was... Nee in eerste instantie zijn ze gewoon heel blij. Ze denken er misschien wel over na, maar het is niet van waarde.

Oh, maar dat bedoel ik niet te zeggen. Het goud is er niet minder goud om. Maar ik vind dat je op zo'n moment niet kan zeggen dat je iemand eruit hebt gereden of kan zeggen dat je dus beter bent.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:44

Nou mij maakt het niet uit hoe een ander gaat, zolang die er maar op blijft zitten en de punten maar lager zijn, dan die van mij....
Sorry maar ik doe een individuele sport en ben dus best ook voor andere mensen, maar voor mezelf altijd een beetje meer.
Als er dan iemand een offday heeft zal me dat een zorg zijn. Volgend jaar als ik weer naar het concours ga weet ik nog wel, dat ik een prijs had, maar echt niet meer dat die ander een offday had.
Moet ie maar zorgen, dat ie het paard zo voor elkaar heeft, dat een offday niet tot de mogelijkheden behoort.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:54

Dat is ook heel persoonlijk natuurlijk.
Zelf vind ik het erg prettig om flinke competitie te hebben en druk van de uitdaging.
Ik zou me niet goed voelen als ik met de eerste plaats ervandoor zou gaan terwijl de sterkste tegenstander een baaldag of wat ook zou hebben.
Vind zelf altijd dat je op wedstrijd gaat om jezelf te meten aan anderen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:59

Ik zie ook graag een uitdaging en ga die dan graag aan, maar met een goed gevulde envelop thuiskomen geeft me net zo'n goed gevoel als iedereen top presteerde als dat er iemand een baaldag had.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:33

Wij zijn het echt niet snel met elkaar eens he :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:42

manubres schreef:
Ik kan nog niet zo snel een startlijst vinden (volgorde)...wel een deelnemerslijst. Maar moet nu weg, kijk straks nog even. Wel een opmerkelijk detail dat ze een foto van Totilas en Edward op de lijst hebben staan en niet een van Rath en Totilas.

Ik vind het niet zo opmerkelijk omdat ze daar de huidige kampioen neerzetten en dat is Edward. Of nemen we het Rath nu ook al kwalijk dat hij vorig jaar niet gewonnen heeft? ;)

Wat betreft een wereldtopper zijn vind ik dat sommige mensen hier een beetje overdrijven. Bij ons in Nederland ben je al een topper als je wordt uitgeschakeld in de voorrondes van een zangwedstrijd dus laten we de lat eens niet zo hoog leggen voor dressuurruiters. Het publiek in Aken vond drie jaar geleden de in 1941 geboren Japanner Hoketsu een topper en daar was ik het helemaal mee eens. Hij werd tweede in de special achter Isabel Werth. Kansen op een medaille op de Olympische spelen had hij vast niet maar maakt hem dat minder een topper?

Als Rath zo rijdt als hij bij de Duitse kampioenschappen deed hoort hij bij de beste vier of vijf ruiters ter wereld en dan ben je dus een topper.

Ik vind het gek dat niemand reageerde op wat Horse and Hound schreef (linkje paar pagina's terug), nl dat het inderdaad is toegestaan om een kür te hebben die al door iemand anders is gereden of die heel erg lijkt op die van iemand anders. Juryleden kunnen en mogen dit helemaal niet afstraffen zoals hier werd gesuggereerd. Ze moeten elke kür beoordelen alsof ze hem voor het eerst zien. Het enige wat wel moet worden afgestraft is een kür die overeenkomt met de gewone proeven. Precies zoals ik eerder al zei. Vreemd dat Minderhoud dat nu ook zegt als een Britse journalist het aan hem vraagt. Kortom het was weer een (Nederlands/Duitse) storm in een glas water.
Ik ga volgende week heerlijk genieten in Aken van alle wereldtoppers die meedoen. :9

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:05

In de 1e instantie werd er oa vragend gekeken, maar of het mag. Veel meer is al 100 maal aangeduidt, dat veel mensen het gewoon niet netjes vinden. De meeste ruiters leggen toch wat van zichzelf en hun paard in een kur, en het is flauw, onsportief, en weet ik al niet meer, om dit zo aan te pakken. Het kan mij persoonlijk niets schelen of het mag, ik vind het laag. Ik wens Rath veel succes, ook voor Toot, maar als hij het weer doet, kan hij wat mij betreft....Niet dat het hem wat kan schelen wat ik denk (hoewel ik niet de enige zal zijn), maar dat gevoel is wederzijds.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:19

easygoing schreef:

Nope ik denk het niet.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:21

Tendance schreef:
easygoing schreef:

Nope ik denk het niet.

;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:25

Daar heb ik te lang voor bij een handelaar gereden denk ik.
Winnen is winnen voor mij... Samen met mijn paard in harmonie, dat is het belangrijkst, dan mag van mij iedereen 2e worden, maar wordt ik zelf toch het liefste eerste.
Ik gun een ander wel heel veel hoor, maar als ik zelf meedoe, dan gun ik mezelf altijd net een beetje meer.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:56

Een ding is zeker...het wordt HOT in Aken en daar bedoel ik niet het weer mee :D
Het maakt het er denk ik wel leuker op :9

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:33

Hermelientje schreef:
Als Rath zo rijdt als hij bij de Duitse kampioenschappen deed hoort hij bij de beste vier of vijf ruiters ter wereld en dan ben je dus een topper.

Helaas voor Rath zitten er nu niet alleen maar Duitsers in de juryhokken. ;) Hij zal er toch echt meer aan moeten gaan rijden om diezelfde punten te gaan halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:50

Hum ik vind het topic niet van Rath die van Anky wint en de uitspraak van sjef ^)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:10

Tendance schreef:
Winnen is winnen voor mij... Samen met mijn paard in harmonie, dat is het belangrijkst, dan mag van mij iedereen 2e worden, maar wordt ik zelf toch het liefste eerste.
Ik gun een ander wel heel veel hoor, maar als ik zelf meedoe, dan gun ik mezelf altijd net een beetje meer.

:j :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:14

Vesceron schreef:
Tendance schreef:

:j :j

Echt super toevallig kwam ik net een interview met Adeline tegen waarin ze zo beetje hetzelfde zegt als ik.

Even een quote uit dat interview:
Citaat:
. Ze miste Totilas, zei ze ons in Leipzig. “Want concurrentie maakt je sterker. De tegenslagen en Totilas hebben Parzival en mij gemaakt tot wat we nu zijn.”

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:17

Dat is inderdaad haar gedachte, maar dan mag ik toch nog wel anders denken?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:22

Tendance schreef:
Dat is inderdaad haar gedachte, maar dan mag ik toch nog wel anders denken?

Zeg ik dan dat dat niet mag? Vond het wel grappig dat ik dat nu per toeval tegenkwam via Google, thats all.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:25

Nee, dan is het goed, dacht dat je het aan mijn post koppelde. Ik vind adelinde echt een voorbeeld maar hierin heb ik dus wel mijn eigen en dus een andere mening.