Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:20

En hier ook geen reglementen.

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:49

volgens mij wordt t apart verzonden: regelementen (knhs) en boekje (mediaboekservice) want ik wilde ze allebei tegelijk bestellen (oa ivm verzendkosten) en dat ging dus niet :( nu heb ik nog niks besteld :+

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:52

517927 schreef:
hebben jullie al gezien dat de B proeven amper veranderd zijn alleen proef 3 hebben ze een volte uit gehaald en die is het meest in zn geheel veranderd. proef 4 5 6 . zijn bijna precies t zelfde. volgens mij hadden ze geen fantasie meer over . leuk als je de B al vaker hebt gereden. erg jammer

dat is in de L1 ook zo :( alleen proef 7 is volgens mij anders, iig er zitten niet zo veel voltes in, in de rest 8 9 10 zitten nog steeds min. 4 voltes, mn paard vind dat echt saai.. en ik ook ;)

nienkearagon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:59

ik heb dressuur boekje via divoza gekocht krijg ik dan regelement ook

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:00

Alleen juryleden en andere officials krijgen de reglementen door de knhs thuisgestuurd. Ben je dit niet en wil je ze toch thuis hebben dan kun je ze bestellen via de knhs-site of downloaden via de knhs-site en uitprinten.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:29

Ben wel official (jury) maar heb ze ook nog niet gehad. Zullen vast vandeweek wel komen met de post. Bijscholing is ook nog niet geweest voor onze tak van sport en indeling voor de wedstrijden ook nog niet gehad (handig 3 weken vantevoren).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:32

Vippie, welke tak van sport bedoel jij dan?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:32

Endurance en mendurance, moeten we ook nog terugkomdag van krijgen incl nieuwe reglementen en indeling voor de wedstrijden (wel handig als je op tijd weet waar je heen moet, eerste wedstrijd is over 4 weken al.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:27

En nog steeds geen nieuw boekje hier. Als er mensen zijn die na 1 april toch nog de oude proeven moeten rijden, dan rijden ze gegarandeerd bij mij in de ring :))

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:39

Haha, welke wedstrijden heb je in april O:)

Helmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:12

Ik heb gister het nieuwe boekje ontvangen... nu zie ik toch wel grote fouten en komen er veel vragen bij mij op.
Er zijn wat kleine dingen gewijzigd, zoald in het L1. Er mag bijv meer lichtgereden worden, daar waar nu nog doorgezit moet worden. Dat is een goede zaak, want van die wisselingen in een L1 proef word je gek!
Daarnaast wist ik al dat ze van het apart te punten onderdeel af wilden voor de teugels op maat maken. Dit is nu opgenomen, in 1 regel, met het halsstrekken. Daardoor vervalt er 1 onderdeel.

Ik ben de boekjes gister gaan vergelijken, en in het B tot het Z2 is overal nu 1 onderdeel vervallen. In het B t/m M2 zijn er nu 29 onderdelen die gepunt moeten worden. Echter staat onder aan dat er totaal 300 punten behaald kan worden!!! Ik vraag mij alleen af hoe?!?! Voor de coupons is dit geen probleem, die lopen door tot 34 onderdelen (ivm Z1, Z2 en ZZ-Licht).
Maar al zou je allemaal 10-en krijgen, dan nog krijg je geen 300 punten meer bij elkaar! Weet iemand of de regels m.b.t. de winstpunten ook zijn aangepast??

Er is 14 maart bij ons in de regio (in Helden) een avond waarin de nieuwe proeven verreden worden en er ook uitleg gegeven wordt over bepaalde zaken. Ik ga het ook daar nogmaals vragen, maar onduidelijk wordt het wel voor mij.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:15

er wordt een onderdeel onderin dubbel geteld helmaatje,ik geloof die van effect vd hulpen of houding en zit

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:16

Helmaaatje schreef:
Ik heb gister het nieuwe boekje ontvangen... nu zie ik toch wel grote fouten en komen er veel vragen bij mij op.
Er zijn wat kleine dingen gewijzigd, zoald in het L1. Er mag bijv meer lichtgereden worden, daar waar nu nog doorgezit moet worden. Dat is een goede zaak, want van die wisselingen in een L1 proef word je gek!
Daarnaast wist ik al dat ze van het apart te punten onderdeel af wilden voor de teugels op maat maken. Dit is nu opgenomen, in 1 regel, met het halsstrekken. Daardoor vervalt er 1 onderdeel.

Ik ben de boekjes gister gaan vergelijken, en in het B tot het Z2 is overal nu 1 onderdeel vervallen. In het B t/m M2 zijn er nu 29 onderdelen die gepunt moeten worden. Echter staat onder aan dat er totaal 300 punten behaald kan worden!!! Ik vraag mij alleen af hoe?!?! Voor de coupons is dit geen probleem, die lopen door tot 34 onderdelen (ivm Z1, Z2 en ZZ-Licht).
Maar al zou je allemaal 10-en krijgen, dan nog krijg je geen 300 punten meer bij elkaar! Weet iemand of de regels m.b.t. de winstpunten ook zijn aangepast??

Er is 14 maart bij ons in de regio (in Helden) een avond waarin de nieuwe proeven verreden worden en er ook uitleg gegeven wordt over bepaalde zaken. Ik ga het ook daar nogmaals vragen, maar onduidelijk wordt het wel voor mij.

Rijvaardigheid en effect van de hulpen (punt 28, 29 of 33 afhankelijk vd klasse) telt in de nieuwe proeven dubbel (staat ook 2x achter); zo kom je op 30 resp. 34 punten.

edit; ah, knollentuin was sneller... ;-)

Helmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:49

Oh oke, nu is mijn vraag beantwoord! Haha zo goed had ik dus blijkbaar niet gekeken :$

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:28

Ik kan niet goed alles vinden, en om nou 75 bladzijdes door te gaan lezen, denk ik: Ik vraag het maar!

Ik vroeg me dus af wanneer die nieuwe dressuurproeven ingaan. Ik hoorde vanaf 1 april? Maar of dit klopt weet ik niet. Zijn de nieuwe dressuurboekjes ook al verkrijgbaar bij de ruitersportzaak?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik ben een springruiter die af en toe dressuurt en dus niet goed op de hoogte ben van deze verandering. het feit dat ik soms onder een steen leef wil ook wel meehelpen

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:29

Op beide vragen is het antwoord ja, ze gaan in vanaf april en ja, de boekjes zijn l te koop bij de ruitersportzaken!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:31

Oke super bedankt!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:31

Als je de paard en sport had gelezen had je dit allang geweten := Ongeacht wat voor tak van sport je beoefend, kon je niet echt omhheen :D

Ik heb de reglementen binnen trouwens.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:42

Ik lees de Paard & Sport niet, aangezien ik me daar voor heb afgemeld. Er staat over het algemeen weinig in waar ik echt geinteresseerd in ben, dus vandaar!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:02

Franciska15 schreef:
Ik lees de Paard & Sport niet, aangezien ik me daar voor heb afgemeld. Er staat over het algemeen weinig in waar ik echt geinteresseerd in ben, dus vandaar!

Als je een startkaart hebt, ben je automatisch lid, is een verplichting, juist voor dit soort reglementaire zaken. Hoe kun je je daar dan voor afmelden?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:14

ja die snap ik ook niet...startkaart=paard en sport volgens mij..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:15

Ja, voor zover ik weet ook. :j

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:35

Mikkk schreef:
leonie87 schreef:
Ik heb het boekje niet gekocht maar gewoon mijn proeven gedownload en uitgeprint. Lamineer apparaat erover en ik heb waterafstotende, niet scheurende proeven. En ook geen last van dat mensen steeds mijn boekje weghalen! Ideaal en veel goedkoper.

Dat doe ik dus ook altijd :)

ik ook :) maar heb wel gewoon het boekje gekocht voor op stal

joyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:42

Hè, afmelden voor Paard en Sport? Raar hoor, volgens mij kan dat niet.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:48

Alleen als je 2de gezinslid bent geloof ik, maar dan moet er toch ergens 1 in huis zijn ;)