Suzanne F. schreef:Spaansepony schreef:Ik wil ook weer graag proefjes rijden. Maar we mogen geen B meer starten en de L beheerst het wijken niet helemaal, krijgen dat er lastig in. Schaart wel met zn voorbenen maar vergeet de achterhand nog wel eens mee te nemen. Hoe erg straffen de juryleden hier op? Iemand een idee?
Het zou zonde zijn als we dusdanig slechte punten daardoor rijden en we er dan geen zin in hebben voor de volgende keer.
Voor mij klinkt dit heel vreemd want wijken is niets anders dan het gehoorzamen voor een eenzijdige kuithulp. Als dit niet voor elkaar is dan is er veel meer niet voor elkaar dan alleen het wijken.
En hij neemt de achterhand niet mee? Bedoel je niet dat hij over de schouder wegvalt? Want dat klinkt logischer. Ruiters denken vaak dat alles oké is behalve het wijken maar eigenlijk is het andersom; als het wijken niet lukt dan is de rest vaak niet oké.
Daar ben ik het niet mee eens. Mijn paard gaat braaf opzei voor mijn kuithulp, alleen niet precies volgens het dressuurmatige plaatje

Het is alleen nog niet zo 'perfect' voor het beeld en daar zijn we mee bezig, maar dat er dan meer niet voor elkaar is als je paard niet netjes kan wijken (terwijl hij/zij wel gewoon braaf opzei gaat voor je kuit) ben ik het echt niet mee eens.