[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:34

Mijn S&T van de foto was ook tweedehands. Echt mazzel mee gehad, was een weekje gebruikt ofzo... Mooi hoofdstel voor een nog mooiere prijs :D
Die Schumacher mag er ook wezen trouwens!

Ik heb een Fairfax singel. Qua leer kwaliteit zou ik dat niet nog een keer doen. Aan de andere kant, heb m nu toch ook alweer een jaar of 4 denk ik. Mijn paard ging daar wel echt beter mee. Had er een neopreen aan hangen en heb toen ook een anatomische Albion (geloof ik) geprobeerd. Daarvan besloot paard dat ie t niet wilde. Helaas, want die wilde ik zelf eigenlijk _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:38

afgelopen weekend gegroomd bij een wedstrijd op gras in het Z1. Vond het opvallend om te zien hoe veel voorzichtiger de combi's rijden/lopen op gras en iedereen stiften eronder had zitten, terwijl het echt een prima veld was. Viel me echt op in de uitgestrekte gangen... bij die van mij merkte ik nooit verschil en durfde ik ook wel echt te gassen omdat het een hele bodemvastte bulldozer was :')
Maar ondanks dat gave dingen gezien en vriendinnetje had een mooie eerste plaats, dus wel een geslaagde wedstrijd.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:14

Ik durf ook niet zonder proppen te rijden hoor. Als het op gras is, draai ik ze er in ongeacht of het een heel droog veld is of niet. Ik heb niet zo'n bodemvastte bulldozer :D
Netjes dat je vriendin eerste is geworden!

Ik ga Beer morgen verhuizen naar een nieuwe stal en ondanks dat ik weet dat het de juiste beslissing is, vind ik het best spannend. Ik hoop zo dat hij het er naar zijn zin gaat krijgen en ik ook.
Zaterdag gaan we maar weer eens op wedstrijd. Kijken of we er een puntje bij kunnen verdienen.

@Optiwolk: Is de zadelmaker inmiddels al geweest?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:00

De twaalfde pas...

Mag echt in Mn handjes klappen met stalgenootje. Zal ze dikke bos bloemen opsturen een dezer denk ik.

Op gras steek ik ook steeds tappen in.
Had deze keer thuis de gaten op voorhand proper gemaakt en watten ingeduwd met olie.
Gaten schoon en gesmeerd en watte vlot er uit op wedstrijd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:41

Ik heb studshu's, ideaal! Ik draai thuis alvast, kan ik er lekker bij zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:11

Ik zet op gras ook altijd schroeven. Hebben er standaard doekjes met olie in zitten dus op concours die eruit en schroeven erin en naderhand andersom, kost dus amper meer tijd.
Qua eigen rijden ben ik op gras altijd de eerste wedstrijd wat voorzichtiger om beide weer vertrouwen ij te krijgen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:13

Rijden jullie dan niet eerst thuis even op gras? Wij hebben de hele zomer gewoon een 20x60 baan op de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:40

Ik rijd nooit op gras. Deze zoner een keer gedaan. Zoveel keuze om op zand te rijden.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:48

Nee, wij hebben 2x geopad.

De hoefsmid steekt er ook standaard watjes met olie in.
Maar als die er al een paar weken inzitten worden die ook gewoon hard. Dus had er nieuwe ingedraaid.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:56

Hier geen wei om in te oefenen.
Maar ook niet nodig, mijne is echt prima op gras en daarnaast zijn de grasconcoursen hier wel verdwenen. Er is er nog 1 over dit jaar en daarvan is de organisatie jaar in jaar uit zo dramatisch dat ik er écht niet meer kom.
Hoe leuk en gezellig ik de grote gras concoursen ook vind...

Ik mag zondag weer. Heel benieuwd, zit er eigenlijk nog maar kort op en heb gister voor het eerst iets opgepakt. Maar ik zie wel hoe het gaat :)

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:43

Ik rij elke dag op gras :D, heb geen bak -O- .
Maar draai echt niet elke dag punten in, dan moet de wei echt nat zijn.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:34

Op wedstrijd draai ik ook altijd kalkoenen in, thuis niet als ik op gras rijd. Vind hem op gras lekkerder lopen dan in de bak.
Zaterdag mogen wij weer. Hoop dan mn eerste wp te halen :) gelukkig wordt het niet zo heel warm dus dan zijn er niet veel dazen hoop ik.
Hoop ook dat mijn dochter met hem haar laatste puntje haalt zodat ze L2 kan starten!
Volgende week start zij Wup in het springen :) best spannend zo'n eerste keer ook al is het maar BB. Ze wilde heel graag nog een keer officieel parcours springen deze zomer.
Leuk zo'n allround paard!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:48

Waar ga je heen?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:43

Gek genoeg cross ik wel eens zonder iets in maar met wedstrijd heb ik ze altijd in. Nat of droog gras maakt me niet uit maar dan draai ik wel wat in. Meestal punten zodat als het wel wat droger is ze makkelijker de grond in gaan :)

Andere paard heb ik 1x op gras in de B gestart zonder ijzers, heb zelfs een punt aftrek gekregen op de verzorging? omdat ik geen ijzers had en zo gigantisch aan het glijden was.

Ik ga zondag mijn debuut met het vosje maken in de M2. Andere start ik in de Z2. Ben benieuwd.... hij liep gister nogal stijf. Daarna even uitgebreid gepoetst en met de massageborstel er overheen en toen ontspande hij wat. Vanavond wordt hij onder handen genomen door mijn zus en dan hoop ik dat hij weer helemaal fijn in zijn lichaam zit.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:08

Janine1990 schreef:
Waar ga je heen?

Sappemeer

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:16

Wij hebben hier eigenlijk alles op zand, alleen een keer voor een cross les en een keer selectie op gras moeten rijden. Vond het overigens best wel erg fijn rijden toen, had ik van tevoren niet verwacht. Had alle keren wel stiften ingedraaid.
Nu staan ze weer zonder schroefgaten :) Ik heb zondag ook weer wedstrijd, trainen gaat thuis wel fijn dus hopelijk komen we zondag weer wat dichterbij onze laatste winstpuntjes in het Z1

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:28

Bij ons kun je heel veel starten op gras in de zomer. Zand zie je veel minder.
Grappig hoe iedereen een andere naam heeft voor proppen, noppen, schroeven, tappen, kalkoenen, stiften :D
Ik had vandaag wedstrijd gehad en ben niet helemaal tevreden. Ik had veel beter moeten inrijden. Beer moet je echt meteen aan het werk zetten maar op wedstrijd ben ik nog wel eens te afwachtend. Beide proeven liep hij niet echt lekker door en opletten was ook niet helemaal zijn ding..... Gelukkig had ik in één proef nog winst (184) dus nog twee puntjes en dan mag hij echt Z1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:15

Hier is ook bijna alles zand gelukkig :)

Gefeliciteerd met de punten!

Ik ben nu met paard op vakantie. Groot succes maar niet heus :+ is ons jaarlijkse uitje met de paarden maar helaas na 1,5 dag heeft mijn paard zich verstapt.. Die staat nu met een dikke pees , flink kreupel en mag uiteraard niks meer := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:42

Hier alle selecties op gras en verder ben ik dit seizoen niet veel weggeweest.

Mahitri gefeliciteerd!

Yvank wat uit, hopelijk valt het mee!

Succes voor de wedstrijdgangers morgen!

Wij vandaag flink lange dag gehad, clubgenoot kwam ons om 9.15 ophalen voor de hippiade met ons m-viertal. In ermelo eerst oms l viertal aangemoedigd en toen zelf gaan rijden. Over de draf dik tevreden alleen in de galop ging helaas minder. Toch nog 3e prijs dus supergaaf en om 1730 erop voor ereronde en gingen uiteindelijk rond 1830 de ring pas in dus was een lange dag . Maar supergaaf en gezellig wel!!

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:07

Liss, Vibabu en Droversrun, hoe is het jullie vergaan?

Mahitri, tocch gefeliciteerd met je punt!

Yvank, wat k*t! Wat een pech... Beterschap!

En Haike ook gefeliciteerd!

Ik ben echt blij. Paard eigenlijk nog niet écht opgebouwd, maar leuke wedstrijd, dus toch maar opgegeven voor 1 proef met het idee dat alles wat wel lukt meegenomen is. Hij liep erg fijn, miste idd wat verzameling, paar rommels (die meestal door mij kwamen) en een lekkere punt. Echt happy met zn instelling :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:33

Netjes!

Hier helaas minder nieuws, vandaag was die ineens nog veel slechter en we moesten naar huis dus toch een arts daar laten komen. Pijnstillers gegeven voor transport en bekeken. Hij vreest een blessure aan de oppervlakkige buigpees. Maar zeker weten doen we pas na een scan. Morgen mijn eigen kliniek bellen en dan maar duimen dat het meevalt -O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:51

he bah, dat zou wel een heel zuur einde zijn van zo'n leuk bedoelde actie...
ik duim met je mee!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:25

He balen Yvank!! Hopelijk is het niet te ernstig.

Gefeliciteerd Haike super leuk :)

Ik heb vandaag redelijk fijn kunnen rijden. Ze was beide proeven wat moe waardoor ik er redelijk hard aan moest rijden, zonde voor het algehele beeld. Eerste proef ging verder wel echt heel fijn en erg tevreden mee. Tweede proef viel er iemand bij het losrijden (achter de c) van haar paard en is dat paard mijn hele tweede proef door de losrijbaan aan de kletter gegaan.. -O- Jonne was desondanks erg braaf maar toch door de spanning wat grote fouten. Ik had 209 en 192,5

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:30

droversrun schreef:
Ik heb vandaag redelijk fijn kunnen rijden. Ze was beide proeven wat moe waardoor ik er redelijk hard aan moest rijden, zonde voor het algehele beeld. Eerste proef ging verder wel echt heel fijn en erg tevreden mee. Tweede proef viel er iemand bij het losrijden (achter de c) van haar paard en is dat paard mijn hele tweede proef door de losrijbaan aan de kletter gegaan.. -O- Jonne was desondanks erg braaf maar toch door de spanning wat grote fouten. Ik had 209 en 192,5

Denk dat wij op dezelfde wedstrijd reden :+
Ik vond het echt bijzonder hoe braaf de jouwe en die in de ring naast je bleven.... Dat paard ging echt flink tekeer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:36

droversrun schreef:
He balen Yvank!! Hopelijk is het niet te ernstig.

Gefeliciteerd Haike super leuk :)

Heeft de jury de ring niet stilgelegd?