[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:37

Mijn merrie hebben we toen ook gedekt om die reden... Zei is er toen niet van verbeterd iig... Moeilijk he paarden

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:38

Vervelend GA, misschien inderdaad weer aan de hand beginnen en dan langzaam oppakken.
Of een weekje vrij geven voor je weer begint? Soms geeft rust veel verbetering.

Ik denk er ook over om mijn merrie magnesium bij de gaan voeren. Deels voor haar spieren, maar wellicht ook helpvol bij de scherpe randjes.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:41

Ik heb pharmahorse en NAF is ook goed!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:44

NAF is weer zo schreeuwend duur toch? Een pot pharmahorse kost 30 euro bij Agradi zie ik. Dure maand voor mij dit -O-

Week vrij geven gaat niet helpen bij deze pony. Ze heeft het geheugen van een goudvis, dus bij een week geen zadel krijg je een reactie keer 100 als op de longeervideo. Dan doet ze net alsof ze nog nooit een zadel van dichtbij heeft gezien :+ Afgelopen weken met intensief rijden zonder zadel merkte ik wel dat ze beter ging lopen naarmate ze meer aan het werk werd gezet. Dus mijn tactiek nu: minimaal 4-5 keer per week werken. Hetzij longeren met zadel, hetzij rijden met/zonder zadel.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:36

Ik ga als ik tijd heb alles weer doorlezen! Super druk!

E

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:27

PrimaDonna_ schreef:
Ik ga als ik tijd heb alles weer doorlezen! Super druk!

E

Ik ga straks ook op iedereen reageren voordat ik een ego post plaats! :P

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:02

Hier nog een tevreden gebruiker van de pharmahorse magnesium :j

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:16

Ik heb begrepen dat je beter niet teveel magnesium kunt voeren ivm stenen die zich kunnen vormen in de maag. Wist ik ook niet, zag het laatst voorbij komen! Jammer dat ze zich zo gedraagt GA. Niet opgeven! :-)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:27

FleurSandro schreef:
Eindelijk weer eens een update vanaf mijn kant!
Vandaag voor het eerst in een paar weken tijd weer gereden! Was weer even wennen haha maar we gaan het rijden nu ook weer rustig oppakken, en hopelijk over een maand of 2 weer een keertje een B proefje meenemen. nu eerst zelf even opbouwen en dan weer volop lessen!

[ Afbeelding ]

Succes met opbouwen! :). Je hebt een leuke pony!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:28

Ghostattack schreef:
Een groot drama hier. Net alsof we weer volledig opnieuw kunnen beginnen. Mijn stalgenootje heeft er even op gereden en ze lag er gewoon een paar keer bijna naast. Bij aandraven maakt ze zich volledig bol en als je doorpakt dan flipt ze hem volledig. Ze komt van voor iets omhoog en gaat dan hard in de achteruit, ze gaat gewoon zitten. Levensgevaarlijk, want als ze het een keer te ver doet dan klapt ze achterover. Daarna heb ik haar nog even gestapt, zodra je gaat halthouden gaat ze ook hard achteruit. Ik begrijp echt niet waarom en ik hoop maar dat het gewoon haar bui was gisteren. Het was ook de eerste keer met zadel thuis. Van tevoren met longeren liep ze al redelijk te poedersuiker met bol maken en bokken, maar daar heb ik niks achter gezocht. Doet ze wel eens vaker als ze geen zin heeft..

Wat ontzettend vervelend! Hoop dat je gauw een oplossing vind.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:15

Zooooo en ik verwacht natuurlijk wel dat jullie dit gaan lezen :+ :))

Josien_ schreef:
Zeker, altijd leerzaam :D !

Hier is de conditie goed door lange buitenritten en springles helpt ook wel denk ik. Op dit moment even een wat rustigere periode.
Wij rijden bijna elke week buiten en als het kan ook lang. Een rit van 15km is peanuts en op een goede dag rijden we 30 km in iets meer dan 3,5 uur. Daarnaast rijden we ook af en toe toerritten en doen we in juni voor de derde keer mee aan een paardenvierdaagse. Dan rijden we bijna 100 km in 4 dagen.

Ik kan hier uren rondrijden buiten maar we weten niet hoe Don alleen is buiten. Ze is met 2 paarden super braaf. Denk eerlijk gezegd dat ze wel braaf is alleen, maar dat mag de eigenaresse een keer uitproberen. Daar ben ik echt een bange poepert in hahaha! :')
Gaaf hoor al die tochten die je maakt!

mcjv schreef:
@primadonna : door de grote wrongen word ik heel erg naar achter gedrukt in het zadel en ga ik met mijn bovenlijf naar voren zitten, ik ga dus op zoek naar een zadel met minder wrong en een minder diepe zit. Het "gedwongen zit"-idee past toch niet helemaal bij mij helaas.

O dat is niet de bedoeling dat je zo'n verkeerde houding krijgt. Had ik bij het vorige zadel ook. Werden mijn benen naar achteren gelegd en mijn lichaam naar voren, verschrikkelijk!
Had voorbij zien komen dat je een nieuw zadel hebt en erg tevreden bent, dat is belangrijk! :)

Charlotte446 schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ik kan eindelijk weer wat updates plaatsen over Don en mij na onze down. Maar ik leef echt even op een klein roze wolkje, waarom klein? Omdat ik niet al te vroeg wil juichen :o
Vandaag dus weer gereden en zonder instructrice. Wilde alleen gaan rijden als er iemand op stal zou zijn voor het geval het misschien weer fout zou gaan.
Was gelukkig stalgenootje de hele rit dus dat was fijn.
De tip van mijn instructrice om muziek in mijn oren te doen heb ik gebruikt. Heb dit al eens vaker gedaan maar moet dit nu elke keer doen van haar. En dit werkte zo fijn! Was ontspannen en heb alleen maar rond gekeken in de bak. Zodra ik naar Don keek of de hoefslag schoot we al meteen door mijn hoofd; naar voren kijken!!! Heeft echt zo goed geholpen die zitles laatst :) En de hoek waar ze normaal altijd schrok of wegsprong bij mij deed ze niks! Alleen maar omdat ik niet naar deze hoek keek.. wat kan een paard jw ontspanning dan ineens goed voelen zeg! Ze was echt super braaf en heb zelfs wat galop changementen mee gepakt. Ze vind het nog wel moeilijk om het in galop te doen dus doet een paar drafpassen en galoppeert vervolgens zelf weer aan.
Onze rechterhand was onze moeilijke kant in het begin, maar deze is nu juist onze makelijke kant geworden. Nu nog de linkerkant en dan kan ik denk ik echt die wedstrijden gaan rijden! :):) Ga niet eerder dan mei starten. Wil echt alle knopjes erop hebben en eerder L klaar zijn zodat ik sneller door de B kan.
Planning komende maanden;
Linkerhand beter onder de knie krijgen
Vreemd terrein rijden
Springen
Clinic : dressuur of longeren

Wat fijn! Kan je weer lekker richting wedstrijden gaan rijden :)

Ik had pas les van iemand en inderdaad je zit, waar je heen kijkt en bewust meer druk op een beugel kan zoveeeeeel verschil geven.

En dan zeggen ze dat paardrijden makkelijk is :P

Pride ging afgelopen week weer goed, heb wel gemerkt dat zijn zadel niet meer helemaal lekker ligt, hij heeft ook best wel wat spieren erbij gekregen :D Dus gisteren gelongeerd en morgenochtend komt de zadelmaker.

Van
[ [url=m/wDf4Sm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar
[ [url=m/rpOx73.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4DoPZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben er best wel trots op :+

Wedstrijden staan nu nog even op een laag pitje, maar wil er natuurlijk wel voor gaan. Mijn doe is nog steeds voorjaar. Alleen nu kwam een stalgenootje ergens mee dat je nu nog het indoor seizoen hebt en straks als ik wil starten het outdoor seizoen begint. En dat, dat vaak wat spannender is.. dus dat is wel even minder. Maar we gaan het zien, wil eerst daarvoor op andere plekken met haar zijn geweest :)

Pride is echt knap! Jullie zijn een leuke combinatie! :)

Harvey1 schreef:
Derde plek en twee wp's! B+7 nu! Woehoeee[ [url=m/AtkGl4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met je punten! :)
Bijna bij de 10! +:)+

Ghostattack schreef:
Ik was het topic ineens kwijt -O-

Afgelopen zaterdag zijn wij dus naar Country Mill geweest voor een zadelcheck. Zara vond het allemaal heel spannend, maar ze heeft zich top gedragen. Zelfs een uur op de trailer vond ze prima, maar ze kwam er toch zwetend vanaf. Geeft niks natuurlijk :) We hebben daar 20 minuten rondgestapt om te wennen aan de omgeving en daarna zijn we begonnen aan het consult. Dat vond ze wel best eng, omdat ze natuurlijk aan haar moesten voelen etc. Mijn oude zadel hebben we erop gelegd en de zadelpasser zei gelijk, bij een paard zonder rijtechnische problemen of probleemgebieden in de rug dan was dat zadel prima geweest. Maar omdat ze dus snel vast zit in de rug en nogal een verleden heeft, hebben we besloten om te kijken naar een ander zadel. Hij heeft er 2 op gelegd om te kijken hoe die liggen en 1 daarvan heb ik getest. Wonder boven wonder heb ik daar gewoon ontspannen kunnen rijden! Ze liep super onder dat ene zadel en ik kon zelfs een poging doen tot galop zonder hard protest, al kwam de galop er niet van, maar we hebben het geprobeerd :+ In overleg dus besloten om mijn zadel in te ruilen op het nieuwe zadel.

Dus.. Wij hebben nu een gloednieuw zadel! Massimo Dressuur II in 16.5 en zwart met bruin. Deze scheelt ongeveer 4-5 cm in lengte op de rug vergeleken met mijn oude zadel.

[ [url=m/EwRecj.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/02ETFI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n6PqZr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn zeg Britt dat je bezoek aan de CM zo goed is verlopen! :)
En een mooi zadel zie ik, heel veel rijplezier ermee!

SharonIndezz schreef:
Mooi zadel GA!

Ik ben ook altijd brak na het rijden van een paar proefjes, denk door de spanning vooraf en de concentratie van in de proeven.

Ik heb gisteren een foto van de shoot van mn 3 jarige binnen gehad.

Toch wel erg blij met zijn vooruitgang, hij loopt van zichzelf al makkelijk omhoog omdat hij heel erg in het vierkantmodel staat.

We werken nu met de lessen aan het lang en laag lopen, en dit gaat ook al steeds wat beter.

[ [url=m/A7GrWa.png]Afbeelding[/url] ]

Wauw! <3 Wat heb je toch een knapperd onder je!

JudArthos schreef:
Hallo iedereen, mag ik mij hier melden?
Vorige week EINDELIJK mijn startpas aan kunnen vragen en 4 maart starten wij al onze eerste B proef :)
Nog wat hakkeltjes hier en daar met rechte lijnen, maar over het algemeen hopen we wel een leuke proef neer te kunnen zetten.
Wel alweer 5 jaar sinds mijn laatste B proef..

Hoe gaan jullie met de spanning om tijdens een proef? :)

Welkom! :)
Oee dat is al snel 4 maart. Moet vast goed komen!
Foto en meer info is altijd leuk!
Over het omgaan met spanning kan ik je nog niks vertellen.
Ben benieuwd hoe ik daarmee om zal gaan :) Denk wel goed haha.

Iepoetjuh schreef:
B debuut zit erop voor mij! :D Ik was suuuper zenuwachtig (heb maar 4 uur geslapen geloof ik whaha) maar ze was echt heel erg braaf. Deze keer was het meer gewoon aankijken hoe ze zou reageren op ander terrein, ik ging er niet echt met een doel naartoe. Ze was met inrijden (buiten in de regen) best wel gespannen en liep daardoor best netjes. Maar met de proefjes zelf (binnen) zakte ze helemaal in. Kreeg er amper meer wat uit. En was zelf ook te nerveus om echt te rijden. Ik dacht, als ik die proefjes maar door kom dan ben ik al lang blij :+ Maar ze deed alles wel gewoon netjes, alleen miste er vooral impuls en activiteit (iets waar we thuis al veel aan werken en wat ook steeds beter gaat). Dus ik had geen winst, maar goed ik was voor nu zeer tevreden! En ik vond het ook gewoon leuk om te doen, dat scheelt :P

12 maart gaan we weer en ga nu gewoon weer lekker verder trainen :P

Dat klinkt al goed!
En het belangrijkste is dat ze gewoon relaxt onder je loopt, die impuls komt wel!

JudArthos schreef:
Weten jullie of er aftrek wordt gegeven als je een bruin wedstrijdjasje hebt tegenover alles zwart (heb eventueel wel een bruine cap). Heb m nog van het springen en twijfel of ik een zwarte moet gaan halen :D

Je mag zelfs in het knal roze starten.. :=

mcjv schreef:
Even een update over de zadelmaker. Ze is in 4 maanden bijna een hele boommaat gegroeid :oo (ze was schraal, heel schraal).

We zijn gegaan voor een passier zadel, het model moet ik even opzoeken volgens mij was dat Atlanta. Voor ons beide een fijn zadel, we hebben ook een kn geprobeerd maar die gaf haar te weinig vrijheid bij de schouder.

Al met al, ik ben blij, we kunnen weer aan de slag :D

Nu eerst krijgt die een vetbeurtje (2ehands zadel). :')

Super fijn dat je een 'nieuw' zadel hebt nu!
En een hele boombaat is wel veel, maar dat betekend dat ze zich goed is gaan ontwikkelen in haar lichaam, en daar doe je het voor ;)

MonteKarlo schreef:
Nou hier gaat het even helemaal nergens meer over.
Ik had jullie verteld dat we mijn jonkie even hadden weggebracht omdat ik er zelf niet zo goed uit kwam. Het leek daar heel goed te gaan... tot op een gegeven moment hij helemaal was doorgeslagen. Alleen nog maar steigeren en op een gegeven moment is hij vol door de omheining heen gevlogen...
Toen ik dat hoorde besloot ik hem gelijk op te gaan halen, zo ken ik hem niet en ik wilde voorkomen dat er straks echte ongelukken zouden gebeuren.
Dus nu heb ik een paard op stal welke ik niet kan rijden, niet kan longeren...
Heb hem nu compleet van de brok af gezet, alleen nog maar hooi en als hij wil kan hij van het stro eten dat in zijn stal ligt. Hij komt los als ik er ben (durf er niemand anders mee weg te sturen, vergeef het mezelf nooit als er iets gebeurd met die perso(o)n(en).
Gisteren zijn we begonnen met grondwerk, gewoon los in de cirkel zonder bijzet, zonder iets, gewoon los, en kijken hoe hij reageert en doet. Ik had trouwens les hierin.
Na een klein half uurtje reageerde hij goed op mijn lichaamstaal door voorwaarts te gaan en te remmen, en zelfs te komen en te volgen.
Van hieruit wil ik het weer op gaan bouwen, hij is compleet zijn vertrouwen kwijt en hoe het kan... no-one knows. Ik wil verder ook niemand iets verwijten, het is zoals het is en hier moet ik het mee doen en dit moet opgelost worden...
Wedstrijd plannen aan de kant geschoven dus. Wordt vervolgt..

Jeetje meid, wat een domper zeg!
Denk je hem weg te brengen zodat je een fijn paard terug krijgt.. heb je dit.
Nou hopelijk komt het goed de komende tijd en heb je er straks een fijn en vertrouwd beestje voor terug! Heel veel succes! +:)+

FleurSandro schreef:
Vandaag voor het eerst in een paar weken tijd weer gereden! Was weer even wennen haha maar we gaan het rijden nu ook weer rustig oppakken, en hopelijk over een maand of 2 weer een keertje een B proefje meenemen. nu eerst zelf even opbouwen en dan weer volop lessen!

[ Afbeelding ]

Fijn dat je weer kan rijden! :)
Succes met oppakken :)

Ghostattack schreef:
Een groot drama hier. Net alsof we weer volledig opnieuw kunnen beginnen. Mijn stalgenootje heeft er even op gereden en ze lag er gewoon een paar keer bijna naast. Bij aandraven maakt ze zich volledig bol en als je doorpakt dan flipt ze hem volledig. Ze komt van voor iets omhoog en gaat dan hard in de achteruit, ze gaat gewoon zitten. Levensgevaarlijk, want als ze het een keer te ver doet dan klapt ze achterover. Daarna heb ik haar nog even gestapt, zodra je gaat halthouden gaat ze ook hard achteruit. Ik begrijp echt niet waarom en ik hoop maar dat het gewoon haar bui was gisteren. Het was ook de eerste keer met zadel thuis. Van tevoren met longeren liep ze al redelijk te poedersuiker met bol maken en bokken, maar daar heb ik niks achter gezocht. Doet ze wel eens vaker als ze geen zin heeft..

Ooo nee niet weer... :(
Ik vind het zo rot voor je meid... zit je echt niet mee met der.
Had zo gehoopt dat je lekker kon gaan rijden nu met je nieuwe zadel..
Blijf toch een bijzonder dier wat je hebt. Respect hoor dat je zo vol blijft houden!
En misschien inderdaad een idee om weer met magnesium te beginnen en wat ik Don geef ik nerv control. Dat heb ik eens in het begin van dit topic benoemd. Is van pavo.

Hier maandag en vandaag gelongeerd. Was maandag echt laat op stal in de avond en vandaag suuuuuper bagger weer. Beide dagen met de longeerhulp gelongeerd, ze gaat hier zo fijn op lopen. Vandaag zag je haar halsspier van oor tot schoft helemaal. En dat is heel goed! <3
Ze was ook heel knuffelig vandaag, was haar voetjes aan het afspuiten en even met de borstel aan het schoonmaken. Duwt ze ineens haar neus in mijn nek en begint helemaal te snuffelen.. lekker dier :o
Volgende week weer les, liep deze week even anders. Wil kijken of ik 2x kan lessen :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:18

Iemand misschien tips om een dekje minder stijf te krijgen?
Mijn zadel ligt goed, maar ik heb een nieuw anky atc dekje en omdat er nog geen vorm in zit lift hij het zadel op die een beetje blijft zweven boven haar rug, het andere anky atc dekje is zo soepel als een vaatdoek en dan is er niks aan de hand. :=

Wij hadden vandaag springles, gister dressuurles. Pony heeft sinds gister het licht gezien, we kunnen hele stukken "verzameld" galopperen, alleen nog niet nageeflijk. Ze snapt het ontspannen - buikspieren aanspannen nog niet en als ze dan ontspant en zakt valt ze eruit

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:21

Wassen misschien? En anders gewoon heel veel gaan gebruiken haha!
Ik ben zelf geen fan van Anky :') Schuiven alle kanten op bij Don..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:31

Haha ik heb hem nu net gewassen en inderdaad kwestie van gewoon gebruiken. Maar ik wil pony niet hinderen met een van achter zwevend zadel :')
Hier gelukkig niet, maar ik heb ze liever 2e hands. Nieuw koop ik ze eigenlijk nooit om deze reden.
Heb zelf altijd eskadron of br

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:18

Zo PrimmaDonna_ jij bent goed ( en waarschijnlijk ook heel lang ) bezig geweest met je post! Bedankt voor je woorden :j komt vast en hopelijk wel weer goed.

Fijn dat Don het zo goed deed aan de lijn! Succes met je lessen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:26

@Saaams: Ik ben ook echt fan van Eskadron en BR, deze dekjes liggen altijd goed. Rij nu veel met de Eskadron dekjes. Deze heb ik tot nu toe ook '2dehands' nieuw gekocht.

@MonteKarlo: Haha ja, ben ondertussen ook wezen eten. En toen maar hopen dat mijn laptop niks geks zou doen :')

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:48

Evelien had even voor mij gereageerd omdat ik echt geen zin in bokt had.

Duke is gisteren geopereerd en alles is goed gegaan.
Hij had een ontsteking achter zijn kies zitten die helemaal door zn hoofd liep.
Zijn kies is eruit en onder zijn oog heeft ie een gat.
Hij moet minimaal 10 dagen daarblijven en zal wss nog 6 weken duren voor we mogen rijden!
Heb eventueel fotos voor diegene die nieuwsgierig zijn.
Vandaar dat ik wss een tijdje niet meer reageer.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:54

venivedivici schreef:

Hij moet minimaal 10 dagen daarblijven en zal wss nog 6 weken duren voor we mogen rijden!

<3

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:09

venivedivici schreef:

Beterschap voor Duke! Ik zou een foto wel interessant vinden eigenlijk.

Saaams schreef:
Iemand misschien tips om een dekje minder stijf te krijgen?
Mijn zadel ligt goed, maar ik heb een nieuw anky atc dekje en omdat er nog geen vorm in zit lift hij het zadel op die een beetje blijft zweven boven haar rug, het andere anky atc dekje is zo soepel als een vaatdoek en dan is er niks aan de hand. :=

Wij hadden vandaag springles, gister dressuurles. Pony heeft sinds gister het licht gezien, we kunnen hele stukken "verzameld" galopperen, alleen nog niet nageeflijk. Ze snapt het ontspannen - buikspieren aanspannen nog niet en als ze dan ontspant en zakt valt ze eruit

Leuk dat je pony het door begint te krijgen! Wat betreft dekje heb ik geen advies. Gewoon gebruiken denk ik :=

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:12

venivedivici schreef:

Ahw beterschap voor Duke :(:) <3
foto's zou ik wel intressant vinden!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:17

Ik vind de anky pads ook best stijf inderdaad. Ik heb er nog een van een paar jaar oud, die is al zo vaak gewassen dat het nu net een vaatdoek is. :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:23

Beterschap met Duke!

Wbt Anky, die heb ik een aantal jaar geleden allemaal opgeruimd, waren wel slap, maar dat waren oude collecties... Geen idee hoe die van nu zijn

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:46

Wat fijn Evelien dat je weer zoveel plezier hebt met Donna :) Het straalt iig van je laatste berichten af :D

Mooi dat Duke zijn operatie is gelukt! Heel veel sterkte voor de komende weken en hopelijk is hij er snel weer bovenop!

Ik zit ziek thuis met een voorhoofd- en bijholtesontsteking dus even niks gedaan de afgelopen dagen :(

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:16

Iepoetjuh schreef:
B debuut zit erop voor mij! :D Ik was suuuper zenuwachtig (heb maar 4 uur geslapen geloof ik whaha) maar ze was echt heel erg braaf. Deze keer was het meer gewoon aankijken hoe ze zou reageren op ander terrein, ik ging er niet echt met een doel naartoe. Ze was met inrijden (buiten in de regen) best wel gespannen en liep daardoor best netjes. Maar met de proefjes zelf (binnen) zakte ze helemaal in. Kreeg er amper meer wat uit. En was zelf ook te nerveus om echt te rijden. Ik dacht, als ik die proefjes maar door kom dan ben ik al lang blij :+ Maar ze deed alles wel gewoon netjes, alleen miste er vooral impuls en activiteit (iets waar we thuis al veel aan werken en wat ook steeds beter gaat). Dus ik had geen winst, maar goed ik was voor nu zeer tevreden! En ik vond het ook gewoon leuk om te doen, dat scheelt :P

Het gaat toch juist om dat goeie gevoel, dat zorgt ervoor dat je de volgende keer nóg beter presenteert! :j

mcjv schreef:
Even een update over de zadelmaker. Ze is in 4 maanden bijna een hele boommaat gegroeid :oo (ze was schraal, heel schraal).

We zijn gegaan voor een passier zadel, het model moet ik even opzoeken volgens mij was dat Atlanta. Voor ons beide een fijn zadel, we hebben ook een kn geprobeerd maar die gaf haar te weinig vrijheid bij de schouder.

Al met al, ik ben blij, we kunnen weer aan de slag :D

Nu eerst krijgt die een vetbeurtje (2ehands zadel). :')

Ja dat snap ik, wordt anders wel erg duur! En super dat ze zoveel is aangekomen/gegroeid! Natuurlijk ben je blij dat ze nog meer is 'aangesterkt'!

MonteKarlo schreef:
Ik had jullie verteld dat we mijn jonkie even hadden weggebracht omdat ik er zelf niet zo goed uit kwam. Het leek daar heel goed te gaan... tot op een gegeven moment hij helemaal was doorgeslagen. Alleen nog maar steigeren en op een gegeven moment is hij vol door de omheining heen gevlogen...
Toen ik dat hoorde besloot ik hem gelijk op te gaan halen, zo ken ik hem niet en ik wilde voorkomen dat er straks echte ongelukken zouden gebeuren.
Heb hem nu compleet van de brok af gezet, alleen nog maar hooi en als hij wil kan hij van het stro eten dat in zijn stal ligt. Hij komt los als ik er ben (durf er niemand anders mee weg te sturen, vergeef het mezelf nooit als er iets gebeurd met die perso(o)n(en).
Gisteren zijn we begonnen met grondwerk, gewoon los in de cirkel zonder bijzet, zonder iets, gewoon los, en kijken hoe hij reageert en doet. Ik had trouwens les hierin.
Na een klein half uurtje reageerde hij goed op mijn lichaamstaal door voorwaarts te gaan en te remmen, en zelfs te komen en te volgen.
Van hieruit wil ik het weer op gaan bouwen, hij is compleet zijn vertrouwen kwijt en hoe het kan... no-one knows. Ik wil verder ook niemand iets verwijten, het is zoals het is en hier moet ik het mee doen en dit moet opgelost worden...

Ik heb het echt met je te doen, niet opgeven hè! :(:) <3

FleurSandro schreef:

[ Afbeelding ]

Ziet er al goed uit hoor! Zijn dat heel toevallig laarzen van de EJ? :+

Ghostattack schreef:

Pffff... Zo hard gewerkt en nu weer zo'n domper. Ik hoop oprecht dat ze gewoon een slechte merrie bui had! Niet gelijk ene oorzaak zoeken, Ray had het ook wel eens; eerst een dag volledig nageeflijk of zelfs verzameld en dan de dag erna een rodeosprong als ik nog niet eens zat...
Goed, niet te negatief! :(:)

mcjv schreef:
Ik vind de anky pads ook best stijf inderdaad. Ik heb er nog een van een paar jaar oud, die is al zo vaak gewassen dat het nu net een vaatdoek is. :+

Ik vind (de nieuwe?) ANKY pads kwalitatief erg goed hoor. Valencia had ze, die waren soepel maar toch dik en zacht te gelijk! En ze blijven ook wel lang mooi. Alleen die slappe ANKY dingen kan ik echt niet uitstaan. :o

Nee, nee, geef mij maar HV Polo of vooral Eskadron. HH dressuurdekjes blijven ook heel netjes, vooral voor die prijsklasse. :j

Nu ga ik even ego doen :P

Zoals ik al zei heb ik een nieuw bijrijdpaardje, of nouja, PAARD. Ik heb het voor elkaar gekregen, ze is namelijk 1,76m hoog. Ik weet niet hoe ik het doe, maar ik heb een soort aantrekkingskracht voor grote paarden denk ik! :j
Ik ga haar dus met coque rijden, hieronder dus uitgelegd waarom:

AlwaysH schreef:
Ik vind mensen vaak wat overdreven reageren wbt hulpteugels. Ikzelf reed met een coque en die gaan we nu zelf bij Santana ook aanschaffen. Mijn hypermobiel lichaam trekt dat stukje doorzetten niet. Je hebt een constante druk van ongeveer 4 kg nodig om je paard niet alleen via achteren maar ook de voorkant duidelijk te maken dat ze rond gaat lopen. Voorkant houd je tegen en de achterkant en de middenhand spoor je naar voren.
Maar met zo'n lichaam zoals dag van mij houd je dat niet vol, ik houd het vol als ik er eenmaal ben en maximaal 250 gram in mijn handen heb. Mijn rug en vooral schouders en ellebogen houden het niet vol en die coque is dus een extra kracht die ik met mijn lichaam niet kan gebruiken. Een hefboomwerking.

Edit: ik krijg dus echt pijn en kramp van het moeten vasthouden. Het is een onbegonnen gevecht. Die ontspanning en lang en laag lukt zeker wel, het oprichten en rond maken, precies op de loodlijn, dat lukt niet. Als ze er bij mij eenmaal doorheen zijn snappen ze het 'trucje' en dan heb ik geen hulp meer nodig. Verder heb ik ook geen last van de hms.

Ze kan het namelijk wel, ze kan zelfs de wat hogere oefeningen zoals de galopswissels. Ze heeft 1.30m op parcours gesprongen en binnenkort gaat haar eigenaresse haar weer springen. Ik ga gewoon lekker trainen, op alle punten waar we aan kunnen werken. Het heeft geen haast, ik wil eerst alle knopjes hebben gevonden voordat ik ga springen. We bouwen nu haar conditie op, sterken de spieren weer aan. Volgens haar eigenaresse wordt ze ook steeds wat wakkerder en vrolijker als ze het zadel op heeft. Ze vindt het duidelijk leuk!

Wel is ze wat spooky, afgelopen maandag bijvoorbeeld. Het regende en toen keek ze haar ogen uit, haar grote, fluffy oren (echt waar, ze zijn geweldig, als ze ontspanneen is flapperen ze overal naartoe! <3 ) staan dan op twaalf. Ze schrikt niet, maar ze gaat niet door de hoeken en is snel afgeleid. Het is nog erg lastig om dan op de juiste manier stelling te vragen. Stelling vragen binnenteugel, beiden benen = valt door binnenbeen en snijdt nog meer af. Buitenteugel aanhouden en beiden benen = enorme stelling naar buiten.... :')
Maargoed, heb ook pas twee keer gereden, ben tevreden met hoe het gaat! Binnenkort heeft ze ook het dressuurzadel (die neemt ze speciaal voor mij mee naar Nederland! 8)7 :+: ) en dan kan rijden zonder zo op mijn houding te letten.

Afbeelding

Ook heb ik trouwens wel wedstrijd ambities, maar het is iets dat ik later pas als doel wil stellen. Eerst tot L2 alles er in hebben, dan gaan de wedstrijden met mijn zenuwachtige gedoe denk ik wat beter! :=
Alle doelen staan gewoon in het 'Volg je paard 2017' topic.

Op mijn blog schrijf ik ook dingen, waarschijnlijk pak ik YouTube na mijn examens ook weer op! Blog vind je nog in mijn onderschrift.

Zo... :+ :Y)

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:44

mcjv schreef:
@ FleurSandro: Leuk!! Veel succes met de opbouw :D

@ Ghostattack: hoe was je nieuwe zadel? Ben benieuwd! Zag er in ieder geval uit als een heel fijn zadel.

Ik heb vandaag ook even gereden met m'n nieuwe zadel, een klein half uurtje denk ik. Ik ben blij! Paard loopt weer veel fijner en ik zit ook makkelijker recht. Ben door m'n oude zadel gewend dat voorover voor mijn gevoel recht is dus af en toe moet iemand even een schreeuw geven dat ik weer rechtop ga zitten, maar dat is maar een heel klein beetje gelukkig :)

Lekker zeg dat je nieuwe zadel ook een betere houding krijgt! Altijd mooi meegenomen.

SharonIndezz schreef:
Mooi zadel GA!

Ik ben ook altijd brak na het rijden van een paar proefjes, denk door de spanning vooraf en de concentratie van in de proeven.

Ik heb gisteren een foto van de shoot van mn 3 jarige binnen gehad.

Toch wel erg blij met zijn vooruitgang, hij loopt van zichzelf al makkelijk omhoog omdat hij heel erg in het vierkantmodel staat.

We werken nu met de lessen aan het lang en laag lopen, en dit gaat ook al steeds wat beter.

[ [url=m/A7GrWa.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een knettergaaf beest is dat zeg! <3

Iepoetjuh schreef:

zolang je gevoel maar goed is! Dan komen die winstpunten vanzelf wel, heel veel succes met trainen :D

roosjenat schreef:
Ga vanavond/morgen even alles bijlezen en reageren.

Eerst even een egopost :Y)

Vandaag sinds vorige week zaterdag gereden miley liep super fijn en ik
heb heel fijn kunnen rijden. Wodan even losgegooid want longeren wou niet echt want daar was hij te druk voor haha.Morgen wil ik proberen een stukje te filmen.

11 maart, 18 maart en 2 april hebben we wedstrijd daarna een cross en dan een wedstrijdpauze van een paar weken ivm examens en omdat ik daarna op vakantie ga en na die vakantie een weekend met de paarden naar de veluwe ga dus even een wedstrijdstop.

Wat een leuke planning heb jij al zeg! Ik hoop van de zomer ook met de paardjes naar de veluwe te gaan, lijkt me super tof. Waar verblijf jij?

MonteKarlo schreef:

Jeetje wat vreselijk vervelend zeg :(:) Hopen dat ze het grondwerk wel goed oppakt en je vanuit daar weer kan gaan opbouwen.. Heel veel succes!

AlwaysH schreef:
Nu ga ik even ego doen :P

Zoals ik al zei heb ik een nieuw bijrijdpaardje, of nouja, PAARD. Ik heb het voor elkaar gekregen, ze is namelijk 1,76m hoog. Ik weet niet hoe ik het doe, maar ik heb een soort aantrekkingskracht voor grote paarden denk ik! :j
Ik ga haar dus met coque rijden, hieronder dus uitgelegd waarom:

AlwaysH schreef:
Ik vind mensen vaak wat overdreven reageren wbt hulpteugels. Ikzelf reed met een coque en die gaan we nu zelf bij Santana ook aanschaffen. Mijn hypermobiel lichaam trekt dat stukje doorzetten niet. Je hebt een constante druk van ongeveer 4 kg nodig om je paard niet alleen via achteren maar ook de voorkant duidelijk te maken dat ze rond gaat lopen. Voorkant houd je tegen en de achterkant en de middenhand spoor je naar voren.
Maar met zo'n lichaam zoals dag van mij houd je dat niet vol, ik houd het vol als ik er eenmaal ben en maximaal 250 gram in mijn handen heb. Mijn rug en vooral schouders en ellebogen houden het niet vol en die coque is dus een extra kracht die ik met mijn lichaam niet kan gebruiken. Een hefboomwerking.

Edit: ik krijg dus echt pijn en kramp van het moeten vasthouden. Het is een onbegonnen gevecht. Die ontspanning en lang en laag lukt zeker wel, het oprichten en rond maken, precies op de loodlijn, dat lukt niet. Als ze er bij mij eenmaal doorheen zijn snappen ze het 'trucje' en dan heb ik geen hulp meer nodig. Verder heb ik ook geen last van de hms.

Ze kan het namelijk wel, ze kan zelfs de wat hogere oefeningen zoals de galopswissels. Ze heeft 1.30m op parcours gesprongen en binnenkort gaat haar eigenaresse haar weer springen. Ik ga gewoon lekker trainen, op alle punten waar we aan kunnen werken. Het heeft geen haast, ik wil eerst alle knopjes hebben gevonden voordat ik ga springen. We bouwen nu haar conditie op, sterken de spieren weer aan. Volgens haar eigenaresse wordt ze ook steeds wat wakkerder en vrolijker als ze het zadel op heeft. Ze vindt het duidelijk leuk!

Wel is ze wat spooky, afgelopen maandag bijvoorbeeld. Het regende en toen keek ze haar ogen uit, haar grote, fluffy oren (echt waar, ze zijn geweldig, als ze ontspanneen is flapperen ze overal naartoe! <3 ) staan dan op twaalf. Ze schrikt niet, maar ze gaat niet door de hoeken en is snel afgeleid. Het is nog erg lastig om dan op de juiste manier stelling te vragen. Stelling vragen binnenteugel, beiden benen = valt door binnenbeen en snijdt nog meer af. Buitenteugel aanhouden en beiden benen = enorme stelling naar buiten.... :')
Maargoed, heb ook pas twee keer gereden, ben tevreden met hoe het gaat! Binnenkort heeft ze ook het dressuurzadel (die neemt ze speciaal voor mij mee naar Nederland! 8)7 :+: ) en dan kan rijden zonder zo op mijn houding te letten.

[ [url=m/4AY6NE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook heb ik trouwens wel wedstrijd ambities, maar het is iets dat ik later pas als doel wil stellen. Eerst tot L2 alles er in hebben, dan gaan de wedstrijden met mijn zenuwachtige gedoe denk ik wat beter! :=
Alle doelen staan gewoon in het 'Volg je paard 2017' topic.

Op mijn blog schrijf ik ook dingen, waarschijnlijk pak ik YouTube na mijn examens ook weer op! Blog vind je nog in mijn onderschrift.

Zo... :+ :Y)

Klinkt als een wel overwogen keuze de hulpteugel, klinkt als een leuke uitdaging het paardje! Heel veel plezier ermee! Wel updates blijven plaatsen he, ondanks dat je je debuut wat hebt uitgesteld :D