[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SG1985

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:47

Ik ga het gewoon doen!!! Al rij ik als een krant en ben ik geen B waardig :D :D
Hahahaha! Ik heb de spirit te pakken :)

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:59

Haha ja moet je gewoon doen! Ik maak me nu ook al druk om wat mensen gaan denken en het ergst vind ik dan nog dat ze vast zien dat ik nog nooit op wedstrijd ben geweest. Of dat ik iets doms doe of iets vergeet, over een regel heen lees in het regelement en dat ik dan niet weet dat dat niet mag. Zo kan ik allerlei doem scenario's bedenken :+ maar ik heb er nog steeds zin in! Ik ben vandaag voor het eerst met haar op vreemd terein gaan rijden, een binnenbak waar we met een kort trailerritje heen gingen. Ze was behoorlijk druk en zenuwachtig in het begin dus ben benieuwd!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:18

Ja gewoon doen hoor!
Zolang je maar plezier eruit haalt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:58

Het gaat er idd om dat je er zelf lol aan beleeft :j

Lois: gefeliciteerd met je winstpunt!

Ik mag 20 maart weer. Daarna begint het cross seizoen, en is hij weer vooral van mijn man voor de wedstrijden. Al ga ik natuurlijk tussendoor ook nog wel wat starten, dressuurproefje tussendoor wordt hij nooit slechter van.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:04

lycil8 schreef:
Oh dat is opzich wel handig. Ze is nog al groot en opstappen zonder krukje ziet er nooit zo heel charmant uit bij mij vind ik :))

:')

OneAndOnlyx schreef:
2 of 3 april start ik weer na 2 maanden stilstaan vanwege een whiplash. Ik ben trots op ons, dat we na zo'n lange tijd niet rijden, zo weer doorgaan waar we gebleven waren en alleen maar vorderingen maken!

Wat fijn dat jullie weer verder konden waar je gebleven bent!

Oeh Naat dat is eng, gelukkig niks aan de hand!

SG1985, gewoon gaan starten. Het gaat toch vooral om het plezier en niet om je geld ermee te verdienen? (toch?) Lekker kilometers gaan maken en al rijd je als een krant in het begin, je neemt wel weer een ervaring mee naar huis. :j
En zo streng zijn voor jezelf klinkt heel herkenbaar. Daar gaat het bij mij elke keer mis. Heel stom want ik kan het, mijn paard kan het en op wedstrijd kan ik alleen maar aan de punten denken die in de weken voor de wedstrijd een keer fout gingen en dan gaat het juist fout. :+

EvalynnS welkom! Jammer dat de wedstrijden waarvoor je je had ingeschreven niet doorgaan! Welke regio start je?

Compri gefeliciteerd met je punten!

Lois gefeliciteerd met je punt! :)

Ik ga dit weekend weer starten, ben heel benieuwd!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:37

Gefeliciteerd met jullie punten weer!

Woensdag mogen wij weer :) Heb hard getraind dus ga er van uit dat het goed komt.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:48

Compri schreef:
Bij de schimmelkroft, zegt het je wat?

Ik probeer ook vooral de lol erin te houden, anders vind ik er zelf ook niks meer aan. Vorige keer was vooral stressen want dat was de eerste keer, maar ik merkte vandaag wel dat ik er al weer rustiger onder werd. Eerste keer is altijd super spannend denk ik

Ja dat ken ik! Leuk :D

Iedereen gefeliciteerd met zn behaalde punten. :)

Chabliss, als dat jou helpt is dat super toch? Lekker gebruiken. :j 2 stresskippen is vaak niet zo'n goede combinatie haha.

SG1985 schreef:
Ik ben een enorme perfectionist, en de strengste persoon van allen voor mijzelf: ben ikzelf!
Dus idd, ik ga gewoon voor de ervaring. Dan sta ik maar voor L*L, je moet ergens beginnen...!

Ik hoef geen ZZ-er te worden, maar wil gewoon een leuke B-proef kunnen rijden met mijn paard!
Voor de eerste keer is mijn doel dan ook: 1) op locatie mijn paard berijden 2) de bak rond!

De rest zien we wel! Voor mij en mijn paard, beide een mooie ervaring gok ik!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben zo bezig met WAT een ANDER vindt.... PFfff

Lekker genieten samen met je paardje! En heel eerlijk, ik zat gister in de kantine en iemand die ook B reed zat naast ons. Er werd een L2 proefje gereden en er kwam een commentaar uit.. Het was gewoon niet leuk meer. Maar ik denk dat sommige mensen gewoon zo zijn, en ik vind dat je je daar helemaal niks van aan moet trekken! Er zijn altijd mensen die denken het beter te weten of beter te kunnen.. Helaas. Maar je moet zelf gewoon blij zijn en lekker gaan starten als je dat leuk vindt! :D Je doet het voor jezelf en niet voor een ander toch?

Shelly21, in welke regio rij jij ook alweer?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:54

Nann, in regio overijssel en dan in twente start ik het meest

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:56

Oké! Ik dacht regio Utrecht, geen idee hoe ik daar bij kom :')

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:08

Heeeel druk gehad! Ik ga niet op iedereen persoonijlk reageren want dan word het weer zo'n mega post. Wel las ik een paar pechvogels weer terug in t zadel!! Top zeg!!

Wel leuk om beetje de tussenstand qua winstpunten of debuut te zien. En hoeveel iedereen lest. Is wel heel verschillend eigenlijk, grappig om te zien. Ik Heb dan wel een beetje het idee dat ik vergeleken met sommige echt veel les haha }>

Ik heb 1 x per week verenigingsles, en dan daarnaast sowieso ook 1 x per week priveles.. Met mijn bijrijdpaard ben ik B+21 in 6 wedstrijden, met dit weekend van t NK bijgerekend B+23. Nu aankomende zondag ons L debuut :):) nog even oefenen dusssss aaa
En met mijn eigen B+6 in 2 wedstrijden.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:10

Jeetje dat zijn serieuze punten elke wedstrijd! Knap hoor! Ik hoop in april L te gaan starten. Ben benieuwd wat je ervan vindt! Heb je de nieuwe proeven gezien? Heb er echt zin in :D

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:15

Nann__ schreef:
Jeetje dat zijn serieuze punten elke wedstrijd! Knap hoor! Ik hoop in april L te gaan starten. Ben benieuwd wat je ervan vindt! Heb je de nieuwe proeven gezien? Heb er echt zin in :D

Dankje. Heb gewoon erg geluk met de paarden *\o/* . Leuk!! Ja Ik heb ze gezien! Vind t tot nu toe best wel leuke proeven! Jij? Als je een middagje wedstrijd moet kijken of schrijven gaat het ook allemaal veel vlotter en vloeiender, dat is wel fijn denk ik. Ben wel erg benieuwd of dat halve punten in mijn voordeel of nadeel gaat werken! Nu dus zondat L starten in de oude proeven nog.. En dan april de nieuwe. Kan ik het vergelijken..

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:17

Zo jeetje ik heb hier al een hele poos niet gereageerd! Laatste wat ik gelezen heb was pagina 49 ofzoiets :')
Ik zal proberen wat meer te reageren!

Even een update van mij :

De afgelopen 1/2 maanden was rijden echt een hel, alleen maar willen omdraaien, niet stil willen staan, rennen etc.. Mijn instructrice heeft haar een paar keer per week gereden, ze is gekraakt en ze krijgt eindelijk meer spieren! Ze is echt een compleet ander paard! :D
Ons debuut stond 9 april gepland maar die wedstrijd is nu al vol helaas! We schuiven het nu dus nog eventjes op :)

Momenteel rijden we zo rond;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xsensibel op 07-03-16 13:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:19

Ben heel erg benieuwd als je de oude en nieuwe proeven hebt gestart, wat je ervan vindt. Ik ben wel enthousiast over de nieuwe proeven. Ze lijken mij echt heel leuk. Heb door een val al even niet kunnen trainen, dus heb ze nog niet gereden. Dat doorzitten ben ik erg benieuwd naar. Ik kan namelijk niet doorzitten op mijn paard :') We zijn druk aan het oefenen, maar het komt mij heel goed uit, de nieuwe proeven. :D Ik ben ook benieuwd naar het nieuwe jureren. We gaan het meemaken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:32

xsensibel: wat een mooi paard!

TCA: dan zit je er zelf ook gewoon heel netjes op hoor, anders rijdt je zulke punten niet.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:41

Ik ben ook zeer benieuwd hoe de nieuwe proeven zijn om te rijden! ik heb ze al wel gezien, maar ik vind ze nog redelijk op de oude proeven lijken. Mijn puntje wordt toch wel het binnen komen op de A-C lijn. Ik moet sorrel vaak vrij voorwaarts rijden anders gaan we beetje slingeren en het lastige is is dat hij vaak erg terug komt op die lijn. Al vermoed ik dat dat meer aan mij ligt. Dus weer mooi punt om aan te werken!

Ik ga pas weer in april een wedstrijd starten voorlopig even geen tijd ivm met drukte school etc.

Vanaf weer begint het outdoorseizoen eigenlijk is dat april?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:39

Mariskaa3 schreef:
Ik ben ook zeer benieuwd hoe de nieuwe proeven zijn om te rijden! ik heb ze al wel gezien, maar ik vind ze nog redelijk op de oude proeven lijken. Mijn puntje wordt toch wel het binnen komen op de A-C lijn. Ik moet sorrel vaak vrij voorwaarts rijden anders gaan we beetje slingeren en het lastige is is dat hij vaak erg terug komt op die lijn. Al vermoed ik dat dat meer aan mij ligt. Dus weer mooi punt om aan te werken!

Ik ga pas weer in april een wedstrijd starten voorlopig even geen tijd ivm met drukte school etc.

Ik heb 26 maart mijn eerste outdoor al :)

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:50

Shelly21 schreef:
Mariskaa3 schreef:

Ik heb 26 maart mijn eerste outdoor al :)

oh oke! is dus een beetje verschillend maar zeg wel vanaf eind maart begin april een beetje

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:54

Bij onze rv is 26 maart de laatste indoor wedstrijd. Afsluiting van de clubkampioenschappen. 1 april begint hier het outdoorseizoen voor dressuur en springen. Voor de sgw begint dat in maart.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:08

Nann__ Ja! Zal dan tegen die tijd wel posten wat mijn gevoel is!! Met mijn eigen is dat doorzitten zelf kiezen en inzien ook ideaal!! Alleen t halsstrekken is nog maar tussen boeg en knie, dat vind ik persoonlijk heel jammer want heb 2 paarden die heerlijk kunnen stofzuigen als t mag :D . Maar idd zin in en we gaan het zien!!

SusanH valt mee, ben geen zoutzak op t paard, maar kan ik nog veel op winnen hoor qua houding en zit.. Vind t alleen zo moeilijk haha. T toont meestal wel redelijk ontspannen omdat ik niet zo'n last van zenuwen heb. Dat scheelt zeker heeeel veel denk ik.

Mariskaa3 ja klopt, hebben veel van de oude proeven weg ja..vooral de B en L vind ik vrij weinig veranderd. Dat binnenkomen is wel weer wennen en oefenen. Maar markeert wel mooi begin vd proef!

Ik heb 4 april nog indoor, en dan 24 april eerste outdoor! Dus verschild wel beetje denk ik!

Even ego post ook hoor! Afgelopen zaterdag 13e geworden op t NK met mijn bijrijdpaard, heel tevreden mee. Al met al een super leuke ervaring, nooit gedacht dat ik daar ooit zou mogen rijden.

Afbeelding
In de proef

Afbeelding
Tijdens uitstappen

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:01

@tca, WOW wát een punten! Waarom dacht ja na 15 wp niet ik stap over? :p of bleef je in de B vooor het NK? Supergaaf dst je mee mocht trouwens, prachtig paardje!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:05

Wat een gave ervaring TCA!

Wat betreft de nieuwe proeven, A-C binnenkomen is wel een mooi beeld voor de jury of je paard goed rechtgericht is of niet. Persoonlijk denk ik dat voornamelijk de jonge en onervaren paarden hier veel moeite mee krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:08

Heb ook geen last van zenuwen, maar er schort wel eea aan mijn houding zeg maar :+ laten we het erop houden dat de laatste paar keer dat ik net geen winst had enkel en alleen aan mijn houding te wijten was. Ik vind het ook heel moeilijk. Rij nu ongeveer 31 jaar maar bak er nog steeds niks van :') ik zou echt zoveel betere punten scoren als ik beter zou zitten.

Die egopost is dik verdiend hoor, als je een paard zo mooi kan laten lopen +:)+ 13e is ook echt heel goed.

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:23

vind het ac binnenkomen bij nieuwe proeven erg fijn, ga het waarschijnlijk uit mijn hoofd doen vanaf as keer en dan is zo'n 'beginmoment' toch echt fijn. Zal alleen lastig voor mij want Dubai gooit graag zijn achterhand naar binnen, haha.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:27

Mariska, volgens mij verschilt het ook per vereniging, begin april begint alles wel weer outdoor. Maar het staat erbij toch? Op startlijsten.nl in ieder geval wel. :)

xsensibel, mooi paard heb je!

TCA, Je hebt wel echt een knapperd onder je kont zeg! Maar je zit hartstikke netjes! Dik verdiend! En een 13e plaats op het NK mag je trots op zijn! :D

Kijk mijn lieve paardje met zn vriendje. <3
Afbeelding