[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:58

Bedankt :D

Mijn eigen mag binnenkort ook weer eens mee! Die liep vorige week op de clubkampioenschappen als oeferondje alweer naar 189 in de nieuwe M1 proef :)

Netjes Sofie :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:58

Gaaf Sofie! Ik zie die van mij dat echt niet doen.

Ik heb thuis vandaag een hindernisje gewaagt. Ze trok nog best aan was super trots. Maar als ik dan jouw foto zie hahaha dat is vragen om problemen hihi

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:29

Netjes Yvank! Hoeveel punten heb je al in het M1?

Leuk hoor, Alice! Ach, ik ben helemaal niet zo stoer, maar heb gewoon een ontzettend stoer paard die het helemaal geweldig vindt en we krijgen ook steeds meer vertrouwen in elkaar, waardoor we steeds meer durven.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 00:26

Ik vroeg het me inderdaad ook ngo af of je tijdens een oefening nog mocht wisselen qua doorzitten/lichtrijden, er zo even snel weinig over vinden. Maar ik was het niet van plan om te doen, lijkt me toch het beeld verstoren.

Heerlijk je bosrit Danielle :D

Silby jammer dat jij zo'n eind moet rijden voor het bos.

Sofie wat een super resultaat, knap hoor! Gave foto van je crosstraining, vervelend voor de mede-eigenaar dat ze ziek is, maar wel fijn dat jij het kon overnemen :)

Haike klinkt heel fijn je oefendressuur :j En prachtige punten weer, heb je een mooi hoofdstel? :D

Yvank wat super, die L2 moet vast prima gaan lukken!

Alice, leuk dat het springen goed ging :)

Wij hadden ook een leuke dag, instructrice had een schrik- en obstakeltraining georganiseerd. Ze heeft meerdere opleidingen in gedrag ook gedaan, en dit was de eerste keer dat ze zo'n cursusdag organiseerde maar het was erg geslaagd. Ik kon niet heel goed bedenken wat ik van Buraan kon verwachten, soms is ze erg nuchter, maar ze kan ook snel overprikkeld raken en dan zichzelf er wat in verliezen. Vandaag was alles in mini stapjes opgebouwd, zo was het zeil eerst maar een strookje van 10 cm, waar we dan ook nog voordat we er overheen gingen in moesten schakelen, paar passen in de richting, paar passen terug. Zo kon ze het allemaal prima verwerken en deed ze het eigenlijk erg netjes, hier en daar een weigering en voornamelijk wat samengeknepen billen (alleen maar goed, dan kantelt ze d'r bekken mooi :+ ), maar ze was erg fijn te bewerken. Waar ze in het begin niet eens in de buurt van het zeil wilde komen, liep ze er uiteindelijk gewoon stoer overheen en ook een (deels) opgeknoopt gordijn van wapperend (vrij hard, het waaide behoorlijk :') ) rood-wit lint ging ze heel netjes onderdoor.
Afbeelding

Afbeelding

Heel veel meer actie dan in deze foto was er niet :')

Afbeelding

Afbeelding

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:46

*Galeo: Ik heb de KNHS app,vind hem erg handig.
Mijn vriend heeft de proeven ingesproken,zo kan ik de proeven ook oefenen zonder dat
er steeds iemand bij moet zijn.
Ook staan er handige/duidelijke filmpjes op.

*Sofie: Fijn dat je tijdens het 2de parcours je zelf zo had herpakt! Mooi zo'n 2de plaats!
En de foto van de cross ziet er ook goed uit!

*Haike: mooie punten! Dat moet helemaal goed komen volgende week!

*Yvanka: ook weer mooie punten met Boris! Gefeliciteerd.

*Fleur: Leuk zo'n schrik training! altijd leerzaam :)

Ik ben gisteren ook maar weer eens op wedstrijd geweest...
Vriendlief had het verkeerde zadel in de auto gegooid.
Peerd was stront en stront vervelend.
Ik reed de verkeerde kant op in de eerste proef :roll:
Tussen de twee proeven in ging Amino ook nog fijn even aan de kletter,bijna de voorlezer
van het meisje na mij om ver gereden :=

Maar toch nog 180 & 188 punten en een 3de prijs :D
Ben nu dus officieel L2 met de grappenmaker...

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:28

Haike en Yvank gaan weer lekker met die punten! Gefeliciteerd :)
Kijk Sofie ff over die kerk heen gaan! Supercool!
Silby, nette punten als je op het verkeerde zadel moest rijden, verkeerd reed en je paard een boefje was. Mooi 2 punten gereden!
Alice , superleuk toch zo'n sprongetje voor de afwisseling. Lekker vaker doen! Ook hartstikke goed voor je paard, het wederzijds vertrouwen en en zelfvertrouwen van je paard.
Fleur, fijn dat Burana zo braaf was bij de schriktraining. En wat glimt ze mooi.... Die 3e foto ziet er inderdaad wel wild en ongecontroleerd uit :P Dat deed ze dus goed.

Vrijdag in plaats van de normale dressuurles een galoptraining gereden met 3 hindernisjes, superleuk! Echt lol hadden we en paard heel blij, maar zo beheerst en rustig en hij ging er heel erg fijn van galopperen. Vandaag de nieuwe proefjes maar eens gereden. Ik moest buiten in de 20x60 baan omdat er binnen les was, niet handig als de helft van de letters niet kloppen. Ook was ik plasjes aan het ontwijken aangezien ik gister mijn tuig gepoetst had :') Dus beetje rommelig allemaal maar fijn om even gereden te hebben. Wat snelle stukjes maar dat vinden we alleen maar fijn. Ik heb ze ook nog aan een stalgenootje voorgelezen dus heb ze redelijk in mijn hoofd nu.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:49

Zo ik meld mij ook in dit topic.
Heb vandaag voor eerst L2 gestart. Apekopje was op zich braaf maar moeten nog aan veel dingen werken. Toch zijn we nu officieel L2 waardig met 180 en 178
Ben wel trots op aapje aangezien hij de hele week al voorjaar in zijn bol had. De grapjas

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:35

Klinkt leuk zo'n galop training Daancha! Alleen die hindernisjes ziet ik niet zo zitten :=
Maar geloof best dat het een goede oefening is!

Gefeliciteerd met je puntje kimmetje!

Wij waren vandaag weer op pad,eerste proef 184,5 punten.
tweede proef 190 punten en een 1ste prijs :D
Dit keer niet verkeerd gereden,de middendraf werd alleen wel een rengalop :( L*llo ging er weer
vandoor! grrrr...
Morgen mogen we weer een rondje doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:39

Gefeliciteerd silby!

Kim ook welkom en gefeliciteerd!

Verder wel tussendoor bij gelezen maat te druk echt te reageren, sorry :o hoop binnenkort weer even tijd heb maar drukte op werk en zelf aan het verhuizen (huis verkocht) en Big op zoek naar nieuw huis.

Baret doet fijn, ook weinig gedaan deze week maar niet zo erg. Gisteren fysio bij gehad, die had nog nooit zo'n soepel flexibel dier meegemaakt, vandaag mocht rijden en ging wel fijn.
Foto van m'n nieuwe hoofdstel nog, ondertussen beter op maat gemaakt wel.

Afbeelding

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:04

Mooi hoofdstel Haike!

Vandaag mochten we 3 winstpunten en een eerste prijs mee naar huis nemen! :oo
Ben er beduusd van,hihihi...
196,5 & 189 punten :D

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:40

Gefeliciteerd Silby!

Hier is het even een beetje stil. Rijden gaat wel weer fijn. Moet alleen veel werken in het weekend momenteel. Hopelijk kan ik de 16e een wedstrijdje mee pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:11

Gefeliciteerd silby, je gaat al hard zo! Straks meteen verder naar het m?

Pauline vervelend zo druk bent en door werk niet kan starten nu.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-23 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:15

Ja denk wel dat we gelijk over gaan,dit gaat zo snel...
Vind het ook altijd wat zonde van mijn geld om te blijven starten en er eigenlijk weinig aan
te hebben,dan rij ik liever in een nieuwe klasse zonder winst dat we daar weer in leren :o

kan je foto niet zien helaas...

hopelijk heb je straks weer wat meer tijd Pauline!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:58

Nu wel?

Jij echt pas paar keer l2 gestart toch? Ging l1 ook zo snel?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:15

Ik heb al weer veel te veel gemist zie ik.. -O- .. (doet poging tot bijlezen)

-Kimmetje gefeliciteerd met je L2 debuut!
-Silby ook mooie punten! Hartelijk gefeliciteerd, en dat ondanks de rengalop hahaha! Vandaag ook weer 3 winstpunten schiet mooi op zo :D

- Haike mooi hoofdstel vooral kopstuk erg mooi!

ik vind die halve punten nog wel bijzonder haha. Benieuwd hoe dat volgende week voor ons uit gaat pakken! Dan mogen we weer onze eerste L2 buiten.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:16

Haike: ben benieuwd naar je filmpje, maar kan 'm helaas niet zien :( Mooi nieuw hoofdstel trouwens :j
Silby: nette punten, zowel gisteren als vandaag, gefeliciteerd!
Kimmetje: welkom en gefeliciteerd met je punt.
Daancha heeft lekker gesprongen en gegaloppeerd. Mooi dat de nieuw proeven fijn rijden.
Fleur: lijkt me leuk en leerzaam, zo'n obstakel/schriktraining.

Hoi :wave:
Wij hadden vandaag BB cross in het Amsterdamse Bos. Paardlief trapte alleen 15 minuten voor starttijd z'n ijzer er af met inrijden. Snel naar de smid km het ijzer er weer onder te zetten en ik mocht wat later starten, maar m'n inrijden was wel verre van optimaal, te kort ingereden :+ Hij ging top van start, maar tussen hindernis 2 en 3 was een lang stuk, waar ie de controle overnam. Daardoor een stop op drie. Op een latere hindernis ook een stop, of beter gezegd, hij ging een paar meter van tevoren al in de ankers :') Vlak achter de hindernis stonden twee trailers (sponsor), waardoor het denk ik net leek voor Vic alsof je niet verder kon (heel veel paarden stopten daar ook). Al met al wel tevreden! Eind mei maken we ons B debuut in de SGW, heb er nu al zin in :):)
Dressuur ook maar weer wat gepland, laatste start was eind januari en de keren daarna dat ik had opgegeven konden steeds niet doorgaan. Ga nu 14 en 20 april starten. Hij loopt super, dus ben heel benieuwd hoe het gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:40

https://youtu.be/qsKfOmVJJao
Nu wel?

Alice, halve punten idd echt even wennen! Zag al uitslagen voorbij komen fb en dan ook even goed kijken.

Sofie stoer hoor, erg dapper! En leuke plannen dan ook nog de komende maand! Nog foto's of filmpjes van vandaag?

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:14

Die halve punten moet wel wennen idd,hoorde ze op het secretariaat ook al klagen met invoeren :=

Stoer hoor SGW! zo'n held ben ik echt niet...

Ja nu doet ie het wel Haike! Ziet er netjes uit!

Het L1 ging iets minder snel,maar mij eigenlijk al snel genoeg.
17 proeven heb ik daar over gedaan...
Ik ben nu L2+7 in 8 proeven...

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:58

Filmpje doet het Haike! Ziet er heel mooi gecontroleerd uit :j

Dit waren wij in actie gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:55

Silby, handig een verkeerd zadel %) Wel een zadel die op je paard past? Klinkt als een enerverende wedstrijd :P Netjes van je punten :) En wat ga je hard zeg, goed bezig dit weekend!

Dankje Danielle, Burana glimt inderdaad lekker, ze zit ook top in haar velletje momenteel :) Klinkt erg leuk zo'n training!

Welkom Kimmetje, gefeliciteerd met je wp!

Haike wat een mooi hoofdstel :j En een mooi compliment van de fysio. Springen ziet er heel lekker fijn en simpel uit.

Sofie wat jammer van dat ijzer en het losrijden, maar alsnog een resultaat om trots op te zijn lijkt me :j Wat een gave foto's, mooie combi zijn jullie!

Burana gaat lekker laatste dagen, die knapt helemaal op ook met het mooie weer altijd. Heb het idee dat de tandartsbehandeling van een paar weken geleden nu z'n vruchten afwerpt, ze was fijn en licht in de aanleuning gisteren :) Morgen een les gepland na zeker een 1.5 maand niet te hebben gelest, heb ik weer erg veel zin in :j

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:53

Ja het zadel paste hem gelukkig wel :))

Fijn dat Burana zo fijn gaat lopen, veel plezier met lessen alvast!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:26

Zijn er hier al dames die de nieuwe proeven gereden hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:28

Jullie gaan hard allemaal goed hoor!

Ik heb waarschijnlijk dinsdag mijn L2 debuut :) , heb de nieuwe L2 nog niet gereden op wedstrijd. De nieuwe M1 wel, pittig maar leuke proeven meer uitdaging en niveau dan de oude M1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:57

ivy_power89 schreef:
Zijn er hier al dames die de nieuwe proeven gereden hebben?

Officieel nog niet, oefendressuur al wel. Eerste keer viel me tegen, daarna eigenlijk goed te doen

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:03

ik heb zondag onze eerste outdoor. De proeven al wel gereden maar vind ze nog wel pittig.