Wel fijn dat je in ieder geval weet waar het aan ligt Rhys!
Ben net terug van Instructieweek op het KNHS Centrum. Was echt geweldig. Twee keer gesprongen en gecrost, boom van een meter gesprongen haha Krijg ook nog hele gave foto's als het goed is!!
Rhys, zo leer je toch elke keer weer bij? Als ik hoe ik nu met m'n paard om ga vergeleken met 10 jaar terug. Kennis is enorm toegenomen!
Gaaf PaljasLaura, ben benieuwd naar de foto's.
Ik heb dinsdag les, zin in! Heb op youtube ook allemaal leuke oefeningen opgezocht voor thuis, binnenkort maar eens even mee aan het werk!
SimonDesteny
Geplaatst: 08-08-14 20:26
Fijn rondje gereden op de Drentse vandaag, helaas een balkje & een verloren ijzer, maar toch nog door naar de 2e manche! Dus morgen nog een rondje M springen & nog voor de vereniging dressuur rijden in het L2 (:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het niet kunnen (bij mijn paard) Ik kan dat echt niet dat er dan iemand anders veel tijd er mee doorbrengt en er mee weg gaat ect. Ik zou hem nooit kunnen "delen" haha ik heb denk ik een te goede band dat ik dat niet kan zien Maar ik zou me wel kunnen voorstellen dat als je zelf niet zo vaak/bijna nooit meer kan rijden of geen wedstrijden meer wil/kan rijden en je hebt echt een wedstrijd paardje dan kan ik me voor stellen dat je hem door iemand anders af en toe laat starten want anders ontneem je iets van hen wat hij heel erg leuk vindt.....
Ik wil mijn paard niet delen maar zou 'm dan wegbrengen naar een professionele ruiter. Zelf ben ik nog niet zo handig, hij heeft meer verstand van springen dan ik. Zou het denk ik wel mooi vinden om te zien hoe hij zich bij iemand anders ontwikkelt.
gomir
Geplaatst: 08-08-14 21:50
Ik wel pantykous en het is mijn niet fantastisch bevallen. Heeft erg veel geld gekost, weinig opgeleverd en ook nog veel stress en energie gekost. Ik vind het gewoon belangrijk dat mijn paard er iedere dag even uitkomt en op veel stallen blijven ze toch regelmatig een dagje staan. Er wordt lang niet altijd zoveel tijd en energie in de opleiding gestoken als ik zelf zou doen.
Bella moet tzt eigenlijk ook uitgebracht gaan worden voor het sportpredikaat (want ik ga vast geen 1.30 meer rijden ) en zie er nu al tegenop om haar uit te moeten besteden Ik neig dan eerder naar een handige amateur dan naar een prof, die gaan er heel anders mee om. Of de dressuurtraining in eigen hand en dan twee keer in de week door die ruiter laten trainen oid.
Ja ik twijfel nog heel erg! Op veel van die prof stallen komen ze weinig buiten ook, dat vind ik erg nadelig. Dat een paar keer laten trainen zou ik nog naar kunnen informeren natuurlijk..
Het lijkt mij ook erg moeilijk om iemand die vinden die goed in m'n straatje past qua rijden. Nou ja, maar even op m'n gemak onderzoeken..
Vanavond weer privé les gehad, veel korte wendingen geoefend en dan wel ritme en sprong houden. Ging erg fijn! Hopen dat het morgen op de gelderse ook zo gaat! Als ik maar rustig blijf hihi
Paard uit laten besteden zelf nooit gedaan maar vriendin wel en ook niet echt positief qua welzijn van het paard maar die profs kregen wel echt goede parcoursen eruit! Dus qua opleiden waren zij wel fantastisch. Moeilijk dus! Maar zou inderdaad een handje amateur zoeken die het ook echt met plezier doet.
Ik heb ook wel regelmatig jonge paarden van mensen gereden en concoursklaar gemaakt. Vind dat altijd superleuk om te doen en paarden krijgen veel meer beweging en aandacht dan op zo'n stal waar er 20 staan.
Top resultaten allemaal! Jammer Dewi, wel heel gebleven? Inderdaad volgende keer beter..
Vandaag gelderse voor het team mee gereden. Mijn rondje ging top! Lekker foutloos en heel trots dat we al zo snel na de blessure al weer zo fijn rond gaan. Springruiters op 1 na foutloos dus die was wegstreep resultaat. Dat was top dus. Alleen bij de dressuur ruiters ging 1 echt minder (169) de rest wel goed maar niet hoog genoeg. 13e plek van de 25 teams. Nét niet door naar hippiade helaas! Ach ik heb heerlijk gesprongen en dat is voor mij het belangrijkste :-D
Mooie resultaten hier zeg!! Dewi erg jammer . Las ik ergens dat je er zelf niks aan over hebt gehouden? Paardje ook niet?
@ Pantykous: ja zeker 1x of 2x per week. Cavaletti's liggen altijd in de bak. Vind ik fijn om afstanden en galopsprongen te trainen. In uitjes beginnen we vaakde springles mee op maandag. Is voor Cas vooral goed. Hij wil met zijn grote lijf graag vroeg af. Als ie dicht moet is hij niet snel genoeg en gooit ie een balk. Het is al ontzettend verbeterd nu+
Had van de week vrijgesprongen, en ik wist niet dat hij het zo gemakkelijk kon!!
Hij sprong de 1m gewoon uit stiltand en dan gooide hij er nog niks af en er ruim overheen... En als hij er wel met een [vaart] heen ging was dat vaak stap draf en dan redde hij het makkelijk!
Ik kan dus nooit mijn paard vrij laten springen tenzij het in de binnen bak is waar het helaas niet mag. Ik heb het 1 keer buiten gedaan en mevrouw springt na de hindernis gewoon over de omheining van 1.40 m zonder aan te raken ... tot twee keer toe zelfs .. toen ff aan de longeer lijn maar dan moet je gaan klungelen met tonnen enzo..
Binnenkort maar es bij kennis met binnenbak langs want lijkt me wel gaaf namelijk!!