[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:56

Ik heb al een hele tijd niet meer gereageerd (zal snel wel weer even een update geven!), maar lees nogsteeds mee hier en ik kon het niet maken om nu niet te reageren.
Wat een vreselijk nieuws Mara. Heel veel sterkte gewenst :(:) Y;(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:23

Jeetje mara
Ik ben er stil van wat vreselijk :(:)

m9ara

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:26

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Zit er nog steeds bij, net als Neeltje, die snapt niet waarom haar vriendje nou niet opstaat..

Denk dat ik zo wat haar van haar af ga knippen, weet nog niet wat ik ermee wil doen maar dan heb ik iig iets

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:28

Ik heb inderdaad ook van beide paarden die ik heb verloren nog de staart nooit iets mee gedaan nog maar wel mooi dat die er nog is

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:50

Ah nee Mara wat onwijs verdrietig |( En wat zul je je machteloos voelen als het ineens toch nog onverwacht is gebeurd. Heel veel sterkte en een dikke knuffel vanaf hier :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:52

Heel veel sterkte Mara.

xAnthea balen van je schouder... En ik hoop dat het meisje die je paard misschien wil verzorgen genoeg ervaring heeft! Is ze al lang geweest ondertussen??

AnneVM grappig dat je paard zo niks wil weten van de ostheo.

Gelukkig gaat het hier al wat beter. Ik ga vanmiddag weer een rondje buiten rijden. En dan komt 1maart mijn nieuwe zadel en vanaf dan hoop ik weer fanatiek te kunnen gaan trainen. 12maart is er een wedstrijd bij ons in de regio met heel veel toeters en bellen langs de kant. Laat mijn paard daar nu niet op reageren, de vorige keer heb ik 2x gewonnen daarom. Mijn oefeningen waren niet heel netjes gereden maar soms trek ik er echt wel mijn voordeel uit dat mijn paard zo braaf is.
Misschien dat we dan 1x B gaan starten en voor de allereerste keer L1.. Vind het toch wel spannend..

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:53

Heel veel sterkte Mara.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:02

m9ara schreef:
Dank jullie wel voor de lieve reacties! Zit er nog steeds bij, net als Neeltje, die snapt niet waarom haar vriendje nou niet opstaat..

Denk dat ik zo wat haar van haar af ga knippen, weet nog niet wat ik ermee wil doen maar dan heb ik iig iets

Goed idee om wat haar af te knippen! Zelfs als je er niets mee gaat doen, heb je toch nog een deeltje van haar. :(:)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:32

Mara, heel erg veel sterkte! Wat een verschrikkelijk nieuws.. Je kunt hele mooie armbandjes daar van laten maken.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:09

Mara, heel veel sterkte gewenst!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:21

oh wat naar om te horen Mara. Heel veel sterkte

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:52

Dankjulliewel!
Gelukkig hebben we vandaag al gelijk de koop van een nieuwe pony kunnen regelen, neeltje kan namelijk slecht alleen zijn. Ik had de superlieve oud eigenaresse van neeltje een bericht gestuurd en zij heeft echt haar best gedaan om ons te helpen. Dus nu gaan we dinsdag de 16-jarige, drachtige appaloosashet libby ophalen!
Ze zal Drieske niet vervangen maar het is voor neeltje gewoon erg belangrijk dat er met spoed een nieuwe is.

Anthea wat super stom van je verzorger.. Ga je nu toch dat jonge meisje proberen?

Lijkt me heerlijk Fresley, zon braaf paard!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:41

Dat lijkt me geen slecht idee voor haar. Gelukkig heb je er al eentje gevonden!
Ik ga idd dat jonge meisje eens laten komen dan... We zien wel hoe dat gaat :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:48

Hoe is het inmiddels Mara, inderdaad een armbandje maken van het haar lijkt mij ook een mooie herinnering. Hebben jullie Libby inmiddels al opgehaald, wel fijn dat dat vrij snel 'opgelost' is. Maar 't blijft voor jou vast nog erg zwaar komende tijd :(:)

Anne, fijn commentaar van de osteopaat :j Wel ingewikkeld van die buikspieren, en 't is een pittige tante voor zover ik hoor van jouw verhalen, lastige combi :+ Maar gelukkig kunnen jullie elkaar steeds beter vinden :) Veel plezier op wintersport :D

Haha Anthea, de sneeuw was al dagen weg, behalve sommige plekken in het bos, waar de zon niet kwam :P
Wat enorm jammer van dat eerste meisje, ben benieuwd of je iets kunt met het jonge meisje en haar moeder. Jeetje wat rot van die ontsteking, hopelijk helpen de ontstekingsremmers..

Marjolein gefeliciterd! <3 Fijn dat je hand weer beter gaat.

Lauri, haha maakt niet uit hoor! Leuk dat het werkte om alle oefeningen 2x achter elkaar te rijden! En ideaal dat je Oliver overal neer kunt zetten haha! Wat leuk dat die vriendin ook zo lekker weg reed op 'm, en leuk dat ze misschien gaat starten met hem, knap dat jij dat kunt. Ik ben daar te egoïstisch voor geloof ik :o Heb een tijd gehad dat een vriendin ook met Bu leste, en dat vond ik op zich prima, maar 't was echt iets wat ik meer voor haar belang deed dan voor m'n eigen belang. Sneu van dat paard zeg, maar wel erg leerzaam inderdaad.

Fresley, dan ben je nog relatief snel opgeknapt of niet? Wat fijn! Heb je al een zadel in bestelling? Fijn he zo'n braaf paard, ik geniet ook van de nuchterheid van mijn paard, kijkerig is ze niet, alleen stressig waar we toch nog wel vaak tegenaan lopen.

Hoi Boukje, leuk dat je weer eens post! Hoe is het met jou en Parti?

Ik ben gisteravond teruggekomen van een paar leuke dagen Dublin, erg leuke stad! Heb een paar jaar geleden in Ierland gewerkt op een eventingsstal, en nog steeds ben ik verliefd op het land, alleen het accent nu weer horen vond ik heerlijk :D
Vandaag ook Buraan weer opgepakt na bijna een week niet te hebben gereden, ze was heerlijk fris en eigenlijk kon ik erg lekker rijden! Kon weer duidelijk merken dat ik haar weer wat fijner voor elkaar had vorige week, dan is een paar dagen rust ook niet zo erg. Stilstaan tijdens een periode waarin het al minder gaat is niet bevorderlijk zo is gebleken laatste maanden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:37

Ja klopt Fleur! Ik ben er erg blij mee!!

Dinsdag komt Hulsebos langs en dan gaan we even kijken hoe of wat. Ik heb ook gezegd dat ik open sta voor een demo zadel. Dus mochten ze die hebben en hij past vind ik dat ook niet erg.

Ben erg benieuwd.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:50

Wat superfijn Fresley! Ben heel benieuwd voor je :j

Hier gaat het z'n gangetje, van de week even het meylerbit van Willemijn mogen testen bij Bu, en ze leek er heel fijn mee te lopen, helemaal het verschil met gister was weer groot met m'n eigen bit, ze is dan veel rommeliger in de aanleuning. Dus ik vrees toch dat het sparen wordt.. :P Verder over het algehele beeld is ze wel hard vooruit aan het gaan, wordt ze sterker, en kan ze wel erg fijn sluiten in galop, daar ben ik dus wel weer blij mee :j

Foto van afgelopen woensdag van het losrijden, toch wel blij met het plaatje ondanks dat het weinig bijzonders is haha
Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:33

Balen van dat gesukkel met je schouder Anthea! Hoe gaat het nu met die ontstekingsremmers?

Gefeliciteerd met de verloving Seven :D

Haha Mara, de oefeningen die ik nu met d'r moet doen bevatten geen aanrakingen dus dat gaat prima :') Spannend je debuut, ben benieuwd!
Bah wat een pech... Heel veel sterkte!

Ja het is en blijft een aparte OliLau maar krijg er ook heel veel voor terug uiteindelijk! Ben nu een week bezig met magnesium dus ben benieuwd of ik verschil ga merken! Leuk dat je vriendin ook goed met hem overweg kan.

Fresley, nouja grappig... :') Spannend inderdaad, moet goed komen toch?

Ja gelukkig begrijp ik d'r steeds beter Fleur, al is het vaak toch nog wel pittig :Y) Ah Dublin lijkt me supergaaf! Fijn dat je Burana weer lekker op kon pakken, top. Heerlijk relaxed plaatje!

Ik heb echt een superlekkere week gehad! Uitgeput nu... Weinig slaap gehad uiteraard en heel veel gezelligheid! Wel met boarden behoorlijk onderuit gegaan, op een hobbelpiste knalde ik op een hobbel waarbij m'n board bleef staan en ik zelf wel doorvloog :x Flink last met rijden dus vandaag maar ze was wel weer braaf gelukkig!
Even jaloers maken:
Afbeelding

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:11

Ik wil ooit eens naar Dublin gaan! Lijkt me daar erg mooi! :D Myler was bij mij ook dag en nacht verschil Fleur! Idd een dure aankoop :') Leuke foto!
Spannend van Hulsebos Fresley :)
Oei Anne, da's balen! :oo

Mijn schouder gaat momenteel goed, ben sinds vandaag gestopt met ontstekingsremmers dus hopelijk blijft het gewoon goed nu :))
Dat 11-jarige meisje is geweest. Ik ga het een kans geven denk ik. Wel even met de lesgeefster bespreken of zij het nu al nodig vindt dat ze mss eerst een les mee doet voordat ze er zelf mee aan de slag gaat.
Vandaag les gehad met Hyrano. Het is zo'n sukkel soms :') Zolang hij niet moet werken is hij braaf en schrikt hij niet. Rijd je hem er iets meer aan, dan gaat hij schrikken van niks :') Uiteindelijk toch hele fijne stukken er tussen! :D Hij was wel heeeel moe :P

Heeft trouwens iemand van jullie Facebook of Instagram? :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:37

Bedankt meiden :)

Gave foto Anne, fijn dat ze weer braaf was, is fijn terugkomen dan :j En balen van je val zeg, hopelijk trekt de pijn snel weg..

Fijn dat je schouder beter wordt Anthea. Eerst een keer een les doen lijkt me sowieso verstandig met dat meisje inderdaad. Haha lekker dier, Burana heeft het andersom, wanneer ze in de werkmodus zit, hoort of ziet ze weinig om zich heen en is ze vooral met mij bezig, maar die kan het dan tijdens het uitdraven/stappen dan weer hebben :P Maar super dat het wel goed ging :j Wat voor meyler heb jij? En herkenbaar dat ze er zo moe van kunnen worden, Bu heeft dat ook vaak na m'n les, zo'n halfdicht oogje, en gewoon lekker staan te sukkelen na afloop :) Op instagram ben ik fleur1392, fb stuur ik je even een pb'tje over ;)

Ik had ook een fijne les gisteren, lang niet alles ging perfect, maar er is echt een duidelijke stijgende lijn te zien :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:48

Zo ik volg beide :)

Ja baal er ook wel van. Het is m'n rechterenkel dus dat is met paardrijden natuurlijk echt een rotplek := Ook nog eens ziek nu dus het gaat weer geweldig hier.

Spannend met dat meisje Anthea, hopelijk gaat dat goed. Zou fijn zijn in ieder geval...
Roos heeft het ook andersom maar dat is alleen echt 'kijken', verder doet ze niks. Negeer d'r ook gewoon want als ik er aandacht aan ga besteden dan 'schrikt' ze wel uiteraard.

Fijn van je les Fleur! Opluchting dat het weer lekker gaat :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:08

Fijn dat het beter gaat met je schouder. En hopelijk ook een leuke bijrijder gevonden.

Vandaag mooie dag om te rijden, dus ik had besloten maar alleen een buitenritje te gaan maken. Nog niet eerder gedaan, maar ik had de tijd, dus mooi rustig aan doen. Tja, dat lukte dus niet erg. Ze was behoorlijk spookt en net voordat ik de weg over wou steken (dan zit ik dus in het bos), begon de man van de stal naast ons kunstmest te strooien. De paarden die daar in de wei stonden, gingen aan de kletter en toen had Phoebe het ook wel gezien. Hop, zo 180 graden de andere kant op. Toen had ik het wel gezien. Ik ben niet zo'n held. Gelukkig ging een stalgenootje nog een stukje buiten uitstappen, dus toen nog even een rondje met haar mee gereden. Daarna nog even in de bak super fijn kunnen rijden. Dus mijn dag was weer goed. Morgen wedstrijd in Markelo. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:07

met mij gaat het goed Fleur, zo lang ik niet teveel aan Drieske denk. Heb een hele mooie canvas binnen gekregen. Libby lijkt ook echt in haar doen op Drieske, heel apart.
Leuk van je reisje naar Dublin! fijn dat Bu nog fijn gaat. en idd sparen dan haha := Wat is precies het verschil tussen die bitten? ben daar niet zo heel erg in thuis.. Fijne foto!

nicee Anne! Wel au van je val, gelukkig geen grote dingen aan over gehouden.

Top dat het 11-jarige meisje een kans krijgt Anthea. en die Hyrano, ik herken Mourie daar zo erg in :')
ook tijdens het werk overal van schrikken maar als ik dan een lang teugeltje geef is er niks meer aan de hand haha.
Ik heb beide, Mara van den Assem is de naam.

Oeh Setteli, dan zou ik ook niet meer durven.. Wel fijn dat je in de bak goed hebt kunnen afsluiten. succes vandaag!

Hier heeft mourie echt de lente in dr bol ofzo. Ze is elke keer echt een bommetje zeg. aandraven is meer een ontploffing en even verruimen is ook gelijk in de racestand :+ Maargoed verder loopt ze niet heel slecht en ben ik vooral blij dat ik weer rijd.

nog een beetje fotospam van neeltje, libby en en amour. hele slechte foto's maar ach haha

Afbeelding
Afbeelding

en mijn canvassen:

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:12

Hele mooie foto's op die canvas zeg, Mara. Mooie herinnering aan Drieske.

Gisteren fijn gereden met Phoebe. Eindelijk een proef waarbij ik het gevoel had dat het klopte. Aangalopperen ging ook goed (behalve in de 2e proef de rechtergalop, gevalletje miscommunicatie :+ ). 1e proef had ik 191 punten en een 6e prijs en de 2e proef 187. Waarbij ik dus een 3 had voor dat aangalopperen, maar daar stond wel weer een 8 voor het halsstrekken tegenover.

Maar ik heb echt fijn kunnen rijden. Bij het aangalopperen hield ik haar vaak te vast en reageerde ze niet op m'n been. Van de week geoefend met meer loslaten en ontspanning en warempel: ze galoppeert zo aan. Fijn aan het been, aanleuning even iets minder, maar dat komt dan wel weer.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:08

Setteli schreef:
Hele mooie foto's op die canvas zeg, Mara. Mooie herinnering aan Drieske.

Gisteren fijn gereden met Phoebe. Eindelijk een proef waarbij ik het gevoel had dat het klopte. Aangalopperen ging ook goed (behalve in de 2e proef de rechtergalop, gevalletje miscommunicatie :+ ). 1e proef had ik 191 punten en een 6e prijs en de 2e proef 187. Waarbij ik dus een 3 had voor dat aangalopperen, maar daar stond wel weer een 8 voor het halsstrekken tegenover.

Maar ik heb echt fijn kunnen rijden. Bij het aangalopperen hield ik haar vaak te vast en reageerde ze niet op m'n been. Van de week geoefend met meer loslaten en ontspanning en warempel: ze galoppeert zo aan. Fijn aan het been, aanleuning even iets minder, maar dat komt dan wel weer.

Mag ik me hier ook melden? Ik rijd met mijn eigenwijze draak Frou Frou sinds kort ook mee in de L1

Ik reed gister ook mee in Markelo, heb je volgens mij wel gezien Setteli, wat leuk!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:22

Safrou schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik rijd met mijn eigenwijze draak Frou Frou sinds kort ook mee in de L1

Ik reed gister ook mee in Markelo, heb je volgens mij wel gezien Setteli, wat leuk!

Hey wat leuk! Hoe heb je het zelf gedaan?
Ik val denk ik wel op met m'n kleine paardje. Er reden een paar joekels mee, hahaha