De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anthonia_

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:10

Jammer dat het tegenviel!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:13

Ik vind het altijd moeilijk om een beeld te vormen aan de hand van wat deelnemers ervaren. Het kán natuurlijk heel goed dat ze een 4,5 jarige best door willen laten als hij voor zijn leeftijd volwassen is maar als het een jeugdig paard is wat kracht lijkt te missen is die beslissing misschien anders.
Ik vrees dat deze selectie net zoals bijvoorbeeld de Pavo cup zal zijn, veel mensen verwachten een betere uitslag en zijn daardoor ontevreden als ze niet door zijn terwijl het voor de jury logisch is hoe er beoordeeld wordt.

Ik zeg hierbij niet dat dit in jouw geval zo is geweest Bloem maar ik hoop dat mensen deze competitie een kans geven want het is een mooi initiatief ook al zullen er in het eerste jaar best wat fouten gemaakt worden.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:22

Ik ben net ff bij de Macrider cup wezen kijken. Twijfelde of ik mee zou doen en weet nu het antwoord; nee.. Heel leuk, maar weet voor mezelf dat mijn paard en ik daar niet thuis horen. Het gaat zogenaamd over hoe je de tips oppakt, maar in de werkelijkheid kijken ze gewoon naar talent van het paard en gangwerk in mijn beleving. Wil graag leren en pak dingen best snel op, maar spectaculair gangwerk is niet aanwezig. En van doe even een drafje, rij een keer weg, stukje schouderbinnenwaarts en galoppeer even aan, gaan ze echt niks anders zien dan of je een paard met potentie hebt of niet. Jammer. Ik had gedacht dat het echt een clinicvorm had en ze dan concreet zouden kijken naar hoe je dingen op pakt en of je naarmate de clinic vordert de tips in de praktijk brengt en de combinatie erdoor verbetert. Ruiters kregen nu 3 à 5 minuten aandacht en dan was het bedankt. Na 20 minuten werd dan gezegd oké, die en die zijn niet door en die wel. Dan volgde er nog een kleine finale waarin de beste van de verschillende groepjes van hetzelfde niveau nog een keer rijden en volgde de uiteindelijke selectie. In die kleine finale wordt dan echt niks meer gezegd en alleen gekeken. In het kader van ken je eigen kracht, slaan wij denk ik maar over.

Ik was met niemand mee, dus mijn mening is niet gebaseerd op iemand persoonlijke ervaring of teleurstelling. Ze zoeken een combinatie die ze in 6 weken heel snel naar een hoger niveau kunnen liften. Daarvoor moet je gewoon een flink volgroeid en talentvol paard hebben dat veel mee heeft. superleuk concept voor die mensen, maar niks voor de hobbydressuurfanatiekeling met huis-tuin-en-keuken-paard zoals ik. In een andere vorm waarin het echt had gegaan om omgaan met tips en je nog een leuke soort clinic had mee kunnen rijden had ik wel meegedaan, maar nu ik dit gezien heb, slaan wij graag over :)).

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:23

Katja schreef:
maar ik hoop dat mensen deze competitie een kans geven want het is een mooi initiatief ook al zullen er in het eerste jaar best wat fouten gemaakt worden.

_/-\o_ vind ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:27

Anthonia_ schreef:
Katja schreef:
maar ik hoop dat mensen deze competitie een kans geven want het is een mooi initiatief ook al zullen er in het eerste jaar best wat fouten gemaakt worden.

_/-\o_ vind ik ook!

Het staat echt nog in de kinderschoenen, dus hopelijk leren ze er dit jaar van en organiseren ze het volgend jaar weer, in een verbeterde opzet!

Zie ook best wat goede namen op de lijsten staan overal, de winnaar van het M vandaag ook echt een hele goede! (niet gezien vandaag, maar wel terrecht denk ik gezien zijn scores overal altijd)

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:27

jammer hoor als ik dit zo lees, had ook echt een clinic vorm verwacht, erg vervelend als je er zo veel tijd ingestoken hebt en het dan zo tegenvalt.
ik ga wel gewoon 23 maart naar Houten, vooral voor de ervaring, heb er zelf geen verwachtingen bij, dus kan dan ook niet tegenvallen :o

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:30

Hmm.. Jammer om te lezen deze ervaringen!

Bloem10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:33

Ik snap je uitgangspunt, maar werd het maar zo beoordeeld als de Pavo Cup, dan wordt er gekeken naar de kwaliteit van de combinatie. Het paard wat ik mee heb bezit erg veel kracht en is niet jeugdig en laat zich erg goed bewerken.
Tegen degene die nog moeten, ben benieuwd naar jullie ervaringen. Succes! Het initiatief is erg leuk alleen de selectieprocedure zou misschien gedaan moeten worden door een 'deskundigere' jury, ipv een mede eigenaar van een zadelfabrikant. Vind het leuk voor degene die door zijn, dus niet ten nadele van jullie.

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:12

Ik heb vanavond ook mee gedaan in het ZZL en wij zijn door! :D

Snap wel het commentaar hier van sommigen, een hoop dingen waren ook wel een beetje vreemd...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:22

Super hoor Sanne! Jullie waren ook echt goed.

Bloem, ik proef wel een beetje frustratie. Jammer dat je niet doorbent.

De heren in het M waren ook fijne combinaties. In het Z stak er eentje bovenuit hoewel er ook een paar fijne paarden bij liepen.

Het ZZL vond ik magertjes qua niveau en vond ik San ook de meest belovende combi. Het ZZZ was et maar eentje en die is ook door.

In het L ging er ook een leuk paard door en een leuke gelegeheidscombi waar ze niet omheen konden. :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:24

gelegenheidscombi? Wat moet ik me daar bij voorstellen? :+

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:25

Een ruiter die ziek was en iemand anders die op diens paard mee deed ;)

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:27

Zooist schreef:
Super hoor Sanne! Jullie waren ook echt goed.

Bloem, ik proef wel een beetje frustratie. Jammer dat je niet doorbent.

De heren in het M waren ook fijne combinaties. In het Z stak er eentje bovenuit hoewel er ook een paar fijne paarden bij liepen.

Het ZZL vond ik magertjes qua niveau en vond ik San ook de meest belovende combi. Het ZZZ was et maar eentje en die is ook door.

In het L ging er ook een leuk paard door en een leuke gelegeheidscombi waar ze niet omheen konden. :P

Jeeeeej thanks! :D En ik baalde tijdens het rijden want het voelde echt niet goed aan, het wilde maar niet lukken... Zal het tijdstip wel geweest zijn :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:32

Sansje schreef:

Ah op die manier. Ik zag al heel andere dingen voor me. :+

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 10:39

Faline schreef:
Sansje schreef:

Ah op die manier. Ik zag al heel andere dingen voor me. :+

Eh ja inderdaad ik kon me ook geen goed beeld vormen met de omschrijving 'gelegenheidscombi' :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:45

Wat jammer dat het deze keer zo tegenviel. Waren het dezelfde instructeurs of waren het andere?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:03

Denk dat je tevoren ook wel kunnen bedenken dat je maar even aandacht krijgt. Als je met 5 combinaties in de bak bent, die ze in een half uur moeten beoordelen.

Gefeliciteerd voor degenen die door zijn naar de volgende ronde. En jammer voor degenen waarbij het tegenviel.

Hoop ook dat ze wel een eerlijke kans krijgen om dit van de grond te krijgen.
Ik zie wel hoe ver ik kom. En zit ik er niet bij, jammer. Maar zit ik er wel bij heel erg leuk.
De jury's die ik tot nu toe bij de onderlinge wedstrijden van onze club heb gehad. Waren na de tijd altijd zeer verrast van de merrie waar ik op rijd. Ze hadden haar allemaal ouder geschat dan ze in werkelijkheid is.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:13

Agossie schreef:
Wat jammer dat het deze keer zo tegenviel. Waren het dezelfde instructeurs of waren het andere?

Het waren dezelfde....

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:02

Ik heb me net ingeschreven voor 31 maart in Nieuwerkerk a/d IJssel.
Ben benieuwd hoe het zal zijn. Zie het gewoon als een goede ervaring op vreemd terrein. Altijd leuk!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:06

Als ik de ervaringen zo lees, ga ik een beetje twijfelen of ik er wel veel energie in moet gaan stoppen. Kost toch weer heel veel tijd en als ik dan 3 tips krijg weet ik niet of ik dat wel vind opwegen tegen de investering.

Nikie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:07

Ik ben ook erg benieuwd, mijn paard is niet ongelovelijk spectaculair, maar heeft goede gangen en is zeer correct over de benen. Ze is ook erg werkwillig en leert heel snel. Maar of dat nu juist is wat ze zoeken? Ik leg de lat ook niet hoog, het is een goede training voor haar en voor mij en een stukje ervaring is natuurlijk nooit weg. We zullen het wel zien in April... Bovendien is het ook gewoon voor de fun, ik doe samen met nog 2 andere vriendinnen mee en het zou natuurlijk super leuk zijn als 1 van ons door ging!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:34

Mijn verzorgpaard heeft gisteravond ook mee gedaan in het ZZ-licht in Zwijndrecht. Helaas niet door, maar wel leuk commentaar. Zijn al een tijd niet meer gestart en dit was daardoor weer een mooi begin. :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:03

Supervet Sanne!! Doet Abel het goed verder? :D

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:24

San_ schreef:
Ik heb vanavond ook mee gedaan in het ZZL en wij zijn door! :D

Snap wel het commentaar hier van sommigen, een hoop dingen waren ook wel een beetje vreemd...

Gefeliciteeeerd! leuk man :D

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:27

Iedereen die door is gefeliciteerd!