Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:07

Tot een kostenplaatje van nu 10 euro en vanaf 1-4 12,50 is prijzengeld NIET verplicht. Dus dat hoeft niet.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:12

jammer genoeg..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:20

Jij start liever voor prijzengeld? Wij hebben wel altijd waardebonnen. Of heb je dat ook liever niet?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:26

Nee ik heb liever m'n geld (deels) terug!

Jullie hebben ooteman toch? Wij komen uit de andere richting dus die bonnen blijven vaak liggen..

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:59

Loetie84 schreef:
26 proeven per jaar... dus ongeveer 1 wedstrijd per maand.

Maar dan nog is de redenatie van 4 proeven (dus 2 wedstrijden) voor een gelimiteerde startkaart een beetje vreemd (en blijft het duur ten opzichte van wat het nu kostte om in oktober te starten), want dan zou je 6 proeven moeten kunnen starten op een gelimiteerde pas.

Is het bij jullie allemaal dubbele proeven? Bij ons heel vaak niet, vooral indoor niet. Ik start sowieso nooit 2 proeven, dus voor mij is het zeker niet voordeliger. In de zomer rijd ik er gemiddeld 2 per maand. In de winter stuk minder, dan is er ook veel minder te starten en vaak is het weer zo slecht dat je ook niet echt kan trainen, laat staan met de trailer de weg op wil.

Ben het helemaal met je eens dat die gelimiteerde pas zeker 6 proeven moet bevatten. Denk dat nu bijna niemand voor die gelimiteerde gaat, dan betaal je liever 20 euro meer met niet die beperking (maar ik denk dat dat ook de achterliggende reden van de KNHS is, zodat mensen dan toch maar voor de ongelimiteerde gaan, maar dat ze wel een mogelijkheid geboden hebben, jaja wat zijn ze weer behulpzaam }> )

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:06

_Esther_87_ schreef:
Zo. Ik heb de set coupons die ik retour kreeg omdat ik er geen geld voor terug kreeg net weer geretourneerd naar de KNHS, met de vraag wat ik daar dan nog mee moet doen, en gelijk een klacht erbij voor de belachelijke manier van afhandeling van het hele gebeuren. Communicatie van niks, kalender die nog niet klaar is, passen die nog niet klaar zijn, ik vind het gewoon waardeloos. Geen enkel bedrijf zou met zoiets wegkomen, maar de KNHS doet maar gewoon aangezien we er toch niets tegen kunnen beginnen. Brief schrijven zal ook wel niet helpen, maar lucht wel even op.

HELEMAAL MET JE EENS!!! Ik vind het ook belachelijk. Het concept is nog niet eens klaar en je coupons kan je al wegflikkeren. Heb met de knhs gebeld en ze zeggen uhm ja die pas die krijg je pas in april maar je coupons daar heb je niks meer aan. toen vroeg ik waarom ze het dan niet later ingevoerd hebben, zodat mensen coupons nog op konden maken en hun eerst de zaakjes rond konden krijgen. Nou het was besloten om het per 1 jan in te voeren. Heel sterk argument ;(
Ik heb hier ook nog van 1 paard 20 coupons liggen en van de andere 14, ga die ook opsturen en ben benieuwd wat ze ermee doen. Wordt eens tijd dat er concurrentie voor de knhs komt, zodat ze niet overal meer mee weg komen. Ik zou meteen overstappen.

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:08

Ik heb vandaag mijn geld retour gestort gekregen op mn bankrekening![/quote]

Had je nog een complete set? Of 16 losse coupons?

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:09

Loetie84 schreef:
O, nou hier in de buurt gelukkig niet. Voor 1 proefje ga ik de deur niet uit :P
afgelopen zaterdag toevallig wel, maar ja, ik had nog maar 1 coupon...

haha

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:12

ponyparadijs schreef:
De KNHS verhoogt TOCH de wedstrijd tarieven per 1 april 2012
Kreeg ik net via een nieuwsbrief te lezen van de KNHS
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23289&pCatID=&CatID=
Wedstrijden mogen per 1 april 12,50 per proef kosten!

Och ja waarom ook niet he, nu ze toch bezig zijn zakken te vullen.
Dat het prijzengeld dan ook maar omhoog gaat.

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:16

Frensie schreef:
Wij zijn een hele goedkope vereniging qua wedstrijden. Heb dit jaar verhoogd, paarden 8,50 per proef, ponies 6 euro. Dat vind ik echt genoeg. Het moet wel leuk blijven.

Precies, helemaal mee eens. En zoals al vaker door mensen hier gezegd, hobby mag geld kosten. Daar ben ik het mee eens, maar het moet wel leuk blijven.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:17

Ik vind het jammer dat ze de tarieven verhogen. Ik ga vaak met 2 paarden en als ik dressuur doe zou het me 50 euro kosten.... Is toch wel veel.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:20

bruintjebobo schreef:
Wordt eens tijd dat er concurrentie voor de knhs komt, zodat ze niet overal meer mee weg komen. Ik zou meteen overstappen.

Tijd voor een Boktsportbond? :D.
Maar het is inderdaad zo, wil je wedstrijden rijden ben je afhankelijk van de KNHS. Waardoor ze een machtspositie hebben waar dus echt alles in geflikt kan worden.

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:21

Chefke schreef:
Ik vind het jammer dat ze de tarieven verhogen. Ik ga vaak met 2 paarden en als ik dressuur doe zou het me 50 euro kosten.... Is toch wel veel.

TJa dat vind ik ook. Dan denk je kom knhs steun je leden. Geef iedereen een kans om op wedstrijd te gaan en door te groeien. Maar zo maak je het voor een hele grote groep niet leuker. Zijn altijd een paar mensen in je kring die iedere week onderaan eindigen maar die wel heel hard hun best ervoor doen en er veel plezier in hebben/hadden. Ik weet niet of die nog zo graag komen als een proefje zo duur wordt

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:25

[quote="miss_lizje Tijd voor een Boktsportbond? :D.
Maar het is inderdaad zo, wil je wedstrijden rijden ben je afhankelijk van de KNHS. Waardoor ze een machtspositie hebben waar dus echt alles in geflikt kan worden.[/quote]

Wie weet :P , denk opzich dat het echt geen verkeerd idee is om een nieuwe sportbond op te richten, welke ECHT de belangen van de ruiters behartigd. En welke de sport een warm hart toe draagt. De meeste mensen die nu wedstrijd rijden, blijven dat ook wel doen. Al vragen ze 200euro voor een startpas. Je hobby is paardrijden en daarbij horen ook de wedstrijdjes.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:45

Maar het inschrijfgeld mocht toch al 12,50 zijn? Of heb ik het nu mis?
Alleen ben je nu verplicht om dan prijzengeld erbij te doen en straks niet meer.
Dus eigenlijk veranderd er niet zo veel.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:09

Nu mag het 12,50 euro zijn, maar dan moet je de prijzenschaal hanteren van prijzengeld.
Bij 10 euro of minder ben je vrij om prijzen te geven die je wilt.

Vanaf april mag het 15 euro zijn en dan moet je de prijzenschaal hanteren en vanaf 12,50 ben je vrij in je prijzen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:17

bruintjebobo schreef:
ponyparadijs schreef:
De KNHS verhoogt TOCH de wedstrijd tarieven per 1 april 2012
Kreeg ik net via een nieuwsbrief te lezen van de KNHS
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23289&pCatID=&CatID=
Wedstrijden mogen per 1 april 12,50 per proef kosten!

Och ja waarom ook niet he, nu ze toch bezig zijn zakken te vullen.
Dat het prijzengeld dan ook maar omhoog gaat.

Op deze manier vult de KNHS de zakken toch niet! De verenigingen krijgen dit geld en voor als nog heb ik niet begrepen dat de wedstrijden ook duurder worden!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:40

bruintjebobo schreef:
Is het bij jullie allemaal dubbele proeven?

Ja eigenlijk wel. Vind ik erg fijn, omdat ik vaak in mijn tweede proef de fouten van de eerste kan verbeteren.

Verder denk ik niet dat veel verenigingen de prijzen gaan verhogen. Misschien inderdaad tot 10 euro, maar dat konden de verenigingen nu ook al doen zonder de verplichte prijzenschaal, dus de noodzaak om dat ineens per 1 april te gaan doen zie ik dan niet echt.

Dat een hobby geld mag kosten is inderdaad waar, maar het moet wel leuk blijven! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat paardrijden weer een echte elitesport gaat worden...

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:16

sorry,.., misschien is het een beetje een domme vraag :+) maar ik heb niet alle 73 blz doorgelezen.. :o

Waar worden je punten op gezet als de startcoupons verdwijnen? Direct in de computer? Krijg je dat uitgedraaid op een papiertje of terug via de mail? of in 'mijnknhs'?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:19

Op een protocol naresha.
Dit is een uitgedraaide proef waar jou gegevens als combinatie op staan.
Deze krijg jij mee om te zien waar je welk cijfer hebt gehad.
Daarnaast moet de jury de uitslagenlijst ondertekenen.
Dit is voor de KNHS het bewijs dat het secretariaat dit correct heeft ingevoerd.
Jij moet deze uitslagen lijst ook op de dag van je wedstrijd controleren.
Want dan alleen dan kan je nog bezwaar maken op wat ze de KNHS toesturen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:56

Startpas bijeenkomst in Drachten

zondag, 11 december 2011 21:41

Het kringbestuur organiseert voor de leden van Kring De Drie Stromen op maandag 19 december a.s. een bijeenkomst over de startpas in het Fries Congrescentrum Drachten (Oprijlaan 3 Drachten). De bijeenkomst begint om 20.00 uur.

Iedereen die lid is van een vereniging van onze kring is in principe welkom.

LET OP: Omdat er de afgelopen tijd nogal wat bijeenkomsten over de startpas hebben plaatsgevonden, bestaat de mogelijkheid dat de bijeenkomst slecht bezocht zal worden. Daarom ontvangen we graag een e-mail van de personen die van plan zijn om te komen. Ben je van plan om te komen, wil je dit dan even laten weten via een mailtje aan Linda de Beer; linda@kringdedriestromen.nl

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:02

yvonnedv ga jij daarheen?
Want ik ben wel nieuwsgierig of zo'n bijeenkomst georganiseerd door een kring wel de nodige informatie geeft.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:17

ponyparadijs schreef:
yvonnedv ga jij daarheen?
Want ik ben wel nieuwsgierig of zo'n bijeenkomst georganiseerd door een kring wel de nodige informatie geeft.

Nee ik denk dat ik inmiddels wel genoeg info heb.

Overigens ben ik er wel achter gekomen dat overstappen naar een andere vereniging gedurende het jaar wel eenvoudiger wordt door de startpas, kosten zijn dan 8,- (dit jaar tot de definitieve startpas is uitgegeven gratis)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:25

bruintjebobo schreef:
Wordt eens tijd dat er concurrentie voor de knhs komt, zodat ze niet overal meer mee weg komen. Ik zou meteen overstappen.

Dat wordt vaker gehoord en na de fusie hoor je dit eigenlijk voortdurend. Het zal niet zo moeilijk zijn om een nieuwe bond op te richten, maar dan zal NOC*NSF het er wel mee eens moeten zijn dat er een nieuwe wedstrijdgevende organisatie komt voor de basis sport.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:14