[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:55

Gefeliciteerd Safrou!

En beterschap Gossa, fijn dat jullie er zelf zo mooi op tijd bij waren en daardoor erger hebt kunnen voorkomen! En ook beterschap voor jezelf.

Qua hoofdstel heb ik er een van BR, maatje cob en zelfs nog gaatjes bij moeten prikken want mevrouw heeft maar klein koppie :+ Bit gewoon simpele trens van HH, vanaf dag 1 mee gereden en doet ze het fijn op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:42

He bah Gossa, wat een schrik zeg! Veel beterschap!

Ik weet niets van Bridle2Fit en Fairfax?
Volgens mij zijn er verschillende fitters die dit verkopen. Ik heb alleen m'n oude bakstukken gehouden, want die waren prima. Alleen een neusriem, kopstuk, keelriem en sperriem. Frontriem vind ik niet zo hoofdstelgebonden :o

Dit is mijn hoofdstel:
https://www.instagram.com/p/BSMfuQBjz8R ... elifestyle

Frontriem heb ik op Equitana laten maken :P

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:52

Degene die bij mij koopt heeft idd beide. Maar wat een geld de fairfax...

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:59

@Janine1990: Mooi hoofdstel! Wat voor afstamming is jouw fries :)

Gossa: Jeetje wat een pech zeg. En wat een geluk dat je inderdaad niks geforceerd hebt. Veel beterschap voor jullie beide.

Safrou: Gefeliciteerd! Mooi debuut.

Beer heeft ook een hoofdstel waarvan de aansnoerneusriem op maat is gemaakt. Vaak zijn de bakstukken wel goed maar zitten ze te dicht bij zijn ogen. Ik ga bridle2fit eens uitpluizen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:05

Thanks Mahitri, het is een Fabe x Leffert x weet ik even niet meer...

Had zelf ook dat probleem met hoofdstellen! Lag gewoon aan het kopstuk. Die zat veel te dicht op de oren (en sneed ook een beetje). Ander kopstuk en zo'n ander paard ineens! Dat maakte echt veel verschil!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:27

Ik word helemaal gek van de huidschilfers op het moment. Wat doen jullie er tegen?
Vanmiddag heb ik manen en staart maar in de sebacil gezet.

Volgens de veearts was het geen mijt, wat het wel was kon hij niet zeggen :\
Schimmel heeft hij er ook al een beetje bij. Dat is gelukkig onder controle.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:44

Hoop gebeurt hier. Iedereen gefeliciteerd met de goede wedstrijden!

Ik heb wat heftige weken achter de rug. Mn opa is overleden en dat kwam gewoon hard aan. Ook al lag de beste man slecht en heeft een respectabele leeftijd van 90 gehaald. Mijn vader is 10 jaar geleden vertrokken naar het buitenland en sindsdien was mn opa als een vader voor me. As dinsdag ga ik lekker op vakantie en heb me voorlopig nog niet ingeschreven voor een wedstrijd. Komt na de vakantie wel weer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:46

Wat verdrietig Splinter! Groot gelijk dat je even lekker de tijd voor jezelf neemt, heel erg belangrijk!
Gecondoleerd met dit verlies!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:52

Gecondoleerd splinter!

Dankjulliewel :D

Ik rijd dus ook nog op trens, ze loopt hier fijn op, net zoals ik nog zonder spoortjes rijd.

Ben ongeveer 3-4 maanden geleden van een enkelgebroken watertrens naar een dubbelgebroken bustrens overgestapt. Omdat ik bij de verzameling moeite had een stille aanleuding te houden. Met dit bitje gaat dat veel beter!
Zou het wel heel graag een keer op stang en trens willen proberen, maar ik hoef voorlopig niet over te stappen :j
Laatst bijgewerkt door Safrou op 27-08-17 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:52

Gecondoleerd splinter. Leeftijd zegt niks over de mate van missen... verstandig om even je tijd te pakken. Sterkte

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:36

Gecondoleerd Splinter. Neem zeker de tijd voor jezelf.

Janine1990: Niet té vaak wassen denk ik. Dan stimuleer je de huid alleen maar om nog meer schilfers aan te maken. Heb je wel eens antiroos shampoo geprobeerd? Als het geen schimmels of mijt is zou je dat kunnen proberen.

Heeft er iemand ervaring met Döbert hoofdstellen? Ik zie dat je die helemaal op maat kunt laten maken en qua prijs valt het me best mee maar is het ook echt iets.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:42

Ik was het ook niet te vaak hoor, als het eens per week is, is het vaak.
Antiroos shampoo heb ik zelf hele slechte ervaringen mee, ik was liever met (zoveel mogelijk) natuurlijke producten. Voor mezelf is dat Yes To (99% natuurlijk) en voor mijn paard is dat Cowboy Magic.
Beste combinatie is dat met onthard water, maar dat hebben we op stal niet :P

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:48

Ik heb nu twee Dobert classics. Zeker fijne hoofdstellen! Leer rekt wel en dat maakt dat voor de mijne de full qua bakstukken en neusriem omvang te groot geworden is. Dit is de S&T (die nu alweer een tijd un de kast hangt :'))
Afbeelding

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:28

Elke week wassen Janine?
Die van mij is op de vijf jaar dat ik m heb wel al twee keer met shampoo gewassen.
Wordt regelmatig gewoon met zuiver water afgespoeld, dat wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:37

Alleen als hij ergens last van heeft hoor...
Maar je moet voor de grap eens kijken wat er in die lange manen gaat zitten...

Zeker met zo'n monster als die van mij...
Afbeelding

Dit presteert hij dus mét deken op, doet hij met enige regelmaat ;( En afgelopen januari deed hij het zelfs voor ons laatste optreden op de Friese hengstenkeuring ;(

Afspoelen doe ik inderdaad ook regelmatig hoor. Maar als ik merk dat hij jeuk heeft (en hij heeft geen ZE) en zijn haar erg vettig is ofzo, dan was ik zeker met shampoo. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:37

Sterkte splinter, hopelijk heb een fijne vakantie waarin je het een beetje een plekje kan geven.

Janine, dat klinkt alsnog als best veel, ik was ze echt amper. Wel eens afspuiten met warm weer maar shampoo gebruiken we bijna nooit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:39

haike schreef:
Sterkte splinter, hopelijk heb een fijne vakantie waarin je het een beetje een plekje kan geven.

Janine, dat klinkt alsnog als best veel, ik was ze echt amper. Wel eens afspuiten met warm weer maar shampoo gebruiken we bijna nooit

Maar als het teveel zou zijn en het daardoor zou komen, dan zou het niet plaatselijk meer moeten zijn, toch?

Afspuiten doe ik in de zomer sowieso altijd na het rijden, anders is hij zo bruin, ondanks zijn vliegendeken.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:38

He Gossa, dat is minder! Beterschap :)
Gecondoleerd met het verlies van je opa Splinter...

Waar zitten de schilfers Janine? Mijn merrie is allergisch voor wasmiddel dus daar was ik mijn dekjes niet meer mee.

Heeft een van jullie ervaring met een anatomisch singel? Nu mijn merrie wat dikker begint te worden krijgt ze al wat last van singelnijd. Met een anatomische singel die ik kan lenen van een bijrijdster heeft ze hier geen last van en ook ligt mijn zadel stiller. Maar voordat ik er zelf een aanschaf was ik benieuwd of jullie ervaring hebben met bepaalde merken?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:51

Ik heb de Prolite singel en ben er heel erg blij mee. Het geeft Beer toch net even wat meer ruimte achter zijn voorbenen en hij beweegt er losser door. Ik ben dus zeker een voorstander :)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:11

Vervelend Gossa, beterschap voor jullie allebei!

En gecondoleerd Splinter.

Jeetje Janine :') dat is wel echt een smeerpoets!

Mooi hoofdstel Noukie! Ik heb een Otto Schumacher st&tr hoofdstel (heeeeel goedkoop kunnen kopen aantal jaar terug, echt een mazzeltje), hele mooie kwaliteit!

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:14

Schilfers zitten op de schouder en in de staartwortel die ik dus nooit was.

Hier ook een prolite, ideaal! Nu is die van mij al nooit moeilijk hoor. Maar ik merkte wel verschil!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:35

Beide mooie hoofdstellen! Fijn om te weten dat de kwaliteit van Döber wel goed is. Ik denk dat ik daar eens informatie over ga inwinnen. Het zou wel ideaal zijn als het meteen op Beer gepast kan worden. Dat scheelt mij weer steeds passen en terugsturen.
Eclare: Het hoofdstel staat prachtig! Jouw paard heeft een kleiner hoofdje dan die van mij :)
Leuk ook om te zien dat hier meer mensen met een Fries rijden.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:00

Wow, ben even op vakantie geweest maar er zijn alweer heel wat pagina's bij!

Wat komen er een mooie S&T hoofdstellen voorbij.
Iki durf het eigenlijk niet echt te proberen, ben bang dat ik er meer mee kapot maak dan goed maak. Zal wel mee vallen, maar heb er nog nooit mee gereden en paardlief is erg gevoelig in de mond.

Wij hebben ons debuut eindelijk opgegeven. Als alles meezit gaan we 15 september voor het eerst Z1 starten. Eigenlijk zitten alle knopjes er goed op, alleen zijn de eenvoudige wissels soms een beetje abrupt :+ . Maar daar gaan we nog maar een beetje mee knutselen komende tijd.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:24

Gecondoleerd splinter

Neen Janine dan kan het idd niet van het wassen komen.
En de mijne is gewoon chocoladebruin in de zomer hoor. Maar das ook geven fries natuurlijk :P

Ik merk veel verschil met een anatomische singel!
Heb er eentje van kentaur. Beetje dubbele zandloper-model, dus die kan beide kanten om.
Merk wel dat het nog beter is als hij links en rechts even hard is aangesingeld, anders trekt het zadel scheef.

En over zadels gesproken, zadelmaker is nog steeds niet geweest. Gelukkig is stalgenootje erg lief, mag steeds op t zadel rijden, mocht zaterdag zelfs mee op wedstrijd en ze stuurt nog sms'je ook wanneer zij komt (ze rijdt niet zo vaak) dat ik weet wanneer ze t nodig heeft.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:27

Ik heb ook een prolite en heel tevreden!!