[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lois_

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:36

Ik knot ook met naald en draad, paard heeft dik haar dus met elastiekjes zakt het uit.
Vind het ook wel leuk om te doen :D

Nog meer mensen die dit weekend starten?
Ik mag zondag eind van de middag :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:40

Ik maak meestal een dubbele hengstenvlecht. Ze heeft een dubbele manenkam en er lang en dik haar. Een enkele zakt snel uit.Afbeelding

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:17

Ergens dit jaar, waarschijnlijk mei, ga ik ook voor het eerst officieel starten met mijn bijrijdpaard! Ze is onverwachts verhuist en nu behoort het ineens tot de mogelijkheden. Ze heeft vroeger 2 sterren milltary gelopen dus ze is wel wat gewend, maar ze is al bijna 20 dus al wel lang geleden haha. Voor mij is alles nieuw, ik kan me hopelijk in april inschrijven bij de Rijvereniging als er plek is en ik ben me al een aantal dagen aan het inlezen haha. Wat komt er veel bij kijken zeg.... Ik heb er wel heel veel zin in! Alleen nog een beetje puzzelen met geld want ik verdien helaas niet zo veel bij de Hema. Dus ik heb maar besloten veel te winnen :+ dan verdien ik iig nog een deel terug Iemand nog tips voor een ultra beginneling wat wedstrijden betreft?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:23

Welkom Lycil! Wat wil je allemaal weten? :)

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:38

Dankje Kaitlyn :) Ik heb al wel heel veel gelezen, maar wat als de dag van mijn eerste wedstrijd is aangebroken... Wat dan?! Wat is handig om mee te nemen naast de 'logische bagage' en hoe ziet zo'n dag eruit?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:05

Ik zorg altijd dat ik zeker een uur van tevoren op wedstrijdterrein aanwezig ben. Dan kan ik rustig aanmelden, op tijd zadelen (eventueel stiften draaien in de zomer) en warmrijden en nog rekening houden met uitvallers.

Wat neem ik mee voor het paard?
Zadel + singel
Dekje
Hoofdstel
Stiften in de zomer
Zweetdeken
Ik heb in de zomer altijd een handdoek bij me om het zweet van het hoofd te vegen
Vliegenspray in de zomer
Evt. wat lekkers
Borstels en extra elastiekjes en vlechtdraad

Voor jezelf:
Wedstrijdjasje
Plastron
Handschoenen
Laarzen
Zweep
Sporen
Ik ga ervan uit dat je de broek al aan hebt

Wat moet je verder nog meenemen?
Proevenboekje
Paspoort
Startpas
Lezer

Wat heb ik zelf altijd nog bij me?
Iets te eten en drinken voor mezelf en de mensen die mee zijn (maar meestal wordt het daar iets eten en/of drinken), iets te eten voor het paard en in de zomer een afsluitbare emmer met water. Meestal drinken ze het niet, maar ik bied het altijd aan.

Het eerste wat ik doe als ik aan kom is mezelf aanmelden, mocht ik om wat voor reden dan ook krap in mijn tijd zitten dan heb ik altijd wel iemand bij me die me kan aanmelden.
Meestal moet er nog contant betaald worden, soms doe je dat al van tevoren overmaken.
Daarna afhankelijk van hoeveel tijd ik heb kijk ik wat combinaties en ga daarna opzadelen en warmrijden. Meestal is er een ringmeester aanwezig die je zal omroepen of komen halen als je bijna aan de beurt bent.

Op buiten wedstrijden meld ik mezelf altijd aan bij de jury als dit mogelijk is (naar de jury toe rijden, afstappen en zeggen wie je bent met welk paard, hierna stap je weer op en rijd je de ring in). De jury zal een seintje geven als de proef gestart mag worden en dan kan de lezer gaan voorlezen.

Ik zelf rijd altijd een rondje rechtsom en linksom in de baan. Dus als je op de rechterhand moet beginnen dan kom ik binnen op de linkerhand, na een rondje verander ik van hand. Dan heeft het paard de ring ook gezien. Verder alles op je af laten komen denk ik. :j

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:36

Daar heb ik wel wat aan, dankje! Voorstellen aan de jury had ik anders denk ik nooit gedaan haha. Ik krijg er al de zenuwen van, maar heb er zin in :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:52

Het hoeft niet hoor, je kan ook je lezer je aan laten melden. :j

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:22

Oh dat is opzich wel handig. Ze is nog al groot en opstappen zonder krukje ziet er nooit zo heel charmant uit bij mij vind ik :))

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:56

2 of 3 april start ik weer na 2 maanden stilstaan vanwege een whiplash. Ik ben trots op ons, dat we na zo'n lange tijd niet rijden, zo weer doorgaan waar we gebleven waren en alleen maar vorderingen maken!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:55

Ik mag morgen weer. Al was ik net even bang dat ze geblesseerd zou zijn. Stond in de wei en er kwamen andere paarden voorbij. Ze begint te rennen en glijdt vlak voor de draad uit. Rolt in de draad. Onderste draad kapot, stond ze in de wei ernaast. Gelukkig heeft ze niks zo op het eerste gezicht

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:08

Ik heb mij ingeschreven voor een B-dressuurproef op 19-3.
Vorige week een leuke clinic gereden en mijn paardje ging top.

Eenmaal ingeschreven voor de proef, had ik nogmaals een clinic.
Ik reed werkelijk als een krant! ....

Ik vraag mij nu weer af waarom ik het eigenlijk ga doen :)
Misschien is die druk niets voor mij? Hoe gaan andere bokkers daar mee om?

Toch doorzetten, al kom je met 150 punten thuis?

Ik vind het spannend. Zie ik het als training om haar überhaupt door de baan te krijgen op locatie?
Of ben ik toch teleurgesteld als het niets wordt?

Ik merk dat mijn merrie extreem gevoelig is voor mijn psyche... ze pakt het gelijk op!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:41

Bij mij ging de oefendressuur van een maand geleden ook nog slecht. Je leert er super veel van. Ik had vorige week 198 punten.
Maar dat moet niet je doel zijn. Je doel moet zijn ervaring op doen en dan genieten. De rest komt dan wel!

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:32

Hier ook iemand die in 2016 wil gaan starten :wave:

In februari opgegeven voor een oefendressuur, maar door omstandigheden kon dit helaas niet doorgaan. 28 mei ook opgegeven maar ik kreeg te horen dat ik daar ook helaas niet naartoe kan gaan. Waarschijnlijk wordt het voor mij pas eind 2016 voordat we gaan kijken wat wij er van bakken. Of er moet op loopafstand iets zijn vanaf stal, maar voorlopig hebben ze niks gepland staan.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:36

Mijn eerste keer bb begon ook met 155 punten hoor. Je leert er super veel van en kunt lekker met de punten op je protocol aan de slag. Daardoor zijn wij ontzettend vooruit gegaan.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:56

@SG1985: ik denk dat je goed moet bedenken waarom je het doet. Dat de eerste keer slecht gaat gebeurt haast iedereen. Dus dan zou ik idd een laag doel stellen als; de baan rustig rondkomen oid.
En zodra je dan je commentaar en alles gehad hebt kun je weer aan t werk!
Aan mezelf merk ik wel dat de spanning voor de wedstrijd vandaag al minder is dan bij m'n debuut vorige keer, dus dat is ook iets wat meestal wel went denk ik :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:15

Gewoon gaan! Je kan er uiteindelijk alleen maar beter van worden.

Heb gisteren iets nieuws geprobeerd. Beugels gaatje langer, langzamer draven en minder ver uit het zadel komen met lichtrijden. Kon uiteindelijk rechter op zitten, en handen veel stiller houden. Laat hem onbewust toch net iets teveel boven zijn tempo lopen.

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:08

Vandaag heb ik ook mijn tweede wedstrijd gereden, wat verder van huis deze keer naar Heemskerk. Er hingen vlaggen in de bak, maar Anouk vond het wel prima :) de andere paarden waren natuurlijk wel interessant dus daar moest ze wel naar hinneken maar heel blij met 181 en 183 punten thuisgekomen

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:31

SG1985 schreef:
Ik heb mij ingeschreven voor een B-dressuurproef op 19-3.
Vorige week een leuke clinic gereden en mijn paardje ging top.

Eenmaal ingeschreven voor de proef, had ik nogmaals een clinic.
Ik reed werkelijk als een krant! ....

Ik vraag mij nu weer af waarom ik het eigenlijk ga doen :)
Misschien is die druk niets voor mij? Hoe gaan andere bokkers daar mee om?

Toch doorzetten, al kom je met 150 punten thuis?

Ik vind het spannend. Zie ik het als training om haar überhaupt door de baan te krijgen op locatie?
Of ben ik toch teleurgesteld als het niets wordt?

Ik merk dat mijn merrie extreem gevoelig is voor mijn psyche... ze pakt het gelijk op!

Rij je voor de punten/winst of rij je omdat je het leuk vindt? :) Als je het leuk vind moet je gewoon lekker gaan starten. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Ligt misschien aan de locatie, jury.. Kan van alles zijn. Maar je leert altijd weer van elkaar en soms heb je erg veel aan het commentaar van de jury.
Als je zelf veel spanning hebt, is er iemand op wie je vertrouwd? Iemand die je vanaf de zijlaan wat vertrouwen kan geven en misschien wat tips waardoor je fijner kan rijden. Als je (veel) last hebt van wedstrijd stress kan dit misschien de eerste keer jou helpen dat een beetje los te laten. :)

Nette punten Compri! Waar heb je gestart in Heemskerk? Ik woonde eerder in die buurt.

Nog meer mensen gestart dit weekend?

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:51

Ik, deze keer maar 177 punten. Ze was heel braaf. Misschien wel te....
Braaf proefje

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:21

Bij de schimmelkroft, zegt het je wat?

Ik probeer ook vooral de lol erin te houden, anders vind ik er zelf ook niks meer aan. Vorige keer was vooral stressen want dat was de eerste keer, maar ik merkte vandaag wel dat ik er al weer rustiger onder werd. Eerste keer is altijd super spannend denk ik

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:56

Ik ga eindelijk volgende week weer starten, en dan weer de 28ste, hoop dat ik wat punten kan scoren zodat ik snel naar de L1 kan! Heb er nu nog maar 1 dus zal nog wel ff duren haha.

Ik wil ook vooral de lol erin houden, maar ben echt zo'n stresskip, en mn paardje ook haha. Bij een vraag beantwoorden in de klas krijg ik al hartklopping, heb echt ontzettend prestatie-stress, lol. Heb bij mn debuut wel een valeriaan-pilletje ingenomen, en ik was echt totaal niet zenuwachtig dus dat hielp wel, ga dat volgende week ook weer indoen. (telt dit als doping? lol :'))

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:30

Ik ben een enorme perfectionist, en de strengste persoon van allen voor mijzelf: ben ikzelf!
Dus idd, ik ga gewoon voor de ervaring. Dan sta ik maar voor L*L, je moet ergens beginnen...!

Ik hoef geen ZZ-er te worden, maar wil gewoon een leuke B-proef kunnen rijden met mijn paard!
Voor de eerste keer is mijn doel dan ook: 1) op locatie mijn paard berijden 2) de bak rond!

De rest zien we wel! Voor mij en mijn paard, beide een mooie ervaring gok ik!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben zo bezig met WAT een ANDER vindt.... PFfff

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:49

Dat perfectionisme herken ik zo. Kan er ook gigantisch de balen van hebben als het niet gaat zoals ik zou willen dat het gaat. Maar 99% van de gevallen ligt het gewoon aan mezelf. Wat het natuurlijk nog erger maakt :+ ben gelukkig geen erge stresskip. Maar kan mezelf wel enorm in de weg zitten doordat ik het te goed wil doen. En dan gaat het juist fout.

Compri: gefeliciteerd met je punten!

Naat3: als je maar weet waar de verbeterpunten liggen toch?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:13

Ik ben ook gestart vanmiddag, ook voor t eerst op ander terrein (voor mij dan, paard was er al geweest :P )
Heb 173 en 182 gereden :)
Eerste proef moest ze alles nog even zien en lette ze niet zo meer op mij, 2e proef kon ik al stuk lekkerder rijden.
Volgende week zaterdag mag ik weer :D