[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Galeo

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:10

Gefeliciteerd Yvank :)
Alice, fijn dat het toch weer beter ging. Lekker doortrainen!

Ik heb mijn M debuut nog niet gepland. Eerst wil ik er thuis 100% klaar voor zijn voordat ik de ring in ga. Contragalop wel geoefend maar nog lastig. Ook gaan we nog meer de verruimingen trainen (die gaan nu al een stuk beter gelukkig).

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:41

Lastig wat mindere motivatie Haike, helemaal met het trieste weer van een paar weken geleden. Inmiddels al weer nieuwe energie? Het weer werkt in ieder geval weer beter mee :D

Yvan wat gaan jullie lekker joh _O_

Pauline, je herkansing is alweer een hele verbetering op de eerste keer, moet vast wel goedkomen :)

Silby fijn dat je knie weer beter gaat :j

Galeo gefeliciteerd! Mooie punten :D

Danielle, jammer dat de omstandigheden niet helemaal top waren, en balen van de punten. Maar het klinkt leerzaam, heel herkenbaar ook, met zo'n heet paard is het lastig om er niet in meegesleurd te worden. Knap dat je zelf wel kon blijven rijden, en met die omstandigheden nog 179 rijden hoef je niet over te klagen, dan weet je dat je in jullie normale doen gewoon ruim winst kunnen hebben :)

Fijn dat de fistel weer is genezen Sofie, en dat weer inderdaad, geweldig <3

Fijn dat het goed ging op ander terrein Alice, en zonder stress en irritatie is alweer een grote verbetering tov jullie afgelopen wedstrijd(en) toch :)

Hier even een rustige week gehad, vorige week was ik een paar dagen ziek, en daarna was ik te druk met leren voor tentamen, dus de prioriteit lag even bij fit blijven om te kunnen leren. Van het weekend heb ik een paar keer de trailer gepakt om heerlijk het bos in te gaan. Tot een halfjaar geleden stonden we altijd op stallen vlakbij het bos, en reden we minstens eens per week een bosrit. Plekje waar we nu staan is voor Burana perfect qua beleid, maar jeetje ik mis dat buitenrijden eigenlijk enorm :o Was wel weer heerlijk dit weekend, eerste dag afgesproken met een vriendin, eerst voor ons beide wat stress, en weer iets onwennig, wat vrij snel afvloeide. Tweede dag ben ik alleen gegaan, en ik heb zo onwijs genoten, als vanouds weer gewoon heel simpel kunnen rijden zonder ergens over na te hoeven denken, heerlijk <3

ja, die manen moeten hoognodig wat korter gemaakt worden :')
Afbeelding

Nou is gisteren de tandarts geweest, die eigenlijk meer moest doen dan ik verwachtte/hoopte, ze was een jaar geleden nog gedaan, achteraf door een niet zo kundig iemand. Mag wel al gewoon rijden, dus vandaag maar weer eens rustig kijken, en deze week maar weer ons ritme weer wat oppakken :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:25

Galeo: eerst lekker doortrainen dus. Moet goedkomen als je in het L2 zulke punten rijdt!
Fleur: genieten zo! Ziet er heerlijk uit, de foto <3

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:43

Fleur, wat een fijne foto! Het was inderdaad super mooi weer. Hoe lang was je al niet weg geweest?

En klinkt herkenbaar, die drang-naar-het-bos. Ik stond tot een jaar geleden ook op een stal ín het bos, waardoor ik veel vaker buiten reed, of even een korte ronde na de training. Nu moet ik een halfuur stappen/draven voordat ik in het fijne bos ben, dus een uur heen en terug (geen leuk stuk vind ik). Dus pak ik de trailer. Dan spreek ik af met anderen, en nu rijd ik eigenlijk nooit meer alleen in het bos, terwijl ik daar altijd enorm van genoot. Zat laatst al te denken dat ik dat wel weer een keer kan doen :)
Als ik zo die oortjes-foto van jou zie heb ik er heel veel zin in! Gelukkig heb ik donderdag weer een ritje gepland staan! Paard maak ik er ook erg blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:22

Fleur yen, wat heerlijk!! Ook erg goede afwisseling z. Tentamens ook gelukt allemaal? En laat jij tandarts voor controle komen elk jaar of idee ergens last van had?

Daancha veel plezier vandaag! Als trailer moey pakken snap ik dat al minder snel doet.

Ik moet stuk door kwekerijen voordat in Drunense duinen ben, vanwege blessures al tijd niet meer gedaan dus binnenkort maar weer eens gaan.

Gisteren oefendressuur gereden, nieuwe proeven waren nog flink moeilijk af en toe dus het was goed opletten en sturen soms, ook wat dingen gemist of te laat :o als jury sinterklaas zitten dus amper commentaar gehad helaas. Punten waren veel te hoog, 218 en 221-2

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:56

Dankje Haike, tentamen ging volgens mij wel goed :) Tandarts komt in principe gewoon jaarlijks, maar laatste keer was nog niet eens een jaar geleden, door iemand waar ik achteraf geen vertrouwen meer in had, instructrice liet nu iemand komen voor haar paarden, dus het kwam me mooi uit zo, nu in principe gewoon weer jaarlijks.
Mooie punten, maar balen dat er geen commentaar bij stond waar je iets aan had.

Danielle, ik heb hezelfde inderdaad, ik heb zo'n 7 jaar op stallen gestaan met de luxe om op maximaal 5 min bij het bos te staan, 't is wel even afkicken.. Alleen met je paard kan ik ook altijd het meest van genieten, met anderen vind ik ook altijd gezellig, maar gewoon het gevoel om samen met je paard de hele wereld aan te kunnen kan ik zo enorm van genieten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:51

Jammer haike! Maar wel mooie punten :)

Ik heb vandaag even de L2 proeven doorgereden met Boris. Wat een leuke proefjes! Het ging hem ook super af :) . Zodra het outdoorseizoen begonnen is maken wij ons L2 debuut.

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:40

Hoii, sorry dat ik hier zo kom binnen vallen, even een vraagje..
9 april ga ik voor het eerst L2 starten maar mag je nou zelf weten welke stukjes je doorzit of moet je dan alles lichtrijden.
Ik dacht aan doorzitten bij wijken en de rest licht rijden.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:01

Heerlijk zo'n bosritje Fleur!
Ik moet minstens 45 min. met de trailer voordat ik in het bos zit :=

Jammer dat je gevoel niet klopte met de punten Haike...
Heb je het ook laten filmen?

Dat mag je helemaal zelf weten sabje23 :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:25

Goede vraag, ik zal het boekje er eens bij pakken...
Er staat lichtrijden en of doorzitten. Er staat ook niet dat je met wijken moet doorzitten eigenlijk

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:29

Lichtrijden of doorzitten staat totaal vrij nu...doen wat je zelf wilt :)
Met wijken mag je nu dus idd ook lichtrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:03

Welkom Sabje, in de nieuwe proeven ben je compleet vrij nu qua lichtrijden of doorzitten, volgens mij mag je alleen niet tijdens een onderdeel nog wisselen (dus niet begin wijken lichtrijden en dan halverwege doorzitten).

Silby, wel laten filmen maar moet nog terugkijken, maar denk dan nog bij het gevoel blijf dat ik teveel punten heb gehad.

Vandaag echt heel fijn gelest!

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:31

Kan het idd nergens heel duidelijk vinden maar iedergeval bedankt :)

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:33

Heeft iemand de KNHS app? En zo ja, is die handig?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:43

Staat niet vastgelegd dat je niet mag wisselen maar denk wel dat dat het beeld verstoord. Maar stel je voor dat wijken niet goed gaat tijdens het door zitten en je bedenkt als nog te gaan lichtrijden dan zou dat in principe mogen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:51

Haike: suoer punten bij de oefendressuur! Wel balen dat ze niet overeen kwamen met je gevoel. En lekker gelest, fijn!
Galeo: ik heb geen KNHS app, heb een Windowsphone en daarvoor bestaat ie niet :+
Yvank: L2 debuut moet goed komen met de punten die jullie nu rijden!

Hoi :wave:
Wij hebben vandaag weer twee rondjes gesprongen in de B. Eerste parcours hadden we allebei nogal last van spanning. Twee balken, een door m'n eigen stomme fout, ander pech, en een weigering. Lang geleden dat het zo slecht ging, weigeren is iets dat Vic normaal écht niet doet. Tweede parcours mezelf een schop onder m'n kont gegeven en geconcentreerd gaan rijden. Foutloos en een tweede prijs, dus blije baas :D
Vrijdag mag vic z'n eerste crosstraining van het seizoen weer lopen, met z'n medeeigenaar, zal ie ook wel erg leuk vinden, als ie ergens blij van wordt, is het wel crossen :):)

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:16

Galeo, ik heb de app, vind het fijn om de video's van de proeven te kijken. Zijn fijn gefilmd en met wat toelichting erbij.
Haike, Sinterklaas of niet, jullie gaan goed met die punten! Maar een beetje kritisch commentaar is altijd wel fijn.
Sofie, superstoer dat je zo allround bezig bent! En knap dat je je zo goed herpakt hebt voor het tweede parcours.

Donderdag met mijn paardenvriend naar buiten geweest, het was zulk mooi weer!! Echt intens genoten, komende tijd weer vaker doen nu het lente wordt. Nog heel veel routes die ik wil ontdekken, zin om een paar fijne tochten te maken.
Komende vrijdag in de les ook een paar sprongetjes en cavaletti-werk doen, gewoon voor de fun en de afwisseling, ben geen enorme spring-held. En dan over 2 weekjes de nieuwe proeven starten, ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:05

Ondertussen film terugggezien oefendressuur, beeld is toch wel anders dan mn gevoel, zier er zo netjes uit. Gevoel ook niet echt slecht, maar moest gewoon wat meer aan werken. Wel fijn niet officieel gestart ben, anders had er nu al 14 gehad uit 5 proeven :o

Sofie, knap hoor! Goed ook jezelf zo op kan laden tussendoor en dan meteen zo'n verschil is, jullie kunnen het dus gewoon hartstikke goed!

Daancha, wat lekker zo naar buiten! En ook al afwisseling met springen, leuk zo veelzijdig.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:15

Haike fijn dat je toch zo mooi gereden hebt! Alle complimenten hoor oefendressuur of niet ik ben altijd wel zenuwachtig. hahah

Daancha oh heerlijk die buitenrit en gezellig met je vriend. <3
Ontspanning is iets wat denk ik best te veel van ons te weinig doen... Ik zou dat soort dingen ook meer moeten doen. Maar als het lukt morgen springen !! :D

Sofie is een echte alrounder! Gaaf hoor lekker springen jammer van je eerste parcours maar tweede mooi herpakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:18

Iedereen drukke paasplannen of mensen nog lekker op wedstrijd?
Ik had vandaag oefendressuur, proefje, wat toelichting/tips en weer proefje. Sinds gisteren nieuw hoofdstel en leek me wel daar vandaag mee kon rijden. Ging ook prima maar merkte wel net wat verschil gaf. Ook vond ze de voetballers naast losrijden soms wel interessanter dan mij, loopt ze beetje te suffen :D
Proefje 1 ging fijn, af en toe mocht van mij wat vlugger. Jury heel positief, ze wilde eigenlijk dat ik de 2e proef m ging starten maar dat leek mij niet zo'n strak plan.
Ik moest alleen zelf wat meer rust houden, ik wilde teveel (dat ook mijn moeilijke punt). Ook moest ik de overgangen terug meer markeren dus daar thuid mee verder trainen.
2e proef dus echt geprobeerd minder aan te rijden met als gevolg wat minder fijn eraan bleef lopen. Jury zag dat ook dus moet nu tussenweg zoeken. Wel nuttige tips weer gehad dus waar ik mee verder kan.
Had 212,5 en 208,5 punt en dus goede tips, leerzaam ochtend weer.
Volgende wedstrijd officieel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:25

Ontspanning is zeker belangrijk! Ik rij vaak in het bos oid :)

Wauw netjes haike!

Ik heb vandaag de laatste indoor en tevens laatste L1 met Boris gestart. Eerste proef heel fijn! 2e was die moe, het was ook wel erg warm daarbinnen. 202 en 193 punten beide proeven 4e prijs toch niet gek voor een fjord in een rubriek met 28 combinaties :D

Binnenkort L2 debuut maar plannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:30

Gefeliciteerd!! Jullie gaan ook snel zeg, hartstikke knap zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:37

Thanks :D ja gaat heel fijn zo! Waar we van te voren nog dachten ´zouden we meekomen zo tussen de paarden´ , nou heb ik eerder haflingers gestart wat ook wel prima ging hoor! Maar vind het altijd wel leuk om het vooroordeel die veel koudbloedstarters hebben de wereld uit te helpen. Het maakt niks uit waar je mee komt als je maar goed rijdt!

Vandaag ook weer leuke commentaren op mijn protocollen bij de ene jury ´keurige proef!´ en de ander ´fijn gereden proef!´

Dus nu maar lekker L2! Dat kan ik wat makkelijk plannen met mijn eigen straks er weer bij! Dan zit er geen uren tussen de rubrieken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:45

Fijn zo'n oefen cc haike en positief en goede feedback Vd jury. Daar kun je wat mee!

Yvank gaat als een speer. Weer super punten gefeliciteerd!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:56

Haike: leerzame oefendressuur gereden en weer super punten. Netjes hoor! Wat voor hoofdstel heb je gekocht?
Yvank: Jullie gaan als een speer, toppers! Echt netjes, een vierde prijs in zo'n groot deelnemersveld.

Wij hebben gisteren een super fijne crosstraining gereden. Eigenlijk zou z'n mede-eigenaar rijden, maar zij heeft een longontsteking :(:) Dus dat was de reden dat ik heb gereden. Instructeur kende ik al, maar het terrein was nieuw voor ons. Ben wel trots op ons, best wel dikke (voor ons doen) hindernissen gesprongen en lastige lijntjes gereden. Ging echt top :D

Afbeelding