[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:52

SNEEUW FLEUR?! Hou het maar daar haha!
Anne, ik studeer toegepaste psychologie. Ik loop nu stage als zorgcoördinator in een lagere school (leerlingen met leermoeilijkheden, ADHD, autisme enz begeleiden). Fijn ook dat er iets bij de osteopaat uitgekomen is. Daar kunnen jullie iig mee aan de slag! Goed ook dat je er weer plezier in krijgt! :D

Ik heb Hyr vandaag gereden, mn schouder deed tijdens het rijden weer erg pijn, ik kreeg er ook nog eens hoofdpijn van en nu is de pijn in mn andere schouder ook. :') Toch maar eens naar de dokter want daar zit iets fout denk ik...
Hyrano was oke... Ik kon hem niet longeren want de longeercirkel was nog voor een deel bevroren doordat de zon er niet op stond. De bak was goed te doen. Hij was dus wel erg hevig maar ik heb hem wat langer gelaten zodat hij zeker ontspande. De galop was erg spannend, hij had plots weer wat dingen gezien en in de galop kan hij er zo snel van door gaan :') Gelukkig is dat niet gebeurd :P
Na een klein halfuurtje wel gestopt, het werd donker (had geen zin om het licht aan te doen) en mn schouder begon toch steeds meer pijn te doen...

Ik heb net weer een reactie gekregen, deze keer voor een 11-jarig meisje met enkel manege ervaring... Het was de moeder die mij contacteerde en zij had wel ervaring in het paardrijden. Maar de dochter was zo enthousiast dat ze beloofd had om een mailtje te sturen.
Ik heb gewoon eerlijk geantwoord dat er al iemand komt kijken maar dat ze zeker eens mogen langskomen als dat niets ga worden. Ook heb ik vermeld dat ik de ervaring wel belangrijk vind dus dat ik daar wel een beetje bang voor ben. Maar goed, we wachten het af :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:40

Ik verwaarloos jullie ook nogal vind het heel lastig bij te houden :o

M'n hand is nu weer bijna genezen dus ben weer begonnen met rustig trainen.
En valentijnsdag zijn we verloofd dus ook daar komt veel tijd extra voor vrij <3

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:07

balen Anthea van je schouder! zou er idd snel een afspraak voor maken, voor je er dadelijk nog langer door uit de running bent.
En goed dat je eerlijk bent geweest tegen dat 11-jarige meisje. je kan haar altijd nog uitnodigen als het met die andere toch niet klikt. wie weet gaat ze je nog verbazen.

Klinkt als een goede les Fleur! krijg er zin van om te rijden als ik het zo hoor haha. En lekker dat je zo naar het bos kan met een ander paard, lijkt me superfijn.
Alvast heel veel plezier dit weekend!

Balen Setteli, dat het rijden er steeds bij inschiet. Hopelijk vind je dit weekend wat tijd!

Hee Anne! Fijn dat het rijden wel lekker gaat. En wat een muts zeg, die Roos :') Zorg maar dat je heel blijft als je die oefeningen met haar doet! Veel plezier op wintersport!

whoee Marjolein, gefeliciteerd! *\o/* Wat leuk zeg! Was het samen al een beetje gepland of ben je echt 'onverwacht' ten huwelijk gevraagd?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:25

We hebben het er vaak over gehad maar hij heeft me echt verrast, had het totaal niet verwacht die dag

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:30

Wat leuk zeg Marjolein dat het ook echt een verrassing was!

Ik heb eindelijk mijn eerste L1 wedstrijd gepland staan *\o/*
20 maart gaan we ervoor. 6 maart starten we nog een keer B omdat we al vrij lang niet meer zijn gestart en dan op dezelfde plek als de 20e, kan ze vast een beetje wennen :D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:50

Ik heb voor morgen een afspraak staan bij de dokter... Mijn beide schouders doen nu erg veel en bewegen doet pijn :(
Voor de zekerheid ook maar het trailerladen afgezegd want als Hyrano weer gaat trekken enz lijkt me dat niet bevorderlijk voor mn schouder...

Gefeliciteerd Marjolein!!! Ook fijn dat je hand beter is :)

Gaaf mara! Slim om het zo aan te pakken. Ik heb dat met Hyrano ook zo gedaan. Mijn eerste L1 wedstrijd was op een locatie waar ik vaak kom :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:02

Bedankt iedereen

Super mara hup naar de L1

Wat rot anthea hopelijk niets ernstigs

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:33

Even een bijleespost van mijn kant!

Fresley, welkom! Klinkt goed! Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe proeven, bijna 1 maart!! Klinkt goed, 1,80 is een mooie grootte! Ik ken het gevoel dat het te makkelijk is. Heb zelf ook het idee dat ik met Oliver beter presteer in de L1 proeven dan in de B proeven. Wat vervelend van je val, hopen dat je snel opknapt.
Merel, klopt, maar met een beetje trainen komt dat vast goed. Leuk! Ben je al eens eerder geweest? Gefeliciteerd met je mooie punten!
Anthea, balen dat de paddocks zo slecht zijn. Gelukkig komt er beter weer aan! Ik heb ook vaak last van een winterdipje. Jammer dat er weinig tijd is voor Hyrano. Leuk dat de mogelijke verzorger voor Ferdo langskomt, ik ben benieuwd! Goed dat je met Hyrano gaat oefenen met trailerladen. Ik ben maandagavond voor het eerst weer in het donker geweest en dat ging een stuk minder soepel dan normaal. Hij had ontdekt dat die ook door de bosjes naast de trailer heen kon dus 2 halstertouwen en een longeerlijn verder stond hij er eindelijk in. Wat vervelend van de pijn in je schouder. Hopen dat het dokterbezoek meer duidelijkheid geeft. Hopen dat het niets ernstigs is.
Mara, fijn dat Mourie nu weer beter loopt. Het lijkt me inderdaad verstandig om de kampioenschappen af te zeggen. Spannend! Je L1 debuut komt helemaal goed! Ik vind het ook altijd fijn om vaker op dezelfde locatie te rijden, dan zijn ze er toch op een of andere manier beter bij.
Fleur, wat stom! Ik heb me eigenlijk nooit voorgesteld! Ik ben Lauri! Ik oefen mijn proeven eigenlijk bijna nooit, maar meer omdat Oliver zo´n gewoontedier is die alles automatisch gaat doen. Ik heb gisteren met rijden alle oefeningen 2 keer gereden, en dat ging wel heel goed. Het is gewoon luiigheid, ik heb vaak niemand bij me met rijden die kan voorlezen en als ik ze uit mn hoofd doe raak ik halverwege in de war. Jammer dat Burana niet zo van logeerpartijtjes houd. Oliver is daar heel makkelijk in. Die kan ik werkelijk waar overal neer zetten, als er maar vriendjes zijn. Burana is mooi veranderd door de jaren heen! Je manier van trainen klinkt goed! Soms moet je even iets strenger zijn. Vaak helpt het wel. Lekkere bosfoto!
Setteli, weinig tijd is heel herkenbaar. Vooral met dit weer heb ik vaak savonds laat niet zoveel zin ook om nog te gaan. Ga jij toevallig starten in Markelo volgende week? Ik zag een Phoebe op de deelnemerslijst! Ik zou ook gaan starten, maar heb me afgemeld omdat ik nog iets langer door wil trainen.
Anne, klopt! Moet lukken. Wat fijn dat je les goed ging. En dat is een mooi compliment van de osteopaat! Dat klinkt alsof je soms je handen vol hebt. Ik voer zelf ook magnesium, daar merk ik wel veel verschil mee. Ik herken het zo erg dat je soms zoveel moeite hebt met een paard, maar na een lange tijd begint dat vruchten af te werpen en er is geen fijner gevoel dan dat.
Seven, van harte gefeliciteerd! Wat een super leuk nieuws! Fijn dat je hand weer beter is en dat je weer aan de bak kunt.

Zo, ik ben weer even een beetje bij! Ik heb de laatste tijd iets minder gereden. Afgelopen maandag zijn we weer met de trailer weggeweest naar een binnenbak. Een vriendin van me wilde Oliver een keertje proberen, ze gaat waarschijnlijk ook een paar keer met hem starten! Super leuk om te zien dat iemand anders ook lol heeft van mijn paard. Volgende week is Ollie jarig, hij word dan alweer 20! Ben erg benieuwd naar wat de osteopaat van hem vindt! Vandaag met een paard naar de kliniek geweest voor rontgenfoto´s, omdat we vermoedden dat er iets mis was. Blijkt het paard artrose te hebben in de nek. Heel sneu. Het was wel erg leerzaam om eens goed te kunnen bekijken wat ze precies doen en de foto´s te zien. De DA heeft ook heel duidelijk uitgelegd wat er mis was en hoe ik dat kon zien. Super interessant. Wel erg zonde van het paard, gelukkig is het een merrie en gaat ze nu gebruikt worden als fokmerrie.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:55

Drieske heeft koliek, en erg ook.. De veearts is al geweest maar haalt niks uit, dus het ziet er absoluut niet goed uit.
Ik kan niet omschrijven hoe poedersuiker ik me nu voel, wou het even van me afschrijven

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:57

Heel veel sterkte! Ik duim voor jullie!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:34

Sterkte en succes Mara!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:25

Oh wat erg Mara. Heel veel sterkte en dat ie maar snel opknapt.

OliLau, ja ik start inderdaad in Markelo. Ga gelijk even kijken wat m'n tijden zijn! Kom je zelf nog kijken?

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:37

Misschien wel, maar wil dat weekend eigenlijk Oliver ook verhuizen, dus moet even bekijken hoe ik dat gaat lopen.

De startlijst stond er volgens mij nog niet op, maar ik check via mijn knhs altijd de deelnemerslijst!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:52

ja zag dat ie er nog niet op stond. oh ja deelnemerslijst kijk ik ook vaak op. Even de concurrentie checken :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:02

Dankjulliewel! Nog steeds geen verbetering helaas.. Nog wel contact met de veearts gehad maar we konden voor nu alleen tot morgen afwachten zei hij.. Ben zo bang dat ze het niet haalt ;(

Sorry olilau, net helemaal niet op jou gereageerd door mn rotgevoel. Leuk dat een vriendin ook gaat starten, zie je je paard eens van een andere kant. En dat lijkt me ook akelig om zoiets te horen te krijgen over je paard pff..

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:09

Mara sterkte... Dikke knuffel!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:10

Mara, jij hebt echt wel even wat anders aan je hoofd! Hoef je geen sorry voor te zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:11

Oh jeetje sterkte! Maarre is naar de kliniek geen optie dan? Dan doe ik eigenlijk altijd als de DA het ook niet meer weet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:32

Jeetje hopelijk komt het goed

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 04:19

Ach jeetje mara heel veel sterkte, bijleespost komt als ik na dit weekend terug ben wel weer, maar voor nu een dikke knuffel en ik duim!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 08:09

Ze is de nacht iig door! Ze stond net ook toen ik aankwam dus dat was goed, maar ze gaf echt geen enkele reactie op me. Hopelijk is dat omdat ze er gewoon uitgeput van is.. Kan daar altijd de veearts straks nog over bellen voor advies.

Kan idd yvank, mijn vorige paard heeft ook een week met koliek in de kliniek gestaan. Het is alleen 'maar' een shetje dus mijn ouders willen het niet betalen. Maar als Drieske slecht blijft gaat ze toch naar de kliniek en betaal ik desnoods zelf, ze betekent te veel voor me om niet alles te proberen. Het is de shet die we mijn opa hebben gegeven als zijn laatste wens vlak voor hij overleed, zit dus wel wat emotionele waarde extra aan.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:49

Wat jammer van die artrose Olilau...
Wat fijn dat ze iig al de nacht door is Mara! Hopelijk komt alles goed! :(:)

Ik ben naar de dokter geweest gisteren (uur uitgelopen |o ) en ik heb een ontsteking maar van wat weten ze niet :') Dus ontstekingsremmers voor 10 dagen, en als het niet beter is daarna moet ik naar het ziekenhuis voor een scan.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:27

Mara hoe is het? :(:)

De verzorger heeft afgezegd. Opeens heeft ze de beslissing gemaakt om zelf een paard te kopen... |o

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:35

Drieske is vannacht overleden, heb hem net dood aangetroffen. Ik ben er echt compleet kapot van

Koliek had ze gisteren al heel de dag niet meer, dierenarts heeft nog wat pasta voor dr maag gegeven maar vond verder ook dat het prima ging, en nu toch overleden..
Is denk ik toch wat anders geweest dan die koliek. Maar ik kan gewoon niet geloven dat mn drieske er niet meer is. Het was echt mn allerbeste vriendje.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:37

Ah nee Mara ;(
Ongelooflijk veel sterkte toegewenst! Y;(