Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:02

Rhapsody spannend hoor! Hopelijk rij je je laatste punt en kan je ook lekker trainen voor het Z2!

Anouk goed geregeld, die kur! Goed oefenen he?! ;)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:41

Udo2001 schreef:
Ikzelf doe ik mijn eenvoudige wissels zo min mogelijk stappen, zeker in dit soort oefeningen stapt hij niet zo goed! Beetje de stap vermommen, en nog nooit reactie op gehad!

I know the feeling :D Ik heb er spijtig genoeg al wel reactie op gehad, met punten onder de 6 spijtig genoeg.

Gisteren een erg fijne les gehad met zowel Bono als Soraya. In de winter krijgen we clubles van een 'buitenstaander' dit jaar hebben we les van E ls M ichiels (Jenny, ken jij haar?). Voor ons valt ze echt 200% mee. Heb al heel wat gehad aan haar lessen. Nu waren er wat wegvallers omdat we hier met examens zitten en kreeg ik de kans om Bono mee te nemen. Wel fijn, nu kan ik echt beginnen aan de wissels met hem want ik heb handige tips gekregen. Maar.. Waar ik eigenlijk naartoe wil :D Ik kan op Bono niet goed stilzitten. Mijn benen wiebelen erg hard. Bij Soraya heb ik dat niet. Els zei me dat ik er eens moest over nadenken om te gaan fitnessen. Ze is zelf leerkracht LO en heeft me uitgelegd welke spieren ik net moest trainen om stiller te kunnen zitten. Heeft hier iemand ervaring mee? Zijn er meer mensen die gaan fitnessen puur omdat ze dan beter zouden gaan rijden?
Ik heb er nog nooit veel over nagedacht.. Maar de laatste tijd is het wel vaak in de media dat de topruiters dit doen.. Zou het voor een gemiddelde ruiter ook veel zin hebben?

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:09

Ik probeer altijd om zoveel mogelijk stappassen te maken met de eenvoudige wissel. Thuis kunnen dat er meer zijn dan 5, aangezien ze veel spanning opbouwt omdat ze weet dat ze weer moet aangalopperen. Dan wacht ik meestal tot ze weer rustig is en galoppeer dan pas aan. Op wedstrijd kan dat natuurlijk niet, dus dan ligt het eraan hoe ze op dat moment reageert. Als ze redelijk rustig blijft probeer ik 4-5 stappassen te maken (heb ook al een paar x de opmerking gehad dat het te gehaast was bij 3 stappassen) als ze erg gespannen is dan probeer ik dat ook enigszins te verbloemen door dan al met 3 passen aan te galopperen.

Je hoort het idd steeds meer Lienbono. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk wel dat het altijd iets helpt in positieve zin.

Paard liep gisteren erg fijn, dus heb voor het eerst de zigzag appuyement uitgeprobeerd. Die loopt ze zo, dus dat is gelukkig ook geen probleem. De galopappuyementen doet ze beter dan die in draf, dus nu moeten we alleen nog de vliegende wissels bevestigd zien te krijgen! :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:49

Lien ik heb er geen ervaring mee, maar het zal vast wel helpen denk ik. Je kan het altijd proberen. Ik zou best willen sporten op een sportschool om mijn conditie te verbeteren, heb er alleen echt geen tijd voor :( Iedere dag tot 5 werken en dan naar huis, eten en naar stal tot 10 uur 's avonds is niet te combineren met andere sporten. Maar goed.

Luv ik doe de eenvoudige wissels precies zoals jij :D Thuis pas aangalopperen als hij rustig is en op wedstrijd probeer ik zoveel mogelijk rustige passen te laten zien, maar soms is hij zo heet dat ik hem beter weer kan laten aanspringen. Fijn dat je zigzag in draf en galopapuyementen goed gaan. Nu de wissels nog, haha! We zitten in hetzelfde schuitje :)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:12

lien welke spieren moet je trainen? ik heb nml ook van die vreselijke benen XD

Ik ben weer bezig met heel veel contraa want paard wil weer overspringen... hij gaat dan heel snel kort galoperen en springt dan over in 1 waar ik wel blij mee ben maar ook niet omdati k het niet wil ooh zo moeilijk

appuyementen gaan gelukkig goed

onze gouden draad met rijden is nu controle, als ik dat volledig heb over hem kunnen we alles doen dus even back to the basic

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:18

Mijn bovenbilspieren denk ik :D Maar ik ken daar niets van..

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:22

uhm in sportschool hebben ze van die bil apparaten die maar eens gaan gebruiken als ik er weer eens ben

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:51

Denk dat je voor je zit meer hebt aan flexchairttraining, omdat het sterker maken van spieren niet wil zeggen dat je ze dan ook op de juiste manier gebruikt, en daar gaat het tenslotte om!

Lienbono, ik ken je lesgeefster redelijk goed, heb vroeger op dezelfde stal gewerkt.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:32

jaa maar op die flexchair lukt het gewoon maar eenmaal op het paard in beweging zeker wanneer die lastig is is het moeilijk

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:45

Hoe vaak heb je flexchairtraining gevolgd dan Daisy?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:55

haha 3x nog maar kreeg ook oefeningen voor in de sportschool erbij voor op zoon bal, dan lukt het prima op paard nog steeds moeilijk, maar het heeft zeker geholpen ben echt beter gaan zitten alleen het kan altijd nog beter

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:49

Ik rijd de eenvoudige wissels inderdaad ok zo :-)
Anders beloon je naar mijn idee juist gedrag wat je niet wilt, uiteindelijk gaan ze het dan helemaal uit zichzelf doen :-)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:55

maar jenny hoe is je singel?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:14

Tsja die ene keer dat ik ermee gereden heb beviel het goed, maar heb nu al dagen niet kunnen rijden met de sneeuw en zit ook met mijn rug te sukkelen, dus even pauze!

Was je ook bij Saskia op de Flexchair geweest?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:16

Ja zij gaf mij ook oefeningen voor in de sportschool :D

Ik ga denk ik tog ook de fairfex singel bestellen. Wel balen van de sneeuw dat je niet kunt rijden
Heb het wel zwaar gehad met die sneeuw bleh

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:26

Trouwens Jenny waar heb jij hem besteld/gekocht?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:36

Ruitershop Pas de Deux, zij hadden een actiecode op Marktplaats voor 10 % korting, maar ik denk dat die ondertussen niet meer geldt?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:09

Nee helaas maar dat maakt niet uit ik wil hem wel heel graag hebben

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:11

Ze hebben wel goed en snel geleverd, dus ook zonder korting wel een aanrader.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:22

Vervelend van je rug Jenny! Ben toch nog wel een beetje nieuwsgierig naar de ervaringen met de singel. Je zegt dat hij goed bevallen is. Maar merkte je echt verschil met je "oude" singel en zo ja, wat waren de verschilen? Ben er namelijk ook wel erg geinteresseerd in! :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:04

Wolter is heel gevoelig bij het aansingelen en dat leek al beter te zijn met deze singel. Hij bewoog van begin af aan mooi los door zijn lijf (was in de les bij Johan Rockx) en die zei op het einde van de les ook dat hij heel fijn liep. Natuurlijk is hij sowieso goed aan het lopen op het moment, en moet je het een langere periode gebruiken voor je echt verschil gaat zien, maar ik was heel tevreden met die eerste poging, het was in ieder geval niet een teleurstelling.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:14

Singel ziet er wel heel fijn uit, maar hij gaat voor mij toch echt boven het budget :o

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 07:18

rhapsody_do schreef:
Singel ziet er wel heel fijn uit, maar hij gaat voor mij toch echt boven het budget :o

Ja ik vind m ook echt heel duur! :o wacht nog wel ff de eerste resultaten af!
Maar weet je hoevaak je kan lessen zonder die singel! :+

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:09

150 x kan ik ervan lessen XD maar heb mn sponser lief aangekeken dus ik ga hem wel bestellen hihi

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:48

Ja inderdaad :o ook ik kan er 150x van lessen! Helaas voor mij ook geen sponsor, dus denk toch echt dat ik het maar bij mijn huidige singel houd :-)