Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:45

Dat zal idd de smaak zijn.
Al denk ik dat totale perfectie nooit bereikt zal en kan worden.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:49

Ik denk dat wij nederlandse ruiters en paarden met veel verschillende kwaliteid hebben het is mooi om te zien hoe wij als klein kikker landje aan het groeien zijn
En ook dat de ruiters hun paarden zelf naar de top knalle

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:50

Daar ben ik het wel mee eens. Wij zijn een klein land en presteren op paardengebied heel goed. En ook met andere sporten. Nu zijn er in Nederland natuurlijk vaak wel een hoop mogelijkheden als je talent hebt voor sport.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:53

Ik denk dat we op dat gebied heel erg trots mogen zijn op ons kleine landje.
Alleen al in het hippische wereldje is echt heel veel talent en ook enorm goede fokproducten die over de hele wereld geweldig presteren.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:59

Ja .het is leuk om naar een spring of dresuur wedstrijd te kijken en je ziet alle landen met kwpn rijden
Das toch iets om trots op te wezen
Al is het niet altijd leuk om een topper zoals toot te zien vertrekken
Maar hij is nl geschoolt dus knap

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:43

easygoing schreef:
Dat zal idd de smaak zijn.
Al denk ik dat totale perfectie nooit bereikt zal en kan worden.

Klopt dat denk ik ook, want er is altijd wel verbetering mogelijk, omdat je te maken hebt met levende indviduen.
Het zo dicht mogelijk bij perfectie komen vind ik dan wel het mooiste wat er is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:44

Electra63 schreef:
Daar ben ik het wel mee eens. Wij zijn een klein land en presteren op paardengebied heel goed. En ook met andere sporten. Nu zijn er in Nederland natuurlijk vaak wel een hoop mogelijkheden als je talent hebt voor sport.

Al zou van mij het loon van die voetballers wel wat omlaag mogen. Zou mooi de rijkskas wat van gespekt kunnen worden...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:28

Tendance schreef:
Electra63 schreef:

Al zou van mij het loon van die voetballers wel wat omlaag mogen. Zou mooi de rijkskas wat van gespekt kunnen worden...

Ja, maar je hebt ook topsporters die niet zoveel verdienen als de voetballers. Judoka's, zwemmers, turners. Zij verdienen alleen wat door reclame-inkomsten. Maar dit is erg off-topic.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:53

Ik vind het mooie van de rijstijl van Gal dat hij de grenzen op zoekt...en alleen zo kan je net dat extra meer zijn dan een ander. Dat deed Anky ook vrijwel altijd, de enkele keren dat ze op save reed haalde ze niet zulke hoge punten....
Ik ben er wel mee eens dat Gal ze een fractie langer in de hals zou kunnen rijden.
Bij Adelinde ben ik enorm fan van haar paard....de keren dat hij na Totilas kwam dacht ik "jee, wat een losheid en souplesse" waar Toot het toch meer van de kracht moet hebben. Alleen jammer vind ik dat Adelinde er zo strak op zit en steeds wat achterover lijkt te hangen.

Mijn mening dus...

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:15

Dat valt me tegenwoordig bij steeds meer ruiters op, dat achterover hangen. Ik begrijp dat niet, om zo te zitten moet je bekken naar voren kantelen, je rug trekt hol en heeft zijn funktie als veer om de klappen van de bewegingen op te vangen verloren. Bij Adelinde valt dat idd. erg op, dat deed ze vroeger niet. Is dit dan de Sjef-methode?
Trouwens bij HPM zie je dat ook regelmatig, terwijl dan de onderbenen ook nog eens vooruit steken.

Ik heb het filmpje van een paar blz. terug even bekeken, en vond dat Totilas bij zijn presentatie losser, en met meer veer liep dan op de Duitse kampioenschappen. (Geen stelling dus maar mijn nederige mening.) Ben eigenlijk helemaal geen fan meer van de hedendaagse dressuur maar vond Gal/Totilas toch wel een heel aparte uitstraling hebben. Een soort twee-eenheid die je zelden tegenkomt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:19

Het verschil wat ik tussen Happie en Adelinde zie is dat Adelinde veel strakker zit dan Happie.
Soms heb ik wel eens het gevoel dat ze angstig het explosie moment van haar paard af zit te wachten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:24

Ik denk, dat jullie angst zien, die er helemaal niet is.
Ze heeft tijdens de opening van onze school een clinic gereden en daar zag ik niets van het strakke wat jullie noemen. Ik zie juist iemand met een hele grote glimlach op haar paard zitten.
Verder heb ik ook nog geen kür van haar gezien, die ik strak vond, maar dat is dan weer een verschil in mening.
Ik vind juist Gal met Toot niet echt ontspannen ogen. Toch weer die kwestie van smaak.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:53

Toot moest ook meer druk hebben
Het is een twee delig paard en moest meer bij elkaar gereden
Maar het zat gewoon goed in elkaar tussen die twee
Wat je nu mist hij word vaak te lang en aan z'n lot overgelaten
Daarom loopt tie achter ook stukken niet zuiver

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:00

Maar ben het easygoing eens ik vind adelinde er ook vaak angstig op zitten
Maar vind haar een leuk duo

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:18

Zo zie je maar weer dat meningen verschillen.
Ik zie liever de dames rijden (qua houding/zit) als de mannen. Ik vind de nederlandse mannen (vaak) in stoelzit zitten en met afstekende kapstokken rijden. En ik vind Adelinde dus wel rustig en kalm en ik zie zeker geen angst.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:00

Ik bedoel ook geen angst in de zin van bang zijn om te vallen of om de dressuurring als rodeo arena te gaan gebruiken maar meer een soort van afwachtendheid wanneer Parzival bakkabouters gaat ontdekken en de proef dus in de soep zal lopen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:06

Ik denk niet, dat dat zal gebeuren. Juist omdat hij zo was kreeg zij hem te rijden, mede omdat ze totaal niet afwachtend is. Zij heeft de leiding, de leiding die hij nodig heeft.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:17

Denk ook niet dat het heel snel zal gebeuren maar toch heb ik altijd de indruk.
Strak, hangen en in mijn beleving flink harde handen maar wellicht dat ze daar niet onderuit komt bij Parzival.
Hoe dan ook vind ik haar alles behalve een slechte amazone hoor, ze rijd niet zomaar in de echte wereldtop mee natuurlijk.

Annet555Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:18

manubres schreef:
Ik vind het mooie van de rijstijl van Gal dat hij de grenzen op zoekt...en alleen zo kan je net dat extra meer zijn dan een ander. Dat deed Anky ook vrijwel altijd, de enkele keren dat ze op save reed haalde ze niet zulke hoge punten....
Ik ben er wel mee eens dat Gal ze een fractie langer in de hals zou kunnen rijden.
Bij Adelinde ben ik enorm fan van haar paard....de keren dat hij na Totilas kwam dacht ik "jee, wat een losheid en souplesse" waar Toot het toch meer van de kracht moet hebben. Alleen jammer vind ik dat Adelinde er zo strak op zit en steeds wat achterover lijkt te hangen.

Mijn mening dus...

Ik heb een aantal keer een kur van Adelinde gezien, waarvan ik dacht, die had ze moeten winnen. Maar Gal won........ Ok, ik ben geen jurylid, dus misschien zie ik dingen anders dan een jury, maar de perfectie waarmee Adelinde destijds een proef neer zette en waarbij Parzival super eraan stond vond ik verbluffend. Een tijdje later begon ze ineens zo strak te rijden. Heel jammer, maar goed, ze blijft natuurlijk ondanks dat enorm goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:23

De kur van Adelinde en Parcival in Windsor, daar kan ik nog steeds met plezier naar kijken, om maar even een voorbeeld te noemen.

Annet555Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:31

easygoing schreef:
Hoe dan ook vind ik haar alles behalve een slechte amazone hoor, ze rijd niet zomaar in de echte wereldtop mee natuurlijk.

Rath ook niet !

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:33

En zo is de cirkel weer rond! Iedereen heeft zijn voorkeur en zijn eigen mening, dat is zo mooi aan een mens zijn.
Zijn we er eigenlijk inmiddels al uit of Rath nu wel of niet de spiegelkür weer mag gaan rijden?
Sorry als het nu door mijn inbreng weer minder gezellig word.

Annet555Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:35

Tendance schreef:
En zo is de cirkel weer rond! Iedereen heeft zijn voorkeur en zijn eigen mening, dat is zo mooi aan een mens zijn.
Zijn we er eigenlijk inmiddels al uit of Rath nu wel of niet de spiegelkür weer mag gaan rijden?
Sorry als het nu door mijn inbreng weer minder gezellig word.

Van mij mag ie :D
Maar van mij mag ie ook achterstevoren op de kop de kur rijden. En de rest ook :D
Ik wil gewoon goede sport zien, niets meer en niets minder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:36

Nou, Tendance, ik kom je hier en daar wel tegen op Bokt. *\o/*
Volgens mij, hou jij wel van een leuke discussie? Maar voor wat het waard is (niet veel), ik vind het wel gezellig en ik ben het heel vaak met jou eens. :D

We wachten Aken af en dan kunnen we ons een goede mening vormen, hoop ik.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:36

Ik ook!!! Dan delen we deze mening!!!
Met als toevoeging, dat Adelinde moet winnen.