[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:51

Nou ik zet 'm graag wat traversachtig in en dan wil paard ook makkelijker doorstappen maar volgens instructie is dit gewoon ontzettend fout.

Oh de deuren gaan wel open hoor.

Hoogzomer moeten we gewoon binnen want dan zijn er teveel dazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:54

Dat kan prima hoor vanuit wat travers de keertwending inrijden.
Waarom vindt je instructrice dit heel fout?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:55

Hoezo ontzettend fout Optiwolk?
Ik vind zelf een kw best eenvoudig, als Wietse actief genoeg is, dan scoort hij ook makkelijk 7ens. Het is gewoon heel simpel je paard om de achterhand laten draaien en laten doorstappen.

Ik heb het verbeterd door travers op een volte en die volte steeds kleiner maken. Het is uiteindelijk gewoon een oefening waarbij je dezelfde lengtebuiging nodig hebt.

Maar travers al bij het inzetten kan je wel eens punten gaan kosten (voorhand moet voor net als in het appuyement). Voor het aanleren/verbeteren vind ik het niet zo heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:58

dat valt voor de jury echt niet op zolang je hem niet op de AC lijn richting de jury rijdt. Of je moet hem totaal dubbel vouwen. Dan is het wat anders. \\

Maar de achterhand een pasje naar binnen zetten bij de inzet is zeker fout.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:05

Nou volgens haar redenering moet hij dan helemaal om.

Maar ik denk dat ze net als Janine bedoelt, niet vanuit travers inzetten want voorhand moet voor.

Dus we hebben het door:
schoudervoor de volte opsturen en deze dan traversachtig heel klein houden en dan heb je eigenlijk een keertwendig :P

Ik moet soms echt oefeningen in m'n hoofd anders denken. Zo mag ik een appuyement ook niet als een appuyement rijden maar als travers op de diagonaal.
Anders word ik heel enthousiast dat we al "zo'n moeilijke oefening" mogen doen en vergeet ik te blijven paardrijden 8)7 .

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:45

Ah zo bedoel je. Ik doe het ook zo, als we tenminste niet op de ac lijn rijden. Vind het overigens een lastige oefening. Wil hem snel te klein rijden wat ten koste gaat van actief blijven van achteren.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:21

:j
Dat hebben we hier ook gemerkt. Twee keer een vier.

Niet zo akkoord met de jury ook vandaag.
Beetje laag gepunt... en dan ook steeds zesjes zonder commentaar bij hoe het beter kan oid.

Dus stand blijft +5
Wel toch in de eerste proef eersten gereden dus iig inschrijvingsgeld en dat bakje friet terugverdiend :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:14

Wat kletsen jullie veel!

Las over s&t, daar ga ik nog niet mee rijden, loopt op trens fijn en die wel eens wat verhangen en daar was ze meteen minder fijn mee dus ga nu maar niet wijzigen.

Kw vind ik echt zelf heel moeilijk, mis daarvoor het gevoel nog. Als instructrice helpt kunnen ze al mooi klein en actief maar alleen vind ik dar nog lastig voelen.

Hier tussen de verbouwing van de schuur door ons z1 debuut gemaakt. Vond de eerste proef sommige dingen heel fijn maar ook aantal oefeningen flink minder dan we thuis kunnen. 2e proef was ik niet tevreden, teveel rommeltjes en eenvoudige wissels liep ze uit elkaar. Uitslag ver boven verwachting: 1e en 2e met 223.5 en 228 *\o/*

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:35

Wauw mooi debuut! Gefeliciteerd.

Ik ben op ook op zoek naar een s&t maar eerst moet ik een hoofdstel zien te vinden. Dat is bij de trenshoofdstellen als een ramp omdat hij qua hoofd (erg groot) niet een makkelijke maat heeft.
Dus zodra ik een hoofdstel heb, kan ik gaan kijken naar een geschikte stang en trens.

Ik stond voor morgen op de wachtlijst en omdat ik niks gehoord heb ga ik er vanuit dat ik niet mag starten. Dan volgende week maar weer :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:40

Wat een debuut, gefeliciteerd!!

Is iets als bridld2fit dan niet wat? Die kunnen alle onderdelen los passen om zo het fijnste hoofdstel samen te stellen.

Heb gister grand prix special bekeken in Göthenborg. Tjonge wat rijdt die Rothenberger fijn!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:15

Mahitri schreef:
Wauw mooi debuut! Gefeliciteerd.

Ik ben op ook op zoek naar een s&t maar eerst moet ik een hoofdstel zien te vinden. Dat is bij de trenshoofdstellen als een ramp omdat hij qua hoofd (erg groot) niet een makkelijke maat heeft.
Dus zodra ik een hoofdstel heb, kan ik gaan kijken naar een geschikte stang en trens.

Ik stond voor morgen op de wachtlijst en omdat ik niks gehoord heb ga ik er vanuit dat ik niet mag starten. Dan volgende week maar weer :)

Dat was bij uni ook altijd een uitdaging. Zijn hoofd was erg kort, maar wel breed, vooral bij zijn kaken. Dus stelde het altijd zelf samen. Cob bakstukken etc, en grote full neusriem, frontriem en keelriem (dus altijd twee kanten verstelbaar). Kopstuk anatomisch maar wel smal ivm zijn dikke oortjes :') had op een gegeven moment het ultieme hoofdstel, mix van passier en epplejeck :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:17

herkenbaar dit! Mijn volgende komt ook van bridle2fit denk ik...
Breed hoofd, veel ruimte tussen zijn toch al niet hele kleine oren, maar dan vervolgens weer cob bakstukken, brede kaken... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:19

Ik heb een Rambo Micklem die past super :D mijn paard heeft ook gek hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:22

Noukie schreef:
herkenbaar dit! Mijn volgende komt ook van bridle2fit denk ik...
Breed hoofd, veel ruimte tussen zijn toch al niet hele kleine oren, maar dan vervolgens weer cob bakstukken, brede kaken... :+

Die laat ik woensdag een aanmeten! Ben heel benieuwd.

Mijn Vos heeft we behoorlijk hoofd en breed...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:29

Ik hoor graag je ervaring Vonneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:32

Noukie schreef:
Ik hoor graag je ervaring [naam]!

Zal ze met je delen. Ben heel benieuwd. Mag van instructrice bitten lenen zodat ik eben vooruit kan en de 23e komt bitfitter.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:41

Ik vind het best fijn dat dit soort opties er tegenwoordig zijn.
Bitfitter heb ik er ook bij gehad en het is gewoon ideaal om makkelijk meerdere bitten te kunnen proberen. Helemaal toen bleek dat de mijne met S&T nog het beste ging op een stang die we allemaal eigenlijk te dik vonden voor hem. Heeft me uiteindelijk een hoop geld en gedoe met heen en weer rijden naar de ruitershop etc gescheeld door haar langs te laten komen!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:03

Even een S&T vraag voor een vriendin. Haar paard heeft brede wangen en daardoor de stang of aangesloten in de mondhoeken of net teveel ruimte ernaast.. de trens heeft ze op de bijpassende maat van de ruime stang. Heeft ze een trensmaat kleiner dat knijpt hij teveel. Wat zijn jullie ervaringen? De stang liever net smal of net iets breed?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:59

WoW ik heb echt onwijs veel gemist!! 8)7

Wat een mooie resultaten zie ik voorbij flitsen zeg!! Echt knap!! *\%/*

Wat betreft stang en trens, ik koos juist wel om ermee te rijden:j
gossa is altijd op trensjes heel erg zoekende en ik vond hem nooit fijn genoeg, ik had nooit echt een bit dat ik dacht dit is het :roll:

Waar hij wel lekker op liep was een pelham maar daar durfde ik niet te vaak mee te rijden := omdat ik dan bang was dat hij op zn trensbitje niet meer fijn zou zijn.

Dus eigenlijk wist ik bijna zeker dat hij op stang en trens fijn zou lopen en dat was ook zo!! :))

Helaas hebben we nu al lang Niet meer gereden of getraind, hij is 7 aug licht kreupel geworden met een dik linker achterbeen ik heb hem toen op rust gezet met verschillende veeartsen erbij, :(

Toen heb ik zelf Mn enkelbanden gescheurd :x en vd week is gossa naar de kliniek geweest en bleek dat hij een scheur heeft in een band vd mediale schenkel vd tussenpees, -O-

En we mogen in onze handjes klappen dat we hem op rust hebben gelaten,
de veearts zei dat als we niet zo voorzichtig waren geweest en gewoon doorgereden hadden of hem weer opgepakt hadden of als hij heel gek had gedaan in de wei, dan had dat bandje afgescheurd en was het einde sportcarrière geweest.. :n

Dus voorlopig zijn wij even klaar met de wedstrijden helaas -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:13

Wat een super debuut Haike!!!

Mijn hoofdstel is grotendeels bridle2fit. Ben zeer tevreden!!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:53

Wat een geluk gossa!

En nu, boxrust?

Die bridle2fit, zijn dat niet fairfax-verdelers?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:56

Hij heeft inderdaad "boxrust" ons geluk is echt dat we zo voorzichtig zijn geweest! Daardoor was het al een beetje begonnen met genezen dus tot 1 okt boxrust met gedoseerd stappen en daarna voorzichtig opbouwen en bij het minste twijfel meteen weer op de scan

Hij mag wel op een mini wei van 10x10 maar alleen als hij rustig is

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:46

Wat balen joh! Maar fijn inderdaad dat je er zo snel bij was. Beterschap!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:23

Nou ons debuut is ook gemaakt!
Zeker niet ontevreden voor de eerste keer, was zelf ook nog beetje zoekende in die grote baan :o
Maar beide proeven dik winst ! *\%/*
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:43

Gefeliciteerd! En Haike ook trouwens, die had ik gemist