[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:56

Hopelijk kunnen jullie het plezier weer vinden samen paljaslaura.
Fijn rondje vibabu!
Benthe: Viel heel erg mee, 50 man in de L is niet veel. Was natuurlijk ook concours bij de Peelbergen dit weekend.
Gefeliciteerd Capriootje!
Balen dat je op de wachtlijst staat Marijke, is ook wel een populair concours. De voorwaarden om CSI1* te mogen starten weet ik niet. Weet alleen dat internationaal een hele hoop duiten kost, zolang je qua hoogte nog nationaal kan starten zou ik zelf dat lekker doen :Y) .

Hier fijne starttijden voor de indoorcross volgende week, twee dagen rond het middaguur :) .

vibabu

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:11

Indoor Beukers doet het altijd net ff anders. Verbaasd me ook dat het via de KNHS moet.

Waar ga je indoor crossen Eef? Ik mag 7 januari naar Middenbeemster. Wel outdoor maar in een buitenbak. Heb er nu al zin in! De week er na zijn de selecties voor dressuur :D Ben heel benieuwd hoe dat gaat! Heb al een tijd niet echt fanatiek gedressuurd met vosje :') Nu het springen beter gaat vind ik dat weer zoveel leuker!

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:56

Ik ben er een tijdje uitgeweest, ook vanwege 3 heerlijke weken vakantie! Ga alles rustig bij lezen maar zie al wat leuke dingen voorbij komen!

Ik voorlopig even geen wedstrijden, zijn met ons jonge paard begonnen met simpel longeren. Maar het is alsof ze niet anders gewend is, zo fijn zulke paarden! <3

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:32

Volgens mij moet je een klassering hebben in de betreffende hoogte tegenwoordig. Hou er wel rekening mee dat als de finale uitgeschreven is op 1.25 je Z-startgerechtigd (of geklasseerd) moet zijn om in die rubriek te mogen starten.
Wij hebben besloten niet in te schrijven voor Indoor Drachten, kans op een startplek zonder het kopen van een tafeltje is heel erg klein en omdat amazone buitenlands is betekent het wel twee FEI-paspoorten + registratiekosten a tig honderd euro. Komt wel als de kans op startplek groter is en de paarden iig vrij safe foutloos lopen in de 1.30 rubrieken :+

Kan me voorstellen dat je het mist pantykous! Jammer dat ik je misgelopen ben, had me er op verheugd even bij te kletsen maandag, maar toen werd het dinsdag en was ik aan het werk ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:23

Pantykous schreef:
He wat balen Marijke! Is soms ook zo warrig per concours.

Ik ben vreselijk jaloers op jullie allemaal. Vorige week wel eindelijk weer een braaf rondje gereden, had niet gedacht dat ik het zo vreselijk zou missen!

Ik snap het helemaal. Ik vond de weken zonder paard ook niet zo heel grappig := Gelukkig was dat maar een paar weken en kon ik snel mijn 'leen'merrie ophalen :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:31

gomir schreef:
Wij hebben besloten niet in te schrijven voor Indoor Drachten, kans op een startplek zonder het kopen van een tafeltje is heel erg klein en omdat amazone buitenlands is betekent het wel twee FEI-paspoorten + registratiekosten a tig honderd euro. Komt wel als de kans op startplek groter is en de paarden iig vrij safe foutloos lopen in de 1.30 rubrieken :+

Kan me voorstellen dat je het mist pantykous! Jammer dat ik je misgelopen ben, had me er op verheugd even bij te kletsen maandag, maar toen werd het dinsdag en was ik aan het werk ;)

Als Evel dan ook ff op gaat letten kan ie zo mee :D Ja heel irritant, ik deel een auto momenteel en m'n zusje had de auto nog niet terug gebracht. -O-

Goldie schreef:
Pantykous schreef:
He wat balen Marijke! Is soms ook zo warrig per concours.

Ik ben vreselijk jaloers op jullie allemaal. Vorige week wel eindelijk weer een braaf rondje gereden, had niet gedacht dat ik het zo vreselijk zou missen!

Ik snap het helemaal. Ik vond de weken zonder paard ook niet zo heel grappig := Gelukkig was dat maar een paar weken en kon ik snel mijn 'leen'merrie ophalen :D

En zo'n leuke leenmerrie ook nog :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:45

Blijft Evel nog lang logeren Eva?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:57

Ja, tot de zomer in ieder geval of er moet iemand een hele dikke zak geld neerleggen :')

Ik was er voor de zomer een beetje ongelukkig vanaf gevallen met een gekneusd stuitje en scheurtje in m'n heiligbeen tot gevolg. Mocht 3 maanden niet rijden, daarom naar Sofia gebracht. Toen kwam ik erachter dat ik zwanger was, en Evel is niet echt een paard om hoogzwanger te rijden. :D Daarom heb ik besloten om hem maar te laten staan, ook beetje onzinnig om hem voor 2 maanden oid op te halen. Moet begin mei bevallen :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:06

Ooh gefeliciteerd! Spannend joh. En groot gelijk. Komt niks te kort daar volgens mij!

Gismo was trouwens echt super in de les net. Begon heel fijn in 1 ritme te galopperen :)

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:41

Iemand die 27/28 dec naar alverne/wijchen gaat??

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:38

Vibabu: Ik ga naar indoor de Mortel. Middenbeemster schijnt ook erg leuk te zijn!
Kan me voorstellen dat je het mist Pantykous!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:42

Ik ga in januari naar Indoor Ermelo, ben benieuwd!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:12

gomir schreef:
Volgens mij moet je een klassering hebben in de betreffende hoogte tegenwoordig. Hou er wel rekening mee dat als de finale uitgeschreven is op 1.25 je Z-startgerechtigd (of geklasseerd) moet zijn om in die rubriek te mogen starten.

Thanks voor je antwoord, zoiets had ik ook al gelezen. Maar denk niet dat ik het ga doen, ben gewoon wat aan het rond kijken en horen wat je moet kunnen om deel te nemen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:40

Vind het wel maf trouwens dat ik kan mij gewoon inschrijven voor Indoor Drachten als ik dat wil. Had gedacht dat je dan ook wel aan bepaalde voorwaarden zou moeten voldoen om te kunnen inschrijven. Nou ja moet er nog maar over na denken. Z startgerechtigd zal vast wel goed komen met dat paard, maar ben nog niet van plan om haar al zo snel Z te starten.

Wachtlijst indoor Beukers is langer geworden.. als ik uiteindelijk maar 1 parcours kan starten, dan meld ik dat af. Ga niet dat hele stuk rijden voor 1 parcours.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:26

Marijke wat zonde dat er zo'n wachtlijst is.. Voor één parcours zou ik dat ook niet doen. Hoe ver is dat voor jou rijden?

Eva gefeliciteerd! Was laatst in Bunschoten en toen moest ik nog aan je denken wanneer je Evel zelf weer ging rijden en lees nu dit! Leuuuuuuuk <3

Laura, fijn dat Gismo zo goed gaat!

Wij gaan in januari pas weer starten. Tot die tijd lekker trainen. :) Heb ons ook ingeschreven voor een crossles indoor in Ermelo, dat is na de wedstrijd die zondag. Vorige keer hielp het mij echt vertrouwen te krijgen dus hoop nu ook!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:10

:wave:

Pas op.. Ego post :oo
Ik was dus vorige week weer eindelijk een keer op wedstrijd. BB ging best maar slecht ritme maar wel foutloos.. Toen dus B. Ik was ontzettend zenuwachtig en dat ken ik helemaal niet van mijzelf. Ik was echt zenuwachtig om eraf te vallen of dat ik weer uitgebeld zou worden. Super vreemd.. Het ging niet eens heel slecht, een balk en ik draaide uit de dubbel omdat we slechte afstand hadden. Niet echt blij dus..

Maar goed om het verhaal af te maken; heb ik dus besloten om mijn merrie te verkopen :( onze koek samen is op. Het springen gaat steeds meer bergafwaarts en ik heb er totaal geen lol meer in.. Ik ben geen dressuur ruiter of eentje die alleen in het bos rijdt. Maar springen lukt ons gewoon weg niet meer samen.. Na twee jaar aanmodderen heb ik de knoop doorgehakt.

Nu opzoek dus naar een iets minder ingewikkeld paard waarmee ik de lol weer terug krijg met het springen :)

Jullie verhalen lees ik nog steeds bij :) Leuk om alles te volgen!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:27

Dapper besluit Elke! Je vindt vast een passend paard en een goed huis voor je merrie!

Die crossles heb ik ook ingeschreven Nann! Wie weet zien we elkaar daar :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:31

paljaslaura schreef:
Dapper besluit Elke! Je vindt vast een passend paard en een goed huis voor je merrie!

Die crossles heb ik ook ingeschreven Nann! Wie weet zien we elkaar daar :)

Tnx :) denk ik ook wel :) ik heb mij ook nog ingeschreven voor de training op 29 januari. Als ze er dan nog is doe ik lekker mee!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:56

Moeilijke maar verstandige beslissing, Elke. Paardrijden is bedoeld om leuk te zijn :j Voelt het als een opluchting?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:05

Heftige beslissing Elke! Maar kan het me best voorstellen, uiteindelijk wil je gewoon kunnen genieten. Als het zoveel stress en spanning oplevert is het voor beide niet leuk.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:07

Moeilijk besluit maar erg knap elke.. naar wat voor iets ga je nu opzoek?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:06

Tnx allemaal. Het lucht aan de ene kant wel op maar het wordt janken als ze weg gaat denk ik ;(

Ik wil graag eentje met al iets ervaring, die meer vergevingsgezind is.. Stabieler in het koppie. En waar ik lekker mee op wedstrijd kan zonder stress. Ik hoef echt niet te winnen maar lekker mee doen is voor mij nu belangrijk!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:14

Ik heb veel respect voor je beslissing Elke!

Loslaten is soms de beste keuze (en nu klink ik als een 80-jarige :') ).

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:55

Wat een dappere beslissing Elke!! mooie schimmel heb je! en zal zeker wel moeilijk zijn als ze dan echt weg gaat! Echt respect hoor dat je deze beslissing maakt! Je vind vast wel een super plek voor haar!

@Nann: Ongeveer ander half uur rijden, zonder trailer zou het in een uur lukken als je goed door rijd ;)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:04

Dapper van je Elke! Zo'n beslissing heb ik begin dit jaar ook gemaakt, en tot nu toe m'n beste ooit. Het was moeilijk, heel moeilijk om witje weg te doen maar echt beter voor ons allebei nu na een paar maanden. Sterkte! :(:)